Philips 50PUS8804/12 2019 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

Karel 22-11-2019

Subliem beeld en geluid!

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Als Philips én Ambilight-fan van het eerste uur was ik al een tijdje op zoek naar een waardig opvolger voor mijn tweede Ambilight-tv. Mijn eerste was de 32PF9731D/10 en de tweede was de 37PFL9604H/12. Beide nog toestellen uit het 'echte' Philips-tijdperk. Na overname van Philips door TPVision was ik eerst wat huiverig dat de kwaliteit minder zou worden, wat in de beginfase wellicht ook nog wel het geval was. Inmiddels is er weinig meer aan te merken op de nieuwste generatie tv's uit de Philips-stal. Omdat ik met de zojuist genoemde vorige Ambilight-toestellen behoorlijk verwend was met betrekking tot het geluid, was het verschijnen van de 8804-serie voor mij een schot in de roos. Geen gedoe met een aparte soundbar, maar gewoon een goed geluid rechtstreeks uit de tv, dankzij de voortreffelijke samenwerking met luidsprekerfabrikant Bowers & Wilkins. In de duurdere OLED-serie werd al gebruik gemaakt van een vergelijkbare geïntegreerde soundbar, maar prijstechnisch vond ik dat wel een beetje teveel van het goede. Mijn maximale budget was € 1000,00 en zodra ik dit toestel tegenkwam bij een grote landelijke elektronicawinkel voor € 999,00 met een cashback van € 200,00 was ik meteen om.

VORMGEVING
Zelfs als het toestel uitstaat is het en plaatje om te zien. Mooie smalle matzwarte randen, de speaker aan de voorzijde is voorzien van hoogwaardig luidsprekerdoek en strakke doorzichtig kunststof voetjes met daarop de subtiele logo's van zowel Philips als B&W. Persoonlijk had ik de voorkeur gegeven aan een draaivoet, maar je kunt niet alles hebben.

BEELD
De beeldkwaliteit is werkelijk subliem. Let er wel op dat je in de (zeer uitgebreide) instellingen het beeld een behoorlijk stuk beter kunt krijgen dan met de standaard fabrieksinstellingen. Omdat de kijkafstand in mijn woonkamer slechts 2,5 meter is heb ik gekozen voor de 50"-versie. Zit je er iets verder vanaf, dan heb je voor slechts € 100,00 extra de 55"-uitvoering. De allermooiste beeldkwaliteit krijg je natuurlijk bij 4K. Via de (ingebouwde) YouTube-app kun je al heel veel content bekijken in de allerhoogste kwaliteit. Ook met een Netflix-premium abonnement kun je veel films en series in 4K bekijken. De beeldkwaliteit van een Blu-ray, afgespeeld op een standaard Blu-ray speler, is ook super. Omdat ik in het bezit ben van een 3D Blu-ray speler en een aantal Blu-ray-titels in 3D vind ik het wel een beetje jammer dat er helaas geen 3D-tv's meer worden gemaakt. Dat had nog nét en beetje meerwaarde kunnen hebben. De beeldkwaliteit van tv-uitzendingen in HD (via de interactieve ontvanger van KPN) is ook geweldig . Natuurlijk niet zo gedetailleerd als 4K, maar op een kijkafstand van 2-3 meter is het verschil met 4K nauwelijks te zien. Wel overweeg ik nog om bij KPN een extra 4K-abonnement of te sluiten voor slechts € 2,50 per maand. Hiervoor krijg je een 4K bruikleendecoder met HDR en Dolby Atmos ondersteuning. Ook wordt de ontvanger geleverd met een bluetooth afstandsbediening, zodat je de ontvanger gewoon uit het zicht in een gesloten kast kunt plaatsten. Bovendien krijg je bij dit pakket 3 zenders extra die in 4K uitzenden.

GELUID
Zoals gezegd was ik verwend met betrekking tot het geluid. Deze speaker overtreft echter de speakers van mijn vorige tv's! Mooi diep in de lage tonen zonder vervorming en helder in de hoge tonen. Ook hierbij geldt dat je veel meer uit het geluid kunt halen als je even de moeite neemt om in het instellingenmenu te duiken. Naast een aantal vooringestelde standen kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor de ingebouwde equalizer. Ook zijn er verschillende standen voor surroundweergave. Experimenteer er dus maar goed op los.

AMBILIGHT
Mijn vorige toestellen hadden tweezijdig Ambilight, maar wat ben ik blij met deze driezijdige variant! Dat voegt echt een extra dimensie toe bij het kijken. Standaard staat Ambilight overigens veel te fel afgesteld, maar ook hiervoor geldt: duik in het menu! Hier kun je niet alleen de helderheid instellen, maar heel veel meer, zoals de koppeling van Ambilight aan het geluid in plaats van het beeld. Proberen!

AANSLUITEN EN INSTELLEN
Het toestel is eenvoudig in te stellen en doet bijna alles automatisch. Aansluitingen voldoende, zoals 4 HDMI-aansluitingen en zelfs een componentaansluiting met bijgeleverde verkoopkabel voor bijvoorbeeld een Wii.

CONCLUSIE
Vind je OLED mooi, maar nog te duur en wil je wel graag een goede televisie waar echt álles op en aan zit? Ga dan voor deze 50PUS8804 of zijn grotere broer, de 55PUS8804. Je zult er geen spijt van krijgen!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Vormgeving
  • Ambilight
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Toetsen afstandsbediening slecht leesbaar

Connexxionboy 09-02-2021

Geweldig formaat en geluid

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

1 van de mooiste en beste tv die ik ooit aangeschaft heb.
Voor mij de mooiste afmeting 50 inch en geluid helemaal geweldig ,met die ingebouwde soundbar.
Bediening prettig,persoonlijke instellingen even de tijd voor nemen.
Genoeg aansluitingen, veel apparaten ingebouwd.
Mooie tv en luxe voetjes ,lijkt haast of de tv zweeft.
In 2020 aangeschaft ,is een 2019 model maar absoluut geen spijt van.

mh72 16-12-2020

The One for me!

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Na lang zoeken en vergelijken op dit model uitgekomen. Het uiterlijk van 'The One' 2020 kon me niet echt bekoren met de zilveren kleur. Ik stuitte per toeval op dit model van vorig jaar, en vond die meteen een prachtig design hebben, met nagenoeg dezelfde specs als de 8505 serie. Buiten deze specs is ook een mooie soundbar onderin toegevoegd, waardoor ik mijn Home Cinema Set al bijna niet meer gebruik.

Je persoonlijke settings voor het beeld vergen wat tijd om het in te regelen (dit kan per niveau ingeregeld worden), maar dan is het ook naar wens en vind het beeld prachtig. De standaard settings vind ik niet zo slecht als merendeels geschetst. Via de equalizer het geluid afgestemd, dat geeft meer bas en helderheid, klinkt erg goed. Voor een 5.1 filmbeleving gebruik ik de HTS, daar kan zo'n soundbar natuurlijk niet tegenop, maar voor het doorsnee gebruik super. Ambilight kende ik al van mijn eerdere televisie, het kijkt rustiger weg m.n. in de avond minder belastend voor je ogen.

Tuurlijk is het niet allemaal halleluja. Ik mis een button op de afstandsbediening voor snelle beeldinstellingen, omdat je die best vaak gebruikt. Je moet dan door het hele menu heen bladeren. Ook jammer dat er geen universele opties op de afstandsbediening zitten, om bijv. de settopbox in te schakelen.
Het beeld is doorgaans vloeiend, maar ben wel beter gewend. Soms wat lag in het beeld, dit zou niet nodig moeten zijn.

Wat deze televisie verder nog bijzonder maakt t.o.v. de concullega's: Ambilight, Dolby Vision en Atmos, DTS ondersteuning, en HDR10+, 4xHDMI, 1x USB 3.0, ingebouwde Chromecast.

Heb 'm voor een vergelijkbare prijs met de 8505 kunnen aanschaffen, en ben er zeer blij mee verder!

Simrut 06-12-2020

Zeer mooie en complete TV

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Meerdere reden. O.a; Zeer goed en mooi beeld en geluid. Zeker na eigen handmatige instellingen Ook de zwarttinten. Interactief Back light geeft extra meerwaarde. Geen spiegeleffect van het scherm als TV uit staat. We dachten dat hij wellicht te groot zou zijn maar we zijn aan deze 55 inch TV al helemaal gewend.

mus85 30-11-2020

tevreden + ambilight

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

geluid en beeld prima in het algemeen. ambilight mooi, niet voor gamen en upscaling kan beter. beeldscherpte is minder 60hz paneel maar de zwartwaardes zijn goed voor een led tv.

Anoniem 26-10-2020

Lust voor het oog

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Niet alleen de ambilight is een lust voor het oog, ook het design is een mooie aanvulling in het interieur.

Anoniem 26-10-2020

Mooie smart TV met goed geluid

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Mooie smart TV, met goed geluid en 3x ambilight. Deze smart TV is goed en snel in bediening en heeft mooi beeld. Doordat de soundbar van Bowers & Wilkings is geintegreed in de tv is er geen losse soundbar nodig. Het ambilight maakt het af en geeft een prachtig effect.

Semmelweis 01-10-2020

mooi beeld geweldige apps mooie afstand bediening

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Zeer tevreden met deze televisie mooi beeld makkelijk te bedienen en werkt perfect met ziggo ontvanger alles via 1 afstand bediening.

Schoonie 29-09-2020

Perfect

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Dit is onze 2e Philips tv met ambilight, en bevalt ons super goed.
Geweldig geluid en heel scherp beeld.
Zou nooit meer anders willen.

AlbM 26-09-2020

WOW SuperB

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Ik heb van de 8804 de 50 inch en 55 inch gekocht, geweldige tv‘s vooral in samenspel met mijn Hue verlichting.

triglav123 10-09-2020

TV met uitstekend geluid en zeer goed beeld

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

- Geluid. Bij films is het geluid uitstekend, je hoeft het geluid niet te verlagen of te verhogen als er bijvoorbeeld muziek wordt weergegeven. Het geluid is eerlijk en heeft geen boem effect.
-Beeld. Voor een LCD tv zeer goed. Heeft een goed contrast en scherpte.
- Android TV is zeker een plus. Fijne bediening en veel Apps.

Luc. 31-05-2020

Fantastisch beeld en geluid

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Het installeren van deze tv is een fluitje van een cent. Snelle reactie van de afstandbediening en na inloggen via een google account kun je gelijk aan de slag met alle apps. De fabrieks beeldinstellingen zijn slecht en dat kost ook wel een aantal dagen om alle instellingen goed te krijgen. Je moet immers voor iedere aparte bron alle instelling ingeven. Dit geldt ook als je via een app een sd, full hd, of 4k kijkt. Bij iedere kwaliteit moeten alle instelling ingevoerdt worden. Maar als je deze instellingen eenmaal hebt ingevoerdt, dan heb je ook echt een fantastisch beeld. Het geluid van de B&W soundbar is kraakhelder en de bass kan eventueel ingesteld worden naar smaak ( eigenlijk kunnen alle tonen worden ingesteld ).

Het allergrootste minpunt van de tv is de afstandsbediening. Een grijze afstandsbediening, met grijze toetsen, met een grijze opdruk is in zijn geheel onbruikbaar. Overdag met veel zonlicht, kun je met het kantelen van je afstandsbediening nog wel iets zien, maar als het ook maar iets donkerder is dan felle zon, dan kun je de afstandsbediening eigenlijk niet meer gebruiken. Totaal onleesbaar en daardoor onwerkbaar. Geen idee wie dit bedacht heeft, daarna heeft uitgevoerd en toch besloten heeft om het in te pakken bij de tv, maar een halvering van het salaris zou wel op zijn plaats zijn.

Anoniem 25-05-2020

Mooi beeld en uitstekende prijs

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Mooi beeld van deze betaalbare 4K tv. Geluid is goed. Minpunt is de slecht leesbare afstandbediening. Smalle zwarte letters op een grijze achtergrond. Voor de tv zou ik 5 sterren gegeven hebben en de afstandsbediening een 2 of 3. Gebruik meestal die van de kpn.

Peter 04-05-2020

Prima beeldscherm voor in de woonkamer

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Ambilight , grootte van het beeldscherm in combinatie met de ingebouwde soundbar hij voldoet volledig aan de verwachting.

van Bommel 08-04-2020

Haarscherp beeld en werkelijk waar prachtig geluid

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Mijn ervaring met deze televisie is erg goed. Ik heb deze tv gekocht omdat ik erg graag een vervanger wilde voor mijn 32 inch televisie. Nu wilde ik wel graag een televisie met goed geluid. Om zo een speaker setje te voorkomen. Films op deze televisie zien er werkelijk waar prachtig uit. Dat gecombineerd met een geweldig klinkende soundbar en ambilight is mijn ervaring compleet. Smart TV werkt trouwens erg makkelijk en gebruiksvriendelijk.

Pieter 08-03-2020

Een echt een hele mooie TV

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Mooi van vorm met ingebouwde soundbar, achtergrond verlichting is mooi
makkelijk instellen weinig stroom gebruik.

Gert 27-01-2020

Uitstekende televisie in verhouding prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Ik heb deze televisie gekocht vanwege het scherpe beeld, het mooie design en het uitstekende geluid. Daarnaast voldeed deze televisie in alle opzichten aan de maximale schermgrootte die ik wilde. Verder heeft de televisie een goede prijs / kwaliteit verhouding,
De televisie was snel en gemakkelijk te installeren en voldoet volledig aan onze verwachtingen. Zowel qua beeld als geluid.
De keuze om de televisie bij Kamera-Express te kopen was gelegen in het feit dat ik de diverse televisies in een rustige omgeving met elkaar kon vergelijken. Het personeel adviseerde mij ter zake kundig en objectief. Verder was het personeel zeer servicegericht.

Pluspunten

• Beeld
  • Gebruiksvriendelijk
  • Gemakkelijk te installeren

Wim 30-12-2019

mooi beeld en fantastisch geluid

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

goede service bij PlatteTV in Doetinchem. TV direct meegenomen.

eenvoudige installatie, mooi beeld en fantastisch geluid door de ingebouwde Bowers & Wilkins soundbar + subwoofer

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • mooi design
  • goed beeld
  • fantastisch geluid

Minpunten

jarno_80 30-12-2019

één van beste led tv's op de markt

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

prachtige tv, lang getwijfeld of ik een oled of led moest nemen, maar deze led tv trok me over de streep. zit heel dicht tegen Oled kwaliteit aan (spelen met contrast-instellingen). Kleuren spatten van scherm. Duurde een paar dagen voordat ik de juiste beeldinstellingen had gevonden maar eenmaal goed ingesteld is het genieten. Geluid meer dan uitstekend.

Havinga 13-12-2019

Perfect beeld en geluid, strak design.

Geschreven voor: Philips 50PUS8804/12 2019

Gestoken scherp beeld met veel licht en prima werkend ambilight. Het geluid is helder en vol. Een soundbar is overbodig voor normaal gebruik. Wil je een echte bioscoop experience dan maken we gebruik van een 7.1 set die perfect aangestuurd wordt dankzij de vele aansluitmogelijkheden. En ja, het is geen OLED tv. Dus diep zwart lukt linksonder in de hoek niet, maar daar ben ik niet genoeg kijker voor om de OLED premium prijs neer te leggen. Voor normaal gebruik is het zwart voor ons voldoende en absoluut niet storend. Het design is mooi strak en dankzij de geintegreerde soundbar doet het niet rommelig aan. Na een maand zijn we nog steeds tevreden over de aanschaf.