Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED - Reviews

Diepte
3.48 cm dikte
55,0 inch
  • Best Reviewed jul 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Dick van der Wal 26-09-2020

Prachtige televisie, maar na 17 dagen al kapot

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Geweldige kijkervaring, mooi design en zeer makkelijke bediening. Plug en play zoals het hoort. Na 2,5 week gaf ie er de brui aan en was er geen stroom meer op te krijgen. Alles dood. Van alles geprobeerd, maar nee. Platte TV gebeld. Nee, meneer.... u bent twee dagen te laat voor het omruilen (tja....), want dat mogen we niet van Samsung. Dozenschuivers dus... Jammer. Platte TV zit bij mij op de hoek. Over een week zou er een reparateur komen. Geen TV dus tot die tijd. Ben benieuwd of ze hem weer aan de praat krijgen...

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Goed geluid
  • Plug en play

Minpunten

• Na ruim 2 weken kapot
  • Rigide houding met omruilen

ciffie 28-05-2020

QLED, gewoon LED voor een belachelijk hoge prijs

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL 2020 QLED

Wij hebben deze tv eind april gekocht. En na 2 dagen kijken hadden we al zoiets van " wat is de meerwaarde van QLED? Ons oude Philips tv van 10 jaar oud is scherper en kleurrijker dan deze tv van bijna 2500 euro". Aangezien ik vele goede verhalen had gelezen en gehoord, met name de anti-reflectie van deze tv en de mooie kleuren, heb ik deze tv gekocht om leuke avonden te beleven tijdens de corona-tijd. Afgelopen jaar mochten wij een OLED testen, zo waanzinnig mooi, maar door de reflectie van buitenlicht in scherm ben ik toch voor de Samsung gegaan. En dit had ik beter niet kunnen doen. Al bij het uitpakken schrok ik, wat een lomp ding is dit. Tv-voet van zwaar plastic, zo komt het scherm veel te hoog hangen. Het scherm was nog dikker dan onze oude 10jarige tv! Gaat Samsung niet met zijn tijd mee (zeker als je het vergelijkt met OLED schermen)? Al vanaf 1e seconde op tv-meubel ergerden wij ons aan de grote voet onder de tv, echt afschuwelijk om dit plastic te zien. En als je een voet hebt is het oneconnect box ook onzin. Deze is leuk voor als je de tv ophangt, maar op een voet heb je er eigenlijk niks aan. Tv aangezet en avondje mee spelen. Maar het spelen werd ergeren. Wij hebben de Ziggo Next, ik had hele hoge verwachtingen met beeldkwaliteit. Maar direct viel ons 1 ding op, de antireflectiescherm is soort rozig. En die rozige kleur blijf je zien. Sneeuw in een film is niet wit, het is rozig. Kleuren spatten verder wel van het scherm, maar niet wat ik van verwacht had. Met name groene kleuren waren vaak onnatuurlijk! Dan maar de dvd speler bekijken. En eigenlijk hetzelfde, wij vonden het geen wow-effect, ook niet bij blue-ray. Netflix en Disney gaf meer wow-effect, maar wij bleven ons ergeren aan de onnatuurlijke kleuren. Alles hebben we opnieuw ingesteld, wij vonden de kwaliteit gewoon tegenvallen, OLED is gewoon 1000 keer beter! Heb nog contact gehad met Samsung, maar zij zeiden dat alles goed stond. Een voorbeeld van onnatuurlijke groene kleuren was bv bij een oorlogsfilm. De legerkleuren kwamen niet over met de echte kleuren, het leek soms een koperkleur! Wat ons ook ergerde was dat bij een nieuwsuitzending de Samsung tv zelf maar besliste dat achtergrond iets waziger gemaakt moest worden. Misschien zagen wij het verkeerd, maar bomen werden ineens soort wazig. Het leek alsof de processor zijn eigen leven had. Maar bv bij de film Der Untergang viel het ons op hoe onscherp het beeld werd. Zelfs in bioscoop-stand bleef het onscherp. En ook weer die rare groene kleuren, soort koperkleur.
Het geluid van deze tv was wel erg goed. Al was object tracking sound beetje onzin. Wij merkten maar weinig verschil, je kan beter surround erop zetten. Ook is het energieverbruik best hoog met klasse B. Onze oude tv had zelfs beter met A+, 10 jaar oud! Dit merkten we al snel aan energieverbruik, deze was in de 2 weken van gebruik van deze tv stukje hoger dan alle jaren ervoor. Na 2 weken waren we deze Samsung tv zo zat dat we de winkel hebben gecontacteerd om deze om te ruilen voor een OLED tv (waar we nu echt superblij mee zijn). Voor ons nog steeds onbegrijpelijk dat mensen enthousiast kunnen worden over deze Samsung tv's, veel te dikke schermen, lompe voet, onnodig one-connectionkast als je tv op voet staat, geen wow effect. Jammer maar helaas.

Pluspunten

• geluid
  • aansluiten

Minpunten

• schermdikte
  • rare roze waas door anti-reflectiescherm
  • groene kleuren niet mooi
  • beeld soms onscherp
  • lompe ouderwetse voet

mooihoor 20-06-2020

Dit is een fake-review !

ciffie 21-06-2020

Fake review? Nou echt niet, ik heb deze tv echt gehad en zo ervaren...

mooihoor 21-06-2020

Ten eerste,.. hoe kun je nu zeggen dat de tv te hoog "HANGT" vanwege de voet ? Hij hangt toch niet..
Als je tv meubel dezelfde kleur heeft als de voet.. dan valt de voet uit je beeld weg.. En zweeft het beeld in de lucht. Of je geeft de voet op een of andere manier de kleur van je meubeloppervlak.
EN hoe kun je nu klagen over de one-connect box,.. De Q95T is bedoeld voor mensen die de tv ophangen of veel externe bronnen willen aansluiten en/of wisselen.. dus niet altijd achter de tv willen rommelen.
Diegene die niks te wisselen hebben of de tv niet ophangen... kopen de Q90T i.p.v. de Q95T. Precies dezelfde tv maar dan zonder one-connect box en een stuk(je) minder (te) duur.
Wat betreft kleuren.. De 2020 modellen worden als nog meer realistisch gereviewed dan de 2019 modellen.. Dus, de vraag is of je wel de standaard of filmmodus had ingesteld..

ciffie 21-06-2020

Ik laat mij niet vals beschuldigen. Ben je zelf van Samsung? Dit is onze review, zo hebben wij deze tv ervaren. De Q95 is een 2020 model, daarom hadden wij deze gekocht, nieuwste van het nieuwste. Alles wat in de review staat klopt. De voet is van goedkoop plastic, is alleen handig als je soundbar eronder kwijt wilt. Hopelijk heeft de nieuwe eigenaar meer plezier met deze tv.
Wij hebben nu gelukkig de nieuwste LG oled tv en zijn vreselijk blij met deze tv.

HereIsTom 03-01-2021

Helemaal eens met je review, gelukkig konden wij ‘m nog omruilen en gekozen op advies voor een Sony AG9 OLED Android TV, wat een verschil met Samsung.
Volgens mij wordt Samsung gewoon gehypet, mensen schrijven maar wat omdat ze geen betere TV hebben gehad.
Maar als je de Sony AG9 vergelijkt met een Samsung zie en hoor je een verschil van dag en nacht.
Voor ons geen Samsung meer!

Freek 03-02-2021

Helemaal blij met onze nieuwe TV (de Samsung 75Q95T)

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Wat een prachtig toestel! Aan de muur gehangen met de NoGapWallmount. Bewust gekozen voor de 75 inch. Was eerst niet van plan zoveel uit te geven aan een nieuwe televisie (er hangt een behoorlijk prijskaartje aan). Maar Samsung had een cash-back actie lopen, en dankzij de mooie aanbieding van PlatteTV ben ik over de streep getrokken. Prettig is ook dat PlatteTV op de site van Samsung wordt genoemd als dealer. Dat geeft een geruststellend gevoel. Op vrijdag gekocht, maandag al in huis. Combi-aankoop met de bijpassend soundbar. Een echte bioscoopervaring!! Een fraaie metalen afstandsbediening. Met verrassend weinig knoppen. Je moet even de functies begrijpen, maar functioneert goed! Slim over nagedacht. Misschien één minpuntje: het lukt nog niet om met de Samsung afstandsbediening de KPN-box aan te zetten. Nog een tip, of beter TIP: Als het past in je interieur, maak dan de muur waar de TV hangt zwart. Dan valt de TV overdag veel minder op.

Pluspunten

• Geweldig scherp beeld
  • Prachtig geluid in combinatie met de Sounbar
  • Vlakke montage tegen de muur met de NoGapWallmount
  • TV aan: automatisch wordt de Soundbar geactiveerd
  • Het menu is super eenvoudig

Bloem 24-12-2020

Binnen 4 weken kapot.

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL 2020 QLED

Prachtige TV, hij had mooi helder beeld. Helaas binnen 4 weken al kapot.
Wij zelf denken dat de connect box het heeft begeven.
Volgende week komt er een reparatie dienst kijken .
We hopen dat de after sales service goed is. Want dit is niet echt aan te bevelen.

Fred J. Hoogland 28-02-2021

Groot scherm spathelder beeld

Geschreven voor: Samsung QE85Q95TAL 2020 QLED

Ben al jaren tevreden over de Samsung QLED serie, na 65 inch overgestapt naar 85 inch, verheug me nu al op de start van de F1

Pluspunten

• Groot
  • Spatzuiver beeld

Harry 24-02-2021

Top apparaat van Samsung

Geschreven voor: Samsung QE85Q95TAL 2020 QLED

De TV bevalt mij uitstekend. Het prachtige beeld, ook als de zon erin schijnt, is werkelijk een genot om naar te kijken. Ook zeer gebruiksvriendelijk apparaat.

Pluspunten

• Helderheid beeld
  • Prachtig geluid
  • Bedieningsgemak

Mey 22-02-2021

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Deze tv heeft een groot beeldscherm en geeft echt een waanzinnig beeld en heeft een goed gebruiksgemak.
Echt een aanrader dus!

Frans 14-02-2021

Extra Groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Super toestel. Nog even gedacht of een 65 Inch niet groot genoeg was, maar totaal geen spijt van deze keuze. Haarscherp beeld, mooie kleuren, en een prima geluid.
Straks nog even aan de muur bevestigen met de No gap beugel die ik er bij besteld heb. En dan hopen dat we er nog jaren plezier van hebben.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooi vol geluid
  • Strak design
  • Prima naar wens in te stellen

Johan 11-02-2021

Geweldige beeldkwaliteit en geluid

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Echt een geweldige tv, scherp beeld en erg mooie kleuren. Ook het geluid van de tv is boven verwachting. Een aanrader!

Helmond 09-02-2021

Mooi groot scherm. Super dunne rand. Haarscherp beeld!

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Getwijfeld over OLED en Qled van samsung. Door zijn functies en gebruikersgemak toch gekozen voor deze 75 inch Q95t. Fantastisch! Makkelijk te installeren en groot scala aan mogelijkheden. Ondersteunt al mijn randapparatuur en zijn allen te bedienen met de smart afstandsbediening van deze TV. Beeld top! Haarscherp en vol van kleuren. Zwart is echt zwart.
Dik tevreden tot nu toe!

Marcel 08-02-2021

Perfect beeld, thuisbioscoop!

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Fantastisch beeld en kleuren, net als in de bioscoop, maar dan thuis! Alles even scherp en duidelijk. Ook de Smart Hub met maar 1 doorzichtige draad van TV naar de Smart Hub is prima, wel even opletten dat je de aansluiting van je (4K geschikte) versterker/reciever in HDMI poort 3 van de Smart Hub doet i.p.v. in HDMI poort 1.

Pluspunten

• superscherp beeld
  • prachtige en heldere kleuren
  • Smart Hub
  • de Apps als Netflix, YouTube, etc.
  • veel opties en connecties (kabel en wifi netwerk)

Minpunten

• VESA aansluiting gaten achter in TV zitten te hoog
  • Afstand 400 x 400 te klein bij 75 inch TV

Willem 05-02-2021

fantastich beeld

Geschreven voor: Samsung QE85Q95TAL 2020 QLED

Mooi groot en helder scherm. Diep zwart en volle kleuren.
Ik had de voorganger en wilde niets anders. 4K is genoeg voor mij en ben zeer tevreden.
Gebruikersvriendelijk menu en bediening!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Mooie kleuren
  • gebruikersvriendelijk menu
  • bijna onzichtbare kabel met connectbox

koen 03-02-2021

top

Goede TV, makkelijk te installeren
Mooie vormgeving
Simpel in gebruik
Wel erg zwaar qua gewicht (woon op de 1e etage)

Emal 31-01-2021

mooie TV met scherp beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Ben erg blij met aankoop van deze Samsung TV 75inch Q90T. Is erg gebruik vriendelijk en was makkelijk te instaleren. Mooi beeld en geluid.

GJV 75” 31-01-2021

75” is toch wel heel groot

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Twijfels tussen 65 of 75. 75 gekozen zeer groot, de bank wat naar achteren moeten zetten :-) Hele mooie TV tevreden, goede prijs. Ook fijn dat Apple TV nu een Appje is.

n .marsman 29-01-2021

prachtig beeld, natuurfilms lijkt wel 3 D door de diepgang

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Gezien het grote formaat prachtig beeld, mooi helder, geweldig contrast. super tevreden met de aankoop.
Bij natuurfilms waan je je in de jungle.

Pluspunten

• kleuren
  • helderheid
  • prachtig design

Holy Mike Fly 27-01-2021

Amazing Thuisbioscoop met Q-Symphony

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Ik wilde een betere versie van mij 52 inch Samsung uit 2008. Die heb ik nu. Absoluut bioscoopgevoel en geluid. En de Q-Symphony. WOW WOW WOW. En 75 inch is echt vet.

Pluspunten

• Grootte
  • HDMI ARC
  • Geluid van de TV ook relatief goed
  • Apps

Fopduik United 27-01-2021

Groot, maar dat went snel! Super beeld, mits bron ook 4K is.

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Ik heb de Samsung QE75Q95T nu een paar dagen in bezit.

Grootste pluspunten tot nu toe: Ik ben enorm tevreden over het formaat, de vormgeving, de mogelijkheden, het bedieningsgemak, de afstandsbediening, de one Connect box en het geluid.

Wat me tegenvalt: De beeldkwaliteit bij zaken die niet 4K zijn (oude films bijvoorbeeld). Ook snelle beelden van sport, met name voetbal, vallen me tegen.

Het formaat:
Wij hebben een redelijk grote woonkamer, waarbij we op ongeveer 5 meter van het scherm zitten. 75 inch is dan heel erg goed te doen. Ik denk dat we spijt hadden gehad van een 65 inch. Zit je maar een meter of 3 van je scherm, dan is het denk ik veel te groot.

De vormgeving: Simpel, maar daardoor helemaal goed. Er zit een hele dunne rand om het scherm, en met de One Connect Box komt er maar 1 draadje uit. Dat ziet er heel erg strak uit. Met de no gap wall mount zit hij netjes strak tegen de muur aan.

Mogelijkheden en bedieningsgemak: Enorm veel functies. Een heel gemakkelijk menu dat heel gemakkelijk te bedienen is. Misschien wat teveel functies. Ivm het schokkerige beeld bij voetbal, heb ik wat met instellingen zitten spelen. Dan kom je erachter dat er enorm veel in te stellen is. Ook zijn er veel functies die het automatisch voor je zouden moeten doen. Ik heb alleen het idee dat het beeld beter wordt, wanneer ik al die automatische dingen uit zet. Ik ben dus nog op zoek naar de beste instellingen.

Afstandsbediening: simpel, lijkt op de apple remote. Geen cijfertoetsen meer. Simpel en doet alles wat het moet doen. Ziet er ook beter uit dan de standaard afstandsbediening.

One Connect Box: Top, maar wordt erg warm. Die heb ik in een kastje onder de tv staan. Daar sluit je alles op aan, zodat er maar 1 draadje naar je tv gaat. Dit werkt super. Alleen wordt het apparaat erg warm in het dichte kastje. Ik heb daar nog geen problemen mee gehad, terwijl hij al wel lang heeft aangestaan. Maar lijkt me een aandachtspuntje. De box is trouwens mooi genoeg om ook in het zicht te staan.

Geluid: vind ik persoonlijk erg goed. Een enorme verbetering t.o.v. mijn oude tv. Er komt echt heel fatsoenlijk geluid uit met een fijne klank. Het haalt het niet bij de Soundbar en subwoofer, maar voor tv-geluid is het echt heel goed. De meeste mensen zullen er geen soundbar bij nodig hebben.

Beeldkwaliteit: zoals al gezegd ben ik erg onder de indruk van de kwaliteit als je iets kijkt wat in 4K wordt uitgezonden. Sommige tv zenders, Netflix, Youtube filmpjes. Dat ziet er echt heel goed uit! Bij voetbal of dingen die in lagere resolutie worden uitgezonden, vind ik hem minder. Maar misschien heb ik de juiste instellingen nog niet gevonden.

Al met al ben ik na een paar dagen heel erg tevreden met de aankoop, ondanks het enorme aanschafbedrag. Wel, omdat ik er nog vanuit ga dat ik het beeld bij voetbal nog wat beter ga krijgen.

Overige opmerkingen:
De no gap wall mount van Samsung is geweldig om de tv heel gemakkelijk waterpas te krijgen.

De Ambient functie is mooi. Je tv lijkt dan niet helemaal op een schilderij, maar je kunt heel makkelijk hele mooie plaatjes als "screensaver" gebruiken.

Pluspunten

• formaat; groot = goed!
  • Vormgeving, functies, bedieningsgemak, 4K beeld,

Minpunten

• lagere resolutie beelden en voetbal
  • prijs is toch wel aan de hoge kant

Arno de haan 25-01-2021

Samsung Qled tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Prachtige tv van Samsung beeld is super en de kleuren spatten van het scherm.
Een echte aanrader voor een film of game liefhebbers.
De one connectbox werkt ook super en je ziet maar een heel dun draadje dat naar de tv gaat
Makkelijk te installeren voor iedereen

Pluspunten

• De one connectbox
  • De grote van het beeld

Jaap 24-01-2021

Mooi TV met schitterend beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Nadat mijn oude Samsung curved TV door bliksem inslag stuk was gegaan heb ik deze Qled \TV van Samsung bij EP. Beerepoot gekocht . Eerst vele recenties gelezen en toen maar besteld omdat de winkels dicht zijn kon ik niet eerst kijken of het zou bevallen. Maar nadat TV geleverd was en deze aan de muur was opgehangen in no time, kon ik eindelijk zien of het mijn verwachtingen waar zou maken.
Het is echt indrukwekkend wat een verschil dit weer is met de oudere generaties TV , zeker omdat deze alles naar 4K opschaalt . Haarscherp en mooi helder beeld . Het geluid heb ik via de ARC HDMI gekoppeld aan mijn Sony versterker wat automatisch bediend wordt simpel met de Samsung afstand bediening. Deze is heel klein en alles gaat via het scherm, maar dat is even wennen. Wel makkelijk omdat je de kanalen vanaf het scherm kan opzoeken en niet meer van een volgepropt apparaatje . Het weegt ook niks . Verder moet ik nog wel het een en ander uitzoeken, maar eenmaal aangesloten is het plug en play. TV voelt zeer degelijk aan en is dan ook 21 KG zonder standaard. Geen last van reflexies in het scherm . De 55 inch is groter dan mijn vorige TV, maar absoluut niet te groot. Het geeft nu echt wel een bioscoop ervaring.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Makkelijke bediening
  • Veel aansluit mogelijkheden
  • Makkelijk op te hangen