Sony KD55X7055BAEP - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
7.90 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,1

Ivooss 17-04-2020

Lekker grote Sony 4K TV

Geschreven voor: Sony KD55X7055BAEP

Sinds enkele dagen heb ik de Sony KD55X7055 in huis. Heerlijk groot beeld in vergelijking met onze vorige 40" Sony TV (welke nu naar de zolder is gegaan.

Installatie ging vrij gemakkelijk, in je 1tje is dit niet aan te bevelen vanwege het grote formaat.
Na het onderschroeven van de pootjes (die vrij "breed" zijn), stond ie als een huis.
Ik heb daarnaast nog een vogel's muurbeugel besteld om hem later op te hangen.

We gebruiken de tv i.c.m. Ziggo, doordat de afstandsbediening meteen gekoppeld was, gebruiken we nu eigenlijk alleen het TV Kijken middels ziggo. Ook netflix doen we via de ziggobox, dus de afstandsbedieding (met grote youtube en netflix knop) wordt weinig gebruikt.
Wel spelen we s'avonds vaak 4K youtube video's af met echt prachtig beeld!
Vaak zoek ik een videoclip op via m'n telefoon, om die met 1 druk op de knop af te spelen "naar de tv".

Ook het geluid is super, we gebruiken altijd alleen het geluid van de tv en bij deze tv is dat beduidend beter dan ons vorige model.

Tijdens het gamen ook een super beleving nu het beeld veel groter is dan ik gewend was. Geen last van lag, alles draait vlekkeloos op m'n xBox.

Pluspunten

• Superscherp beeld in 4K
  • Goed geluid
  • youtube en netflix knoppen op afstandsbediening

Minpunten

• Diepe pootjes, nemen veel ruimte in beslag

Tijs 17-05-2020

Mooie TV met softwareprobleempjes, maar beeld/geluid super!

Geschreven voor: Sony KD55X7055BAEP

Dit is een zeer stijlvolle TV, die aan de muur een stuk beter tot zijn recht komt dan op z'n pootjes, aangezien deze nogal ver uitsteken, zowel voor als achter het scherm. Wel vreemd dat het netsnoer niet afneembaar is; je zal het maar door een dunne kabelgoot moeten leiden. Dan moet je toch mooi de stekker eraf knippen! Jammer genoeg is hij sowieso iets aan de dikke kant, maar elk nadeel heeft zijn voordeel, want (hoogstwaarschijnlijk mede) daardoor is het geluid wel super (voor een flatscreen); hoe dikker hoe meer plek voor luidsprekers, tenslotte. Ook de beeldkwaliteit is voor zover ik met mijn niet getrainde oog kan zien super, ondanks dat het een 50Hz non-OLED-paneel betreft. Input lag is ook erg laag, evenals ghosting; dat heeft Sony allemaal prima voor elkaar. Wat even wat minder is, is de software. Deze heeft net iets teveel bugs, vastlopers en andere probleempjes. Hopelijk wordt dat met een firmware-update opgelost.

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Softwareproblemen
  • Geen afneembaar netsnoer

Marieke 10-05-2020

Mooie televisie met super helder beeld

Geschreven voor: Sony KD55X7055BAEP

Wat een mooie tv is dit van Sony. In het begin was het even wennen, want welk knopje is waarvoor? Maar na een tijdje weet je hoe alles werkt en nu is het een fijne tv. Mijn vorige tv had apps en dat heeft deze tv helaas niet. Er zit een knop voor YouTube en Netflix op maar daar heb ik tot op heden nog geen gebruik van gemaakt. Netflix en Videoland kijken we via de zender (Ziggo) en andere apps zoals NPO streamen we via een Chromecast. Dit werkt prima, maar alle apps op de tv had ik handiger gevonden. Het beeld van deze Sony is echter wel prachtig. De kleuren spatten van het scherm, tv kijken wordt zo weer een beleving. De grootte van de tv is voor in onze woonkamer perfect. We houden wel van een groot scherm en het is bij een normale woonkamer zeker niet te groot.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Mooi beeld

Minpunten

• Beperkt aantal apps
  • Soms storing

mgmazereeuw 29-04-2020

Mooie tv maar niet zonder fouten..

Geschreven voor: Sony KD55X7055BAEP

Toen ik de tv binnenkreeg was ik erg benieuwd naar de beeldkwaliteit, bediening, snelheid in vergelijking met mijn oude televisie. Ik wilde de televisie ophangen en wat opviel was dat de VESA mount erg klein was voor een grote televisie waardoor ik meer moeite moest doen om mijn Vogels beugel er op te krijgen. Daarnaast was de televisie ook dikker dan ik had verwacht waardoor de tv verder van de wand af hangt dan mijn 7 jaar oude televisie. Dit vind ik persoonlijk wel jammer voor zo'n nieuwe televisie. De installatie van de televisie zelf ging snel en soepel al zijn de knoppen op de afstandsbediening erg priegelig waardoor je vaker dan normaal op de verkeerde knop drukt.. Toen de tv eenmaal was geïnstalleerd ben ik gaan testen op de beeldkwaliteit en die is voor een LCD tv verassend goed! De dimming is redelijk goed geregeld waardoor zwart ook redelijk zwart oogt i.p.v. blauw of lichtgrijs wat je vaak op oudere of goedkopere LCD tv's tegenkomt. De kleuren spatten van het scherm af, zeker met animatie films! Nadeel van het TRILUMINOS-display is dat dit ook soms iets onnatuurlijke kleuren met zich mee brengt.. Bij het kijken van bijvoorbeeld de film Cars samen met mijn zoontje kwam ik tot de conclusie dat fel rood een tintje roze begon te krijgen. Groen kreeg een tintje geel waardoor het wat neon oogte. Dit zal ongetwijfeld ook nog wel af te stellen zijn, maar voor de standaar koper van een televisie vind ik dat een tv zoals dit vanuit de fabriek goed afgesteld moet zijn. Geluid daarentegen vind ik beter geregeld dan een gemiddelde televisie al gebruik ik 99% van de tijd mijn receiver + zuilen voor het geluid. Mijn grootste irritatie tijdens het testen van de televisie is toch wel de software van de televisie... Als de tv opgestart is duurt het echt extreem lang voordat hij eindelijk connectie heeft gemaakt met WiFi waardoor je dus heel lang aan het kijken bent naar het Netflix logo als je dat wilt kijken. Regelmatig is Netflix ook al vastgelopen op de televisie waardoor ik de tv weer opnieuw op moest starten om het werkend te krijgen.. Dus al met al een mooie tv met behoorlijk wat pluspunten maar ook zeker verbeterpunten!

Pluspunten

• Rustig beeld
  • Hoge helderheid
  • Netflix knop voor snelle toegang
  • Start snel op

Minpunten

• Kleuren niet allemaal even accuraat
  • Netflix en de software lopen vast
  • WiFi connect zeer langzaam..
  • Menuknoppen afstandsbediening erg klein
  • TV dikker dan verwacht

S. Brouwer 27-04-2020

Mooi groot 4K beeld met een strak en modern design

Geschreven voor: Sony KD55X7055BAEP

We hebben de 55” Sony televisie x70 nu ongeveer drie weken. Het ontwerp van de televisie is echt een blikvanger is onze kamer. Het frame is super slank en ziet er onwijs modern uit. Echt een stukje design midden in de woonkamer.

Zodra je de televisie aanzet spatten de kleuren van het scherm. Haarscherpe Ultra HD 4K resolutie en d.m.v. hun TRILUMINOS techniek zijn de kleuren echt prachtig. Deze kunnen soms overdreven fel zijn, echter is dit met de settings wel te personaliseren.

Ook zijn de donkere delen in films helderder te zien dan op de andere televisie die we hadden. De zwarte kleur lijkt veel beter tot zijn recht te komen in deze televisie. Daar ben ik echt heel blij mee. Bij het gamen is dit i.c.m. de HDR setting ook een stuk fijner.

Het geluid is een stuk beter als bij de meeste andere televisies. Met hun ClearAudio+ functionaliteit zorgt Sony voor een digitaal surround effect in je woonkamer. Het houdt hierbij rekening met z’n omgeving en past het geluid hierop aan.

De Netflix/YouTube knop op de afstandsbediening is daarnaast een mooie bonus. Gebruiksvriendelijkheid bij deze televisie is dan ook uitstekend aan gedacht.

Kortom een echte aanrader!

Pluspunten

• Haarscherp Ultra HD 4k scherm
  • Netflix/YouTube sneltoets op afstandsbediening
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Dunne beeldschermranden

Minpunten

• Eigen besturingssysteem
  • Weinig apps

Rens 26-04-2020

Thuisbioscoop

Geschreven voor: Sony KD55X7055BAEP

Deze 55inch 4K tv van Sony vervangt onze oude tv van 32 inch. De installatie was vrij simpel; pootjes eronder schroeven, stroom en tv-ontvanger aansluiten en klaar voor gebruik.
Naast het grote verschil ten aanzien van het formaat, zijn we er qua beeldkwaliteit ook enorm op vooruit gegaan. Regelmatig maken we gebruik van de Netflix knop op de afstandsbediening om series in 4K te kijken; haarscherp! Daarnaast kijken we regelmatig DVD'tjes. Zelfs de oudste 007's films zijn superscherp en kleurrijk. Voor wat betreft geluid, maken wij toch nog gebruik van onze externe speakers. Het ingebouwde geluid is aardig, maar is toch minder vol dan een degelijke externe set.
Qua design ziet de tv, ondanks dat hij gemaakt is van plastic, er strak uit. Hij is niet persé dun, maar als je hem niet aan de muur ophangt, lijkt hij wel dun. Sony heeft de tv slim vormgegeven. De dikte loopt schuin weg, waardoor de tv vanaf de zijkant gezien toch dun lijkt.

We missen op deze tv wel nog een app-store en streaming features die Sony wel in zijn iets duurdere broertjes heeft ingebouwd. Daarnaast vinden we de sync-mogelijkheden van de Sony afstandsbediening tegenvallen; want die zijn er niet. Sony beperkt zich daarbij tot HDMI-cec besturing. Helaas is onze kpn tv-ontvanger niet compitabel en blijft voor ons gebruik van 2 afstandsbedieningen noodzakelijk.

Al met al zijn wij dik tevreden over deze tv.

• Beeldkwaliteit
  • Netflixknop

Minpunten

• syncmogelijkheden afstandsbediening

Bastiann 21-04-2020

lekker groot maar te glanzend

Geschreven voor: Sony KD55X7055BAEP

Daar staat hij voor de deur, de enorme doos met hierin een veel grotere televisie dan voorheen. Zo zijn we van een 40 inch naar een 55 gegaan. Samen met dochter begonnen met het uitpakken. Wat gelijk opviel waren de grote, brede pootjes die hierbij horen. Mijn advies is om deze dan toch aan de muur te hangen.

Na een makkelijke installatie begonnen met tv kijken. Wat een fantastisch beeld, zeer scherp en enorme goed contrast. Wij hebben zelfs het wit iets zachter gezet daar we bijna de zonnebril moesten opzetten. Mijn dochter gelijk aan de slag met youtube en netflix. Wat een genot dat deze applicaties snel werken. Helaas mis ik wel een toetsenbord op de afstandsbediening.

In de avonduren heerlijk gegamed en ben meer dan tevreden. Ook het geluid is van zeer goede kwaliteit, diepe en hoge tonen worden goed overgebracht.

Helaas de dag erna, een zonnige dag, blijkt het scherm te glanzend en is kijken vanuit een bepaalde hoek onmogelijk. Deze televisie weerkaatst als een spiegel, ik zou deze televisie dan ook niet adviseren in een zonnig huis.

Al met al een mooie grote televisie met een mooie dunne zwarte rand. Behoorlijke snelheid en makkelijk gebruik van apps. Alleen zou ik het scherm liever ontspiegeld/mat willen zien.

Pluspunten

• zeer scherp
  • snelheid
  • wit is wit en zwart is zwart
  • makkelijke installatie
  • goed gekuid

Minpunten

• grote pootjes
  • spiegelend scherm

MaykenB. 17-04-2020

Grote televisie

Geschreven voor: Sony KD55X7055BAEP

Sinds enkele dagen heb ik de Sony KD-55X7055 televisie in huis. Jeetje! En wat een groot beeld. 55 inch is even wennen moet ik eerlijk toegeven. Hiervoor had ik namelijk een 40 inch televisie.
Het design van de televisie is simpel. Ik ben alleen niet erg tevreden over de poten waar de televisie op staat. De poten zijn namelijk erg breed. Dit betekend dat de kast, waar de televisie opstaat, helemaal in gebruik is door de televisie. Het is dus echt een apparaat die je moet ophangen! De poten steken namelijk voor en achter de televisie flink uit.
Het installeren van de televisie was snel en simpel! Ideaal dus. Geen poespas eromheen maar duidelijk. Ik en mijn partner zijn ook erg tevreden over de beeldkwaliteit. We hadden uiteraard naar de specificaties gekeken van de televisie en hadden erg onze twijfels of het beeldkwaliteit goed zou zijn. Tot heden zijn we er erg tevreden mee! Vooral met Videoland en Netflix is het beeld heel erg scherp.
De afstandsbediening is ook makkelijk in gebruik. De Netflix en Youtube knop die erop is een extra luxe!

Wij gebruiken de televisie ook veel voor het gamen. Mijn partner speelt graag de schietspellen zoals Call of Duty en ik zit graag Assassins Creed te spelen. Mijn partner vind dat het beeld bij Call of Duty niet helemaal scherp is. De donkere kleuren in het spel, zoals zwart, lijken vaak grijzig. Nou ben ik met het Assassins Creed spel juist wel erg tevreden! De kleuren die ik hierin zie zijn schitterend! Het beeld is ook super scherp dus het is heerlijk spelen op deze televisie.

Ik was vooral in het begin bang dat de kleuren er misschien niet goed in uit zouden komen. Of dat het beeld niet meer zo scherp zou zijn als met onze 40 inch televisie. Maar ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de helderheid en scherpte van het beeld! Het enige wat dus een min puntje is, is tijdens het gamen van Call of Duty online. Hierin is het beeld niet zo scherp als dat mijn partner verwacht had.
Toch was ik ook bang dat het beeld te groot zou zijn. Maar je went er toch stiekem sneller aan dan dat je denkt! Dus ik zeg.. 55 inch te groot? Absoluut niet hoor! Je wordt tijdens de series en films er juist in meegenomen.

De 4K is een mooie plus punt van de televisie. Ik merk alleen wel; 'Wanneer kijk je 4K?'. Op de normale zenders wordt nog geen 4K afgespeeld. Bij Netflix moet je een speciale 4K abonnement hebben afgesloten. Als je bij een televisie provider zit moet je hier ook extra voor betalen. Voor mij is dus de 4K niet een aanbeveling om deze televisie voor te kopen aangezien het nog niet helemaal in is.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goede geluidskwaliteit
  • Mooie grote voor een televisie

Minpunten

• De poten van de televisie zijn te groot en breed
  • 4K wordt op TV nog niet uitgezonden