Philips 65OLED854/12 - Reviews

65,0 inch

Philippe Dehennin 04-06-2020

De perfectie in beeldkwaliteit bestaat. Philips oled 854

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Was al een tijdje op zoek naar een oled tv en ben natuurlijk weer bij Philips terecht gekomen. Zocht opnieuw een tv met ambilight en dan kom je natuurlijk automatisch terecht bij Philips.
De beeldkwaliteit is werkelijk subliem te noemen en de tv beschikt ook over een groot aantal features waaronder HDR10/10+, HLG en Dolby Vision.
De geluidskwaliteit is goed ook al beschikt deze set niet over een subwoofer en soundbar van Bowers&Wilkins. Heb nog geen enkel negatief punt kunnen vinden. Ben nochthans een veeleisende A/V liefhebber met een zeer strenge maatstaf wat betreft beeld en geluid.

Pluspunten

• waanzinnig beeld, goed geluid
  • HDR10+/10, HLG en Dolby Vision
  • prachtig design
  • overzichtelijk menu
  • contrast, zwartniveau, kleurbereik, ambilight

Bremmers 14-07-2020

software probleem

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

het opschoonproces wordt altijd automatisch gestart.Dit gebeurd echter altijd in de loop van de avond.Dit is erg storend.Waarom gebeurd dit niet s'nachts in de standby modus

Jos1965 11-07-2020

Geweldige kijkervaring

tot voor kort had ik een Full HD, plasma scherm
Nu een enorme sprong gemaakt in techniek en beeldkwaliteit
alle applicaties werken feilloos, netflix, youtube, chromecast, alles tot aan 4K, HDR en dolby atmos. Voicecontrol via de afstandsbediening
beeldkwaliteit is adembenemend, ik zeg: dikke aanrader

SolariuS 09-04-2020

Prima Oled tv

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Inmiddels enkele maanden deze tv in mijn bezit. Ben er uiterst tevreden mee. Heeft wel even geduurd voordat ik de juiste instelling had gevonden, er waren namelijk een soort van blokjes door de ondertiteling te zien bij snelle beelden. Is nu verholpen door de instelling ‘film’ te kiezen. En..l zwart is ook echt zwart, perfect! Enige kleine nadeel vind ik de afstandsbediening, die is heel erg slecht te lezen, erg onduidelijke toetsen, hadden beter verlicht kunnen zijn of met een ander contrast. Geluid gaat via mijn stereo, dus daar kan ik niets over kwijt verder.

Pluspunten

• Beeld
  • Contrast

Minpunten

• Afstandsbediening

1JoJo 18-06-2020

Mooi design, super scherp beeld

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Ik had een ambilight model 46 inch. Dat was al mooi. Maar bij deze 65 inch versie is het effect nog veel mooier. Kleuren zijn realistisch. Geluid kan ik niet ecvht beoordelen omdat ik een Bose =700 Soundbar gebruik. Daardoor zijn beeld en geluid nu bioscoopwaardig!

Tieske22 31-07-2020

Prachtige TV

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Heel mooie TV met super beeld vanuit elke hoek. Snelle wisseling van TV kanaal met Ziggo mediabox next. Handige apps die prima werken. Geluid via ingebouwde audio installatie valt wat tegen. Deze TV is toch een absolute aanrader.

TV-kijkert 29-07-2020

Geweldige beeldweergave.

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Geweldig mooie beeldweergave met veel mogelijkheden om de instellingen naar eigen wensen aan te passen. AmbiLight voegt echt wat toe aan de beleving en de weergave.
De geluidsweergave is gemiddeld. Om de beleving te vergroten is een soundbar wellicht wenselijk.
Jammer is dat de afstandbediening niet werkt op de mediabox van Ziggo en omgekeerd.
Dus altijd twee nodig, de Philips voor het geluid, de horizon voor de kanalen.
Ook handig is de directe toegang tot Netflix via de afstandbediening.

WTtv 28-07-2020

Prachtig beeld maar haperende software

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Deze tv heeft vele mogelijkheden voor instellingen van beeld en geluid en ook de vele apps e.d. zijn handig. Echt een smart tv. De kleuren spetteren van de muur af. Ook het geluid is goed. Eigenlijk een tv, waar qua beeld geen enkele opmerking over te maken is. Film e.d. worden in 4k een belevenis, maar ook in niet 4k meer dan prachtig. Sportuitzendingen ook live zijn mooi om te volgen. Minder is de toch wel regelmatige haperingen in de software. Tv al een paar maal terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen. Het koppelen van een Bose soundbar via hdmi lukt niet. Bluetooth geeft ook weleens een probleem. Dit is echter niet onoverkomelijk. Al met al een tv waar wij heel tevreden mee zijn.

Frank 26-07-2020

Helder beeld en fijn met ambilight

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Kleuren zijn helder en echt. Makkelijk te bedienen en ambilight maakt tv kijken net wat prettiger dan zonder

Pluspunten

• ambilight
  • dun
  • mooi beeld

Minpunten

• Geen mogelijkheid wegwerken kabels
  • HDMI aansluitingen en stroom zitten uit elkaar

Honing 17-07-2020

Fantastisch mooi beeld

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Het mooie beeld in combinatie met de ambilight geeft ieder avond weer een heerlijke televisie avond.

Raimond1 14-07-2020

TV met uitstekend beeld.

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Het is storend dat als de tv lange tijd aan staat je meldingen krijgt om het beeld te verversen. Dit kan je op een gegeven moment niet maar uitstellen en gaat de tv automatisch uit voor 10 minuten. Erg vervelend als je midden in een programma zit. Voor de rest uitermate tevreden over beeld kwaliteit en ambi light

Nestraa 09-07-2020

Een Wow TV

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

De TV een sieraad in de huiskamer en het 139 cm scherm de perfecte afmeting voor een gemiddelde huiskamer. De haarscherpe beelden en het geluid geven je een Wow gevoel. En met Android heb je ook nog You Tube op de TV en dus heel veel interessante filmpjes.zoals Linedance en country muziek.

Brunettie-74 08-07-2020

Prachtige OLED TV

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Prachtige OLED 55 inch TV met verschillende filters in te stellen om een nog betere beleving te krijgen. Super dun scherm goede audio geïntegreerd. Als of je in een bioscoop zit!

Sjefke48 29-06-2020

Perfecte tv super geluid maar 1 minpunt

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

We hebben deze tv nu enkele maanden en ben echt super tevreden op 1 ding na wat soms toch wel erg storend is. Beeld kwaliteit super, geluid super, bediening super, maar wat mij erg stoorde is de beeldscherm reiniging die de tv zelf uitvoert. Deze is niet te stoppen en gebeurt altijd als je midden in een film zit.. Soms wel ruim 40 min geen gebruik van de tv kunnen maken is erg storend. Dit is ook niet te omzeilen.

Blijdestein 23-06-2020

4K UHD OLED Android TV 55OLED854 139 cm (55")

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Mooi helder beeld, goed geluid. De televisie heeft een moderne design uitstraling en past in elk interieur. Het formaat van 139 cm ofwel 55" is ruim voldoende voor een gemiddelde woonkamer.

ZeJeff 15-06-2020

Belle image mais système complètement buggé

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

La TV est très jolie et l'image est vraiment magnifique mais entre redémarrages intempestifs, Android instable et applications complètement buguées, l'utilisation de cette TV est une vraie calamité

Philipoled 03-06-2020

Philips 65oled854. De perfectie bestaat

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Het is werkelijk een genot om naar de spectaculaire beelden van deze Philips oled tv te kijken. Een uitzonderlijke beeldkwaliteit die zich vertaalt in adembenemende kleuren, een zwartniveau om u tegen te zeggen(met respect voor grijstinten en schaduwdetail) en een ongezien Contrast. Deze oled tv beschikt over HDR10/10+ en Dolby Vision.
Een zeer tevreden Philips gebruiker.

Anoniem 26-05-2020

GENIETEN

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Vorige TV ervaring was ook een Philips. Zeer tevreden. Nu deze, nu OLED en iets groter formaat. Heel scherp beeld en mooie kleuren. Het is even wennen aan de logica van de bediening en gebruik afstandsbediening. Vooral bekabeld aan het internet is een groot plezier. Snelle opstart van programma's als Rakuten tv en Netflix (standaard knop op de afstandsbediening), zo ook de browser app. Afstandbediening toetsenbord heeft wel kleine toetsjes en zou handiger zijn als deze iets duidelijker zouden zijn of verlicht konden worden. Maar werkt prima. De ingebouwde apps van Philips is niet altijd even toepasselijk of handig. En voor de ultime kijk ervaring is er (de nu) drievoudige ambilight. In meerdere mogelijkheden in te stellen is heel prettig. Voor het geluid gebruik ik toch liever de soundbar. Net iets meer body.

SuperJeroen 25-05-2020

Een nieuwe ervaring!

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

TV kijken is inmiddels een feestje geworden. Perfect black OLED icm Ambilight (en in mijn geval ook Hue) is een nieuwe ervaring. Als kers op de taart beschikt de 854 over Android TV. Ik kende het niet maar mij was het gemak ervan al wel verteld. Daar was niets aan gelogen. De subwoofers aan de achterzijde zijn, voor zover er een beetje redelijk geluid uit een tv komt, ook gewoon prima. Al met al zijn wij super tevreden.

Anoniem 25-05-2020

Mooie TV - maar kent zijn minpunten

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Over het algemeen tevreden over de TV.
- Zwart is echt zwart
- Langzame beelden zijn haarscherp
- Contrast is echt geweldig

Gedurende 5 maanden gebruik ben ik wel tegen een aantal dingen aangelopen die ik verwacht had bij een top-line TV:
- Na een paar minuten inactiviteit springt hij automatisch over naar een screensaver, helaas hebben ze deze screensaver uit een archiefkast van 1970 gehaald: een saai en onscherp Philips logo. Waarom is er niet de keuze tussen een aantal verschillende opties, of bijvoorbeeld het "vuurwerk" wat LG heeft (aangezien het scherm wat gebruikt is van LG komt, zou Philips dat ook moeten lukken).
- De afstandsbediening werkt niet goed, je moet precies naar de TV richten voordat deze reageert. Hierdoor is de toevoeging van de afstandsbediening op de achterkant niet zo nuttig als het lijkt. (Erg frustrerend als je net onderuitgezakt op de bank zit en anno 2020 je hele lichaam moet bewegen om je afstandbediening te laten werken)
- Ambilight zit maar aan 3 kanten, als je hem aan de muur hebt hangen mis je dus aan de onderkant het Ambilight. De TV had in ieder geval de optie kunnen hebben om daar ook een in/uit schakelbare ledstip te hebben voor mensen die hem aan de muur hebben.
- Bij snel bewegende items op het beeld is het rondom dat item niet altijd scherp. Van dit punt weet ik alleen niet of het aan de bron van het beeldmateriaal ligt (of het wel HD/4K aangeboden is). Dit probleem is er niet bij snel bewegende beelden van de aangesloten Console.