Philips 65OLED854/12 - Reviews

65,0 inch

Philippe Dehennin 04-06-2020

De perfectie in beeldkwaliteit bestaat. Philips oled 854

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Was al een tijdje op zoek naar een oled tv en ben natuurlijk weer bij Philips terecht gekomen. Zocht opnieuw een tv met ambilight en dan kom je natuurlijk automatisch terecht bij Philips.
De beeldkwaliteit is werkelijk subliem te noemen en de tv beschikt ook over een groot aantal features waaronder HDR10/10+, HLG en Dolby Vision.
De geluidskwaliteit is goed ook al beschikt deze set niet over een subwoofer en soundbar van Bowers&Wilkins. Heb nog geen enkel negatief punt kunnen vinden. Ben nochthans een veeleisende A/V liefhebber met een zeer strenge maatstaf wat betreft beeld en geluid.

Pluspunten

• waanzinnig beeld, goed geluid
  • HDR10+/10, HLG en Dolby Vision
  • prachtig design
  • overzichtelijk menu
  • contrast, zwartniveau, kleurbereik, ambilight

Jos1965 11-07-2020

Geweldige kijkervaring

tot voor kort had ik een Full HD, plasma scherm
Nu een enorme sprong gemaakt in techniek en beeldkwaliteit
alle applicaties werken feilloos, netflix, youtube, chromecast, alles tot aan 4K, HDR en dolby atmos. Voicecontrol via de afstandsbediening
beeldkwaliteit is adembenemend, ik zeg: dikke aanrader

SolariuS 09-04-2020

Prima Oled tv

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Inmiddels enkele maanden deze tv in mijn bezit. Ben er uiterst tevreden mee. Heeft wel even geduurd voordat ik de juiste instelling had gevonden, er waren namelijk een soort van blokjes door de ondertiteling te zien bij snelle beelden. Is nu verholpen door de instelling ‘film’ te kiezen. En..l zwart is ook echt zwart, perfect! Enige kleine nadeel vind ik de afstandsbediening, die is heel erg slecht te lezen, erg onduidelijke toetsen, hadden beter verlicht kunnen zijn of met een ander contrast. Geluid gaat via mijn stereo, dus daar kan ik niets over kwijt verder.

Pluspunten

• Beeld
  • Contrast

Minpunten

• Afstandsbediening

1JoJo 18-06-2020

Mooi design, super scherp beeld

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Ik had een ambilight model 46 inch. Dat was al mooi. Maar bij deze 65 inch versie is het effect nog veel mooier. Kleuren zijn realistisch. Geluid kan ik niet ecvht beoordelen omdat ik een Bose =700 Soundbar gebruik. Daardoor zijn beeld en geluid nu bioscoopwaardig!

Hans 26-03-2020

Prachtig beeld

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Deze OLED TV gekocht bij een prima aanbieding van Kamera Express en er zit ook nog €150,00 cashback van Philips op. Ik werd dezelfde dag nog gebeld door een koeriersbedrijf voor de bezorging, dus de hele afhandeling was al een prettig begin!
In het gebruik bevalt de TV uitstekend. De menu's werken vlot en de afstandsbediening doet het ook prima. Leuk detail: op de onderkant zit een compleet toetsenbord verwerkt. Super handig om in te loggen op Netflix etc. Alleen jammer de knoppen wat klein zijn en dat de afstandbediening niet verlicht is.
De TV werkt op Android 9 voor TV's ('Pie') en dat werkt vlot en prima.
De Beeldkwaliteit is uiteraard uiteindelijk waarvoor je deze TV koopt en die is echt helemaal top.
Uiteraard eerst een stukje 4K filmmateriaal gekeken (demo's genoeg op internet te vinden) en dat was uiteraard helemaal top. Vervolgens 'gewoon' FullHD materiaal gekeken en dat was nog steeds helemaal top.
Het geluid is redelijk maar gaat bij mij via een Denon AVR X2500H met een 5.1 opstelling en dat klinkt uiteraard een stuk beter.
En dan natuurlijk het leuke van deze TV: Ambilight. Wat een genot is dat!.

Pluspunten

• Beeld
  • Ambilight
  • Android

Minpunten

• Afstandbediening(niet verlicht en iets te klein).

Chai 21-09-2020

Philips 65oled854/12

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Ik heb de tv nu 2 weken en ik kan zeggen dat ik er elke dag heerlijk van geniet, geweldig beeldkwaliteit en het geluid is prima. Menu is makkelijk en afstandsbediening voelt degelijk aan. Met ambilight is een prettig om naar het beeld te kijken. Eenmaal ambilight altijd ambilight. Je kunt het ambilight ook uitzetten. Volgens mij is er geen betere tv qua kwaliteit.en prijs verhouding te krijgen dan deze tv. Ben er super blij mee en zeker een aanrader!!!

Pluspunten

• Beeld.kwaliteit
  • Ambilight
  • Remotecontroller
  • Menu
  • Aansluitmogelijkheden

Woonkamer 20-09-2020

Mooi beeld maar 1 probleem

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

De TV bevalt mij prima, maar 1 ding irriteert mij mateloos, namelijk het in beeld verschijnen midden in een programma dat het beeld moet worden gereinigd. Je kan als je er erg in hebt wel stoppen, maar de afstandbediening ligt niet altijd in handbereik, dus dan kan je weer minimaal 10 minuten geen TV kijken. Waarom niet reinigen als je in de middag of avond de TV uitzet (stand-by). Dat is het grootste minpunt van deze TV anders had ik hem 5 sterren gegeven. Mogelijk met een software-update dat dit te voorkomen is.

Dirk 11-09-2020

Wat een televisie!

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Ik dacht niet dat het verschil zo groot zou zijn maar toch. Het is geen 3D maar ik zie zoveel detail dat ik ook in de diepte ga kijken, op de achtergrond van de beelden. Meestal is het tweaken tot je de max uit de televisie haalt maar deze is zo indrukwekkend dat het voor de eerst keer niet nodig is. Perfect zwart, altijd goed beeld, of het nu donker of licht is. Schitterend. Ik raad wel een soundbar of subwoofer aan want het geluid kan voor een audiofiel als ik toch nog wel beter. Let op als je hem zelf zou plaatsen. Hij is echt zwaar!

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Overweldigende kleuren
  • Helder
  • Scherp

Minpunten

• Geluid kan nog beter

Didle72 10-09-2020

Un régal pour les yeux

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

J'adore l'image. J'ai diminué le contraste pour avoir une image plus douce et le résultat est bluffant. Même les sources en simple hd sont superbes.
L ambilight ne m'intéressait pas spécialement mais l'essayer c'est l'adopter.
Le son est également très bon pour un écran de cet épaisseur.
Défauts : télécommande non retro éclairée.
Désactivation de HDMI auto car la télé s'allume seule la nuit quand le décodeur redémarre
Assistant vocal utile que pour YouTube, pas de recherche imdb par exemple ni Wikipedia

Deshi 27-08-2020

Geweldige kleuren

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Deze. Tv nu ongeveer een maand in huis en ik niet zeggen wat een geweldig beeld, het kijkt veel rustiger . Het geluid is ook goed . met gamen is het volgens mijn zoon ook fantastisch!!!

@318 11-08-2020

Mooie uit staling

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Fabrieks in stelling gebruikt maar krijg mijn kleuren niet goed zwart wit terug blijf op achter grond grijze vloer houden .En vindt hem telicht

Tieske22 31-07-2020

Prachtige TV

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Heel mooie TV met super beeld vanuit elke hoek. Snelle wisseling van TV kanaal met Ziggo mediabox next. Handige apps die prima werken. Geluid via ingebouwde audio installatie valt wat tegen. Deze TV is toch een absolute aanrader.

TV-kijkert 29-07-2020

Geweldige beeldweergave.

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Geweldig mooie beeldweergave met veel mogelijkheden om de instellingen naar eigen wensen aan te passen. AmbiLight voegt echt wat toe aan de beleving en de weergave.
De geluidsweergave is gemiddeld. Om de beleving te vergroten is een soundbar wellicht wenselijk.
Jammer is dat de afstandbediening niet werkt op de mediabox van Ziggo en omgekeerd.
Dus altijd twee nodig, de Philips voor het geluid, de horizon voor de kanalen.
Ook handig is de directe toegang tot Netflix via de afstandbediening.

WTtv 28-07-2020

Prachtig beeld maar haperende software

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Deze tv heeft vele mogelijkheden voor instellingen van beeld en geluid en ook de vele apps e.d. zijn handig. Echt een smart tv. De kleuren spetteren van de muur af. Ook het geluid is goed. Eigenlijk een tv, waar qua beeld geen enkele opmerking over te maken is. Film e.d. worden in 4k een belevenis, maar ook in niet 4k meer dan prachtig. Sportuitzendingen ook live zijn mooi om te volgen. Minder is de toch wel regelmatige haperingen in de software. Tv al een paar maal terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen. Het koppelen van een Bose soundbar via hdmi lukt niet. Bluetooth geeft ook weleens een probleem. Dit is echter niet onoverkomelijk. Al met al een tv waar wij heel tevreden mee zijn.

Frank 26-07-2020

Helder beeld en fijn met ambilight

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Kleuren zijn helder en echt. Makkelijk te bedienen en ambilight maakt tv kijken net wat prettiger dan zonder

Pluspunten

• ambilight
  • dun
  • mooi beeld

Minpunten

• Geen mogelijkheid wegwerken kabels
  • HDMI aansluitingen en stroom zitten uit elkaar

Honing 17-07-2020

Fantastisch mooi beeld

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Het mooie beeld in combinatie met de ambilight geeft ieder avond weer een heerlijke televisie avond.

Raimond1 14-07-2020

TV met uitstekend beeld.

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Het is storend dat als de tv lange tijd aan staat je meldingen krijgt om het beeld te verversen. Dit kan je op een gegeven moment niet maar uitstellen en gaat de tv automatisch uit voor 10 minuten. Erg vervelend als je midden in een programma zit. Voor de rest uitermate tevreden over beeld kwaliteit en ambi light

Bremmers 14-07-2020

software probleem

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

het opschoonproces wordt altijd automatisch gestart.Dit gebeurd echter altijd in de loop van de avond.Dit is erg storend.Waarom gebeurd dit niet s'nachts in de standby modus

Nestraa 09-07-2020

Een Wow TV

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

De TV een sieraad in de huiskamer en het 139 cm scherm de perfecte afmeting voor een gemiddelde huiskamer. De haarscherpe beelden en het geluid geven je een Wow gevoel. En met Android heb je ook nog You Tube op de TV en dus heel veel interessante filmpjes.zoals Linedance en country muziek.

Brunettie-74 08-07-2020

Prachtige OLED TV

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Prachtige OLED 55 inch TV met verschillende filters in te stellen om een nog betere beleving te krijgen. Super dun scherm goede audio geïntegreerd. Als of je in een bioscoop zit!