Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

S.Mojab 29-03-2021

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Mooie grote tv, hele mooie kleuren weergave. Afstand bediening is heel makkelijk in gebruikt.

Pluspunten

• Mooie kleuren weergave
  • Afstandsbediening makkelijk in gebruik

Minpunten

• Niet geschikt voor one connect

Bootsma 22-03-2021

top tv

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Erg mooie en grote televisie. Perfect voor wanneer de kijkafstand groter is dan vijf meter. We hebben er veel plezeier van.

Pluspunten

• scherp beeld

Minpunten

• past amper door het trapgat

Mitch110 21-03-2021

Prachtig groot scherm!

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

De TV zien staan bij de Mediamarkt. Direct viel ons de scherpte op en ook het mooie strakke design van de tv zelf. Wij hebben 75 inch genomen en dat is lekker groot. In het begin even wennen aan de maat, maar dit gebeurt heeeel snel haha. Werkt snel en soepel en ook de afstandsbediening erbij is handig in gebruik.

Pluspunten

• Scherp

Minpunten

• Nog niet gevonden.

Harry en Rene 19-03-2021

Samsung Qled TV 75Q80TA

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

prchit groot en zeer duidelijk scherm. Mooie vormgeving. Installeren ging makkelijk alleen het openen van afstandsbediening was moeilijk.

Pluspunten

• zeer scherp beeld
  • prachtige kleuren

Minpunten

• openen van afstandsbediening.

RENATE 19-03-2021

GROTE TV

mooie grote tv .mooi beeld .veel mogelijk heden ,helder beeld
goed geluid . ondertiteling zeer goed te zien .

Pluspunten

• GROOT
  • HELDER

Hans van de Steeg 18-03-2021

QL75Q80TAL Samsung smart TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Jarenlang 42 inch gekeken op 5meter afstand.
Via Coolblue deze 75 inch aangeschaft. Vakkundig door Coolblue geleverd en geïnstalleerd.
Schitterende kleuren en scherpte. Bioscoop aan huis. Zwart is echt zwart kijken is een plezier.
Kreeg nog 300 euro van Samsung retour. Dit speelde wel mee in mijn aanschaf.
Op en top een topper.

Pluspunten

• intuïtieve bediening
  • Makkelijk bereikbare aansluiting

Manu 18-03-2021

Groot scherm

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Mooie tv, lekker groot 75 inch. Volgende keer mag het zelfs wel 85 zijn. De afstandsbediening is heel compact en ligt lekker in de hand. Geen overbodige knoppen meer en goed over nagedacht.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Fijne afstandsbediening
  • Geluid is super

Minpunten

• Had meer verwacht van het zwart contrast

Peter 14-03-2021

Superscherp beeld.

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Super strakke tv, prachtig beeld en veel opties.
Helemaal volgens verwachting en beschrijving en meer.
Kortom, helemaal top.

Pluspunten

• Beeld
  • Mogelijkheden

Yvonne 13-03-2021

Groot scherm en Haarscherp

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Een fijn, haarscherp en groot scherm, met prachtige kleuren! Ideale manier om kabels aan de achterkant weg te werken. Een prachtstuk in de kamer! Kleiner echt niet meer.

Pluspunten

• Kleur
  • Scherp
  • Mooi beeld
  • Perfecte grootte

Javo 10-03-2021

Fantastische groot scherm voor in de mancave

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Gezellig met z'n allen kijken op een prachtig groot scherm met fantastisch specificaties.
Ook geluid is prima. Handig installeren via je smartphone.

Pluspunten

• Beeld
  • Grote

Anna K 10-03-2021

75 inch QLED TV SAMSUNG

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Echt een aanrader! Na een lange zoektocht toch voor 75 inch gekozen, het is prachtig. Mooie, heldere scherm. Dankzij Samsung soundbar ook een geweldig geluid. Ik raad deze product in 100% aan!

Pluspunten

• Grote scherm
  • Prima geluid
  • Helder

Trijzeltje 01-03-2021

Een grote vooruitgang

Na 12 jaar te hebben gekeken naar een Samsung 40 inch tv
hebben we de overstap gemaakt naar een 75 inch smart tv van Samsung.
Dat hadden we veel eerder moeten doen! Wat een super ervaring.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goed scherp
  • Thuisbisocoop
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• nog niet gevonden

PS 01-03-2021

Prima scherm voor een goede prijs

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Via Coolblue voor een uitstekende prijs gekocht en ook nog cashback. Snel geleverd. Het scherm is prima op te hangen en in te stellen. Het geluid via een bestaande 5.1 surround set ging wat lastiger, maar gelukt via hmdi. De beeldkwaliteit is uitstekend, er zijn vele opties in beeldinstellingen om het beeld te optimaliseren voor bv film en bij verschillende lichtomstandigheden. Helaas spiegelt het beeldscherm vrij sterk bij daglicht. Echter de ontspiegelde versie is twee keer zo duur. Door de beeldinstellingen aan te passen leidt de spiegeling niet af. Het energieverbruik is hoog 'G', en kan beter in Eco-stand. Dan is het beeld wel donkerder, dit kan prima bv in de avond. Op veel sites staat 'A', maar dat is kennelijk na aanpassingen. Helaas is het besturingssysteem Tizen beperkt in apps zoals Ziggo Go. Maar dit kan wel bekeken worden via website op de internet-browser van de TV. Wel Apple TV en Airplay, echter geen vervanging voor de Apple TV van Apple zelf (dus geen Fotostream en Arcade apps). Al met al een prima TV voor een prima prijs (€1999) en met het grote formaat 75" en beeldkwaliteit een ware thuisbioscoop.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Veel beeldscherminstellingen
  • Met Apple TV

Minpunten

• Spiegeling
  • Energieverbruik
  • Tizen heeft geen Ziggo Go app

Nicole 29-11-2020

SUPER TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

We wilden graag een grote tv en dit is de perfecte prijs/kwaliteit verhouding.
Mooi design en makkelijk te installeren

Kees 25-11-2020

Groot scherm 75 inch geweldig beeld

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Makkelijk installeren. meeste dingen doet de TV vanzelf ga later wel kijken hoe te optimaliseren. De standaardinstellingen zien er echter al geweldig uit dus of optimalisatie nog zin heeft weet ik niet. Tv gekocht omdat er weinig reflectie zou zijn en dat klopt ook bijna geen reflectie in erg lichte woonkamer. Kleuren zijn geweldig en ook het geluid is goed (maar vanwege soundbar niet gebruikt). Al met al een geweldige TV en met de cashback van 500 euro ook nog leuk geprijsd.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Beeld
  • makkelijk installeren

Danny K 24-11-2020

Een prachtige grote tv qua beeld en vormgeving.

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Een prachtige grote tv; met perfect beeld voor elke vorm van gebruik. Daarnaast ook nog eens erg goed geluid. Een echte aanrader voor elke media, film of game liefhebber.

Pluspunten

• Grootte
  • Scherpte

Erik 23-11-2020

QLED 75 inch

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

We hadden een 55 inch, zochten wat groter en zijn beland bij de 75 inch versie. Superbeeld, prachtig geluid. Makkelijke installatie

Pluspunten

• superbeeld
  • supergeluid

Anoniem 11-09-2020

Samsung 65Q80T perfecte TV!

QLED 65Q80T

Wij waren toe aan een nieuwe TV omdat bij de oude TV (LG) alle HDMI poorten waren afgebroken, blijkbaar een bekend probleem bij dit merk...

Nu dan gelijk maar een goede en grote TV. Wij twijfelde tussen een 55 inch of 65 inch. Uiteindelijk toch voor de 65 inch gegaan. Eenmaal aan de muur wel even wennen; wat een groot ding! Maar uiteindelijk zeer blij met de keuze. Als we film kijken krijg je een echte bioscoop ervaring. De Samsung hangt aan de muur met de Vogels Thin 505. Super strak, alsof de TV aan de muur geplakt is. Omdat de TV zelf al zeer dun is steekt het geheel maar ca. 5 cm uit.

Ook twijfelde wij tussen een OLED of QLED. Toch voor de laatst genoemde gegaan i.v.m. de reflectie reductie wat voor de QLED een "unique selling point" blijkt te zijn. Wij hebben op de locatie van de tv namelijk veel last van reflectie door 2 ramen. Dit maakt QLED dan ook echt waar. De hinderlijke reflectie is aanzienlijk minder. Ook te danken aan de hoge helderheid van het scherm. Nu kunnen wij zonder problemen overdag, met de gordijnen open TV kijken.

Niet op de laatste plaats; wat een prachtig scherm! Rijke kleuren en haarscherp. Uiteraard moet de beeld bron dit ook ondersteunen, gewoon TV vanuit een ontvanger is niet beduidend beter dan normaal. Maar films op Netflix, streaming vanuit je telefoon of Blu Ray zijn prachtig. Een genot om naar te kijken.

Ook is het besturingssysteem van Samsung, Tizen zeer prettig. Heel gebruiksvriendelijk en van alle gemakken voorzien. De belangrijkste app's zijn beschikbaar. Ook een paar leuke apps zoals Spotify of SmartThings (zo kan ik met de tv mijn slimme apparaten en lampen bedienen). De TV ondersteunt tevens ook een app van KPN waardoor je direct TV kan kijken zonder ontvanger.

Dan hebben we ook nog de Samsung One Remote. Wat een handig innovatieve toevoeging is dit. Een zeer minimalistische afstandsbediening maar waar je werkelijk alles mee kan bedienen, van TV ontvanger tot de home cinema en alle beschikbare apps. Wel even uitzoeken wat de knop combinaties zijn. Maar uiteindelijk super handig!

De Samsung ambient mode is leuk, hier komt de 4K ook goed tot zijn recht. Maar ik gebruik het eigenlijk niet. Ik vraag me ook af wat dit doet met het stroomverbruik als dit continue aan staat.

Het geluid van de TV is goed. Echter gebruik ik standaard mijn home cinema voor het geluid. Dus gebruik het geluid van de TV eigenlijk niet, hier dan ook niet op gelet bij de aankoop. Dit brengt dan ook meteen toch een nadeel van de TV. Op het moment dat ik de TV aan zet gaat het geluid altijd standaard op de TV, en dus niet via de home cinema. Dit moet ik iedere keer via de instellingen aanpassen. Dat is wel jammer, bij de vorige TV ging dit automatisch. Dat moet toch wel te regelen zijn?

Zo gaat de TV ontvanger wel automatisch aan bij het aanzetten van de TV maar niet uit als ik alles uit wil zetten. Toch een essentiële te kortkoming. Maar wellicht kan Samsung dit oplossen met een update.

Nog een nadeel vind ik toch de kijkhoek. Recht voor de TV is het beeld werkelijk prachtig. Maar als je er iets schuin voor zit, en dat is op sommige plaatsen wel het geval bij ons, wordt het beeld toch al snel slechter. De kleuren vervagen wat en de details in het donker, zoals schaduwen vallen weg. Dit zou je bij OLED blijkbaar niet of minder hebben. Maar al met al wegen deze paar nadelen niet op tegen de vele voordelen van deze TV.

Conclusie: top TV! zeer tevreden mee. Een paar aandachtpunten welke wellicht softwarematig met een update op te lossen zijn (afwachten of dit gebeurt). En qua prijs kwaliteit zeer gunstig, zeker in vergelijking met OLED. Wil je een TV van deze klasse in OLED ben je veel meer geld kwijt. Toch is de keus voor iedereen, per situatie verschillend.

Anoniem 30-04-2020

Amazing TV

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

The new procesor that this TV is really good, since the moment you turn it on you see the speed to start the menu, the movement of the video is really fluent watching a movie or playing videogames allways is a pleasure for your eyes.
Other function that I found really useful ate the direct menu for some apps like youtube and netflix, making this smart tv so user firendly.

Anoniem 02-01-2021

Klasse tv!

Geschreven voor: Samsung QE75Q80TAL 2020 QLED

Na ontvangst de tv uitgepakt. Wat een verschil met de oude 42 inch. Geweldig beeld en veel instelmogelijkheden. Ook met lichtinval duidelijk beeld. In combinatie met de soundbar Q70T geweldig geluid.