Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
3.52 cm dikte
75,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Dick van der Wal 26-09-2020

Prachtige televisie, maar na 17 dagen al kapot

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Geweldige kijkervaring, mooi design en zeer makkelijke bediening. Plug en play zoals het hoort. Na 2,5 week gaf ie er de brui aan en was er geen stroom meer op te krijgen. Alles dood. Van alles geprobeerd, maar nee. Platte TV gebeld. Nee, meneer.... u bent twee dagen te laat voor het omruilen (tja....), want dat mogen we niet van Samsung. Dozenschuivers dus... Jammer. Platte TV zit bij mij op de hoek. Over een week zou er een reparateur komen. Geen TV dus tot die tijd. Ben benieuwd of ze hem weer aan de praat krijgen...

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Goed geluid
  • Plug en play

Minpunten

• Na ruim 2 weken kapot
  • Rigide houding met omruilen

RamMeij 13-10-2020

Een regelrechte nummer 1

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Uitpakken is een feestje en met 2 personen ( ivm de maat) is aansluiten simpel en snel. En daarna mag je genieten van alle mogelijkheden die deze Samsung TV heeft. Bizar beeld en geluidskwaliteit en de afstandsbediening is een luxe in je hand.
De one connect aansluiting zorgt onder andere dat Samsung zijn concurrent ver achter hem laat en met een grote glimlach naar de finishlijn huppelt!!

Paulo S 22-09-2020

Fantastische TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Lang gezocht en gevonden. Beter beeld en geluidskwaliteit heb ik niet gevonden. Zeker ook met de No Gap TV Mount een plaatje voor aan de muur.
Snel zappen, alle apps die je nodig hebt staan er op en wat er niet op staan zet je er gewoon zo bij. Kortom... echt heel veel waar voor je geld.

jimfrey944 24-09-2020

goede ontspiegeling eindelijk geen ramen meer

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

goed ontspiegeld beeld ik zie geen ramen meer in het scherm
werkt ook goed samen met de andere apertuur in huis

Anoniem 23-09-2020

geweldige qled

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Net in bezit maar het eerste wat me op viel is dat de tv zag dat het vrij licht in de huis kamer was en paste hier direct zijn scherm op aan. geluid klinkt mooi vol, makkelijk te installeren met mijn samsung telefoon en ook met de afstandsbediening.

Erg mooi disign en de prestaties zien er echt goed uit beter dan mijn vorige tv de 55Q85R.
Voor mij was de prijsverhouding erg klein vergeleken met het 2019 model. maar dit is pp verschillend.

Jackozi 23-09-2020

Super beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Na makkelijk het setup proces te doorlopen op je telefoon heb je een mooi scherp beeld. Jammer dat het niet met HomeKit te besturen is.

Litipitie 19-09-2020

Super mooi beeld,vooral met de zon en dag licht.

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

We zijn super blij met onze nieuwe Qled tv.
Belooft wat er beschreven staat.
Vooral t beeld net de zon,en t vele lichtinval bij ons thuis . Super.
Geen seconden spijt

ciffie 28-05-2020

QLED, gewoon LED voor een belachelijk hoge prijs

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL 2020 QLED

Wij hebben deze tv eind april gekocht. En na 2 dagen kijken hadden we al zoiets van " wat is de meerwaarde van QLED? Ons oude Philips tv van 10 jaar oud is scherper en kleurrijker dan deze tv van bijna 2500 euro". Aangezien ik vele goede verhalen had gelezen en gehoord, met name de anti-reflectie van deze tv en de mooie kleuren, heb ik deze tv gekocht om leuke avonden te beleven tijdens de corona-tijd. Afgelopen jaar mochten wij een OLED testen, zo waanzinnig mooi, maar door de reflectie van buitenlicht in scherm ben ik toch voor de Samsung gegaan. En dit had ik beter niet kunnen doen. Al bij het uitpakken schrok ik, wat een lomp ding is dit. Tv-voet van zwaar plastic, zo komt het scherm veel te hoog hangen. Het scherm was nog dikker dan onze oude 10jarige tv! Gaat Samsung niet met zijn tijd mee (zeker als je het vergelijkt met OLED schermen)? Al vanaf 1e seconde op tv-meubel ergerden wij ons aan de grote voet onder de tv, echt afschuwelijk om dit plastic te zien. En als je een voet hebt is het oneconnect box ook onzin. Deze is leuk voor als je de tv ophangt, maar op een voet heb je er eigenlijk niks aan. Tv aangezet en avondje mee spelen. Maar het spelen werd ergeren. Wij hebben de Ziggo Next, ik had hele hoge verwachtingen met beeldkwaliteit. Maar direct viel ons 1 ding op, de antireflectiescherm is soort rozig. En die rozige kleur blijf je zien. Sneeuw in een film is niet wit, het is rozig. Kleuren spatten verder wel van het scherm, maar niet wat ik van verwacht had. Met name groene kleuren waren vaak onnatuurlijk! Dan maar de dvd speler bekijken. En eigenlijk hetzelfde, wij vonden het geen wow-effect, ook niet bij blue-ray. Netflix en Disney gaf meer wow-effect, maar wij bleven ons ergeren aan de onnatuurlijke kleuren. Alles hebben we opnieuw ingesteld, wij vonden de kwaliteit gewoon tegenvallen, OLED is gewoon 1000 keer beter! Heb nog contact gehad met Samsung, maar zij zeiden dat alles goed stond. Een voorbeeld van onnatuurlijke groene kleuren was bv bij een oorlogsfilm. De legerkleuren kwamen niet over met de echte kleuren, het leek soms een koperkleur! Wat ons ook ergerde was dat bij een nieuwsuitzending de Samsung tv zelf maar besliste dat achtergrond iets waziger gemaakt moest worden. Misschien zagen wij het verkeerd, maar bomen werden ineens soort wazig. Het leek alsof de processor zijn eigen leven had. Maar bv bij de film Der Untergang viel het ons op hoe onscherp het beeld werd. Zelfs in bioscoop-stand bleef het onscherp. En ook weer die rare groene kleuren, soort koperkleur.
Het geluid van deze tv was wel erg goed. Al was object tracking sound beetje onzin. Wij merkten maar weinig verschil, je kan beter surround erop zetten. Ook is het energieverbruik best hoog met klasse B. Onze oude tv had zelfs beter met A+, 10 jaar oud! Dit merkten we al snel aan energieverbruik, deze was in de 2 weken van gebruik van deze tv stukje hoger dan alle jaren ervoor. Na 2 weken waren we deze Samsung tv zo zat dat we de winkel hebben gecontacteerd om deze om te ruilen voor een OLED tv (waar we nu echt superblij mee zijn). Voor ons nog steeds onbegrijpelijk dat mensen enthousiast kunnen worden over deze Samsung tv's, veel te dikke schermen, lompe voet, onnodig one-connectionkast als je tv op voet staat, geen wow effect. Jammer maar helaas.

Pluspunten

• geluid
  • aansluiten

Minpunten

• schermdikte
  • rare roze waas door anti-reflectiescherm
  • groene kleuren niet mooi
  • beeld soms onscherp
  • lompe ouderwetse voet

mooihoor 20-06-2020

Dit is een fake-review !

ciffie 21-06-2020

Fake review? Nou echt niet, ik heb deze tv echt gehad en zo ervaren...

mooihoor 21-06-2020

Ten eerste,.. hoe kun je nu zeggen dat de tv te hoog "HANGT" vanwege de voet ? Hij hangt toch niet..
Als je tv meubel dezelfde kleur heeft als de voet.. dan valt de voet uit je beeld weg.. En zweeft het beeld in de lucht. Of je geeft de voet op een of andere manier de kleur van je meubeloppervlak.
EN hoe kun je nu klagen over de one-connect box,.. De Q95T is bedoeld voor mensen die de tv ophangen of veel externe bronnen willen aansluiten en/of wisselen.. dus niet altijd achter de tv willen rommelen.
Diegene die niks te wisselen hebben of de tv niet ophangen... kopen de Q90T i.p.v. de Q95T. Precies dezelfde tv maar dan zonder one-connect box en een stuk(je) minder (te) duur.
Wat betreft kleuren.. De 2020 modellen worden als nog meer realistisch gereviewed dan de 2019 modellen.. Dus, de vraag is of je wel de standaard of filmmodus had ingesteld..

ciffie 21-06-2020

Ik laat mij niet vals beschuldigen. Ben je zelf van Samsung? Dit is onze review, zo hebben wij deze tv ervaren. De Q95 is een 2020 model, daarom hadden wij deze gekocht, nieuwste van het nieuwste. Alles wat in de review staat klopt. De voet is van goedkoop plastic, is alleen handig als je soundbar eronder kwijt wilt. Hopelijk heeft de nieuwe eigenaar meer plezier met deze tv.
Wij hebben nu gelukkig de nieuwste LG oled tv en zijn vreselijk blij met deze tv.

HereIsTom 03-01-2021

Helemaal eens met je review, gelukkig konden wij ‘m nog omruilen en gekozen op advies voor een Sony AG9 OLED Android TV, wat een verschil met Samsung.
Volgens mij wordt Samsung gewoon gehypet, mensen schrijven maar wat omdat ze geen betere TV hebben gehad.
Maar als je de Sony AG9 vergelijkt met een Samsung zie en hoor je een verschil van dag en nacht.
Voor ons geen Samsung meer!

Silvester Sp 02-01-2021

Super beeld , smalle lijst , zwart is zwart

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Super toestel gewoon bizar verschil met mijn oude Ultra HD.
Geluid van de tv zelf is al veel beter dan voorheen , maar soundbar is toch wat voller geluid.
Tip zorg echt voor een HDMI 2.0 of 2.1 kabel

Beamer63 01-01-2021

Schitterend beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Heerlijk een bijna bioscoopervaring thuis, dit beeld verveelt nooit. Schitterende kleuren. TV verdient wel een additionele home cinema set, in combinatie, grandioos!

Bloem 24-12-2020

Binnen 4 weken kapot.

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL 2020 QLED

Prachtige TV, hij had mooi helder beeld. Helaas binnen 4 weken al kapot.
Wij zelf denken dat de connect box het heeft begeven.
Volgende week komt er een reparatie dienst kijken .
We hopen dat de after sales service goed is. Want dit is niet echt aan te bevelen.

Minpunten

• Zeer snel defect

Holy Mike Fly 27-01-2021

Amazing Thuisbioscoop met Q-Symphony

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Ik wilde een betere versie van mij 52 inch Samsung uit 2008. Die heb ik nu. Absoluut bioscoopgevoel en geluid. En de Q-Symphony. WOW WOW WOW. En 75 inch is echt vet.

Pluspunten

• Grootte
  • HDMI ARC
  • Geluid van de TV ook relatief goed
  • Apps

Fopduik United 27-01-2021

Groot, maar dat went snel! Super beeld, mits bron ook 4K is.

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Ik heb de Samsung QE75Q95T nu een paar dagen in bezit.

Grootste pluspunten tot nu toe: Ik ben enorm tevreden over het formaat, de vormgeving, de mogelijkheden, het bedieningsgemak, de afstandsbediening, de one Connect box en het geluid.

Wat me tegenvalt: De beeldkwaliteit bij zaken die niet 4K zijn (oude films bijvoorbeeld). Ook snelle beelden van sport, met name voetbal, vallen me tegen.

Het formaat:
Wij hebben een redelijk grote woonkamer, waarbij we op ongeveer 5 meter van het scherm zitten. 75 inch is dan heel erg goed te doen. Ik denk dat we spijt hadden gehad van een 65 inch. Zit je maar een meter of 3 van je scherm, dan is het denk ik veel te groot.

De vormgeving: Simpel, maar daardoor helemaal goed. Er zit een hele dunne rand om het scherm, en met de One Connect Box komt er maar 1 draadje uit. Dat ziet er heel erg strak uit. Met de no gap wall mount zit hij netjes strak tegen de muur aan.

Mogelijkheden en bedieningsgemak: Enorm veel functies. Een heel gemakkelijk menu dat heel gemakkelijk te bedienen is. Misschien wat teveel functies. Ivm het schokkerige beeld bij voetbal, heb ik wat met instellingen zitten spelen. Dan kom je erachter dat er enorm veel in te stellen is. Ook zijn er veel functies die het automatisch voor je zouden moeten doen. Ik heb alleen het idee dat het beeld beter wordt, wanneer ik al die automatische dingen uit zet. Ik ben dus nog op zoek naar de beste instellingen.

Afstandsbediening: simpel, lijkt op de apple remote. Geen cijfertoetsen meer. Simpel en doet alles wat het moet doen. Ziet er ook beter uit dan de standaard afstandsbediening.

One Connect Box: Top, maar wordt erg warm. Die heb ik in een kastje onder de tv staan. Daar sluit je alles op aan, zodat er maar 1 draadje naar je tv gaat. Dit werkt super. Alleen wordt het apparaat erg warm in het dichte kastje. Ik heb daar nog geen problemen mee gehad, terwijl hij al wel lang heeft aangestaan. Maar lijkt me een aandachtspuntje. De box is trouwens mooi genoeg om ook in het zicht te staan.

Geluid: vind ik persoonlijk erg goed. Een enorme verbetering t.o.v. mijn oude tv. Er komt echt heel fatsoenlijk geluid uit met een fijne klank. Het haalt het niet bij de Soundbar en subwoofer, maar voor tv-geluid is het echt heel goed. De meeste mensen zullen er geen soundbar bij nodig hebben.

Beeldkwaliteit: zoals al gezegd ben ik erg onder de indruk van de kwaliteit als je iets kijkt wat in 4K wordt uitgezonden. Sommige tv zenders, Netflix, Youtube filmpjes. Dat ziet er echt heel goed uit! Bij voetbal of dingen die in lagere resolutie worden uitgezonden, vind ik hem minder. Maar misschien heb ik de juiste instellingen nog niet gevonden.

Al met al ben ik na een paar dagen heel erg tevreden met de aankoop, ondanks het enorme aanschafbedrag. Wel, omdat ik er nog vanuit ga dat ik het beeld bij voetbal nog wat beter ga krijgen.

Overige opmerkingen:
De no gap wall mount van Samsung is geweldig om de tv heel gemakkelijk waterpas te krijgen.

De Ambient functie is mooi. Je tv lijkt dan niet helemaal op een schilderij, maar je kunt heel makkelijk hele mooie plaatjes als "screensaver" gebruiken.

Pluspunten

• formaat; groot = goed!
  • Vormgeving, functies, bedieningsgemak, 4K beeld,

Minpunten

• lagere resolutie beelden en voetbal
  • prijs is toch wel aan de hoge kant

Arno de haan 25-01-2021

Samsung Qled tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Prachtige tv van Samsung beeld is super en de kleuren spatten van het scherm.
Een echte aanrader voor een film of game liefhebbers.
De one connectbox werkt ook super en je ziet maar een heel dun draadje dat naar de tv gaat
Makkelijk te installeren voor iedereen

Pluspunten

• De one connectbox
  • De grote van het beeld

Miros 25-01-2021

Super scherp beeld!

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Erg blij zijn we met onze nieuwe tv! Grootte was wel even wennen, we gingen van een 32 inch naar een 55 inch. Maar na een paar dagen helemaal gewend! Wat een beeld! Ook het gebruiksgemak is top! Zeker aan te raden!

Jaap 24-01-2021

Mooi TV met schitterend beeld

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL 2020 QLED

Nadat mijn oude Samsung curved TV door bliksem inslag stuk was gegaan heb ik deze Qled \TV van Samsung bij EP. Beerepoot gekocht . Eerst vele recenties gelezen en toen maar besteld omdat de winkels dicht zijn kon ik niet eerst kijken of het zou bevallen. Maar nadat TV geleverd was en deze aan de muur was opgehangen in no time, kon ik eindelijk zien of het mijn verwachtingen waar zou maken.
Het is echt indrukwekkend wat een verschil dit weer is met de oudere generaties TV , zeker omdat deze alles naar 4K opschaalt . Haarscherp en mooi helder beeld . Het geluid heb ik via de ARC HDMI gekoppeld aan mijn Sony versterker wat automatisch bediend wordt simpel met de Samsung afstand bediening. Deze is heel klein en alles gaat via het scherm, maar dat is even wennen. Wel makkelijk omdat je de kanalen vanaf het scherm kan opzoeken en niet meer van een volgepropt apparaatje . Het weegt ook niks . Verder moet ik nog wel het een en ander uitzoeken, maar eenmaal aangesloten is het plug en play. TV voelt zeer degelijk aan en is dan ook 21 KG zonder standaard. Geen last van reflexies in het scherm . De 55 inch is groter dan mijn vorige TV, maar absoluut niet te groot. Het geeft nu echt wel een bioscoop ervaring.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Makkelijke bediening
  • Veel aansluit mogelijkheden
  • Makkelijk op te hangen

Minpunten

• Nog niet tegen gekomen

TMKA 23-01-2021

Super TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Gisteren de nieuwe tv ontvangen en wat een ervaring! Heel mooi beeld en alles goed uitgelegd in de handleiding. Top!

Antonvdw 23-01-2021

TV kijken anno 2020 met geweldig beeld !

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

De samsung QE65Q95T is een TV met vele mogelijkheden. De aansluitmogelijkheden zijn geweldig. Nieuwste E ARC aan boord. Voldoende HDMI. De afstand bediening werkt goed. Makkelijk te configureren. De TV is stabiel. Werkt snel en heeft een prachtig beeld. Het enige wat (nog) mist is de Ziggo TV app. Nu is de Ziggo next box er op aangesloten. Dit werkt goed. Alleen de combinatie met de SONOS playbar geeft met Dolby geluid een Sync. probleem. Dit is op te lossen door een Apple TV 4K erop aan te sluiten en daar draait de Ziggo app wel al op. Er komt een update begin 2021, die moet zorgen dat dit probleem opgelost gaat worden. Verder zeer tevreden met deze TV. 4K content zoals op Netflix te vinden en vele films op Rakuten, Primevideo en andere streamings diensten werken echt perfect. We zijn er erg blij mee. We kwamen van 55 inch en nu 65 inch. Zoals velen, ga je toch stiekem groter, dit formaat past bij ons perfect. Oh, ja voor ik het vergeet, muziek van Spotify, Apple music en andere streaming diensten gaan je ook veel plezier brengen! Al met al, een top TV.

Anoniem 23-01-2021

Geweldige features!

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Het installeren van mijn televisie is ontzettend makkelijk te installeren en gebruiken! De tv schakelt snel tussen apps en tv kanalen. Zeer mooi beeld en zeer gebruiksvriendelijk. Tot slot is het ook nog eens een hele mooie televisie!

Tjebbe 1 23-01-2021

Een aanwinst in ons huis!

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Wij zijn zeer tevreden over onze nieuwe Smart TV Qled 90T van Samsung.
Geweldige beeldkwaliteit. Een schilderij in onze woonkamer.