Philips 50PUS8804/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
9.70 cm dikte
50,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

Karel 22-11-2019

Subliem beeld en geluid!

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

Als Philips én Ambilight-fan van het eerste uur was ik al een tijdje op zoek naar een waardig opvolger voor mijn tweede Ambilight-tv. Mijn eerste was de 32PF9731D/10 en de tweede was de 37PFL9604H/12. Beide nog toestellen uit het 'echte' Philips-tijdperk. Na overname van Philips door TPVision was ik eerst wat huiverig dat de kwaliteit minder zou worden, wat in de beginfase wellicht ook nog wel het geval was. Inmiddels is er weinig meer aan te merken op de nieuwste generatie tv's uit de Philips-stal. Omdat ik met de zojuist genoemde vorige Ambilight-toestellen behoorlijk verwend was met betrekking tot het geluid, was het verschijnen van de 8804-serie voor mij een schot in de roos. Geen gedoe met een aparte soundbar, maar gewoon een goed geluid rechtstreeks uit de tv, dankzij de voortreffelijke samenwerking met luidsprekerfabrikant Bowers & Wilkins. In de duurdere OLED-serie werd al gebruik gemaakt van een vergelijkbare geïntegreerde soundbar, maar prijstechnisch vond ik dat wel een beetje teveel van het goede. Mijn maximale budget was € 1000,00 en zodra ik dit toestel tegenkwam bij een grote landelijke elektronicawinkel voor € 999,00 met een cashback van € 200,00 was ik meteen om.

VORMGEVING
Zelfs als het toestel uitstaat is het en plaatje om te zien. Mooie smalle matzwarte randen, de speaker aan de voorzijde is voorzien van hoogwaardig luidsprekerdoek en strakke doorzichtig kunststof voetjes met daarop de subtiele logo's van zowel Philips als B&W. Persoonlijk had ik de voorkeur gegeven aan een draaivoet, maar je kunt niet alles hebben.

BEELD
De beeldkwaliteit is werkelijk subliem. Let er wel op dat je in de (zeer uitgebreide) instellingen het beeld een behoorlijk stuk beter kunt krijgen dan met de standaard fabrieksinstellingen. Omdat de kijkafstand in mijn woonkamer slechts 2,5 meter is heb ik gekozen voor de 50"-versie. Zit je er iets verder vanaf, dan heb je voor slechts € 100,00 extra de 55"-uitvoering. De allermooiste beeldkwaliteit krijg je natuurlijk bij 4K. Via de (ingebouwde) YouTube-app kun je al heel veel content bekijken in de allerhoogste kwaliteit. Ook met een Netflix-premium abonnement kun je veel films en series in 4K bekijken. De beeldkwaliteit van een Blu-ray, afgespeeld op een standaard Blu-ray speler, is ook super. Omdat ik in het bezit ben van een 3D Blu-ray speler en een aantal Blu-ray-titels in 3D vind ik het wel een beetje jammer dat er helaas geen 3D-tv's meer worden gemaakt. Dat had nog nét en beetje meerwaarde kunnen hebben. De beeldkwaliteit van tv-uitzendingen in HD (via de interactieve ontvanger van KPN) is ook geweldig . Natuurlijk niet zo gedetailleerd als 4K, maar op een kijkafstand van 2-3 meter is het verschil met 4K nauwelijks te zien. Wel overweeg ik nog om bij KPN een extra 4K-abonnement of te sluiten voor slechts € 2,50 per maand. Hiervoor krijg je een 4K bruikleendecoder met HDR en Dolby Atmos ondersteuning. Ook wordt de ontvanger geleverd met een bluetooth afstandsbediening, zodat je de ontvanger gewoon uit het zicht in een gesloten kast kunt plaatsten. Bovendien krijg je bij dit pakket 3 zenders extra die in 4K uitzenden.

GELUID
Zoals gezegd was ik verwend met betrekking tot het geluid. Deze speaker overtreft echter de speakers van mijn vorige tv's! Mooi diep in de lage tonen zonder vervorming en helder in de hoge tonen. Ook hierbij geldt dat je veel meer uit het geluid kunt halen als je even de moeite neemt om in het instellingenmenu te duiken. Naast een aantal vooringestelde standen kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor de ingebouwde equalizer. Ook zijn er verschillende standen voor surroundweergave. Experimenteer er dus maar goed op los.

AMBILIGHT
Mijn vorige toestellen hadden tweezijdig Ambilight, maar wat ben ik blij met deze driezijdige variant! Dat voegt echt een extra dimensie toe bij het kijken. Standaard staat Ambilight overigens veel te fel afgesteld, maar ook hiervoor geldt: duik in het menu! Hier kun je niet alleen de helderheid instellen, maar heel veel meer, zoals de koppeling van Ambilight aan het geluid in plaats van het beeld. Proberen!

AANSLUITEN EN INSTELLEN
Het toestel is eenvoudig in te stellen en doet bijna alles automatisch. Aansluitingen voldoende, zoals 4 HDMI-aansluitingen en zelfs een componentaansluiting met bijgeleverde verkoopkabel voor bijvoorbeeld een Wii.

CONCLUSIE
Vind je OLED mooi, maar nog te duur en wil je wel graag een goede televisie waar echt álles op en aan zit? Ga dan voor deze 50PUS8804 of zijn grotere broer, de 55PUS8804. Je zult er geen spijt van krijgen!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Vormgeving
  • Ambilight
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Toetsen afstandsbediening slecht leesbaar

Take2 28-08-2019

Design is top. Backlight bleeding minder

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

Sinds 2 weken de 55inch versie van de 8804 en zit met gemende gevoelens tv te kijken.

Het design vind ik persoonlijk erg mooi en minimalistisch.
Door het geluid te laten verzorgen door B&W maakt het de tv ook nog chique. Het geluid is goed en je hebt niet direct een aparte Soundbar nodig. Mooi helder en waar nodig lekker vol. Vooralsnog 5 sterren.

Deze mooie beoordeling en laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen valt grotendeels weg als het om gaat om backlight bleeding. Dat zijn witte vlekken die bij donkere scenes zichtbaar worden.

Dit is een smet over de gehele kwaliteit van deze tv waarvan het beeld verder mooi is. In de winkel had ik dit niet gezien anders had ik hem laten staan...ook mijn eigen fout.

Met enige spijt zal ik toch deze tv retourneren. Het is jammer dat Philips een dijk van een tv neerzet maar waar deze water doorheen sijpelt.

Luc. 31-05-2020

Fantastisch beeld en geluid

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

Het installeren van deze tv is een fluitje van een cent. Snelle reactie van de afstandbediening en na inloggen via een google account kun je gelijk aan de slag met alle apps. De fabrieks beeldinstellingen zijn slecht en dat kost ook wel een aantal dagen om alle instellingen goed te krijgen. Je moet immers voor iedere aparte bron alle instelling ingeven. Dit geldt ook als je via een app een sd, full hd, of 4k kijkt. Bij iedere kwaliteit moeten alle instelling ingevoerdt worden. Maar als je deze instellingen eenmaal hebt ingevoerdt, dan heb je ook echt een fantastisch beeld. Het geluid van de B&W soundbar is kraakhelder en de bass kan eventueel ingesteld worden naar smaak ( eigenlijk kunnen alle tonen worden ingesteld ).

Het allergrootste minpunt van de tv is de afstandsbediening. Een grijze afstandsbediening, met grijze toetsen, met een grijze opdruk is in zijn geheel onbruikbaar. Overdag met veel zonlicht, kun je met het kantelen van je afstandsbediening nog wel iets zien, maar als het ook maar iets donkerder is dan felle zon, dan kun je de afstandsbediening eigenlijk niet meer gebruiken. Totaal onleesbaar en daardoor onwerkbaar. Geen idee wie dit bedacht heeft, daarna heeft uitgevoerd en toch besloten heeft om het in te pakken bij de tv, maar een halvering van het salaris zou wel op zijn plaats zijn.

Anoniem 25-05-2020

Mooi beeld en uitstekende prijs

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

Mooi beeld van deze betaalbare 4K tv. Geluid is goed. Minpunt is de slecht leesbare afstandbediening. Smalle zwarte letters op een grijze achtergrond. Voor de tv zou ik 5 sterren gegeven hebben en de afstandsbediening een 2 of 3. Gebruik meestal die van de kpn.

Peter 04-05-2020

Prima beeldscherm voor in de woonkamer

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

Ambilight , grootte van het beeldscherm in combinatie met de ingebouwde soundbar hij voldoet volledig aan de verwachting.

van Bommel 08-04-2020

Haarscherp beeld en werkelijk waar prachtig geluid

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

Mijn ervaring met deze televisie is erg goed. Ik heb deze tv gekocht omdat ik erg graag een vervanger wilde voor mijn 32 inch televisie. Nu wilde ik wel graag een televisie met goed geluid. Om zo een speaker setje te voorkomen. Films op deze televisie zien er werkelijk waar prachtig uit. Dat gecombineerd met een geweldig klinkende soundbar en ambilight is mijn ervaring compleet. Smart TV werkt trouwens erg makkelijk en gebruiksvriendelijk.

Pieter 08-03-2020

Een echt een hele mooie TV

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

Mooi van vorm met ingebouwde soundbar, achtergrond verlichting is mooi
makkelijk instellen weinig stroom gebruik.

Gert 27-01-2020

Uitstekende televisie in verhouding prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

Ik heb deze televisie gekocht vanwege het scherpe beeld, het mooie design en het uitstekende geluid. Daarnaast voldeed deze televisie in alle opzichten aan de maximale schermgrootte die ik wilde. Verder heeft de televisie een goede prijs / kwaliteit verhouding,
De televisie was snel en gemakkelijk te installeren en voldoet volledig aan onze verwachtingen. Zowel qua beeld als geluid.
De keuze om de televisie bij Kamera-Express te kopen was gelegen in het feit dat ik de diverse televisies in een rustige omgeving met elkaar kon vergelijken. Het personeel adviseerde mij ter zake kundig en objectief. Verder was het personeel zeer servicegericht.

Pluspunten

• Beeld
  • Gebruiksvriendelijk
  • Gemakkelijk te installeren

Wim 30-12-2019

mooi beeld en fantastisch geluid

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

goede service bij PlatteTV in Doetinchem. TV direct meegenomen.

eenvoudige installatie, mooi beeld en fantastisch geluid door de ingebouwde Bowers & Wilkins soundbar + subwoofer

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • mooi design
  • goed beeld
  • fantastisch geluid

Minpunten

jarno_80 30-12-2019

één van beste led tv's op de markt

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

prachtige tv, lang getwijfeld of ik een oled of led moest nemen, maar deze led tv trok me over de streep. zit heel dicht tegen Oled kwaliteit aan (spelen met contrast-instellingen). Kleuren spatten van scherm. Duurde een paar dagen voordat ik de juiste beeldinstellingen had gevonden maar eenmaal goed ingesteld is het genieten. Geluid meer dan uitstekend.

Havinga 13-12-2019

Perfect beeld en geluid, strak design.

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

Gestoken scherp beeld met veel licht en prima werkend ambilight. Het geluid is helder en vol. Een soundbar is overbodig voor normaal gebruik. Wil je een echte bioscoop experience dan maken we gebruik van een 7.1 set die perfect aangestuurd wordt dankzij de vele aansluitmogelijkheden. En ja, het is geen OLED tv. Dus diep zwart lukt linksonder in de hoek niet, maar daar ben ik niet genoeg kijker voor om de OLED premium prijs neer te leggen. Voor normaal gebruik is het zwart voor ons voldoende en absoluut niet storend. Het design is mooi strak en dankzij de geintegreerde soundbar doet het niet rommelig aan. Na een maand zijn we nog steeds tevreden over de aanschaf.

Pieter 19-11-2019

Mooie vorm en een perfect geluid

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12

Voor de deze prijs een heel mooi toestel voldoet aan onze verwachting
De achtergrond verlichting is prachtig

Ton 28-09-2019

Mooie TV met BW soundbar

Mooi formaat 50 inch met uitstekende BW soundbar, mooie prijs rond de € 1000
Heel veel mogelijkheden via wifi

Pluspunten

• Helder
  • Soundbar