Sony KD-43XH8599 2020 - Reviews

MHJTiel 23-01-2021

Super goed geluid en scherp beeld vanuit elke hoek

Geschreven voor: Sony KD49XH8599BAEP 2020

Heel erg blij met mijn nieuwe tv. In deze prijsklasse is deze sony een van de betere qua geluid en wat betreft de scherpte van het beeld (is mij verteld). Vanuit elke hoek in de woonkamer zie je alles haarscherp. Gekocht voor een scherpe prijs. Veel applicatie mogelijkheden staan op de tv. Tot nu toe heel erg blij met mijn aanschaf.

Pluspunten

• geluid
  • scherpte beeld
  • design

Jack 19-01-2021

Beste keuze 49" 4K TV

Geschreven voor: Sony KD49XH8599BAEP 2020

Wilde mijn 10 jaar oude 42" LG Plasma vervangen door maximaal een 50" 4K smart tv. Aangezien je nu niet de mogelijkheid hebt fysiek ergens te gaan kijken, zeker als je nog eens kritisch bent op de beeld-/geluids- en bouwkwaliteit van een toestel, ben je in eerste instantie aangewezen op reviews op internet. Na een week grondig vergelijken en wikken en wegen tussen de Sony KD-49XH8599 en de LG 50NANO796 toch gekozen voor de Sony. Met name de zwart waardes van de Sony zijn veel beter dan die van de concurrentie. Dat was vroeger al met de Sony Trinitron beeldbuizen (de echte kenners weten dat nog wel).
Wat een chic toestel is het in werkelijkheid; komt door de aluminium randen in antraciet (geen goedkoop plastic) rondom het pikzwarte scherm. Schitterend beeld en de kleuren spatten van het scherm af. Ook als je schuin voor het toestel zit. Zeer makkelijk en logisch in gebruik. Opgehangen aan mijn 10 jaar oude Vogels beugel en genieten geblazen met een grote G. Geluid is prima via de Humax decoder maar tv uiteraard via optische uitgang aangesloten op mijn digitale receiver (toevallig ook Sony). Software update gedraaid en de zeer handige afstandsbediening d.m.v. de vraag op de tv gekoppeld met de Humax, waardoor ik alles nu met 1 afstandsbediening kan bedienen.
Afgelopen zaterdagavond laat besteld en 2 dagen later voel ik mij de koning met de Sony aan de muur!!

Pluspunten

• beeldkwaliteit / zwartwaardes
  • uitstraling toestel / kwaliteit spat er van af
  • geluidskwaliteit
  • gebruiksgemak en snelheid
  • handige afstandsbediening

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken

thijmen 27-11-2020

goed beeld

Geschreven voor: Sony KD-43XH8599 2020

Ik vind het beeld top zeker dat het 100 hertz is en ook goed geluid top tv! ik heb deze tv nu 2 weken en ben heel erg tevreden.

Pluspunten

• 100 hertz
  • goed geluid

Frits Smit 11-11-2020

Mooi toestel. Schitterend beeld. Uitstekend geluid.

Geschreven voor: Sony KD-43XH8596 2020

Sony maakt mijn verwachtingen waar. De installatie verliep vlekkeloos met Ziggo Media Box. Apparaat heeft prachtig beeld en geluid. HDMI verbindingen naar A/V versterker en BD/DVD CD speler, fluitje van een cent.

Pluspunten

• Beeld
  • Installatie

Minpunten

• Model nog niet herkend door Logitech Harmony

Hijskraan 06-03-2021

Mooie tv

Geschreven voor: Sony KD-43XH8599 2020

Kom van een 8 jaar oude Samsung af, maar om nu te zeggen dat de Sony nu zo spectaculair mooier is kwa beeld, verschil is marginaal.
Voordeel is dat er Android tv op zit, dit is wel een pak beter dan die flut smart van Samsung.
Geluid is ook beter.

Pluspunten

• 4K tv
  • Sony (vroeger ook gehad)

Minpunten

• gammele voeten
  • los voedingsblok

S.H. 23-01-2021

Sony KD-43XH8599

Geschreven voor: Sony KD-43XH8599 2020

Top tv. Super tevreden. Scherp beeld. Goede prijs/kwaliteit. Makkelijk te installeren. Ingebouwde chromekast dus makkelijk streamen. Goede service bij installeren.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Veel apps
  • Android