Philips 65OLED854/12 - Reviews

65,0 inch

Philippe Dehennin 04-06-2020

De perfectie in beeldkwaliteit bestaat. Philips oled 854

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Was al een tijdje op zoek naar een oled tv en ben natuurlijk weer bij Philips terecht gekomen. Zocht opnieuw een tv met ambilight en dan kom je natuurlijk automatisch terecht bij Philips.
De beeldkwaliteit is werkelijk subliem te noemen en de tv beschikt ook over een groot aantal features waaronder HDR10/10+, HLG en Dolby Vision.
De geluidskwaliteit is goed ook al beschikt deze set niet over een subwoofer en soundbar van Bowers&Wilkins. Heb nog geen enkel negatief punt kunnen vinden. Ben nochthans een veeleisende A/V liefhebber met een zeer strenge maatstaf wat betreft beeld en geluid.

Pluspunten

• waanzinnig beeld, goed geluid
  • HDR10+/10, HLG en Dolby Vision
  • prachtig design
  • overzichtelijk menu
  • contrast, zwartniveau, kleurbereik, ambilight

Nootdorp 12-10-2020

Hoi Phillippe,
Wij krijgen nu de 55oled865/12 de opvolger van de 55oled854/12 omdat wij heel problemen hebben gehad met 55pos9002 nu is mijn vraag . Kan je het opschonen van het scherm ook instellen
Mvg J de Jong

SolariuS 09-04-2020

Prima Oled tv

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Inmiddels enkele maanden deze tv in mijn bezit. Ben er uiterst tevreden mee. Heeft wel even geduurd voordat ik de juiste instelling had gevonden, er waren namelijk een soort van blokjes door de ondertiteling te zien bij snelle beelden. Is nu verholpen door de instelling ‘film’ te kiezen. En..l zwart is ook echt zwart, perfect! Enige kleine nadeel vind ik de afstandsbediening, die is heel erg slecht te lezen, erg onduidelijke toetsen, hadden beter verlicht kunnen zijn of met een ander contrast. Geluid gaat via mijn stereo, dus daar kan ik niets over kwijt verder.

Pluspunten

• Beeld
  • Contrast

Minpunten

• Afstandsbediening

Hans 26-03-2020

Prachtig beeld

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Deze OLED TV gekocht bij een prima aanbieding van Kamera Express en er zit ook nog €150,00 cashback van Philips op. Ik werd dezelfde dag nog gebeld door een koeriersbedrijf voor de bezorging, dus de hele afhandeling was al een prettig begin!
In het gebruik bevalt de TV uitstekend. De menu's werken vlot en de afstandsbediening doet het ook prima. Leuk detail: op de onderkant zit een compleet toetsenbord verwerkt. Super handig om in te loggen op Netflix etc. Alleen jammer de knoppen wat klein zijn en dat de afstandbediening niet verlicht is.
De TV werkt op Android 9 voor TV's ('Pie') en dat werkt vlot en prima.
De Beeldkwaliteit is uiteraard uiteindelijk waarvoor je deze TV koopt en die is echt helemaal top.
Uiteraard eerst een stukje 4K filmmateriaal gekeken (demo's genoeg op internet te vinden) en dat was uiteraard helemaal top. Vervolgens 'gewoon' FullHD materiaal gekeken en dat was nog steeds helemaal top.
Het geluid is redelijk maar gaat bij mij via een Denon AVR X2500H met een 5.1 opstelling en dat klinkt uiteraard een stuk beter.
En dan natuurlijk het leuke van deze TV: Ambilight. Wat een genot is dat!.

Pluspunten

• Beeld
  • Ambilight
  • Android

Minpunten

• Afstandbediening(niet verlicht en iets te klein).

Chai 21-09-2020

Philips 65oled854/12

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Ik heb de tv nu 2 weken en ik kan zeggen dat ik er elke dag heerlijk van geniet, geweldig beeldkwaliteit en het geluid is prima. Menu is makkelijk en afstandsbediening voelt degelijk aan. Met ambilight is een prettig om naar het beeld te kijken. Eenmaal ambilight altijd ambilight. Je kunt het ambilight ook uitzetten. Volgens mij is er geen betere tv qua kwaliteit.en prijs verhouding te krijgen dan deze tv. Ben er super blij mee en zeker een aanrader!!!

Pluspunten

• Beeld.kwaliteit
  • Ambilight
  • Remotecontroller
  • Menu
  • Aansluitmogelijkheden

Dirk 11-09-2020

Wat een televisie!

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Ik dacht niet dat het verschil zo groot zou zijn maar toch. Het is geen 3D maar ik zie zoveel detail dat ik ook in de diepte ga kijken, op de achtergrond van de beelden. Meestal is het tweaken tot je de max uit de televisie haalt maar deze is zo indrukwekkend dat het voor de eerst keer niet nodig is. Perfect zwart, altijd goed beeld, of het nu donker of licht is. Schitterend. Ik raad wel een soundbar of subwoofer aan want het geluid kan voor een audiofiel als ik toch nog wel beter. Let op als je hem zelf zou plaatsen. Hij is echt zwaar!

Pluspunten

• Geweldig beeld
  • Overweldigende kleuren
  • Helder
  • Scherp

Minpunten

• Geluid kan nog beter

Frank 26-07-2020

Helder beeld en fijn met ambilight

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Kleuren zijn helder en echt. Makkelijk te bedienen en ambilight maakt tv kijken net wat prettiger dan zonder

Pluspunten

• ambilight
  • dun
  • mooi beeld

Minpunten

• Geen mogelijkheid wegwerken kabels
  • HDMI aansluitingen en stroom zitten uit elkaar

Hans 12-04-2020

Mooie TV

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Paas zaterdag heeft de EXPERT Wijchen deze fantastische TV geplaatst , prima service ,
Nadat onze oude Tv ( 2015 Philips 55PDL8809s/12) stuk was gegaan en niet te repareren was (geen onderdelen) hebben wij bij onze favorieten winkel de PHILIPS 55oled854/12 gekocht.
Wat een prachtige TV Mooi beeld eenvoudige menu's kortom een plaatje aan de muur.
Alleen een punt van ergernis is de afstandbediening bij iets minder licht absoluut niet afleesbaar, het zou Philips sieren als er een betere/ duidelijker bediening verstrekt werd .
In de pdf handleiding staat een zwarte afstandbediening die duidelijk beter afleesbare tekens heeft.
Hopelijk gaat deze TV langer mee als de vorige, maar heb zoveel vertrouwen in Philips dat dit wel goed zit ( gelukkig hadden wij bij de vorige Tv een 60 maanden EXPERT garantie dus de schade viel financieel erg mee, daarom nu ook weer die extra 60 maanden garantie

Pluspunten

• Mooi
  • makkelijk menu's
  • goede android software

Minpunten

• afstandbediening bij weinig licht niet afleesbaar

T.S Eizinga 08-04-2020

Prachtig realistisch beeld en vooral de zwart tinten

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Gekocht bij KameraExpress heel snel geleverd en een scherpe prijs, prachtig beeld en geluid installatie was eenvoudig ik had een led tv maar deze Oled tv met de ambiligt natuurlijk geeft een echt bioscoop gevoel , klein min puntje er zit in de doos geen uitgebreide gebruiksaanwijzing maar die kun je downloaden op de site van KameraExpress hoop dat we er een flink aantal jaren plezier van zullen hebben

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • ambiligt

Patricia 18-03-2020

Super beeld!

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Wij hebben deze TV bij Platte TV in Naarden gekocht. De verkoper nam uitgebreid de tijd en kon ons nog meer voordelen vertellen. De kleuren en helderheid van de ambilight zijn echt geweldig! En de draaibare voet is erg praktisch en strak.

Pluspunten

• Super scherp beeld
  • Draaibare voet
  • Ambilihgt

Hilbert 14-03-2020

Super TV

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Deze televisie gekocht bij Kamera Express in Almelo. De verkoper was zeer deskundig en nam alle tijd om een goed advies te geven waardoor ik mijn keuze gemakkelijk kon maken. De prijs was ook perfect, kon hem nergens goedkoper kopen. Eenmaal aangesloten was het beeld ook naar mijn verwachting. Ben er super blij mee!!!

Mark 22-02-2020

Fraaie TV!

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Bijzonder fraaie TV met een heerlijk groot scherm. Superdun, superstrak. Mooi contrastrijk beeld en bewust (wederom) gekozen voor de ambilight functie van Philips; een goede aanvulling op het mooie beeld. Voor een optimaal geluid er een Sonos Playbar bij gekocht, voor een goede prijs bij Kamera-Express.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • mooi formaat scherm voor gemiddelde woonkamer
  • ambilight

Minpunten

• geen Apple TV on-board

Tom12345 26-01-2020

Fijn scherm

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Fijne top tv, beeld verbetering is top. Zelfs matige kwaliteit wordt goed te bekijken. Misschien dat het beeld enigszins aan de scherpe kant is :-)

Pluspunten

• beeld verbetering

Geweldige TV 02-01-2020

Prachtige TV

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Philips maakt mooie televisies, en ambilight is geweldig.
Het beeld is echt haarscherp. De bediening is erg makkelijk.

Pluspunten

• Scherpte van het beeld
  • Ambilight

SolariuS 21-12-2019

Schitterende tv

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Heel erg mooi beeld, makkelijk aan te sluiten op de bestaande surroundset met hdmi arc. Mooie en zeer stevige draaivoet. Bijzonder mooie oled-tv voor een heel redelijke prijs.

Pluspunten

• Beeld
  • Instellen

Robbie 13-12-2019

Mooi scherm; diep zwart en superscherp

Geschreven voor: Philips 65OLED854/12

Een week in huis, en wat een verschil ten opzichte van mijn vorige (niet OLED) TV! Ontzettend mooi en scherp beeld. Voldoende instellingen om kleuren naar wens in te richten en een intuïtieve bediening. Geluid vind ik wat mager, dus zou ik via een externe bron aansluiten. Verder is het design erg mooi en plat. Aan een beugel hangen is wel even een uitdaging met 35 kg en een superplat scherm: je kunt het toestel niet echt makkelijk beethouden. Maar als hij eenmaal hangt... echt een plaatje!!

• Zwart is echt zwart
  • Kijkhoek
  • Scherp beeld

Minpunten

• Transportmogelijkheid

Maurice 23-11-2019

Top tv

Geschreven voor: Philips 55OLED854/12

Perfekt beeld, prima bediening.
Ideaal dat er andriod op draait, hierdoor alles te installeren.
Super mooi uiterlijk.

Pluspunten

• Beeld
  • Vormgeving