Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED - Reviews

Diepte
5.49 cm dikte
85,0 inch

Anoniem 11-09-2020

Samsung 65Q80T perfecte TV!

QLED 65Q80T

Wij waren toe aan een nieuwe TV omdat bij de oude TV (LG) alle HDMI poorten waren afgebroken, blijkbaar een bekend probleem bij dit merk...

Nu dan gelijk maar een goede en grote TV. Wij twijfelde tussen een 55 inch of 65 inch. Uiteindelijk toch voor de 65 inch gegaan. Eenmaal aan de muur wel even wennen; wat een groot ding! Maar uiteindelijk zeer blij met de keuze. Als we film kijken krijg je een echte bioscoop ervaring. De Samsung hangt aan de muur met de Vogels Thin 505. Super strak, alsof de TV aan de muur geplakt is. Omdat de TV zelf al zeer dun is steekt het geheel maar ca. 5 cm uit.

Ook twijfelde wij tussen een OLED of QLED. Toch voor de laatst genoemde gegaan i.v.m. de reflectie reductie wat voor de QLED een "unique selling point" blijkt te zijn. Wij hebben op de locatie van de tv namelijk veel last van reflectie door 2 ramen. Dit maakt QLED dan ook echt waar. De hinderlijke reflectie is aanzienlijk minder. Ook te danken aan de hoge helderheid van het scherm. Nu kunnen wij zonder problemen overdag, met de gordijnen open TV kijken.

Niet op de laatste plaats; wat een prachtig scherm! Rijke kleuren en haarscherp. Uiteraard moet de beeld bron dit ook ondersteunen, gewoon TV vanuit een ontvanger is niet beduidend beter dan normaal. Maar films op Netflix, streaming vanuit je telefoon of Blu Ray zijn prachtig. Een genot om naar te kijken.

Ook is het besturingssysteem van Samsung, Tizen zeer prettig. Heel gebruiksvriendelijk en van alle gemakken voorzien. De belangrijkste app's zijn beschikbaar. Ook een paar leuke apps zoals Spotify of SmartThings (zo kan ik met de tv mijn slimme apparaten en lampen bedienen). De TV ondersteunt tevens ook een app van KPN waardoor je direct TV kan kijken zonder ontvanger.

Dan hebben we ook nog de Samsung One Remote. Wat een handig innovatieve toevoeging is dit. Een zeer minimalistische afstandsbediening maar waar je werkelijk alles mee kan bedienen, van TV ontvanger tot de home cinema en alle beschikbare apps. Wel even uitzoeken wat de knop combinaties zijn. Maar uiteindelijk super handig!

De Samsung ambient mode is leuk, hier komt de 4K ook goed tot zijn recht. Maar ik gebruik het eigenlijk niet. Ik vraag me ook af wat dit doet met het stroomverbruik als dit continue aan staat.

Het geluid van de TV is goed. Echter gebruik ik standaard mijn home cinema voor het geluid. Dus gebruik het geluid van de TV eigenlijk niet, hier dan ook niet op gelet bij de aankoop. Dit brengt dan ook meteen toch een nadeel van de TV. Op het moment dat ik de TV aan zet gaat het geluid altijd standaard op de TV, en dus niet via de home cinema. Dit moet ik iedere keer via de instellingen aanpassen. Dat is wel jammer, bij de vorige TV ging dit automatisch. Dat moet toch wel te regelen zijn?

Zo gaat de TV ontvanger wel automatisch aan bij het aanzetten van de TV maar niet uit als ik alles uit wil zetten. Toch een essentiële te kortkoming. Maar wellicht kan Samsung dit oplossen met een update.

Nog een nadeel vind ik toch de kijkhoek. Recht voor de TV is het beeld werkelijk prachtig. Maar als je er iets schuin voor zit, en dat is op sommige plaatsen wel het geval bij ons, wordt het beeld toch al snel slechter. De kleuren vervagen wat en de details in het donker, zoals schaduwen vallen weg. Dit zou je bij OLED blijkbaar niet of minder hebben. Maar al met al wegen deze paar nadelen niet op tegen de vele voordelen van deze TV.

Conclusie: top TV! zeer tevreden mee. Een paar aandachtpunten welke wellicht softwarematig met een update op te lossen zijn (afwachten of dit gebeurt). En qua prijs kwaliteit zeer gunstig, zeker in vergelijking met OLED. Wil je een TV van deze klasse in OLED ben je veel meer geld kwijt. Toch is de keus voor iedereen, per situatie verschillend.

Anoniem 30-04-2020

Amazing TV

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

The new procesor that this TV is really good, since the moment you turn it on you see the speed to start the menu, the movement of the video is really fluent watching a movie or playing videogames allways is a pleasure for your eyes.
Other function that I found really useful ate the direct menu for some apps like youtube and netflix, making this smart tv so user firendly.

K v d Veen 14-01-2021

TV met prachtig beeld, geluid redelijk goed.

Geschreven voor: Samsung QE50Q80T

4 K TV met zeer helder beeld en felle kleuren. Afstandsbediening wat lastig. Soundbar Panasonic niet via HDMI ARC aansluiting aan te sluiten, maar wel optisch. Speelt dan wel geluid af via soundbar en tv. Hoe dit kan begrijp ik ook niet. Gekocht op Black Friday met goede prijs-kwaliteit verhouding. Al met al een tevreden gebruiker.

Pluspunten

• Prachtige kleuren
  • Scherp beeld
  • 50 inch prima formaat
  • Let op verschillende aanbiedingen

Minpunten

• Afstandsbediening
  • Aan te sluiten soundbar
  • Geen idee of het een Benelux type is of Europees
  • Garantie Europees lastig.

K vd Veen 14-01-2021

Is mijn eigen recensie, vergeten er bij te vermelden dat deze TV weliswaar 3840 pixels etc. heeft maar dat via mediabox of hoe dan ook, beeld met 1980 pixels , dus HD TV, weergegeven wordt. Er zijn geen uitzendingen in 4K op welke TV dan ook. Beeld is zoals gezegd heel mooi!

Wemko 12-01-2021

Top tv!

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Tv installeren was lastig maar met behulp van medewerker is het gelukt.
Altijd tv van Philips (Matchline)gehad maar ik ben om en erg tevreden.

Anoniem 08-01-2021

Fantastisch, haarscherp beeld.

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

We zijn ontzettend blij met onze nieuwe 65inch QLED. Het haarscherpe beeld en dito geluid maakt het een fantastische televisie beleving.

Anoniem 08-01-2021

Super!!

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

In november 2020 de Samsung QLED 55Q70T. Ik heb hiervoor veel TV's met elkaar vergeleken. Zowel online als in de winkel. Het beeld is super mooi en super scherp. Ook het feit dat deze groter is dan de vorige Samsung draagt bij aan een fijne TV avond. Met de afstandsbediening kun je alle andere apparaten bedienen. Alleen ff een kwestie van instellen. De TV gaat automatisch aan als je de Nintendo switch aanzet en als er ergens hard geluid vandaan komt, gaat het volume automatisch omhoog. Kortom een super TV met veel gebruikersgemak!!

pj Flip 08-01-2021

uitstekend beeld.

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

uitstekend beeld ambi functie is top. echter de afstand bediening had wel iets luxer mogen zijn. net als de duurdere broer qled serie. ( Zilver) Maar de rest een strak design. TOP.

Faith71 07-01-2021

Super beeld, blij mee

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Super blij mee, wij halen de bioscoop gewoon naar ons huis
Eenvoudig te installeren en te bedienen
Kabels door de standaard mooi weg gewerkt

Marco250666 05-01-2021

Top TV!

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Prima aankoop. Prima tv met mooi beeld en voor een platte tv ook prima geluid. Makkelijke installatie en al met al een prima aankoop!

E Both 05-01-2021

Top

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Mooi beeld. Makkelijk te installeren, zowel het plaatsen als de technische installatie.
Het scherm is mooi plat en de voet is bescheiden. We zouden de tv eerst ophangen, maar dat vinden we nu niet nodig.

Seadrive 04-01-2021

Hele fijne TV!

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Deze TV vervangt mijn oude Samsung TV. Het verschil in helderheid overdag is groot. Ook het geluid is prima. Wel heb ik mijn oude soundbar weer aangesloten. Deze is een onderdeel van mijn.Vogel motion mount. Ook de integratie van de apps werkt fijn. Netflix met 1 druk op de knop!
Ik beveel deze TV aan!

Denzell96 04-01-2021

Prachtig beeld perfect voor Next-gen gaming

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Ik heb deze televisie destijds gekocht met uitzicht op de nieuwe PS5. Deze is hier goed voor geschikt door de ondersteuning van HDMI 2.1.
Het beels is daarnaast haarscherp, de kleuren zijn mooi. Daarnaast is de nieuwe ambient mode perfect om de tv in het interieur op te laten gaan. Het geluid is degelijk genoeg zonder aangesloten geluid. Wel gaat deze perfect samen met mijn samsung soundbar! Ook de nieuwe afstandbediening is heel fijn, en overzichtelijk zonder de 1-9 toetsen die eigenlijk ook niet meer nodig zijn in de meeste gevallen.

Anoniem 04-01-2021

Goed design!

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

De TV heeft een prachtig design en beeld. Hij is zeer gemakkelijk te bedienen. Verder is het beeld prachtig en is de TV perfect voor de PS5

SylvYaNoLu 03-01-2021

Top tv met leuke extra's

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Mooie tv, prachtig beeld en geweldig geluid. Ook heel fijn dat het geluid zich aanpast aan het omgevingsgeluid. Vooral de kids vinden dat heel fijn :-)

Tegenvallend beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Mooie grote tv, zuivere kleuren, scherp beeld maar bij snel bewegende beelden zoals gamen of een film is het wat wazig. Ik had juist een 100hz uitgekozen om dat te voorkomen

Klasse tv!

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Na ontvangst de tv uitgepakt. Wat een verschil met de oude 42 inch. Geweldig beeld en veel instelmogelijkheden. Ook met lichtinval duidelijk beeld. In combinatie met de soundbar Q70T geweldig geluid.

Anoniem 02-01-2021

Voor deze prijs een hele mooie tv.

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Een heel mooi beeld en goed geluid. Alleen jammer dat er nog niet veel 4K wordt aangeboden. De enige opmerking die ik heb is dat de automatische geluid aanpassing niet zo goed werkt dan ik gedacht had.

Tangaoui_4life 01-01-2021

Exceptioneel

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Geweldig ervaring in beeld en design. Menu is makkelijk voor gebruik. Gebruiksvriendelijke afstandsbediening.

Anoniem 31-12-2020

Prachtige televisie een echte topper

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Wij hadden hiervoor ook smart tv, wij besloten om.een wat grotere en een 4k televisie te kopen en je raad het al, na het ophangen en instaleren was overdonderd door het beeld kwaliteit en geluid.ik dacht dat ik al een redelijke tv had maar dit van een andere dimensie. Gewoon wow.

Jordyh11 30-12-2020

Super kwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE85Q80TAL 2020 QLED

Heel erg blij met deze mijn nieuwe Samsung Qled tv, super beeldkwaliteit en ook fijn om te gamen en netflixen. Enige minpunt vind ik dat er geen Apple Homekit op de tv zit en hij zoemt/bromt afentoe als hij op stand-by staat. Dit heb ik opgelost door een smartplug op de stekker te klikken zodat ik hem makkelijk kan uitzetten wanneer ik de tv niet gebruik