Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3.48 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Dick van der Wal 26-09-2020

Prachtige televisie, maar na 17 dagen al kapot

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Geweldige kijkervaring, mooi design en zeer makkelijke bediening. Plug en play zoals het hoort. Na 2,5 week gaf ie er de brui aan en was er geen stroom meer op te krijgen. Alles dood. Van alles geprobeerd, maar nee. Platte TV gebeld. Nee, meneer.... u bent twee dagen te laat voor het omruilen (tja....), want dat mogen we niet van Samsung. Dozenschuivers dus... Jammer. Platte TV zit bij mij op de hoek. Over een week zou er een reparateur komen. Geen TV dus tot die tijd. Ben benieuwd of ze hem weer aan de praat krijgen...

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Goed geluid
  • Plug en play

Minpunten

• Na ruim 2 weken kapot
  • Rigide houding met omruilen

RamMeij 13-10-2020

Een regelrechte nummer 1

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Uitpakken is een feestje en met 2 personen ( ivm de maat) is aansluiten simpel en snel. En daarna mag je genieten van alle mogelijkheden die deze Samsung TV heeft. Bizar beeld en geluidskwaliteit en de afstandsbediening is een luxe in je hand.
De one connect aansluiting zorgt onder andere dat Samsung zijn concurrent ver achter hem laat en met een grote glimlach naar de finishlijn huppelt!!

Paulo S 22-09-2020

Fantastische TV

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Lang gezocht en gevonden. Beter beeld en geluidskwaliteit heb ik niet gevonden. Zeker ook met de No Gap TV Mount een plaatje voor aan de muur.
Snel zappen, alle apps die je nodig hebt staan er op en wat er niet op staan zet je er gewoon zo bij. Kortom... echt heel veel waar voor je geld.

jimfrey944 24-09-2020

goede ontspiegeling eindelijk geen ramen meer

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

goed ontspiegeld beeld ik zie geen ramen meer in het scherm
werkt ook goed samen met de andere apertuur in huis

Anoniem 23-09-2020

geweldige qled

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Net in bezit maar het eerste wat me op viel is dat de tv zag dat het vrij licht in de huis kamer was en paste hier direct zijn scherm op aan. geluid klinkt mooi vol, makkelijk te installeren met mijn samsung telefoon en ook met de afstandsbediening.

Erg mooi disign en de prestaties zien er echt goed uit beter dan mijn vorige tv de 55Q85R.
Voor mij was de prijsverhouding erg klein vergeleken met het 2019 model. maar dit is pp verschillend.

Jackozi 23-09-2020

Super beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Na makkelijk het setup proces te doorlopen op je telefoon heb je een mooi scherp beeld. Jammer dat het niet met HomeKit te besturen is.

Litipitie 19-09-2020

Super mooi beeld,vooral met de zon en dag licht.

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

We zijn super blij met onze nieuwe Qled tv.
Belooft wat er beschreven staat.
Vooral t beeld net de zon,en t vele lichtinval bij ons thuis . Super.
Geen seconden spijt

ciffie 28-05-2020

QLED, gewoon LED voor een belachelijk hoge prijs

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL 2020 QLED

Wij hebben deze tv eind april gekocht. En na 2 dagen kijken hadden we al zoiets van " wat is de meerwaarde van QLED? Ons oude Philips tv van 10 jaar oud is scherper en kleurrijker dan deze tv van bijna 2500 euro". Aangezien ik vele goede verhalen had gelezen en gehoord, met name de anti-reflectie van deze tv en de mooie kleuren, heb ik deze tv gekocht om leuke avonden te beleven tijdens de corona-tijd. Afgelopen jaar mochten wij een OLED testen, zo waanzinnig mooi, maar door de reflectie van buitenlicht in scherm ben ik toch voor de Samsung gegaan. En dit had ik beter niet kunnen doen. Al bij het uitpakken schrok ik, wat een lomp ding is dit. Tv-voet van zwaar plastic, zo komt het scherm veel te hoog hangen. Het scherm was nog dikker dan onze oude 10jarige tv! Gaat Samsung niet met zijn tijd mee (zeker als je het vergelijkt met OLED schermen)? Al vanaf 1e seconde op tv-meubel ergerden wij ons aan de grote voet onder de tv, echt afschuwelijk om dit plastic te zien. En als je een voet hebt is het oneconnect box ook onzin. Deze is leuk voor als je de tv ophangt, maar op een voet heb je er eigenlijk niks aan. Tv aangezet en avondje mee spelen. Maar het spelen werd ergeren. Wij hebben de Ziggo Next, ik had hele hoge verwachtingen met beeldkwaliteit. Maar direct viel ons 1 ding op, de antireflectiescherm is soort rozig. En die rozige kleur blijf je zien. Sneeuw in een film is niet wit, het is rozig. Kleuren spatten verder wel van het scherm, maar niet wat ik van verwacht had. Met name groene kleuren waren vaak onnatuurlijk! Dan maar de dvd speler bekijken. En eigenlijk hetzelfde, wij vonden het geen wow-effect, ook niet bij blue-ray. Netflix en Disney gaf meer wow-effect, maar wij bleven ons ergeren aan de onnatuurlijke kleuren. Alles hebben we opnieuw ingesteld, wij vonden de kwaliteit gewoon tegenvallen, OLED is gewoon 1000 keer beter! Heb nog contact gehad met Samsung, maar zij zeiden dat alles goed stond. Een voorbeeld van onnatuurlijke groene kleuren was bv bij een oorlogsfilm. De legerkleuren kwamen niet over met de echte kleuren, het leek soms een koperkleur! Wat ons ook ergerde was dat bij een nieuwsuitzending de Samsung tv zelf maar besliste dat achtergrond iets waziger gemaakt moest worden. Misschien zagen wij het verkeerd, maar bomen werden ineens soort wazig. Het leek alsof de processor zijn eigen leven had. Maar bv bij de film Der Untergang viel het ons op hoe onscherp het beeld werd. Zelfs in bioscoop-stand bleef het onscherp. En ook weer die rare groene kleuren, soort koperkleur.
Het geluid van deze tv was wel erg goed. Al was object tracking sound beetje onzin. Wij merkten maar weinig verschil, je kan beter surround erop zetten. Ook is het energieverbruik best hoog met klasse B. Onze oude tv had zelfs beter met A+, 10 jaar oud! Dit merkten we al snel aan energieverbruik, deze was in de 2 weken van gebruik van deze tv stukje hoger dan alle jaren ervoor. Na 2 weken waren we deze Samsung tv zo zat dat we de winkel hebben gecontacteerd om deze om te ruilen voor een OLED tv (waar we nu echt superblij mee zijn). Voor ons nog steeds onbegrijpelijk dat mensen enthousiast kunnen worden over deze Samsung tv's, veel te dikke schermen, lompe voet, onnodig one-connectionkast als je tv op voet staat, geen wow effect. Jammer maar helaas.

Pluspunten

• geluid
  • aansluiten

Minpunten

• schermdikte
  • rare roze waas door anti-reflectiescherm
  • groene kleuren niet mooi
  • beeld soms onscherp
  • lompe ouderwetse voet

mooihoor 20-06-2020

Dit is een fake-review !

ciffie 21-06-2020

Fake review? Nou echt niet, ik heb deze tv echt gehad en zo ervaren...

mooihoor 21-06-2020

Ten eerste,.. hoe kun je nu zeggen dat de tv te hoog "HANGT" vanwege de voet ? Hij hangt toch niet..
Als je tv meubel dezelfde kleur heeft als de voet.. dan valt de voet uit je beeld weg.. En zweeft het beeld in de lucht. Of je geeft de voet op een of andere manier de kleur van je meubeloppervlak.
EN hoe kun je nu klagen over de one-connect box,.. De Q95T is bedoeld voor mensen die de tv ophangen of veel externe bronnen willen aansluiten en/of wisselen.. dus niet altijd achter de tv willen rommelen.
Diegene die niks te wisselen hebben of de tv niet ophangen... kopen de Q90T i.p.v. de Q95T. Precies dezelfde tv maar dan zonder one-connect box en een stuk(je) minder (te) duur.
Wat betreft kleuren.. De 2020 modellen worden als nog meer realistisch gereviewed dan de 2019 modellen.. Dus, de vraag is of je wel de standaard of filmmodus had ingesteld..

ciffie 21-06-2020

Ik laat mij niet vals beschuldigen. Ben je zelf van Samsung? Dit is onze review, zo hebben wij deze tv ervaren. De Q95 is een 2020 model, daarom hadden wij deze gekocht, nieuwste van het nieuwste. Alles wat in de review staat klopt. De voet is van goedkoop plastic, is alleen handig als je soundbar eronder kwijt wilt. Hopelijk heeft de nieuwe eigenaar meer plezier met deze tv.
Wij hebben nu gelukkig de nieuwste LG oled tv en zijn vreselijk blij met deze tv.

HereIsTom 03-01-2021

Helemaal eens met je review, gelukkig konden wij ‘m nog omruilen en gekozen op advies voor een Sony AG9 OLED Android TV, wat een verschil met Samsung.
Volgens mij wordt Samsung gewoon gehypet, mensen schrijven maar wat omdat ze geen betere TV hebben gehad.
Maar als je de Sony AG9 vergelijkt met een Samsung zie en hoor je een verschil van dag en nacht.
Voor ons geen Samsung meer!

Silvester Sp 02-01-2021

Super beeld , smalle lijst , zwart is zwart

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Super toestel gewoon bizar verschil met mijn oude Ultra HD.
Geluid van de tv zelf is al veel beter dan voorheen , maar soundbar is toch wat voller geluid.
Tip zorg echt voor een HDMI 2.0 of 2.1 kabel

Beamer63 01-01-2021

Schitterend beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Heerlijk een bijna bioscoopervaring thuis, dit beeld verveelt nooit. Schitterende kleuren. TV verdient wel een additionele home cinema set, in combinatie, grandioos!

Bloem 24-12-2020

Binnen 4 weken kapot.

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL 2020 QLED

Prachtige TV, hij had mooi helder beeld. Helaas binnen 4 weken al kapot.
Wij zelf denken dat de connect box het heeft begeven.
Volgende week komt er een reparatie dienst kijken .
We hopen dat de after sales service goed is. Want dit is niet echt aan te bevelen.

Minpunten

• Zeer snel defect

Nick 16-01-2021

Fantastische Qled

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Fantastische Qled, prachtige kleuren spatten van het scherm af. Via instellingen kan je persoonlijke voorkeuren wijzigen en voor gamers is het een ideale tv.
Upscaling van content werkt ook erg goed en het geluid uit de speakers is ook goed (uiteraard is een soundbar of andere geluidsinstallatie aan te bevelen als je echt de ervaring van een bioscoop wilt meemaken)

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• Connectbox wordt wel redelijk warm

Elvir 14-01-2021

Prachtige TV. Net als een schilderij

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Prachtige luxe TV met de uitstraling van een schilderij. De fram is uniek en het beeld is uitstekend.

Pluspunten

• design
  • beeld

Vidjai 12-01-2021

Ultieme kijkbeleving!

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Mooie natuurlijke kleuren, nog beter wordt het als je de kleuren zelf bij stelt volgens het advies van Samsung, zonde om een standaard instelling te gebruiken. Handige afstandsbediening! Van een 55 inch curved naar een 65 inch QLED, een echte aanrader!!

Greven 12-01-2021

Heel erg mooie TV

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

We hebben nu een maand de 55QE.95T en zijn er erg tevreden over.
Mijn vrouw wilde eigenlijk graag de ''Frame'' maar na het bekijken van de specificaties toch uitgekomen op deze TV .
Hij is wel wat duurder maar is het zeker waard.

De TV heeft de one connection box net als de ''Frame'' waardoor ook deze TV redelijk strak tegen de muur aan zit ,maar je moet dan wel de speciale steun erbij kopen.

Het beeld is fantastisch en erg helder. Ook de ambiance modus een erg leuke optie die in combinatie onze externe radio veel rust geeft als i.p.v. een groot zwart scherm.

We zijn erg tevreden en door de enkel ''bijna onzichtbare'' kabel ook geen grote zwarte kabels naar de TV toe.

De box aansluiten en de TV gaat dan zelf opzoek naar de externe apparaten maar de wat oudere apparaten herkent hij wat minder snel of niet. Dan gaat deze niet automatisch aan bij selecteren van de input.

Onze Harman Kardon bioscoop installatie ziet hij ook niet maar met de hulp zoek programma en uitproberen kan ik ook met de TV afstandbediening het volume regelen
De design afstand bediening is even wennen maar werkt vrij makkelijk

Dus zeker het aanraden waard deze TV

PFGB 12-01-2021

Geweldige TV

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Na de tv geïnstalleerd te hebben zorgt Qled scherm zorgt voor rijke, pure kleuren en een hoge helderheid met zeer weinig reflectie. Direct Full Array local dimming levert een zeer goede zwartweergave en een sterk contrast. De connect box met aansluitkabel en stroom kabel in een is echt een zeer goede oplossing, zouden ze op meer types moeten doen.

JJ 12-01-2021

75”

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Mocht je een 75” QLED kopen is dit DE echte aanrader!! Super kwaliteit!!
Voor echte bioscoop in je eigen huis.

Carola70 11-01-2021

In één woord geweldig!

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

De tv is gemakkelijk te installeren. Alleen het ophangen duurde even, omdat wij een ander ophangsysteem hadden gekozen. Het tv-beeld is haarscherp, dankzij de 100 hertz.
De grootte van de tv valt ook mee, doordat de tv aan de muur hangt. In eerdere instantie zouden wij een kleinere tv kopen, maar daar toch maar vanaf gezien. Daar zijn we heel blij mee.

Jan Leune 10-01-2021

Prima keuze

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Het scherm, de kleuren, het geluid, het bedieningsgemak voldoet helemaal aan onze verwachtingen, sterker: overtreft de verwachtingen.

Pluspunten

• schermgroote
  • kleuren

Steven 10-01-2021

Super TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Sind 1 week in het bezit van deze tv. Ik ben uitermate tevreden over deze tv. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Het beeld is haarscherp. Wanneer je films kijkt die in 4K worden uitgezonden, dan komt het beeld goed tot zijn recht.

De ingebouwde speakers klinken super en zijn vele malen beter dan bij andere tv's.

Kortom.. Ik ben er blij mee

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Geluid is top

Minpunten

• Ik kan ze niet ontdekken