LG 47LM620S - Reviews

HD type
Full HD
47,0 inch
Website fabrikant

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Daniël 08-10-2016

Groot scherm, schitterend 3d

Deze tv is gewoon geweldig en nog betrouwbaar ook, en daarbij ook energiezuinig als dat je wat doet. Ik heb deze tv nu drie jaar en hij doet het nog precies zo goed als de dag waarop ik hem kocht. Ik kan echter niets over de speakers zeggen behalve dat als je slim bent je sowieso bij platte tv's externe speakers moet gebruiken.
Een echter bioscoopervaring, en mijn vrienden waren totaal overdonderd van het geweldige 3d. Daarbij is de bijkomende dual play functionaliteit een leuke extra, ik heb er best wel wat plezier uit mogen halen.
Hij ziet er verder ook stylisch uit die tv, niet zo'n goedkoop plastic randje maar zwart geborsteld staal. Een echt stoer ding.
De smart functies heb ik niet veel gebruik van gemaakt, maar is wel leuk om erin te hebben. De conversie van 2d naar 3D is ook beter dan ik in het begin gedacht had, vooral bij vakantiefoto's is dit leuk om te gebruiken.
Zelf heb ik de tv al drie jaar aan mijn laptop hangen.

Pluspunten

• groot
  • geweldige 3D ervaring
  • ingebouwde speakers
  • dual play
  • zuinig

Minpunten

• moeilijk in je eentje de trap op te krijgen

Blake22 11-11-2012

Beste bezoekers kieskeurig site,
Heb deze tv nu een paar dagen in huis.
Heb inmiddels wat kunnen stoeien met de gebruikersinterface.
Die is zeer volledig en uitgebreid te noemen.
De prijs/kwaliteitsverhouding is heel acceptabel voor deze tv moet ik zeggen.
Het internet en apps werken goed,ook uitzending gemist van de diverse commerciële omroepen werken goed moet ik zeggen.
Wel wordt geadviseerd eerst de software/firmware te updaten voor dat alles naar behoren werkt.
Dit kan gewoon via de tv zelf in de instellingen.
Daarna heb ik ervaren dat je(soms)de fabriek instellingen moet terugzetten om alles goed te laten functioneren.
Mijn advies zou zijn,eerst firmware ophalen,dan resetten,dan pas de zender loop erop loslaten indien je analoog en of digitaal/satelliet gaat kijken.
Ik heb mijn ci+ kaartje van de satelliet in de zijkant van de tv gestoken en dan kun je de zenders gaan laden.
Indien je met een intern kaartje gaat werken,kun je ook opnemen op een externe HD schijf.
Ik zou adviseren,neem hiervoor een externe 2.5 usb schijfje.
Deze kun je direct zonder stroombron op de tv aansluiten.
Ook kun je dan programma's programmeren wat op te nemen.
Je kunt dan gewoon de tv afsluiten in de stand-by functie,hij blijft opnemen.
Je krijgt van de opnamen een mooi menu te zien in de interface van de tv.
De opgenomen programma's kun je niet bewerken of aansluiten op een computer,de schijf wordt niet ''gezien'',daar ie een speciale format/indeling gebruikt.
Het geluid van dit soort platte tv's is zoals verwacht matig te noemen,daar er natuurlijk geen ''klankkast'' aanwezig is.
Maar ik neem aan dat de meeste mensen hem zullen aansluiten op de home-cinema versterker via Spdif kabel.
Het menu en interface van de tv zien er mooi uit.
Je kunt desgewenst via ''expert1 en 2''privé instel modus beeld/geluid allerlei zaken zelf instellen naar de wensen van de gebruiker.
Hier komt wel enige technische kennis van zaken bij kijken.
Conclusie,ben op dit moment behoorlijk positief over de mogelijkheden van de tv.
Over de duurzaamheid kan ik nog geen uitspraken doen.

JP Maertens 01-10-2012

Deze TV heb ik nu enkele weken thuis. De ingebouwde satelliet-tuner geeft een fantastisch beeld zeker in HD, maar de upscaling van SD-satelliet-zenders is ook zéér goed. Ik was/ben al geneigd om mijn externe satelliet-tuner niet meer te gebruiken. Het beheer van de duizenden zenders die je van de satellieten haalt is echter een hele klus met deze TV, zelfs het doorlopen van de zenders die je als favoriet aanduidt is omslachtig. Het is toch absoluut onhandig dat je niet kan zappen doorheen de favorieten, je komt telkens terecht in de volledige zenderlijst en 90 % daarvan wil je absoluut niet zien ! Het sorteren van je favorieten op naam, niet te doen. Ik hoop dat LG daar een betere oplossing voor programmeert ! (online upgraden verloopt overigens vlekkeloos)

Omdat het toestel zo’n prachtig beeld weergeeft, valt het des te meer op dat de beelden die ik binnenkrijg van Belgacom een stuk beter zouden kunnen zijn ! BBC HD via satelliet of BBC HD via Belgacom, het lijken wel andere zenders. De studio-beelden van het TV-nieuws op VRT … de persoon die de camera’s moet scherpstellen lijkt met loopbaanonderbreking ;-)

Ik heb ook al eens de 3D mogelijkheden bekeken. Leuk, mooi ! Ik hoop dat ze niet beginnen met kookrubrieken in 3D, waar de pot voor je neus wordt gehouden . De details zijn toch minder scherp dan in 2D. Het aangeboden materiaal via distributie of via satelliet is echt minimaal. Ik weet niet of je voor 3D films een andere Blu-ray speler nodig hebt. Misschien dat iemand dit hier wel weet ?

Het heeft even geduurd voor ik tevreden was met de instellingen van het scherm, er is wel een wizard, maar duurde even om tot een beeldinstelling te komen die aansloot bij wat ik ervan verwacht. Ben er trouwens nog niet helemaal uit hoe de “de-judder” best moet worden ingesteld, de (elektronische) handleiding is redelijk, maar wat meer uitleg over de vele instellingen zou voor mij zeer welkom zijn. Ik blijf wel een beetje op mijn honger naar meer informatie zitten en de papieren handleiding stelt helemaal niets voor (moet je zelfs downloaden voor de Nederlandse versie, bespaar je echter de moeite).

Nog geen opnames op harde schijf gemaakt, als dat er van komt geeft ik hier wel eens een aanvulling. De beelden via internet kunnen mij niet echt bekoren vanwege de kwaliteit (YouTube werkt behoorlijk op dit toestel)

Aangezien het geluid bij mij altijd via een versterker loopt, heb ik niet echt een goed idee over de klank, het weinige dat ik ervan gehoord heb lijkt behoorlijk voor dit soort toestel

Samengevat : een zeer mooi beeld, maar als je er alles wil uithalen is het wel wat werk, gelukkig hoef je dat niet elke dag te doen. En voor de satelliet enthousiasten : mét “blind search”, er is ook een CI module aanwezig, dus ik denk dat hij mits de juiste CAM-module wel geschikt is voor TV-Vlaanderen (dan heb je geen aparte tuner nodig).

Blake22 06-11-2012

Hallo jp Maertens,
Ik heb deze tv net besteld,komt deze week binnen.
Ik vroeg mij af hoe de tv het doet op snelle bewegingen van het beeld?
Nog ''spookbeelden''te zien?
En heb je al enige ervaring met het opnemen via de usb poort op een externe HD?
Zodra ik de tv in mijn bezit heb,zal ik ook een review hier achterlaten.
gr:Reinier

JP Maertens 07-11-2012

@Blake22. Ik zal niet zo snel iets op harde schijf zetten, want ik gebruik opnieuw een externe satelliet tuner, vanwege de vele beperkingen in de software. Je kunt bvb blind scannen, maar je kunt de stap niet ingeven, zenders die tijdens het scannen niet uitzenden worden prompt uit de lijst verwijderd die je eerder maakte... Trouwens je moet al zeer vertrouwd zijn met satelliet-instellingen om het aan de praat te krijgen (zeker in het geval van meerdere LNB's) Dus ondanks het betere beeld van de tv-tuner gebruik ik toch weer een externe tuner. Mocht LG ooit de software echt gebruiksvriendelijk maken dan schakel ik zeker terug naar de ingebouwde tuner.

Wat betreft de "dejudder". Ik heb al diverse instellingen geprobeerd, maar ik merk weinig verschil... dat ligt wellicht aan mij

Blake22 08-11-2012

Hallo JP Maertens,dank voor je bericht.
Heb de tv nu binnen,zal binnenkort ook wel een review plaatsen dan.
Maar eerst eens even stoeien met de instellingen van de tv,kan ik een eerlijke review weergeven.
Maar wat mij wel opvalt is dat het beeld zo scherp is dat je bij bioscoopfilms weer een te overdreven beeld gaat krijgen.
Het is dan zo scherp dat het erop lijkt dat het is opgenomen met een digitale camcorder.
Het cinema effect gaat dan verloren,net alsof je naar een serie aan het kijken bent.
Heb alwat zitten stoeien met de instellingen,maar ben er nog niet uit.
Hoe is jouw ervaring daarmee?
groeten:Reinier

JP Maertens 09-11-2012

@Reinier. Ja dat vloeiende beeld bij films is even wennen. Maar dat wordt ook in de bioscoop de norm. De nieuwe Hobbit-film die hier nog moet uitkomen heeft ook deze vloeiende beelden. Ik denk dat we dat binnenkort normaal zullen vinden.

PeterPaul1977 24-07-2012

Naar lang vergelijken uiteindelijk gekozen voor LG 47LM620S. Mede om zijn zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Hij geeft zeer goed beeld, maar niet het beste dat ik ooit gezien heb. Heeft veel extra's zoals 3D, een internetbrowser en SmartShare.
Hij heeft nog wel wat kleine kinderziektes die hopelijke in de volgende updates verholpen worden. Zo loop op den duur (ongeveer 2 uur) loopt de video, die hij streamd vanaf mijn laptop, vast.
Van de MagicControl (Optie) werkt de voicecontrol niet en wordt ook niet ondersteund. Dit werkt pas vanaf de LM660S.
Het 3D werkt goed maar persoonlijk krijg ik er hoofdpijn van. Naar mijn mening is 3D leuk als het er op zit, maar zeker geen must.
Conclusie: Als je een goede grote LED-TV voor weinig geld wilt hebben met veel leuke extra's. Heb je hiermee een goede deal.
Tip. Als je de TV gekocht hebt gelijk de software updaten!
Tip. Als je hem koopt bij de mediamarkt. Op het internet staat hij voor 899,- en in de winkel voor 1199,-. Als je dat vermeld dan krijg je hem in de winkel ook voor 899,- maar proberen ze je de bezorgkosten (15,-) ook in rekening te brengen. Als je zegt dat je hier niet mee akkoord gaat laten ze die opeens zitten.