Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

EC 03-12-2020

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

De Samsung The Frame 75 inch 2020 aangeschaft met een zeer goede BlackFriday deal korting. Korting op de aanschafsprijs en ook nog 500 euro retour van Samsung. Dat maakt het aanschaffen van een dergelijke high end tv meteen een stuk aangenamer. De doos waarin de tv wordt bezorgd is enorm groot. Ik schrok er zelfs een beetje van toen de doos uit de vrachtwagen tevoorschijn kwam. Eenmaal uit de doos en opgehangen aan de muur is de tv nog steeds erg groot, maar niet te groot. Kijkafstand tot onze tv is ongeveer 5 meter. Het ophangen ging overigens erg gemakkelijk met de meegeleverde no gap walmount. Zes gaatjes boren in de betonnen muur en een deel van de walmount op de tv schroeven en je kunt de tv ophangen. Doe dit wel met minimaal drie man (of laat de tv ophangen) want de tv is zwaar en het is even zoeken naar de juiste positie voordat je de walmount goed in lijn hebt met de muurplaat. Het installeren van de tv gaat echt heel makkelijk. Op een of andere manier weet de tv zelfs mijn oude analoge Marantz receiver te herkennen waardoor ik de afstandsbediening van de tv voor mijn versterker kan gebruiken (volume). De meegeleverde Oneconnectbox zorgt ervoor dat er slechts een zeer dun optisch kabeltje uit de tv komt. De Oneconnectbox en alle kabels die hierop aangesloten moesten worden heb ik netjes weggewerkt in een kastje onder de tv. Dat is echt heel fijn, geen kabelmassa meer achter je tv meubel. Het enige nadeel van het optische kabeltje dat uit de tv komt is dat deze onder de tv uitgevoerd moet worden. In mijn geval ging dat niet omdat ik een kabelgoot in de muur heb zitten waaroverheen is gestukt. Het gaat waar het optische kabeltje doorheen moet in mijn geval zit meer in het midden van de tv. Ik hoop dat het kabeltje op termijn hierdoor niet beschadigd want nu zit het kabeltje al het ware deels tussen de muur en de tv. Het was handig geweest als er meer gleufjes waren om het kabeltje weg te werken. Over de beeldkwaliteit ben ik echt zeer te spreken. Uiteraard wel sterk afhankelijk van de kwaliteit van de content die je kijkt. Op netflix zijn wat 4K films te bekijken (via zoeken op 4k) en dan spatten de kleuren echt van het scherm. Af en toe lijkt het zelfs een soort 3D effect. Zo gedetailleerd. Tijdens gamen (in mijn geval via Stadia) komt het scherm pas echt tot leven. Supervloeiend beeld en enorm gedetailleerd. Qua beeldinstellingen heb ik uiteindelijk niets veranderd. Ik heb de intelligente modus ook aan staan. Ik heb de configuratie op www.rtings.com uitgeprobeerd maar uiteindelijk toch alles weer gereset naar de fabrieksinstellingen. Dat vind ik mooier maar dat is denk ik ook persoonlijk. De kunstmodus is een leuk detail. Het idee van een echt schilderij heb ik echter niet. Dat komt door de enorme afmetingen van de tv en omdat de tv wat lager hangt dan je een echt schilderij zou ophangen. Om echt dat schilderij gevoel te krijgen is een maatje minder groot wellicht beter. Ook helpt het in dat opzicht niet als er een tv meubel onder de tv staat en speakers ernaast. Dat heft het idee van een schilderij op. Qua geluid moet je van de tv niet teveel verwachten. Het geluid is zeker niet slecht maar als je een hifi opstelling gewend bent dan kan het geluid van de tv daar natuurlijk niet tegenop. Ik had wel wat gedoe met het aansluiten van mijn analoge versterker omdat in tegenstelling tot mijn vorige tv de Oneconnectbox niet beschikt over tulp uitgangen. Ik moest daarom een DAC aanschaffen om het geluid van de tv via mijn analoge versterker te kunnen laten lopen. Tijd voor een nieuwe versterker eigenlijk. Al met al zeer tevreden met de tv en zeker voor de prijs die ik ervoor heb betaald (750 korting)

Tugie 03-12-2020

Groot scherm, art mode geweldig,

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Het is een heerlijk groot scherm. De art-mode is geweldig, hangt als schilderij/kunst aan de muur. Jammer dat ambient-mode ontbreekt. Het is een echte aanrader.

Pluspunten

• Art-mode
  • Als schilderij en de frames

Minpunten

• mist ambient-mode

Roel 03-12-2020

Samsung The Frame 75LS03T (2020)

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Gekozen voor QLED ipv OLED omdat de tv ook overdag gebruikt wordt en er veel lichtinval in huis is. Dan is QLED beter tov OLED ivm spiegelen van het beeld. Als argument dat ik voor The Frame heb gekozen is omdat ik het thuis moest kunnen verantwoorden dat er zo'n groot scherm (75 inch) in de woonkamer komt en als deze tv uit staat fungeert hij als kunstwerk in de zogenaamde Art modus, waarbij je keuze hebt tot het kiezen van allerlei kunstwerken maar ook eigen foto's (van de kinderen bijv.) kan laten afbeelden. Als de beweging sensor enige tijd geen beweging heeft geconstateerd gaat hij volledig op zwart wat weer goed is voor het stroomverbruik.

Ik gebruik het geluid van mijn surround hifi set altijd dus over het geluid van de tv zelf heb ik geen oordeel.

Kortom tv van goede beeldkwaliteit als hij aanstaat en kunstwerk of fotolijst als hij uitstaat. Nog maar net in het bezit.

Pluspunten

• Mooi groot
  • Kunstwerk wanneer inactief

Minpunten

• flinke aanschafprijs

Klaas 28-11-2020

Samsung The Frame 75

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Geweldige televisie! Prachtig beeld en geluid je haalt de bioscoop in huis. Makkelijke installatie, ophangsysteem is perfect die erbij geleverd is. Heerlijk groot scherm voor veel kijkplezier.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Makkelijke installatie

Loes1234 30-07-2021

Super blij mee!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Wij hebben de tv altijd op standby. Heerlijk. Geen zwarte plek op de muur maar kunst. Zeker aan te raden en zeker het geld waard!

wim733 30-07-2021

Prachtig design en gebruiksgemak

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Zeer mooi vormgegeven tv. Wij wilden deze special hebben omdat de tv enorm plat is en fraai vormgegeven is. Voldoet daar volledig aan.
Wel jammer dat bij dit model geen 'invisible" cable zit en naar de one-connect box. Installeren ging erg makkelijk

KlompD 29-07-2021

Prachtige tv

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Ik heb al eerder een Frame gekocht, iets groter model en daar mega tevreden over. Gisteren deze binnen gekregen, wat ouder model maar alsnog prachtig aan de muur. Super blij met de kunstoptie - ik heb gewoon 1 plaat gekocht en geen abonnement bij de artstore - maar je kunt ook eenvoudig foto's vanaf je telefoon projecteren. Wederom zeer blij met deze tv.

PAT65 27-07-2021

geweldig beeld super TV

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Het is een sieraad wat er bij ons aan de muur hangt. Super plat, prachtig beeld, mooie lijst er omheen. De mogelijkheid om zelf foto's te uploaden werkt geweldig. Heb je opeens kunst aan de muur, of een foto van de kleinkinderen! Hoe gaaf is dat.

Kaatje13 21-07-2021

EEN DROOM DIE UITKOMT

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Eindelijk geen zwart monster aan de muur maar een prachtig schilderij, fijne bediening ( wij zijn digibeet) mooi beeld en prachtig geluid. We gaan hier heel veel fijne jaren mee tegemoet :>

WoodWouter 12-07-2021

Geweldig beeld en mooi design

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Ik heb nu sinds kort de Samsung The Frame 50 inch tv. Ik ben er ontzettend blij mee. Het geeft goed beeld en valt niet op in de kamer.

Twee verbeterpunten zijn het geluid en de afstandsbediening. De afstandsbediening is minimalistisch ontworpen en ziet er mooi uit, maar mist hiermee wel de functionaliteit van andere afstandsbedieningen. Hiernaast komt, door het design van de tv, het geluid aan de achterkant uit het apparaat. Het is dus aangeraden om een audiobox/bar aan te schaffen voor het geluid. Al in al, erg blij met de tv.

Magda 12-07-2021

Great experience

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Ik heb 4 jaar geen tv gehad, omdat ik niet van zo'n zwarte vlak op mijn muur houdt...maar met frame is het een andere beleving!
Ik heb andere lijsten naast gedaan, ziet er mooi uit alleen die door samsung beloofde lijst wil samsung niet sturen. Echt jammer dat samsung niet aan zijn beloofdes vooldoet!

Anoniem 08-07-2021

een juweeltje voor aan je muur en super service

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Het is echt een juweeltje voor aan je muur! De slaapkamer is nu een soort luxe hotelkamer geworden. Kwaliteit beeld & geluid goed.
Service van Samsung is ook netjes

Maaike111 07-07-2021

Tegenvallend design

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Wij kozen voor the Frame, voor de look van een schilderij. Helaas ziet onze tv er al sinds de koop (ruim 3 maanden geleden) uit als een "normale tv" zonder mooie omlijsting. De prijs kwaliteit verhouding valt daarom enorm tegen. En het design is niet waar wij op gehoopt hadden.

wendyd2 05-07-2021

Haarscherp beeld en prachtige tv

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

We gaan de televisie nog ophangen, maar zelfs staand ziet hij er al prachtig uit! Het beeld is haarscherp, we zien een stuk meer dan we zagen bij onze oude televisie.

Albert2 05-07-2021

Super mooi schilderij

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Mooie aanwinst op de muur. Geen lelijk zwart vlak, maar een mooi schilderij (look).

Het is wel goed om te weten dat er geen draai en kantelbare muurbeugels te bevestigen zijn op The Frame. Maar als je het bevestigt met de meegeleverde No Gap Wall-Mount, dan zit hij perfect strak tegen de muur.

Jolande79 05-07-2021

prachtige televisie, waar kunstwerkje

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Mooie praktische televisie en de frame optie maakt de TV een waardevolle toevoeging; veel keuze uit kunstwerken, de kids zijn er gek op! beeldkwaliteit is top, handig kleine afstandsbediening en erg gebruiksvriendelijk ingeregeld.

Ewa13 05-07-2021

TV that is not visible in my living room

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Fantastic option for someone who is lookin for zen, peaceful interior that is not disturbed by a massive, big black screen centering on the wall with cables hanging down. With this tv I have all the great features of the smart TV, but no esthetic shortfall when it is off. Cables are tucked away, and the tv displays an art of choice when it is off. I love this idea!

Feenstn 03-07-2021

Prima TV

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

TV voldoet uitstekend. Helder en scherp beeld, plat tegen de muur zoals de bedoeling was.
De kijkhoek valt wat tegen daarentegen.

Annemie56 03-07-2021

The Frame 65: Hele mooie tv ; erg duidelijk beeld

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Het is een fijne TV; heel makkelijke connectie met mijn Samsung telefoon met Smart Things waardoor installeren erg moeiteloos verloopt. Ook goed te bedienen via mijn telefoon!!

dennisenmarije 01-07-2021

Wat een vooruitgang!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Wij hadden een 40 inch Sony Bravia, full HD. Maar we wilden toch iets kleiner en kwamen uit op deze 32 inch. Weliswaar geen 4K, maar toch is het beeld veel mooier dan de vorige full HD die we hadden. Fijn ook dat ie als een schilderij plat tegen de muur kan hangen!

Ook de afstandsbediening is lekker klein en de TV reageert er erg snel op. Ben er heel blij mee!