Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED - Reviews

• Best Reviewed nov 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 74 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Mey 22-02-2021

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Deze tv heeft een groot beeldscherm en geeft echt een waanzinnig beeld en heeft een goed gebruiksgemak.
Echt een aanrader dus!

Emal 31-01-2021

mooie TV met scherp beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Ben erg blij met aankoop van deze Samsung TV 75inch Q90T. Is erg gebruik vriendelijk en was makkelijk te instaleren. Mooi beeld en geluid.

GJV 75” 31-01-2021

75” is toch wel heel groot

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Twijfels tussen 65 of 75. 75 gekozen zeer groot, de bank wat naar achteren moeten zetten :-) Hele mooie TV tevreden, goede prijs. Ook fijn dat Apple TV nu een Appje is.

Holy Mike Fly 27-01-2021

Amazing Thuisbioscoop met Q-Symphony

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Ik wilde een betere versie van mij 52 inch Samsung uit 2008. Die heb ik nu. Absoluut bioscoopgevoel en geluid. En de Q-Symphony. WOW WOW WOW. En 75 inch is echt vet.

Pluspunten

• Grootte
  • HDMI ARC
  • Geluid van de TV ook relatief goed
  • Apps

Jaco van den Anker 20-01-2021

Samsung QE75Q90T

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Super tv . Nog geen -punten kunnen vinden. Dit is nu al weer mijn 4e Samsung en deze steekt met kop en schouders boven de rest uit. Wat ik verlang van een tv dat heeft deze. Kan altijd beter mooier duurder. Maar qua prijs kwaliteit beeld is dit voor mij DE tv.

Elvir 14-01-2021

Prachtige TV. Net als een schilderij

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Prachtige luxe TV met de uitstraling van een schilderij. De fram is uniek en het beeld is uitstekend.

Pluspunten

• design
  • beeld

Jan Botermans 28-12-2020

MOOIE GROTE 75 INCH TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Mooie tv gekocht bij Platte TV. NL lang getwijfeld tussen OLED en Qled, bij 75 tv is dit verreweg de beste keuze voor het geld. Samsung dik compliment logische opbouw van de menu en het beeld en geluid is uitstekend!

Pluspunten

• scherp beeld
  • ambient mode

Minpunten

• zou niet weten

Taketime62 05-12-2020

Zeer groot scherm en mogelijkheden

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Een zeer groot scherm van Samsung. Keuze is gemaakt vanwege direct zon licht op het scherm. En uiteraard het scherpe beeld en vloeiende beelden respons met sport wedstrijden en zeer goede weergave met de kleuren voor wanneer er veel wit in zit.
Omdat de bestemde kamer nog niet klaar is de Qled alleen kunnen beoordelen in de winkel.
Door de BF actie in de nacht bij PlatteTV.nl een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Service uitstekend en levering ook!

Pluspunten

• Groot scherm, mooie vormgeving Qled
  • Weergave bij sportwedstrijden

Minpunten

• stroomverbruik
  • gewicht, zwaar

Richard 03-12-2020

Top tv . Mooi scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Mooie televisie. Lekker groot. Voldoet aan de verwachtingen. Makkelijk te installeren ook en geluid van de tv zelf is ook echt goed. Menu is goed en makkelijk navigeerbaar en Netflix knop op de afstandbediening is ook zeer handig.

Winnie W 29-11-2020

Geweldig!

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Ik was bang dat het scherm in onze woonkamer té groot zou zijn. Wij zitten op 3.5 meter afstand, maar dit kan makkelijk. Geweldig beeld! We hebben nu een inhouse bios! Ziggo, Sonos en draadloze Bose hoofdtelefoon waren redelijk gemakkelijk aan te sluiten.

Pluspunten

• Scherp
  • Groot

Minpunten

• Zwaar
  • Mega grote doos

Dominicus 29-11-2020

Fantastische televisie

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Aangeschaft tijdens Black Friday. Zojuist aan de muur gehangen, wat een beeld. Onvoorstelbaar! Is wel een enorm apparaat, maar je creëert wel je eigen thuisbioscoop

Pluspunten

• beeld
  • helderheid

Minpunten

• gewicht

Bernie 28-11-2020

QE75Q90TAL

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Zochten een groter scherm, hadden een 55 inch nu 75 inch.
Lang getwijfeld , bij platte tv een prijs opgevraagd, deze prijs i.c.m. de cash back via Samsung heeft ons over de streep getrokken.
Wat een vooruitgang !!

Pluspunten

• Schitterende kleuren
  • Prima geluid

Minpunten

• Nog niet

Erik 25-11-2020

Gigantisch groot scherm met super beeld kwaliteit

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Na een speurtocht op het net naar de tv van mijn keuze op dit toestel gekomen. Super groot met mooie kijkhoek, diepe kleuren en zo aangesloten. icm de soundbar 950T echt waanzinnig voor de komende jaren.

Pluspunten

• kwaliteit beeld
  • gebruiksgemak

Minpunten

• nog niet gevonden

Leon 23-11-2020

Prima tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Genieten van een mooi groot beeld en prima geluid.
Gemakkelijk te installeren via telefoon en afstandsbediening.
was aan groter beeld toe.
Leuk kado voor mezelf zo tegen de feestdagen.
Kan toch niet op vakantie of uit eten.

Pluspunten

• scherp beeld
  • prima geluid, vooral met soundbar

Dick van der Wal 26-09-2020

Prachtige televisie, maar na 17 dagen al kapot

Geschreven voor: Samsung QE55Q90TAL QLED

Geweldige kijkervaring, mooi design en zeer makkelijke bediening. Plug en play zoals het hoort. Na 2,5 week gaf ie er de brui aan en was er geen stroom meer op te krijgen. Alles dood. Van alles geprobeerd, maar nee. Platte TV gebeld. Nee, meneer.... u bent twee dagen te laat voor het omruilen (tja....), want dat mogen we niet van Samsung. Dozenschuivers dus... Jammer. Platte TV zit bij mij op de hoek. Over een week zou er een reparateur komen. Geen TV dus tot die tijd. Ben benieuwd of ze hem weer aan de praat krijgen...

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Goed geluid
  • Plug en play

Minpunten

• Na ruim 2 weken kapot
  • Rigide houding met omruilen

ciffie 28-05-2020

QLED, gewoon LED voor een belachelijk hoge prijs

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL QLED

Wij hebben deze tv eind april gekocht. En na 2 dagen kijken hadden we al zoiets van " wat is de meerwaarde van QLED? Ons oude Philips tv van 10 jaar oud is scherper en kleurrijker dan deze tv van bijna 2500 euro". Aangezien ik vele goede verhalen had gelezen en gehoord, met name de anti-reflectie van deze tv en de mooie kleuren, heb ik deze tv gekocht om leuke avonden te beleven tijdens de corona-tijd. Afgelopen jaar mochten wij een OLED testen, zo waanzinnig mooi, maar door de reflectie van buitenlicht in scherm ben ik toch voor de Samsung gegaan. En dit had ik beter niet kunnen doen. Al bij het uitpakken schrok ik, wat een lomp ding is dit. Tv-voet van zwaar plastic, zo komt het scherm veel te hoog hangen. Het scherm was nog dikker dan onze oude 10jarige tv! Gaat Samsung niet met zijn tijd mee (zeker als je het vergelijkt met OLED schermen)? Al vanaf 1e seconde op tv-meubel ergerden wij ons aan de grote voet onder de tv, echt afschuwelijk om dit plastic te zien. En als je een voet hebt is het oneconnect box ook onzin. Deze is leuk voor als je de tv ophangt, maar op een voet heb je er eigenlijk niks aan. Tv aangezet en avondje mee spelen. Maar het spelen werd ergeren. Wij hebben de Ziggo Next, ik had hele hoge verwachtingen met beeldkwaliteit. Maar direct viel ons 1 ding op, de antireflectiescherm is soort rozig. En die rozige kleur blijf je zien. Sneeuw in een film is niet wit, het is rozig. Kleuren spatten verder wel van het scherm, maar niet wat ik van verwacht had. Met name groene kleuren waren vaak onnatuurlijk! Dan maar de dvd speler bekijken. En eigenlijk hetzelfde, wij vonden het geen wow-effect, ook niet bij blue-ray. Netflix en Disney gaf meer wow-effect, maar wij bleven ons ergeren aan de onnatuurlijke kleuren. Alles hebben we opnieuw ingesteld, wij vonden de kwaliteit gewoon tegenvallen, OLED is gewoon 1000 keer beter! Heb nog contact gehad met Samsung, maar zij zeiden dat alles goed stond. Een voorbeeld van onnatuurlijke groene kleuren was bv bij een oorlogsfilm. De legerkleuren kwamen niet over met de echte kleuren, het leek soms een koperkleur! Wat ons ook ergerde was dat bij een nieuwsuitzending de Samsung tv zelf maar besliste dat achtergrond iets waziger gemaakt moest worden. Misschien zagen wij het verkeerd, maar bomen werden ineens soort wazig. Het leek alsof de processor zijn eigen leven had. Maar bv bij de film Der Untergang viel het ons op hoe onscherp het beeld werd. Zelfs in bioscoop-stand bleef het onscherp. En ook weer die rare groene kleuren, soort koperkleur.
Het geluid van deze tv was wel erg goed. Al was object tracking sound beetje onzin. Wij merkten maar weinig verschil, je kan beter surround erop zetten. Ook is het energieverbruik best hoog met klasse B. Onze oude tv had zelfs beter met A+, 10 jaar oud! Dit merkten we al snel aan energieverbruik, deze was in de 2 weken van gebruik van deze tv stukje hoger dan alle jaren ervoor. Na 2 weken waren we deze Samsung tv zo zat dat we de winkel hebben gecontacteerd om deze om te ruilen voor een OLED tv (waar we nu echt superblij mee zijn). Voor ons nog steeds onbegrijpelijk dat mensen enthousiast kunnen worden over deze Samsung tv's, veel te dikke schermen, lompe voet, onnodig one-connectionkast als je tv op voet staat, geen wow effect. Jammer maar helaas.

Pluspunten

• geluid
  • aansluiten

Minpunten

• schermdikte
  • rare roze waas door anti-reflectiescherm
  • groene kleuren niet mooi
  • beeld soms onscherp
  • lompe ouderwetse voet

mooihoor 20-06-2020

Dit is een fake-review !

ciffie 21-06-2020

Fake review? Nou echt niet, ik heb deze tv echt gehad en zo ervaren...

mooihoor 21-06-2020

Ten eerste,.. hoe kun je nu zeggen dat de tv te hoog "HANGT" vanwege de voet ? Hij hangt toch niet..
Als je tv meubel dezelfde kleur heeft als de voet.. dan valt de voet uit je beeld weg.. En zweeft het beeld in de lucht. Of je geeft de voet op een of andere manier de kleur van je meubeloppervlak.
EN hoe kun je nu klagen over de one-connect box,.. De Q95T is bedoeld voor mensen die de tv ophangen of veel externe bronnen willen aansluiten en/of wisselen.. dus niet altijd achter de tv willen rommelen.
Diegene die niks te wisselen hebben of de tv niet ophangen... kopen de Q90T i.p.v. de Q95T. Precies dezelfde tv maar dan zonder one-connect box en een stuk(je) minder (te) duur.
Wat betreft kleuren.. De 2020 modellen worden als nog meer realistisch gereviewed dan de 2019 modellen.. Dus, de vraag is of je wel de standaard of filmmodus had ingesteld..

ciffie 21-06-2020

Ik laat mij niet vals beschuldigen. Ben je zelf van Samsung? Dit is onze review, zo hebben wij deze tv ervaren. De Q95 is een 2020 model, daarom hadden wij deze gekocht, nieuwste van het nieuwste. Alles wat in de review staat klopt. De voet is van goedkoop plastic, is alleen handig als je soundbar eronder kwijt wilt. Hopelijk heeft de nieuwe eigenaar meer plezier met deze tv.
Wij hebben nu gelukkig de nieuwste LG oled tv en zijn vreselijk blij met deze tv.

HereIsTom 03-01-2021

Helemaal eens met je review, gelukkig konden wij ‘m nog omruilen en gekozen op advies voor een Sony AG9 OLED Android TV, wat een verschil met Samsung.
Volgens mij wordt Samsung gewoon gehypet, mensen schrijven maar wat omdat ze geen betere TV hebben gehad.
Maar als je de Sony AG9 vergelijkt met een Samsung zie en hoor je een verschil van dag en nacht.
Voor ons geen Samsung meer!

Sonnyboy 29-03-2021

Ik las ook dat je overgegaan bent op Lg Oled. Zo'n slechte ervaring met LG en Oled. Nooit meer. Binnen 1 jaar nieuw panel , onder garantie prima. Na exact 3 jaar hetzelfde probleem, maar nu reparatiekosten van 665 euro. En dan mocht ik van geluk spreken dat ik een coulance kreeg van LG, anders waren de kosten 1250 euro geweest. De OLED c7v ligt nu bij het grof vuil. Ik hoop dat je dit bespaart blijft.

ilankroonenberg 15-08-2021

Haha, wie neemt deze review ook serieus??

"Al vanaf 1e seconde op tv-meubel ergerden wij ons aan de grote voet onder de tv,"
Je weet toch wat je koopt voor je het besteld?

ilankroonenberg 15-08-2021

Oja, en je wist toch dat er een one connectbox bij zat?
Heb mijne al 2 weken (EN JA onderzoek gedaan voor ik het kocht) en zeer tevreden mee, en ik werk niet voor Samsung :P

Freek 03-02-2021

Helemaal blij met onze nieuwe TV (de Samsung 75Q95T)

Geschreven voor: Samsung QE75Q95TAL 2020 QLED

Wat een prachtig toestel! Aan de muur gehangen met de NoGapWallmount. Bewust gekozen voor de 75 inch. Was eerst niet van plan zoveel uit te geven aan een nieuwe televisie (er hangt een behoorlijk prijskaartje aan). Maar Samsung had een cash-back actie lopen, en dankzij de mooie aanbieding van PlatteTV ben ik over de streep getrokken. Prettig is ook dat PlatteTV op de site van Samsung wordt genoemd als dealer. Dat geeft een geruststellend gevoel. Op vrijdag gekocht, maandag al in huis. Combi-aankoop met de bijpassend soundbar. Een echte bioscoopervaring!! Een fraaie metalen afstandsbediening. Met verrassend weinig knoppen. Je moet even de functies begrijpen, maar functioneert goed! Slim over nagedacht. Misschien één minpuntje: het lukt nog niet om met de Samsung afstandsbediening de KPN-box aan te zetten. Nog een tip, of beter TIP: Als het past in je interieur, maak dan de muur waar de TV hangt zwart. Dan valt de TV overdag veel minder op.

Pluspunten

• Geweldig scherp beeld
  • Prachtig geluid in combinatie met de Sounbar
  • Vlakke montage tegen de muur met de NoGapWallmount
  • TV aan: automatisch wordt de Soundbar geactiveerd
  • Het menu is super eenvoudig

Bloem 24-12-2020

Binnen 4 weken kapot.

Geschreven voor: Samsung QE55Q95TAL QLED

Prachtige TV, hij had mooi helder beeld. Helaas binnen 4 weken al kapot.
Wij zelf denken dat de connect box het heeft begeven.
Volgende week komt er een reparatie dienst kijken .
We hopen dat de after sales service goed is. Want dit is niet echt aan te bevelen.

Minpunten

• Zeer snel defect

Ruud Zuidplas 14-09-2021

Betrouwbare en slimme koop

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Geweldige tv voor het geld! Simpel te bedienen, goed geluid, helder en scherp beeld. Én maar 1 draadje naar de tv, zo staat het nóg strakker tegen de muur.
Oorspronkelijk gepost op Samsung Netherlands

Natapel 12-09-2021

Kristalhelder beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q90TAL 2020 QLED

Mooie snelle en kristalheldere televisie wat een genot is om naar te kijken. Tot in de kleinste details haarscherp beeld. Genoeg Aansluitingen en geen zichtbare snoeren meer.
Oorspronkelijk gepost op Samsung Netherlands