Philips 7300 series 55PUS7354/12

Philips 6500 series 55PUS6554/12

Philips 6500 series 55PUS6554/12
Bekijk alle Televisies

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Marc L 21-11-2019

Prima tv, wel veel problemen met wi-fi en software

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Ik heb de tv (65 inch) nu ongeveer een maand geleden bij BCC gekocht en ben erg tevreden over de beeldkwaliteit. Het geluid is wat vlak, dus een soundbar is eigenlijk wel een must. Ambilight is zeker een pluspunt.

De software is ronduit traag en binnen deze 4 weken heb ik ook al meerdere keren gehad dat de tv volledig vastliep en een harde reset nodig was.

Het grootste probleem is helaas de wifi. Ondanks dat de TV naast de router staat en alle andere devices in huis volledige verbindingen hebben wilt de TV geregeld zonder wifi komen te zitten. De enige manier om dat op te lossen lijkt vooralsnog de TV los te koppelen van de stroomtoevoer, maar dat is natuurlijk verre van ideaal.

Is dit probleem bekend en is daar een oplossing voor? Als ik hier geen oplossing voor weet te vinden zal ik de TV helaas weer retour moeten sturen.

Tim 29-08-2019

Ja hoor!

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Even beginnen met uitleggen waar ik mee vergelijk: mijn huidige televisie is geen smart TV, een 50 inch Samsung TV met ook 4K UHD beeld.

Ik heb deze TV enkele weken mogen testen, en ik ben er absoluut enthousiast over!
De installatie was in no-time gebeurd, ik heb de TV gebruikt samen met mijn Sonos Playbar en 2 Play 1's dus over de kwaliteit van het geluid zelf kan ik weinig vertellen, ook de setup daarvan was echt absoluut snel gebeurd. Ik moest voor de playbar wel een ander plaatsje IN mijn TV-kastje zoeken, die er maar net in paste, omdat hij een stukje voor het beeld van de TV kwam.

Sowieso vond ik het gebruik van de smart TV al een vooruitgang tov. een gewone TV. Netflix is veel simpeler zo, met mijn eigen TV moet ik altijd mijn laptop eerst aansluiten, dat hoeft met een smart TV allemaal niet meer.

De TV stond in mijn woonkamer, en hoewel ik mijn vorige TV bij aankoop redelijk groot vond, was ik snel gewend aan dit nog net iets grotere type. Het mooie en robuuste design met zeer smalle zilveren randen sprak me wel aan en past in een moderne omgeving.

Dan het beeld: om de één of andere reden leek deze TV me mooiere kleuren te geven dan mijn eigen TV. Ook al is het allebei een 4K-scherm en ook al is mijn ervaring dat Samsung over het algemeen goed is in de schermen, het voelde iets fijner aan om naar dit scherm te kijken. Ik heb ook nog nooit zelf een TV gehad met Ambilight, dus mijn ervaringen daarmee beperkten zich tot de winkel of bij vrienden, maar nu ik het niet meer heb mis ik het ergens wel. Ook een aanrader dus.

Deze TV heeft me echt een cinema-gevoel gegeven, en ook al was ik altijd tevreden van mijn Samsung TV, misschien ga ik er mij toch maar zo eentje aanschaffen als dit, ik vond hem echt helemaal top!

Ik duid voor geluidskwaliteit "Goed" aan, ik heb het wel even getest, maar aangezien hij meestal aan de Sonos hing kan ik er in principe weinig over zeggen.

Tot slot: Android TV!
Ik heb zelf vroeger altijd Nexus telefoons gehad en nu Pixel, dus ik ben een echte Android fan. Ik keek dan ook het meeste uit om Android TV te testen met mijn Pixel 3XL. En wat een verademing!
De mogelijkheden bleken eindeloos! Ik had geen Chromecast meer nodig, ik kon gewoon zo mijn foto's tonen op de TV zonder enige problemen. Ik kon spelletjes spelen met mijn telefoon in de hand op mijn 55 inch TV. Bijna alles wat ik kan doen op mijn telefoon kon ik ook op mijn TV doen. Ik kon zo goed als alle apps installeren, videos bekijken op de TV, spelletjes spelen, facebooken op de TV, noem maar op!

Absoluut een aanrader dus, sterker nog: nu dat ik hem heb mogen testen ga ik hem misschien zelf ook wel aankopen. :-)

Pluspunten

• vlotte installatie
  • Prachtig beeld
  • Een smart-TV is écht handiger
  • Ambilight is leuk
  • Makkelijk aan te sluiten en op te zetten

spetit 11-09-2019

BUG RESTART

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

The tv automatically restarts by itself after 5 min after a shut down. the only way to have it shut down is to unplug the tv

J.Krijgsman 05-10-2019

afstandsbediening

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Ik heb deze week een tv gekocht nl de 43PUS7304/12. Zie er prima uit, werkt ook goed.
Wat ik duidelijk minder vindt is de afstandsbediening. Wit/grijze cijfers, letters en symbolen op een zilveren achtergrond is m.i., geen beste combinatie. Alles is heel slecht leesbaar en ik moet steeds de afstandsbediening draaien om de juiste lichtval te krijgen en dat ding te kunnen bedienen. Zwarte tekens op zilver is m.i. stukken beter te zien en te lezen. Wat een gemier met dit ding.
Als 2e mis ik een gebruikers handleiding in de doos. Kan ik natuurlijk wel downloaden, maar ga maar eens 180 pagina's uitprinten. Ik weet ook dat er op de tv een handleiding staat, maar die is niet erg praktisch om te gebruiken. Ik heb liever een boekje in mijn hand.

Michelle 01-08-2019

Heerlijke 4K televisie met colle Ambilight effecten

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Het is een grote doos, maar dat was ook wel te verwachten met een 55" televisie. Het is duidelijk dat het uitpakken met 2 man moet gebeuren om de kans op beschadigingen te minimaliseren. Alleen bij de 65" variant is het mogelijk om de doos om het toestel te verwijderen, nu moet je met de hand de tv eruit tillen. Omdat er niet aan beide kanten handige handvatten zitten is het wat lastiger.
Het viel mij op dat de zakjes waar alle kabels en de afstandbediening in zaten al geopend waren. Ook de beschermfolie was al van de televisie af. Ik vermoed dat dit niet zo vanuit de fabriek is gekomen, maar dat de leverancier hiervoor gezorgd heeft. Alles was overigesn wel onbeschadigd.

Het toestel heeft een zilveren design met dunne randen en een zilveren voet. De poot is stevig en houdt alles goed vast. Er waren bonuspunten geweest als er een soundbar onder had gepast. De installatie is snel afgerond. Als je fan bent van Android TV dan is de navigatie op deze televisie niets nieuws. Android 9 staat erop geïnstalleerd. Je kan de content uiteraard vrijwel eindeloos uitbreiden met de beschikbare apps. Ik heb er tot nu toe alleen Youtube, Netflix en Plex op gebruikt, allemaal probleemloos. Netflix heeft, Net als Rakuten TV een eigen button op de afstandbediening. Gebruik je, net als ik, niet alles hiervan dan kan je met wat tweaking de knop op je afstandbediening een andere app laten opstarten. Zo start de Rakuten TV app voor mij Plex op. Dit is uiteraard niet verplicht.

Het beeld is erg scherp. Door de juiste settings te kiezen kan je de optimale 'warmte' voor je uitkiezen. Het kan namelijk ook te fel/scherp zijn waardoor er bij sommige programma's een wat onnatuurlijke kleurenbundel wordt getoond. Met de juiste video's zie je duidelijk dat het een 4K scherm is. Het nadeel is dat de video's met een mindere kwaliteit (zoals de meerderheid dat op televisiezenders wordt uitgezonden) duidelijke tekenen van compressie laten zien. Een luxe probleem zeg maar, want als je geen 4K afspeelt heb je ook niks aan een UHD scherm.

Wat ik erg cool vind aan de Philips tv's is dat je je Hue lichtsysteem eraan kan koppelen. Als de kleurendans op de muur achter je tv niet voldoende is dan kan je ervoor zorgen dat alle overige Hue lampen in je kamer op eenzelfde manier effecten geven als rectie op de kleuren die op het scherm worden getoond. Voor de gein heb ik mijn Hue lampen in de tuin erop aangesloten, maar de buren wisten niet wat hen overkwam toen ik een actiefilm aanzette.

Ik ga een leuke tijd tegemoet met deze televisie. Ik kijk er veel (4K) films op en speel veel spellen. Vooral de spellen komen goed tot hun recht omdat deze vaak volledig UHD compatible zijn. Extra leuk maakt het dat het een Nederlands merk is.

Pluspunten

• Ambilight
  • Mooi beeld

Minpunten

• Korte stroomdraad
  • Onhandig uit de doos halen
  • Een okay geluid

Sophros 19-11-2020

Réactive et Image excellente

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Réactive et Image excellente. Les fonctionnalités connectées sont très pratiques. L'ambilight est très agréable.

Charlie 19-11-2020

Goed beeld als je er recht voor zit. Kijkhoek is bedroevend.

Geschreven voor: Philips 50PUS7354/12

Na jaren van kijken naar een 43 inch Panasonic plasma-scherm gekozen voor deze LED-tv van Philips met 50 inch beeldmaat, 1 maatje groter want ik kon sommige teksten niet goed meer lezen. Ik heb de tv nu twee maanden in bezit. Installatie van de tv heb ik in mn eentje gedaan en dat is - ondanks de grootte - prima en redelijk snel te doen (gekoppeld aan een Humax dvd-recorder en aan internet via netwerkkabel). De afstandsbediening werkte niet meteen mee, maar met een paar verse batterijen ging het beter. Wat mij opviel is dat de afstandsbediening geupdate moest worden, althans dat zei de tv. Na installatie de meegeleverde batterijen er weer in gedaan en toen werkte deze prima. De tv staat bij mij op een meubel op de meegeleverde draaivoet.
De tv staat hierop heel stabiel maar de mate van draaibaarheid vind ik veel te klein, hoogstens een graad op 30.
De kijkhoek is ronduit bedroevend; ik schat dat deze zo'n 90 graden is. Het beeld buiten de kijkhoek is grijzig en niet om aan te zien. Gelukkig zit ik meestal recht voor de tv en dan is het beeld gewoon goed (voor een LED-tv).
Na installatie moest de tv updatet worden, dit ging probleemloos.

Afregelen van het voor mij beste beeld en geluid heeft wel een aantal dagen gekost. Er is beperkte mogelijkheid tot het zelf instellen van alle beeldparameters. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de optie ' ISF night'. Dit is een door Philips gecalibreerde instelling en vind ik het prettigst kijken, hoewel 's avonds toch voor mij nog te helder......

Met de equalizer heb ik het geluid naar mijn wensen ingesteld. Geluid is naar verwachting. Weliswaar beter dan het geluid uit de Panasonic, maar voor een betere geluidsbeleving heb ik de tv via de hoofdtelefoon-uitgang verbonden met mn versterker.

Op de afstandsbediening zijn twee knoppen te vinden, 1 voor Netflix en 1 voor Rakuten tv, wat voor gebruikers hiervan misschien meerwaarde heeft. Wat ik mis is een browser zoals bijv Chrome. Met een browser zou je de tv goed kunnen gebruiken om mee te internetten, nu ben je heel beperkt.

Tot nu toe is de afstandsbediening twee keer op tilt gegaan. Je kunt er dan niets meer mee en aan- en uitzetten van de tv met de knop op de tv lost dit probleem op.

Ik kan nog niet wennen aan de beeldvorming op een LED-tv en overweeg om een OLED te gaan kopen. Voor zn prijs is het een goede tv met genoeg aansluitmogelijkheden, ik vind een mooi design met een prettig 'platte-tv'-geluid.

Pluspunten

• 3-zijdig Ambilight (als je daar van houdt)

Minpunten

• Kijkhoek is heeeeel beperkt
  • Afstandsbediening slaat af en toe vast

Anoniem 09-11-2020

Mooi beeld, veel mogelijkheden

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Mooi beeld met heel veel instellingen om het beeld naar eigen voorkeur in te stellen. Ook heel veel aansluitmogelijkheden om al je apparaten te verbinden. Kortom, je krijgt heel veel voor een goede prijs

Anoniem 07-11-2020

Nice android TV for the price, I aim satisfied.

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

nice that a could ad ziggo-go to the apps so I can see their complete range, it also displays the ziggo channels without set up box directly from the cable, of course these are only the basic ones. The wifi connection is not stable and slow, you have to reconnect to wifi using wps, so I sometimes have to use chromecast to connect.
Blue tooth is ok, I use optical out to connect to my 5.1 sound system that works o.k.
I don't know if stereo connection is only in or if it is also out.

Robin 01-11-2020

Defect binnen 5 maanden

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Philips ambilight gekocht via bol.com. Na vijf maanden geen beeld meer. Combinatie tv kopen
En bol.com is wat minder Hoe retourneren zonder doos?

Y. HZ 31-10-2020

Top tv

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Tv The One 50PUS7304 voldoet volledig. Draaiende voet is fijn. Android werkt snel. Veel sneller dan de 50PUS6804, die ik heb teruggestuurd. De beeldinstellingen can The One 50PUS7304 zijn fabriek af niet geweldig; erg fel en erg onrustig voor de ogen, bijna alsof het té scherp is. Dat heb ik met enige moeite aangepast. De eerste x een 4k video, bijvoorbeeld via YouTube of Netflix, is echt waanzinnig.

Vanzelfsprekend zijn er beter tv's te koop, maar qua prijs kwaliteit is deze perfect.

Laatste update 29-10-2020

Laatste update

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Sinds de laatste update mis ik helaas een aantal ambilight functies (by video en audio volgen). Ik hoop dat ze spoedig terugkeren.

Anoniem 27-10-2020

Genieten van een film

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Als je dan toch een moment hebt gevonden om die film te gaan kijken dan is het dubbel genieten met de ambilight mogelijkheden van deze tv. De acties spatten letterlijk van t beeld en kijken wordt echt beleven zo.

Game Cave 27-10-2020

Ultieme Beleving

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Philips Ambilight TV is een ultieme beleving van kijkplezier wat nog eens versterkt kan worden door de mogelijke koppeling met Philips Hue producten.

WHob 26-10-2020

Waar voor je geld

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Voor een acceptabel bedrag krijg heel veel kijkplezier met ambilight direct schakelen naar Netflix gord geluid WiFi toegang en een mooi design

5star 26-10-2020

Philips Ambilight onbetwist onze keus

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Dit is onze 3e Philips KTV en de 2e uitgevoerd met Ambilight. In de winkel hebben wij diverse merken en modellen laten demonstreren, maar we hadden niet veel tijd nodig om te beslissen voor dit model, mede door onze goede ervaringen met onze vorige toestel.

Amthuis 26-10-2020

Fantastisch tv ervaring

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Samen met philips ambilight is het een fantastische ervaring om tv te kijken. In combinatie met de overige philips echt heerlijk televisie kijken.

ikdusweer 26-10-2020

Super TV voor een redelijke prijs.

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

De enorme hoeveelheid mogelijkheden vereist een grondige studie.
De beloning is dan ook navenant. Prachtige levendige beelden.

Markoes 24-10-2020

Verbeterde tv ervaring

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Ambilight voegt heel veel toe aan je kijkervaring. Design van de Philips is supermooi. Dunne randen van zilver. Ik heb de tv opgehangen tegen de muur. Genot 's avonds om tv te kijken met Ambilight aan. Overdag zet ik het uit. Fijne toevoeging is Android, veel apps beschikbaar. Heb een soundbar, dus geluid kan ik niet veel over zeggen.

Enige minpunt is wat ik al eerder las de afstandsbediening. Die doet wat goedkoop aan en ik mis een dedicated YouTube knop.

Verder voor deze prijs een hele mooie tv en prima beeld en geweldig Ambilight. Zeker een aanrader.

Anoniem 23-10-2020

Driezijdig ambilight is oogstrelend.

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Nadat mijn vorige Philips tweezijdig ambilight had heb ik besloten om up te graden naar driezijdig Ambilight. Naast voortreffelijk beeld van de tv is het geluid ook meer dan voldoende. Installatie is gemakkelijk.

En de driezijdige ambilight ervaring is nog voller van kleur dan ik gewend bent. Is is een aangename kijkervaring of je nu tv kijkt, film kijkt of een video streamt. Ik ben meer dan tevreden.