Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

EC 03-12-2020

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

De Samsung The Frame 75 inch 2020 aangeschaft met een zeer goede BlackFriday deal korting. Korting op de aanschafsprijs en ook nog 500 euro retour van Samsung. Dat maakt het aanschaffen van een dergelijke high end tv meteen een stuk aangenamer. De doos waarin de tv wordt bezorgd is enorm groot. Ik schrok er zelfs een beetje van toen de doos uit de vrachtwagen tevoorschijn kwam. Eenmaal uit de doos en opgehangen aan de muur is de tv nog steeds erg groot, maar niet te groot. Kijkafstand tot onze tv is ongeveer 5 meter. Het ophangen ging overigens erg gemakkelijk met de meegeleverde no gap walmount. Zes gaatjes boren in de betonnen muur en een deel van de walmount op de tv schroeven en je kunt de tv ophangen. Doe dit wel met minimaal drie man (of laat de tv ophangen) want de tv is zwaar en het is even zoeken naar de juiste positie voordat je de walmount goed in lijn hebt met de muurplaat. Het installeren van de tv gaat echt heel makkelijk. Op een of andere manier weet de tv zelfs mijn oude analoge Marantz receiver te herkennen waardoor ik de afstandsbediening van de tv voor mijn versterker kan gebruiken (volume). De meegeleverde Oneconnectbox zorgt ervoor dat er slechts een zeer dun optisch kabeltje uit de tv komt. De Oneconnectbox en alle kabels die hierop aangesloten moesten worden heb ik netjes weggewerkt in een kastje onder de tv. Dat is echt heel fijn, geen kabelmassa meer achter je tv meubel. Het enige nadeel van het optische kabeltje dat uit de tv komt is dat deze onder de tv uitgevoerd moet worden. In mijn geval ging dat niet omdat ik een kabelgoot in de muur heb zitten waaroverheen is gestukt. Het gaat waar het optische kabeltje doorheen moet in mijn geval zit meer in het midden van de tv. Ik hoop dat het kabeltje op termijn hierdoor niet beschadigd want nu zit het kabeltje al het ware deels tussen de muur en de tv. Het was handig geweest als er meer gleufjes waren om het kabeltje weg te werken. Over de beeldkwaliteit ben ik echt zeer te spreken. Uiteraard wel sterk afhankelijk van de kwaliteit van de content die je kijkt. Op netflix zijn wat 4K films te bekijken (via zoeken op 4k) en dan spatten de kleuren echt van het scherm. Af en toe lijkt het zelfs een soort 3D effect. Zo gedetailleerd. Tijdens gamen (in mijn geval via Stadia) komt het scherm pas echt tot leven. Supervloeiend beeld en enorm gedetailleerd. Qua beeldinstellingen heb ik uiteindelijk niets veranderd. Ik heb de intelligente modus ook aan staan. Ik heb de configuratie op www.rtings.com uitgeprobeerd maar uiteindelijk toch alles weer gereset naar de fabrieksinstellingen. Dat vind ik mooier maar dat is denk ik ook persoonlijk. De kunstmodus is een leuk detail. Het idee van een echt schilderij heb ik echter niet. Dat komt door de enorme afmetingen van de tv en omdat de tv wat lager hangt dan je een echt schilderij zou ophangen. Om echt dat schilderij gevoel te krijgen is een maatje minder groot wellicht beter. Ook helpt het in dat opzicht niet als er een tv meubel onder de tv staat en speakers ernaast. Dat heft het idee van een schilderij op. Qua geluid moet je van de tv niet teveel verwachten. Het geluid is zeker niet slecht maar als je een hifi opstelling gewend bent dan kan het geluid van de tv daar natuurlijk niet tegenop. Ik had wel wat gedoe met het aansluiten van mijn analoge versterker omdat in tegenstelling tot mijn vorige tv de Oneconnectbox niet beschikt over tulp uitgangen. Ik moest daarom een DAC aanschaffen om het geluid van de tv via mijn analoge versterker te kunnen laten lopen. Tijd voor een nieuwe versterker eigenlijk. Al met al zeer tevreden met de tv en zeker voor de prijs die ik ervoor heb betaald (750 korting)

Tugie 03-12-2020

Groot scherm, art mode geweldig,

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Het is een heerlijk groot scherm. De art-mode is geweldig, hangt als schilderij/kunst aan de muur. Jammer dat ambient-mode ontbreekt. Het is een echte aanrader.

Pluspunten

• Art-mode
  • Als schilderij en de frames

Minpunten

• mist ambient-mode

Roel 03-12-2020

Samsung The Frame 75LS03T (2020)

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Gekozen voor QLED ipv OLED omdat de tv ook overdag gebruikt wordt en er veel lichtinval in huis is. Dan is QLED beter tov OLED ivm spiegelen van het beeld. Als argument dat ik voor The Frame heb gekozen is omdat ik het thuis moest kunnen verantwoorden dat er zo'n groot scherm (75 inch) in de woonkamer komt en als deze tv uit staat fungeert hij als kunstwerk in de zogenaamde Art modus, waarbij je keuze hebt tot het kiezen van allerlei kunstwerken maar ook eigen foto's (van de kinderen bijv.) kan laten afbeelden. Als de beweging sensor enige tijd geen beweging heeft geconstateerd gaat hij volledig op zwart wat weer goed is voor het stroomverbruik.

Ik gebruik het geluid van mijn surround hifi set altijd dus over het geluid van de tv zelf heb ik geen oordeel.

Kortom tv van goede beeldkwaliteit als hij aanstaat en kunstwerk of fotolijst als hij uitstaat. Nog maar net in het bezit.

Pluspunten

• Mooi groot
  • Kunstwerk wanneer inactief

Minpunten

• flinke aanschafprijs

Klaas 28-11-2020

Samsung The Frame 75

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Geweldige televisie! Prachtig beeld en geluid je haalt de bioscoop in huis. Makkelijke installatie, ophangsysteem is perfect die erbij geleverd is. Heerlijk groot scherm voor veel kijkplezier.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Makkelijke installatie

MarcelW 22-09-2021

Mooie TV ook als je hem niet gebruikt

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

We hebben deze TV gekocht als beeldscherm in de keuken. Als je hem niet gebruikt, heb je een schilderij/fotolijstje, als je hem wel gebruikt een TV of computerscherm voor recepten.

Loester 21-09-2021

Alles wat we nodig hebben!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Dit toestel laat ons kennismaken met alle gemakken van wat een hedendaagse tv te bieden heeft. Daarnaast hebben we een fancy item toe kunnen voegen aan ons interieur en worden we dit alle opties uitgedaagd om ook de 'kunst'- collectie uit te proberen. Kunst en inspiratie én tv in één, meer dan we ons konden wensen. En dat alles in een handzaam formaat (32 inch), precies wat we zochten!

WJStok 17-09-2021

Geweldige tv

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Het is een geweldige tv mooi plat aan de muur( ook op pootjes te zetten) alles zit er gewoon bij.
Ik vindt dit een echte aanrader ongeacht de inch maat

Wimjr 13-09-2021

Prachtig beeld

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Mooi design prachtig beeld. Wel jammer dat bij deze kleine versie niet de dunne “verborgen” draad zit maar een dikkere kabel . En dat zo lang duurt voordat omlijsting geleverd wordt

Jolanda R 08-09-2021

Geweldig kwaliteit in alle opzichten.

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Wat een goede keuze om dit toestel te kopen.
Top kwaliteit ,zowel in beeld als geluid en mogelijkheden .
Na jaren lang met een zwart scherm aan de muur te hebben gehad, komt Samsung met deze oplossing.
Zeg nou zelf... is dit geen plaatje?
Mooie foto van mijn hondje in een zwarte lijst.
Vrienden van ons dachten aan een fotolijst .
Vind ik een groot compliment voor Samsung...en ook zeker verdiend!

Erik12344 07-09-2021

Mijn 3e samsung tv, deze is nog beter!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Deze tv is weer super, scherpe beelden, kleuren zijn mooi, setup is zeer eenvoudig, en het werkt allemaal probleemloos.

JacqV 04-09-2021

Hij is prachtig

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Ik ben erg blij met mijn Frame. In combi met de soundbar is de beleving helemaal af.
Wel jammer dat je zo lang moet wachten op de lijst. Ik heb hem meteen na aanschaf op 23 juli besteld. Bij de bestelling stond dat er rekening gehouden moest worden met 6 weken levertijd, maar het is nu 4 september en ik heb nog niets gehoord.

Anoniem 31-08-2021

Geweldig.

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Anne en ik zijn uitermate verrast van de prachtige tv/schilderij genaamd de frame. Beeld scherm kwaliteit 10 punten.

Tes75 30-08-2021

Geweldige kenmerken

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Ik ben erg tevreden met de tv, mooi plat, prima geluid, scherp beeld. We jammer dat het niet eenvoudig is de frame los te bestellen. Het is gelukt maar duurt 6 wkn voor hij bezorgd wordt. Ik heb inmiddels 2 vrienden aangestoken, zij hebben exact dezelfde tv gekocht.

Marcelp81 29-08-2021

Verborgen techniek in een mooi stuk kunst.

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Geweldige tv. Wanneer die uitstaat is het een pronkstuk in je woonkamer. Je hebt gewoon een stukje kunst in je kamer hangen en dit doet de sfeer van de woonkamer veel goeds, geen zwart blok aan je muur magere een eeuwig veranderd kunst en entertainment stuk. Beeld van de tv is ook prachtig.

DaanENCaro 28-08-2021

Een toevoeging aan het interieur

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

The frame is een super toevoeging aan het interieur. De schilderij stand vult het anders grote zwarte gat mooi op en het past leuk bij andere kunst in ons huis.

Ook voor tv kijken en gamen werkt hij uitstekend. Echt een top keuze.

Marco60 26-08-2021

Strak scherm.

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Mooi design. Strak beeld en lekker dun tegen de wand.
Zitten helaas nog wel op het frame te wachten.
Dit is thevens de enige opmerking .

Werkt verder prima.

Mark72 26-08-2021

Geweldig design en super beeldkwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Ik ben voornamelijk gevallen voor de looks van The Frame. Maar de beeldkwaliteit is echt super.
Wel even wennen met de afstandsbediening die geen nummers heeft, maar dat went snel.

Als toevoeging heb ik een soundbar met woofer geplaatst, dit maakt het geheel écht compleet.

Ik heb de mijn uitgevoerd met de teak lijst, maar ik heb ook de klassiek witte besteld voor de afwisseling. Deze zijn ook gemakkelijk te plaatsen op het frame

Kortom,ik ben erg tevreden!

Anoniem 25-08-2021

Heel mooi scherp beeld, een goed geluid.

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Mooi dat ik ipv een zwart scherm een foto of kunstwerk aan de muur heb. Ik mis wel wat mogelijkheden wb teletekst op de afstandsbediening.

Dave2586 25-08-2021

Goede tv voor mooie prijs

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Sinds kort een Samsung frame gekocht. Ik vind het top dat de ophangbeugel erbij geleverd word en het is een fantastisch systeem.
Ik kon bij mijn vorige Samsung QLED met de afstandbediening de Ziggo mediabox bedienen met de kastdeurtjes dicht, helaas moet ik nu de deurtjes open laten voor het IR signaal.. maar verder een top TV dat er straks uitziet aan de muur!

Anoniem 21-08-2021

Wat een supertelevisie, kwaliteit, design, top!

Geschreven voor: Samsung QE75LS03TAS 2020 QLED

Wij zijn zo blij met deze aankoop, wat een aanwinst in huis echt een juweel aan de muur. De art functie gebruiken wij dagelijks, samen met de lijst om het toestel en de art functie hebben we een kunstwerk aan de muur hangen.