Philips 6700 series 55PUS6754/12 - Reviews

55,0 inch

Grooveman 17-12-2019

Jammer!

Geschreven voor: Philips 6700 series 50PUS6754/12

Nadat m'n vorige zeer prijzige PHILIPS 42" 3D-TV uit 2013 het wegens fabrieks- en ontwerpfouten het spontaan had begeven, heb ik deze 4K/50" TV aangeschaft ter vervanging. Ik heb deze TV gekozen omdat het me een juiste vervanging leek (incl. ambilight en 4K) en met name omdat ik wegens de matige kwaliteit van PHILIPS tegenwoordig geen zeer dure producten meer van dit merk wil kopen. NOTE: Dit is mijn 3e PHILIPS Ambilight TV in 10 jaar, dus ik geef het merk nog 1 laatste kans!

Ik heb deze 4K-TV nu 2 weken in huis en kan nu concluderen dat het beeld van deze TV echt verschrikkelijk is om naar te kijken. Kleuren van Fabrieksinstellingen zijn veel te fel en/of te intens. Het wit is zo wit dat het pijn doet aan je ogen. Het zwart is zo zwart dat je niets meer ziet in detail. Verder overmatig veel rood. Ik ben nu dus al 2 weken zeer gedetailleerd (contrast, kleur, witbalans etc.) aan het afstellen zodat het beeld enigszins 'natuurlijk' en met zichtbare details kan worden weergegeven. (Ter info: Ik ben als studiotechnicus kwa electronische apparatuur stevig onderlegd dus ik weet wat ik doe!) De menu's met (beeld-)instellingen zijn behoorlijk uitgebreid, maar doen niet wat ze zouden moeten doen. Ben er nu dus inmiddels achter dat het bij deze TV gewoon onmogelijk is om een juiste balans te vinden. Jammer .... de overige menu's, voor AmbiLight en het geluid werken prima! Zo ook alle andere SMART- en menuopties. De fabrieksinstelling voor Ambilight lijken in eerste instantie alsof je op een disco-dansvloer staat zo fel, maar dit is redelijk easy te verhelpen.

Conclusie: Ik weet dat je voor deze prijs geen winnaar in huis haalt, maar ik heb nu na 2 weken wel spijt van m'n keuze. Voor mij zal deze TV dus op den duur wel naar de slaapkamer verhuizen! Geeft u dus liever een paar (5 a 6) honderd euro meer uit voor een betere serie met betere 'backlight'-instellingen of neem sowieso een ander merk. Dan helaas maar geen AmbiLight meer ...

Succes!

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Ambilight & 4K voor de prijs
  • Mooi ontwerp
  • Voldoende connectoren aan achterzijde

Minpunten

• Overdreven basic beeldinstellingen
  • Kleuren bijzonder slecht in-/af te stellen
  • Goedkoop plastic aanvoelende afstandsbediening

NoFear65 26-07-2020

Wat ik dan n iet snap is, waarom je dan in godsnaam deze TV hebt gekocht als je dan zo goed bent onderlegd als "studiotechnicus"
Ik zou verwachten met iemand met zo veel kennis en ervaring niet gaat voor een "goedkopere" versie!

I. Flens 13-08-2019

55 inch mooie kleuren, top tv!

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

Heel blij met deze Philips tv, mooie kleuren, goed geluid en deze grote maat in combinatie met de prijs is echt een topper.

Pluspunten

• Kleur
  • Maat

Kristoff 19-06-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

Mooi ogende televisie die in vele interieurs knap zal staan. Qua beeldverwerking stelt hij toch teleur. Heldere beelden in HDR 10+ of 4K worden zeer knap weergegeven. Echter wanneer er donkere beelden getoond moeten worden faalt deze televisie desastreus. Soms is er enkel een "blur" te zien wanneer er een grote donkere scéne is. Ik dacht dat dit bij het gebruik van direct leds echt wel beter ging zijn.

Dat de upscalling niet super is dat is begrijpbaar voor een tv in deze prijsklasse. Wel een hekelpunt is het Saphi besturingssysteem. Weinig apps voorhande, maar goed opnieuw komen we uit bij de prijsklasse. Hetgeen echt stoort is dat dit besturingssysteem sommige taken gewoon niet kan uitvoeren. Het koppelen van de Philips Remote app lukt gewoon op geen enkele manier. Verder lijkt de processor ook onvoldoende geheugen te hebben. Streamen over een bedraad netwerk verloopt met schokken. Als er Netflix in 4K gekeken wordt en men wilt vervolgens het geluid aanpassen dan duurt het soms 15 sec vooraleer dit wordt verwerkt door de televisie. Je ziet dan pas na 15 sec op het scherm de volumebalk verschijnen en het geluid wordt dan pas aangepast. Zeer irritant!

Voor deze prijs verwacht je geen topprestaties maar gewoon een vlot toestel zonder veel toeters en bellen. Je voelt het ook aan de afstandsbediening dat er op de kosten moest bespaard worden. Dat de zwartwaardes en processorsnelheid zo zwak zijn is echter wel problematisch.

Verder is het hebben van Ambilight wel een zeer fijn gegeven. Dit is samen met 4K beelden aangenaam om naar te kijken. Echter mag er geen lichtinval zijn want dan ziet men quasi niets meer van de beelden.

Conclusie is dat deze televisie toch meer ontgoocheld dan gelukkig maakt. Tast iets dieper in de buidel of ga opzoek naar een oled 2018 model en je avond op de bank zal leuker worden dan die van mij.

Jakops 10-07-2020

goed beeld, prima geluid en juiste maat.(50 inch)

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

ik heb getwijfeld of ik niet een Oled moest kiezen vanwege de super-beeldkwaliteit, maar die paste niet goed in de kast (minimaal 55 inch). Nu ben ik zeer tevreden met de huidige beeldkwaliteit. Tevens is de maatvoering goed en komt de ambi-light goed tot zijn recht. Ook het geluid is veel beter dan van mijn oude tv.

Gerard Fenetre 11-06-2020

Grandeur Concorde

Geschreven voor: Philips 6700 series 50PUS6754/12

Prachtige tv met zeer goed beeld voor een idioot lage prijs. Tv is enorm en heeft aan 3 kanten ambilight.
Hdr is erg mooi. Zeker bij het kijken naar bijv content van amazon prime via de ingebouwde app. Ik las in andere reviews dat mensen klagen over de performance van het systeem. Hier herken ik me niet in. Netflix is snel en soepel (via wifi) 4k content loopt als een tit. Volume of beeld aanpassen gaat dan ook prima en hapert niet. Voor die mensen heb ik een tip tip tip: software updaten kan een hoop oplossen.
Verder kan je voor dat geld natuurlijk geen OLED kwaliteit beeld verwachten. Maar voor films te kijken en te gamen is dit een grandeur tv. Wat zeg ik. Grandeur Concorde.

Pluspunten

• Beeld
  • Gebruiksgemak
  • Standaard apps

Minpunten

• Rand is dikker dan bij duurdere modellen

Lokmans 05-06-2020

Prachtige tv voor relatief weinig geld

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

Deze tv is een waardige opvolger van mijn oude Phillips tv (Cineos)
het beeld is spectaculair t.o.v. de Cineos al was die ook al goed! Het geluid is uitstekend. Het toestel ziet er strak en modern uit met een fraaie omlijsting. Het staat stevig op prachtige pootjes. Nu maar hopen dat deze tv net zo duurzaam zal blijken als de bovengenoemde voorganger.
Van harte aanbevolen!

Ton

kloes D 15-05-2020

super blij met deze aanschaf

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

mooie beeld best een goed geluid en de apps zoals netflix en prime super lekker films en series kijken die ikzelf wil wel jammer dat Disney+ er niet op staat. verder ben ik erg tevreden en met die ambilight kijkt het ook beter

marcel68 13-05-2020

zeer goede TV met perfect beeld

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

ik ben zeer te spreken over deze TV, Hangt op de slaapkamer en beeld is perfect. met name het ambilight is schitterend

Zonaanbidder 26-04-2020

Doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

Tv gekocht op advies, geen spijt van. Helder beeld, je kunt snel schakelen van kanaal. Wel een soundbar aangesloten voor dieper geluid. Verder prima TV voor het geld.

Emdi 16-04-2020

Gewoon top

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

Smaken verschillen uiteraard, en er is door de bomen het bos niet meer te zien in de keuze voor een nieuwe tv. Ik wilde bewust de Philips vanwege Ambilight. Ik ben er uitermate tevreden over. Design ; haarscherpe beeldkwaliteit; goed geluid ; en een prima Smart tv OS dat je ook op vele andere merken tegenkomt. Ook de aansluitmogelijkheden zijn top en ruim voldoende. Hij bevalt mij uitstekend.

Woonstra 23-03-2020

Perfect beeld, mooi design

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

Mensen denken dat deze tv veel duurder is dan dat ie werkelijk gekost heeft. Dus dat is natuurlijk een goed teken. Het apparaat ziet er erg hoogwaardig uit en het HDR 4k beeld is echt prachtig. Het geluid is wel oke, gelukkig heb ik een Dolby Atmos compatible geluidssysteem dus dat werkt allemaal feilloos.

DeHaan 03-12-2019

Mooi beeld en strak design

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

Beeld is erg mooi. De compatibiliteit van Dolby Vision en Atmos is super icm mijn fidelio speakers.
Start erg snel op. Zitten alleen wat bugs in de software waardoor soms de via arc aangesloten speakers niet meewisselen als ik van bron verwissel.
Top aankoop!

Raf D 07-11-2019

Kwalitatieve 50inch full led smart tv

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

Mooie vormgeving product, dunne randen.
Ambilight is groot pluspunt en instelbaar (kleurkeuze, helderheid, uitschakelen,...)
Mooie voeten (transparant)
Beeldkwaliteit is erg scherp en helder.
Zwart is net iets lichter dan Oled (2 tot 3 keer zo duur), maar in gebruik ziet men dit amper en stoort het niet.
Duidelijk menu, en veel mogelijkheden om instellingen te wijzigen naar believen.
Vele aansluitmogelijkheden, waaronder wifi, 3x hdmi, usb,...
Zichtbaarheid onder hoek is zeer goed.
Tv is voorzien van 50hz, maar in gebruik stoort dit niet (films).
Erg prijsgunstig voor de kwaliteit die men krijgt!