Philips 7300 series 58PUS7304/12 - Reviews

Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 47 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Marco 03-02-2021

Geweldige (smart) televisie en al helemaal voor die prijs!

Strak beeld, snel internet en voldoet helemaal aan onze wensen. Weer echt genieten en met Ambi-light kom je helemaal in de film sfeer!

Pluspunten

• beeld
  • internetsnelheid
  • ambi-light

Minpunten

• geluid had iets beter gemogen

H.A. van der Linden 25-10-2020

50pus7304 /12 tv

Zeer goede tv die vooral door zijn kleuren zeer goed tevoorschijn komt en door de 3 zijdige ambilicht zeer rustig voor de ogen tevoorschijn komt en zeer zeker voor de prijs een goede aankoop voor ons !

charleyr 04-10-2020

Betaalbaar, ambilight top, firmware brak!

De tv is net een week oud. Kreeg tijdens de eerste setup een firmware update melding en deze uitgevoerd. Na de firmware update was alles prima ook de WLAN connectie. vervolgens kreeg ik nog een firmware update . (de meest recente) en nu is de WLAN niet meer beschikbaar, dus wifi werkt niet meer. Het betreft firmware versie: TPM191E_R.101.001.079.005 Omdat de tv aan de muur hangt en ik een netwerk kabel heb, deze op de LAN aansluiting aangesloten, maar bij het afspelen van UHDR bestanden via mijn Gigabit netwerk, (NAS), haperende beelden. Wat blijkt, de LAN aansluiting is maar 100mb. Oplossing, ik had nog een 1Gb USB 3.0 ethernet adapter liggen en deze aangesloten op de Usb 3.0 aansluiting (zijkant). Daar heb ik de LAN kabel op aangesloten, verder niets in de setup mogelijk, maar de verbinding wordt gewoon automatisch opgezet. Nu heb ik een verbinding van 175mb en gaan alle UHDR/4K bestanden als een speer. Ik ben momenteel bezig om de juiste settings per source in te stellen, want ik moet een instelling maken voor de Ziggo Next box, (hdmi1), de Dune 4K player, (hdmi2) en mijn Kodi App op de Android omgeving. aangezien er diverse fora zijn met allerlei instellingen, besloten om een en ander maar op zicht te doen en dat valt niet mee. Ik heb de TV nog niet teruggezet naar fabrieksinstellingen om te proberen de WLAN weer actief te krijgen, omdat ik dat evt. wel in een later stadium ga doen of evt. een volgende firmware update afwacht. Het UHDR beeld is top, zij het dat ook daar je met de vaste instellingen niet het juiste beeld krijgt, ook hier e.e.a. moeten aanpassen. Het geluid valt wel mee, maar ik heb de tv via een optical op mijn reciever aangesloten, want de hdmi Arc geeft alleen geluid in de stereo stand, de meerkanaals en meerkanaals bijpas, werken niet, hoewel mijn reciever het wel zou moeten kunnen herkennen. misschien ook iets met de firmware, maar voorlopig laat ik het even zo en ga eerst eens wat branduren maken ;-)

Deze recensie is door Philips niet geaccepteerd, geeft aan dat alleen hele positieve recensies op hun site worden gezet!

Pluspunten

• Ambilight
  • Groot scherm
  • Relatief goedkoop
  • Veel functionaliteiten
  • Android werkt goed en soepel

Minpunten

• Voor instellingen zijn niet goed gecallibreerd
  • Firmware updates veroorzaken bugs
  • Onderkant te dik.
  • muurbevestiging moet je iets voor verzinnen
  • hdmi arc twijfelachtig

charleyr 08-10-2020

We zijn inmiddels een week verder en ik heb inmiddels de Wi-Fi module via de optie Algemene Instellingen - TV opnieuw installeren, weer aan de praat.
De snelheid via de 5G is 240mb, in de praktijk kom ik in ieder geval tegen de 180mb aan, dus nu stream ik UHDR/4K content draadloos, dus dat is gelukkig opgelost.
Het betekend wel, dat na elke firmware update , de TV opnieuw moet worden geinstalleerd als blijkt dat er iets na een update niet goed werkt en het uitschakelen, (spanningsloos maken), van het toestel geen oplossing is.
Het nadeel is, dat je dan al je instellingen kwijt bent en dus alles opnieuw moet instellen.
Ik heb van tevoren mijn beeldinstellingen voor een aantal sources maar in een Excel sheet gezet, kan deze evt. wel delen als iemand daar behoefte aan heeft, want voor mij staat vast , dat je na het aanpassen van een X-aantal zaken, de beeldkwaliteit een stuk beter krijgt.
Zoals ik in mijn vorige bericht al heb aangegeven, heb ik de instellingen voor mijn Ziggo Next hdmi poort, Dune mediaplayer hdmi poort en de TV zelf (android Kodi), aangepast op mijn eigen voorkeuren, gelukkig heb ik nu een tevreden partner ;-)

De meldingen over de z.g.n. storende beeldeffecten door de 50hz technologie, herken ik niet.
Voetbal, F1 ed. worden vloeiend weergegeven, geen ghost effecten, naijlen oid.
Ik vermoed dat als men dit heeft, het signaal de bepalende factor kan zijn, want ik kijk zowel via de Next box als ook via de Ziggo app, die ik op de TV heb geinstalleerd.

Vooralsnog dus een positieve week na een moeizame start.

Het instellen van de Ambiligt sterkte vind ik een pluspunt

Rene 24-01-2021

Charleyr,

Het klinkt of je er verstand van hebt. Zou je hier de instellingen van beeld e.d. kunnen plaatsen. Ik heb n.l. het idee dat het bij mij beter kan.

Groet,

Rene

charleyr 25-01-2021

Beste Rene,

Hier een link met een Excel sheet met de instellingen die ik momenteel gebruik
Wellicht kan dit je op weg helpen.
Tip: Kijk eerst welke poort of evt. interen app beeldinstelling je wilt aanpassen.
Noteer evt. je huidige waarden , zodat je altijd weer kan teruggaan naar je eigen default instellingen.
Succes!

charleyr 25-01-2021

Update nav laatste Firmware: (TPM191E: 101.1.123.9)

Directe HDMI keuze voor oa. Logitech AB, werkt nog steeds niet.
Heeft wel gewerkt in een oudere FW versie.
Philips adviseert om terug te gaan naar een oude firmware versie, maar als je dit doet, krijg je steeds bij aanzetten tv de melding dat er een FW upgrade is, dit is NIET uit te zetten.
(je krijgt van philips support wel keurig een mail met de desbetreffende oude FW en een handleiding)
Daarnaast waren er issues met HDR/Dolby Vision weergaves in oa. Disney+ en Amazon prime app.
Dit is deels opgelost, Amazon prime, werkt , maar dan moet je de van de interne App, de cache legen en alle updates verwijderen.
Vervolgens zal de app weer moeten worden geupdate en werkt het goed.

karin 17-08-2020

mooi scherp beeld en veel functies

We hebben deze televisie ook al in een maatje groter en kochten nu deze erbij voor de slaapkamer. Mooi scherp beeld. Maar ook de gadgets zijn handig zoals android, netflix, wifi etc. Het artikel heeft in alle maten een prima prijs/kwaliteit verhouding. Beide tv's gekocht bij BCC (oosterhout en breda). Fijn geholpen.

Pluspunten

• scherp beeld
  • snelknop netflix
  • wifi
  • mooi strak design
  • eenvoudige installatie

V 10-08-2020

Mooi voor weinig

Mooie tv met super beeld. Prijs is netjes.
Wellicht had het geluid wat beter gekund maar dat is prima op te lossen met een soundbar

R.v.d.Wulp 25-07-2020

50pus7304/12

Fantastische tv , vorige week gekocht bij de Makro.
Instellen geen probleem , alleen jammer dat er geen algehele gebruiks handleiding bij zit .
Tv viel op een gegeven moment uit, dus dat is één van die dingen dat ik niet weet waardoor dat komt.
Over de duurzaamheid kan ik niet oordelen, te kort in bezit

Pluspunten

• Scherm
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Tot nu nog geen gevonden

Willy 07-07-2020

Geweldig!

na veel lezen en even de winkel te hebben gebeld besloten voor deze smart tv te kiezen!
werkt makkelijk en is zeer scherp!

Pluspunten

• scherp
  • simpel te bedienen
  • draaivoet

Dave 09-06-2020

Beeldverwerking zeer matig!!

Hoogwaardige tv tot je een programma opstart met meer actie, dat meer vraagt van de tv, de beeldverwerking is echt zeer onder de maat door z'n 50hz. Dit ervaar ik echt als zeer storend, heb je een tv met 4k ultra HD, met een 50hz beeldverwerking, ik vind deze keuze onbegrijpelijk.. Hoogwaardige tv maar kijk geen actie(voetbal, actiefilms enz) programma's want dan is ie zeer onder de maat!! Zou ik 'm nu weer kopen?? Nee!! Ik persoonlijk vind het echt te storend helaas!! Voor normale dagelijkse programma's en niet veel eisen? Prima tv!! Geluid voor een platbeeld ruim voldoende.

Pluspunten

• Ambilight
  • Beeldkwaliteit
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Beeldverwerking (50 Hz)

Marcel 08-06-2020

Mooie kleuren en daarbij top Ambilight ervaring

Even aanmelden met je Google account en er gaat een wereld voor je open... Kortom makkelijk in te stellen. Perfecte kleuren, Ambi-light goed te doseren ook afhankelijk van de achtergrond van je behang of stucwerk kleur, goed te doseren. Je kunt Ambilight ook uit zetten. Super bediening gemak. Geluid is wat minder in de lage tonen, maar luister meestal via de settop box van Telfort via de optische uitgang naar de Onkyo receiver / 5.1 of van daar uit naar de Philips pre-amp versterker naar de MFB's 587. Top geluidje dan, knalt er uit.

Pluspunten

• Beeld
  • Bedienings gemak
  • Design, w. o. makkelijke draaivoet
  • Uitgekiende AB

Minpunten

• Nog niet ondervonden

Peter 26-05-2020

Mooi heldere weergave

Eerdere ervaring met ambilight heeft tot de aankoop geleid.
De grootte van het beeldscherm en de zeer heldere weergave gaven de doorslag.
Prijstechnisch ook zeer interessant

Philips tv met de naam The One 23-05-2020

mooie uitvoering in "zilver" met draaivoet. Opvallend design

Zocht een elegante tv zonder "rouwrand" met draaibare voet in 4K-uitvoering. Bijna alle tv's boven de 43" hebben pootjes aan weerszijde
Het beeld is geweldig en de Aps werken goed.

Pluspunten

• Een onopvallende verschijning in de woonkamer
  • Prachtige beeldweergave
  • Geluid is meer dan goed

Wilfried Wouters 23-05-2020

Stijlvol groot scherm met letterlijk uitstraling

Deze T.V voldoet aan al onze verwachtingen. Ongelooflijk mooie en vloeiende kleuren die door het Ambilight stralend verder gaan op je muur. Een goede aankoop , zeer tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• beeld is super
  • Ambilight een heerlijke ervaring

Minpunten

• geluid kan beter

Jeroen 12-05-2020

Groot mooi scherm, goede website

Mooi merk, na lang evalueren toch gekozen voor dit model wat beste kwaliteit prijsverhouding is voor een 43 inch philips ambilight op dit moment. Veel mogelijkheden om het scherm en kwaliteit naar eigen wens in te stellen. Af en toe wat lichte haperingen bij snelle beelden.
Mooi snel geleverd goede prijs en goede service van Kamera Express.

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Ambilight
  • kwaliteit/prijs

Minpunten

• afstandbediening zonder toetsenbord
  • haperingen snelle beelden

A-Wax 06-05-2020

Philips 70 PUS 7304 one

We hebben het toestel zelf opgehaald, gelukkig bezit ik een bus 🚚 want in een personen auto kan het voorkomen dat het niet past om het te vervoeren.
De eerste avond hebben we alleen maar gelachen omdat ambilight iets nieuws was voor ons. Door het formaat was onze huiskamer goed verlicht zodat een boek lezen mogelijk was 🤣.
We zijn heel blij met dit toestel, het beeld(ziggo, horizon) is prima en super scherp bij hd en 4k
Het formaat is even wennen maar na 2 dagen weet ik niet beter. Het beeld is realistisch groot verhouding 1:1 zo groot 😜👍. Kortom fijn toestel en zeker een aanrader.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Scherp beeld
  • 4 hdmi aansluitingen

Minpunten

• Nog niet ontdekt

A.Moret 03-05-2020

Groooot scherm voor een normale huiskamer

Eerst in het bezit van de vorige serie 49" Philips Android TV met 2 zijden Ambilight. Helaas had die TV wat nukken en was vergeleken met de LG WebOs op de slaapkamer een complete miskleun.

Er moest een nieuw toestel komen maar de vergelijking qua bediening bij Smart TV viel in het voordeel van WebOs bij LG, maar dat Ambilight, dat wilden we niet meer missen. Omdat dit 58" toestel op het moment van oriëntatie afgeprijsd was en 3 zijdig Ambilight had was de keus snel gemaakt omdat dit formaat in onze woonkamer zonder probleem te plaatsen was.

De standaard beeldinstellingen af fabriek zijn niet echt optimaal te noemen. Ik ben al 2 dagen aan het regelen met kleur, contrast, scherpte en wat er meer mogelijk is. Wij zitten gelukkig, door een draaibare wandsteun nagenoeg recht voor het scherm want de kijkhoek is belabberd te noemen.
Vergeleken met de vorige TV zijn de Smart functies veel rapper geworden en de aanpassingen in Android zijn ook verbeteringen te noemen.
Geluid is ondanks de grote speakerkast aan de onderzijde acceptabel te noemen. Wij hebben een Heos soundbar met subwoofer, dat geeft veel meer geluidsbeleving.

Pluspunten

• Groot scherm als je kamer het toelaat
  • Android App store
  • Ambilight
  • Waar voor het geld - aankoopmoment 18-04-2020

Minpunten

• Groot scherm is niet alleen op te hangen
  • Slechte afstelling af fabriek
  • De zilverkleurige rand rondom het scherm
  • Slechte kijkhoek
  • Geen geluidniveau indicatie bij geluid via HDMI

Karel 26-04-2020

Mooie TV met veel mogelijkheden

Een mooie TV voor de prijs. Veel mogelijkheden. Wij zijn er erg blij mee. Ambilight is schitterend.
Programmakeuze is zeer makkelijk o.a. Netflix.

Mirela 25-04-2020

Product zoals beschreven. Ben zeer tevreden.

Het product werkt zoals verwacht. De kwaliteit goed en de prijs nog beter 😉 Ik ben hartstikke tevreden. In gebruik al bijna een maand en hij werkt prima.

Henriette 24-04-2020

Mooie beeldkwaliteit maar geluid is ronduit slecht.

Omdat oude 43 inch Philips Ambilight LCD tv geen smart was gekozen voor de nieuwere "the one"model een maat groter ( 50 inch). De beeldkwaliteit is erg mooi en ik ben zeer te spreken over het design. De tv valt wel wat naar achteren; ( maar is niet hinderlijk).
De ambilight geeft een extra dimensie op de kijkbeleving, maar ik ben zeer teleurgesteld over de kwaliteit van het geluid. Het maximale volume is zacht en ( als ex muzikante) kan ik zeker beoordelen dat de bastonen bijna ontbreken. Het verschil in geluid met mijn oude Philips TV is enorm en dat vind ik jammer. Je wordt dus bijna verplicht hier ook een soundbar bij aan te schaffen voor een normale geluidsbeleving. ( marketingtrucje?).
Zoals andere reviews ook vermelden is de afstandsbediening in het donker slecht leesbaar.
De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen daar ik hem pas een week bezit.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Ambilight
  • Design.

Minpunten

• geluid
  • Geen papieren handleiding
  • afstandsbediening slecht leesbaar

10s 12-04-2020

Fijne Android TV met mooi beeld, Ambilight en Hue

Maakt verwachting helemaal waar als grote Android TV met o.a. Spotify, Netflix, ChromeCast en veel meer. Geeft puik beeld (op 5m kijkafstand lekker groot, scherp en helder beeld met goede kleuren).

Ambilight werkt ‘s avonds bijzonder leuk en sfeervol samen met onze Hue lampen: een waardevolle toevoeging.

Alle 5.1 geluid wordt volwaardig meerkanaals doorgegeven aan de externe versterker. Dat maakt het dan helemaal af.

Pluspunten

• Mooi groot beeld voor de prijs
  • Ambilight + Hue erg sfeervol
  • Android TV

MK 03-04-2020

Mooi beeld, matige software en geluid

Ik heb de TV nu 2 dagen kunnen uitproberen.
Beeld is erg mooi. 4K HDR content ziet er vooral erg mooi uit. Post-processing effecten op SDR content zorgt voor vreemde kleuren, maar deze effecten kan men uitzetten.
Geluid is matig, lage tonen zijn vrijwel afwezig.
Android TV werkt over het algemeen okee. Casten naar de built-in Chromecast heeft vertraagd geluid. Ditzelfde probleem doet zich voor bij de Kodi app op de TV zelf. Netflix en NPO start werken zonder problemen op het toestel.

Pluspunten

• Beeld
  • Netflix en NPO Start werken goed

• Built-in Chromecast