Philips 7300 series 55PUS7354/12 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
7.82 cm dikte
55,0 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Marc L 21-11-2019

Prima tv, wel veel problemen met wi-fi en software

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Ik heb de tv (65 inch) nu ongeveer een maand geleden bij BCC gekocht en ben erg tevreden over de beeldkwaliteit. Het geluid is wat vlak, dus een soundbar is eigenlijk wel een must. Ambilight is zeker een pluspunt.

De software is ronduit traag en binnen deze 4 weken heb ik ook al meerdere keren gehad dat de tv volledig vastliep en een harde reset nodig was.

Het grootste probleem is helaas de wifi. Ondanks dat de TV naast de router staat en alle andere devices in huis volledige verbindingen hebben wilt de TV geregeld zonder wifi komen te zitten. De enige manier om dat op te lossen lijkt vooralsnog de TV los te koppelen van de stroomtoevoer, maar dat is natuurlijk verre van ideaal.

Is dit probleem bekend en is daar een oplossing voor? Als ik hier geen oplossing voor weet te vinden zal ik de TV helaas weer retour moeten sturen.

Tim 29-08-2019

Ja hoor!

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Even beginnen met uitleggen waar ik mee vergelijk: mijn huidige televisie is geen smart TV, een 50 inch Samsung TV met ook 4K UHD beeld.

Ik heb deze TV enkele weken mogen testen, en ik ben er absoluut enthousiast over!
De installatie was in no-time gebeurd, ik heb de TV gebruikt samen met mijn Sonos Playbar en 2 Play 1's dus over de kwaliteit van het geluid zelf kan ik weinig vertellen, ook de setup daarvan was echt absoluut snel gebeurd. Ik moest voor de playbar wel een ander plaatsje IN mijn TV-kastje zoeken, die er maar net in paste, omdat hij een stukje voor het beeld van de TV kwam.

Sowieso vond ik het gebruik van de smart TV al een vooruitgang tov. een gewone TV. Netflix is veel simpeler zo, met mijn eigen TV moet ik altijd mijn laptop eerst aansluiten, dat hoeft met een smart TV allemaal niet meer.

De TV stond in mijn woonkamer, en hoewel ik mijn vorige TV bij aankoop redelijk groot vond, was ik snel gewend aan dit nog net iets grotere type. Het mooie en robuuste design met zeer smalle zilveren randen sprak me wel aan en past in een moderne omgeving.

Dan het beeld: om de één of andere reden leek deze TV me mooiere kleuren te geven dan mijn eigen TV. Ook al is het allebei een 4K-scherm en ook al is mijn ervaring dat Samsung over het algemeen goed is in de schermen, het voelde iets fijner aan om naar dit scherm te kijken. Ik heb ook nog nooit zelf een TV gehad met Ambilight, dus mijn ervaringen daarmee beperkten zich tot de winkel of bij vrienden, maar nu ik het niet meer heb mis ik het ergens wel. Ook een aanrader dus.

Deze TV heeft me echt een cinema-gevoel gegeven, en ook al was ik altijd tevreden van mijn Samsung TV, misschien ga ik er mij toch maar zo eentje aanschaffen als dit, ik vond hem echt helemaal top!

Ik duid voor geluidskwaliteit "Goed" aan, ik heb het wel even getest, maar aangezien hij meestal aan de Sonos hing kan ik er in principe weinig over zeggen.

Tot slot: Android TV!
Ik heb zelf vroeger altijd Nexus telefoons gehad en nu Pixel, dus ik ben een echte Android fan. Ik keek dan ook het meeste uit om Android TV te testen met mijn Pixel 3XL. En wat een verademing!
De mogelijkheden bleken eindeloos! Ik had geen Chromecast meer nodig, ik kon gewoon zo mijn foto's tonen op de TV zonder enige problemen. Ik kon spelletjes spelen met mijn telefoon in de hand op mijn 55 inch TV. Bijna alles wat ik kan doen op mijn telefoon kon ik ook op mijn TV doen. Ik kon zo goed als alle apps installeren, videos bekijken op de TV, spelletjes spelen, facebooken op de TV, noem maar op!

Absoluut een aanrader dus, sterker nog: nu dat ik hem heb mogen testen ga ik hem misschien zelf ook wel aankopen. :-)

Pluspunten

• vlotte installatie
  • Prachtig beeld
  • Een smart-TV is écht handiger
  • Ambilight is leuk
  • Makkelijk aan te sluiten en op te zetten

spetit 11-09-2019

BUG RESTART

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

The tv automatically restarts by itself after 5 min after a shut down. the only way to have it shut down is to unplug the tv

J.Krijgsman 05-10-2019

afstandsbediening

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Ik heb deze week een tv gekocht nl de 43PUS7304/12. Zie er prima uit, werkt ook goed.
Wat ik duidelijk minder vindt is de afstandsbediening. Wit/grijze cijfers, letters en symbolen op een zilveren achtergrond is m.i., geen beste combinatie. Alles is heel slecht leesbaar en ik moet steeds de afstandsbediening draaien om de juiste lichtval te krijgen en dat ding te kunnen bedienen. Zwarte tekens op zilver is m.i. stukken beter te zien en te lezen. Wat een gemier met dit ding.
Als 2e mis ik een gebruikers handleiding in de doos. Kan ik natuurlijk wel downloaden, maar ga maar eens 180 pagina's uitprinten. Ik weet ook dat er op de tv een handleiding staat, maar die is niet erg praktisch om te gebruiken. Ik heb liever een boekje in mijn hand.

Michelle 01-08-2019

Heerlijke 4K televisie met colle Ambilight effecten

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Het is een grote doos, maar dat was ook wel te verwachten met een 55" televisie. Het is duidelijk dat het uitpakken met 2 man moet gebeuren om de kans op beschadigingen te minimaliseren. Alleen bij de 65" variant is het mogelijk om de doos om het toestel te verwijderen, nu moet je met de hand de tv eruit tillen. Omdat er niet aan beide kanten handige handvatten zitten is het wat lastiger.
Het viel mij op dat de zakjes waar alle kabels en de afstandbediening in zaten al geopend waren. Ook de beschermfolie was al van de televisie af. Ik vermoed dat dit niet zo vanuit de fabriek is gekomen, maar dat de leverancier hiervoor gezorgd heeft. Alles was overigesn wel onbeschadigd.

Het toestel heeft een zilveren design met dunne randen en een zilveren voet. De poot is stevig en houdt alles goed vast. Er waren bonuspunten geweest als er een soundbar onder had gepast. De installatie is snel afgerond. Als je fan bent van Android TV dan is de navigatie op deze televisie niets nieuws. Android 9 staat erop geïnstalleerd. Je kan de content uiteraard vrijwel eindeloos uitbreiden met de beschikbare apps. Ik heb er tot nu toe alleen Youtube, Netflix en Plex op gebruikt, allemaal probleemloos. Netflix heeft, Net als Rakuten TV een eigen button op de afstandbediening. Gebruik je, net als ik, niet alles hiervan dan kan je met wat tweaking de knop op je afstandbediening een andere app laten opstarten. Zo start de Rakuten TV app voor mij Plex op. Dit is uiteraard niet verplicht.

Het beeld is erg scherp. Door de juiste settings te kiezen kan je de optimale 'warmte' voor je uitkiezen. Het kan namelijk ook te fel/scherp zijn waardoor er bij sommige programma's een wat onnatuurlijke kleurenbundel wordt getoond. Met de juiste video's zie je duidelijk dat het een 4K scherm is. Het nadeel is dat de video's met een mindere kwaliteit (zoals de meerderheid dat op televisiezenders wordt uitgezonden) duidelijke tekenen van compressie laten zien. Een luxe probleem zeg maar, want als je geen 4K afspeelt heb je ook niks aan een UHD scherm.

Wat ik erg cool vind aan de Philips tv's is dat je je Hue lichtsysteem eraan kan koppelen. Als de kleurendans op de muur achter je tv niet voldoende is dan kan je ervoor zorgen dat alle overige Hue lampen in je kamer op eenzelfde manier effecten geven als rectie op de kleuren die op het scherm worden getoond. Voor de gein heb ik mijn Hue lampen in de tuin erop aangesloten, maar de buren wisten niet wat hen overkwam toen ik een actiefilm aanzette.

Ik ga een leuke tijd tegemoet met deze televisie. Ik kijk er veel (4K) films op en speel veel spellen. Vooral de spellen komen goed tot hun recht omdat deze vaak volledig UHD compatible zijn. Extra leuk maakt het dat het een Nederlands merk is.

Pluspunten

• Ambilight
  • Mooi beeld

Minpunten

• Korte stroomdraad
  • Onhandig uit de doos halen
  • Een okay geluid

Brugse zot 19-01-2021

Prachtig toestel

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Heel tevreden met het toestel, zeer uitgebreide mogelijkheden, gemakkelijk te bedienen en mooi uiterlijk.

PeterDan 08-01-2021

Fantastische tv

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Het is een fantastische tv snelle en goede installatie en een fijn en makkelijke afstandbediening.Ik raad ieder deze tv aan en ook het ambielite is fantastisch.

129rdv 03-01-2021

Super tv

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Erg tevreden met deze tv had eerst wat problemen met haperend beeld maar de systeem update had dat prima verholpen....
Een minpunt is echter de afstandsbediening die is tov onze vorige Phillips erg onduidelijk je drukt daardoor snel de verkeerde knop in wellicht kunnen jullie (Phillips) dat nog eens opnieuw bekijken dat is erg jammer....

Rodob 03-01-2021

Goede tv, software kan beter

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Goed beeld en degelijk geluid. Niet allerbeste paneel, vooral zwart is niet heel diep en contrastrijk maar voor mij prima. Veel vastlopers in apps zoals ziggo en netflix. Philips slaat met hdmi arc de plank volledig mis. Werkt totaal niet. Philips soundbar werkt daardoor niet goed. Steeds melding dat speakers in gebruik zijn als je t geluid over hdmi arc wil laten lopen. Internetfora staan er vol mee, philps helpdesk negeert dit issue volkomen. Kortom tv prima, software en compatibiliteit zwaar onvoldoende

Hans_000000000001 02-01-2021

Buggy software

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Dolby Atmos bij Disney+ werkt niet, volgens support wordt er aan een update gewerkt.
Sinds de voorlaatste update werkt Dolby Vision via HDMI niet meer, ook hier wachten we op een correctie,...

Moedsh 18-12-2020

Geweldige TV

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Ik ben erg tevreden met deze tv, vooral als je een gamer bent.
De ambilight geven een leuk gevoel tijdens het kijken

Primetime24 11-12-2020

Prima tv voor een scherpe prijs

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Een TV die alles heeft wat ik nodig heb. Mooie Ambilight. Google TV werkt prima met Netflix in Dolby Vision. Beeld is uitstekend, geluid via de tv speakers wat minder dus dat loopt via de geluidsinstallatie.
De TV hangt aan de muur, jammer dat ie geen 4 zijdige Ambilight heeft, ik mis de onderkant verlichting.

postener 10-12-2020

Spathelder

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Nog steeds heel tevreden met deze tv die mij in samenwerking met de mediabox van Ziggo (Next)voor een spathelder beeld zorgt en de Ambilight is natuurlijk nog steeds een hele fijne aanvullibg

A. de Groot 10-12-2020

Prima TV voor een redelijke prijs

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Ik ben tevreden met de TV wat ik wel erg jammer vind is dat de ingebouwde Google chromecast (de reden waarom ik de TV gekocht heb) niet bereikbaar is wanneer de TV in standby modus staat, een groot mispuntje voor mij althans.

Anoniem 10-12-2020

niet helemaal overeen met wat er gezegd word

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

ik vindt het jammer dat ik opeens mij google account niet kan koppelen aan mijn tv terwijl dat wel in het boekje staat en ik heb ook een home appartaat gekocht waardoor je alle lichten en tv kan aansluiten maar zelfs mijn tv kan er niet mee gekoppeld worden erg jammer voor deze prijs

Vleeminh 06-12-2020

Uitstekende televisie

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Heb deze tv nu een paar maanden in gebruik en tot nu toe heel tevreden.
Prachtig helder en scherp beeld.
Natuur films zo levensecht.
Met een sound bar erbij de echt bioscoop ervaring.
Voor deze prijs klasse zeker een aanrader

Philips56 05-12-2020

Philips 50pus7304

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Zeer zeker een goed toestel met ambilight die het kijken zeer plezierig maken .
Ook daarbij een geweldig beeld

Venray 05-12-2020

Ok als tv

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Goede tv enigste nadeel is dat je het opstartscherm niet kan veranderen. Tv start altijd met Google films wat erg irritant is

Fritsert 30-11-2020

Mooi

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

Werkt snel en prettig, smart TV functies zijn top. Ziet er prachtig uit met de ambi light, scherpte van het beeld zou nog beter kunnen.

LinPa 30-11-2020

Goede TV maar jammer dat hij zelf inschakelt

Geschreven voor: Philips 7300 series 55PUS7354/12

De TV bevalt goed, mooi beeld en goed geluid. Maar heeft 1 groot nadeel. Hij schakelt zich zelf aan vanuit de stand-by stand. Soms wel , na uitschakelen, tot 10 keer op een avond.