Philips 6700 series 55PUS6754/12 - Reviews

55,0 inch

Grooveman 17-12-2019

Jammer!

Geschreven voor: Philips 6700 series 50PUS6754/12

Nadat m'n vorige zeer prijzige PHILIPS 42" 3D-TV uit 2013 het wegens fabrieks- en ontwerpfouten het spontaan had begeven, heb ik deze 4K/50" TV aangeschaft ter vervanging. Ik heb deze TV gekozen omdat het me een juiste vervanging leek (incl. ambilight en 4K) en met name omdat ik wegens de matige kwaliteit van PHILIPS tegenwoordig geen zeer dure producten meer van dit merk wil kopen. NOTE: Dit is mijn 3e PHILIPS Ambilight TV in 10 jaar, dus ik geef het merk nog 1 laatste kans!

Ik heb deze 4K-TV nu 2 weken in huis en kan nu concluderen dat het beeld van deze TV echt verschrikkelijk is om naar te kijken. Kleuren van Fabrieksinstellingen zijn veel te fel en/of te intens. Het wit is zo wit dat het pijn doet aan je ogen. Het zwart is zo zwart dat je niets meer ziet in detail. Verder overmatig veel rood. Ik ben nu dus al 2 weken zeer gedetailleerd (contrast, kleur, witbalans etc.) aan het afstellen zodat het beeld enigszins 'natuurlijk' en met zichtbare details kan worden weergegeven. (Ter info: Ik ben als studiotechnicus kwa electronische apparatuur stevig onderlegd dus ik weet wat ik doe!) De menu's met (beeld-)instellingen zijn behoorlijk uitgebreid, maar doen niet wat ze zouden moeten doen. Ben er nu dus inmiddels achter dat het bij deze TV gewoon onmogelijk is om een juiste balans te vinden. Jammer .... de overige menu's, voor AmbiLight en het geluid werken prima! Zo ook alle andere SMART- en menuopties. De fabrieksinstelling voor Ambilight lijken in eerste instantie alsof je op een disco-dansvloer staat zo fel, maar dit is redelijk easy te verhelpen.

Conclusie: Ik weet dat je voor deze prijs geen winnaar in huis haalt, maar ik heb nu na 2 weken wel spijt van m'n keuze. Voor mij zal deze TV dus op den duur wel naar de slaapkamer verhuizen! Geeft u dus liever een paar (5 a 6) honderd euro meer uit voor een betere serie met betere 'backlight'-instellingen of neem sowieso een ander merk. Dan helaas maar geen AmbiLight meer ...

Succes!

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Ambilight & 4K voor de prijs
  • Mooi ontwerp
  • Voldoende connectoren aan achterzijde

Minpunten

• Overdreven basic beeldinstellingen
  • Kleuren bijzonder slecht in-/af te stellen
  • Goedkoop plastic aanvoelende afstandsbediening

NoFear65 26-07-2020

Wat ik dan n iet snap is, waarom je dan in godsnaam deze TV hebt gekocht als je dan zo goed bent onderlegd als "studiotechnicus"
Ik zou verwachten met iemand met zo veel kennis en ervaring niet gaat voor een "goedkopere" versie!

I. Flens 13-08-2019

55 inch mooie kleuren, top tv!

Geschreven voor: Philips 6700 series 55PUS6754/12

Heel blij met deze Philips tv, mooie kleuren, goed geluid en deze grote maat in combinatie met de prijs is echt een topper.

Pluspunten

• Kleur
  • Maat

Gerard Fenetre 11-06-2020

Grandeur Concorde

Geschreven voor: Philips 6700 series 50PUS6754/12

Prachtige tv met zeer goed beeld voor een idioot lage prijs. Tv is enorm en heeft aan 3 kanten ambilight.
Hdr is erg mooi. Zeker bij het kijken naar bijv content van amazon prime via de ingebouwde app. Ik las in andere reviews dat mensen klagen over de performance van het systeem. Hier herken ik me niet in. Netflix is snel en soepel (via wifi) 4k content loopt als een tit. Volume of beeld aanpassen gaat dan ook prima en hapert niet. Voor die mensen heb ik een tip tip tip: software updaten kan een hoop oplossen.
Verder kan je voor dat geld natuurlijk geen OLED kwaliteit beeld verwachten. Maar voor films te kijken en te gamen is dit een grandeur tv. Wat zeg ik. Grandeur Concorde.

Pluspunten

• Beeld
  • Gebruiksgemak
  • Standaard apps

Minpunten

• Rand is dikker dan bij duurdere modellen