LG 55UM7100PLB - Reviews

Diepte
8.83 cm dikte
55,0 inch

Lucas 26-04-2020

Top toestel voor een topprijs

Geschreven voor: LG 43UM7100PLB

Afgelopen week 2 stuks 43UM7100 gekocht bij Kamera-Express met 5 jaar garantie (na het schrijven van deze review).
Hiervoor twee Salora 43UHL2800 daar gekocht (ook met 5 jaar garantie), maar die toch ingeruild voor deze LG's. Voor meer info over de Salora, zie mijn review daar (goede prijs/kwaliteit, geen hoogvlieger).

De LG was nog eens 50€ in prijs gezakt, waardoor deze dichterbij de Salora kwam (en beide dus met 5 jr. garantie).

De tv's worden met name gebruikt voor de PS4's van onze zoons op zolder. Ze hangen naast elkaar tegen de muur. Beide dus ook Smart TV en ik moet zeggen, dat het eigenlijk niet normaal is hoe goed het Smart TV gedeelte is (in deze prijscategorie): simpel en redelijk snel.
Het beeld is gewoon goed. Het geluid is ook verrassend goed te noemen (de Salora was echt extreem slecht). Het geluid heeft meer body en is niet blikkerig of krakerig. De TV is ook niet superdun, wellicht komt dat ten goede van het geluid.
Verwacht niet direct bioscoop geluid en zeker niet in een woonkamer (mocht je voor de 55" - 65" versies willen gaan). Een soundbar biedt dan uitkomst. Echter zo voor gewoon tv kijken en voor kinderen van 8 en 10 is dit echt perfect.

Instellen was een eitje. Heel makkelijk en snel.
Er zijn veel standaard beeld en geluidinstellingen, waaronder ook een gamemodus. Voor ons perfect. Het fijne is, dat de tv onthoudt welke instelling bij welke ingang zijn gekozen. Dus op HDMI1 (PS4) zijn beeld en geluid ingesteld op game, op Netflix op bioscoop en op tv op standaard. Dit hoef je dus niet meer steeds aan te passen (maar kan uiteraard wel).

Beeld op levendig is zeer kleurrijk en zeer gedetailleerd (4K). Hier is een enorm verschil met de Salora waarneembaar. Dat was toch veel minder (niet slecht, maar duidelijk minder!).
Vooral op Netflix is het beeld erg mooi. TV beeld is ook prima uiteraard.
Straks met de PS5 wordt het gamen ook nog beter waarschijnlijk.

De pootjes hebben we niet gebruikt of getest. Ze hangen met een beugel van 20€ (Karwei-Vogel) aan de muur naast elkaar en dat is top.

Een heel groot nadeel (geldt waarschijnlijk voor alle tv's als je 2 dezelfde hebt):
De IR afstandsbediening werkt dus continue op beide tv's (1 aan zetten resulteert in beide aan, etc.). Dit is echt niet te doen. De IR ontvanger is zo goed, dat zelfs als je op 5 cm van de ene tv iets bedient, de andere ook reageert.
Dit is opgelost door de ontvanger voor 90 % af te plakken met zwarte isolatie-tape. Nu werken ze nog steeds heel goed, maar moet je dus wel beter richten (precies wat wij willen).
Als je er 1 nodig hebt, is het dus sowieso geen probleem.

Klein nadeel: TV is niet echt slim ontworpen als je hem op wilt hangen. Veel aansluitingen zitten recht naar achteren (LAN/UTP, netaansluiting, 3e HDMI, Kabel). Hierdoor heb ik spacers moeten gebruiken van 1 cm met de ophangbeugel. Op zich geen probleem, daar deze standaard bij de beugel zaten. De TV is toch al niet heel dun, dus die ene cm maakt niet veel uit. Echter ik snap niet waarom tv producten hun apparaten zo blijven ontwerpen.
De andere HDMI, USB etc. wel netjes aan de zijkant.

Voor ons absolute aanrader voor slaapkamer/zolder gebruik.
Ik denk dat deze zelfs geschikt zou zijn voor woonkamer gebruik (in grotere maat uiteraard).
Wij zijn behoorlijk kritisch, beneden hangt een 65" Oled. Die is uiteraard in alle opzichten beter (behalve misschien geluid en smart tv). Android is echt achterlopend vergeleken met LG's WebOS, hoewel het wel beter aan het worden is.

Twijfelen is doen!

Pluspunten

• 4K beeld erg mooi
  • game modus (en overige)
  • geluid verrassend goed (voor platte tv)
  • smart tv is echt goed te noemen
  • zeer goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• aansluitingen niet goed over nagedacht

Richard 17-12-2019

Mooi helder beeld

Geschreven voor: LG 49UM7100PLB

Dit is mijn tweede LG , een in de huiskamer en de tweede voor mijn slaapkamer . Geweldig toestel , mooi beeld en goed geluid . Top toestel .
Een tevreden klant .

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Mooi geluid

Minpunten

• ???
  • ???

Roan 23-04-2020

Zou ik hem ook op mn muur kunnen hangen?

Goofy 28-05-2020

Goofy

Geschreven voor: LG 55UM7100PLB

Goede kwaliteit voor dat geld.
Mooi beeld, geluid had iets beter gekunnen.
Makkelijk te instaleren.
Een aanrader.

Pluspunten

• Beeld
  • Instalatie
  • Prijs / kwaliteit verhouding

Tom 11-10-2020

Mooie smart tv voor prima prijs.

Geschreven voor: LG 55UM7100PLB

TV twee weken geleden aangeschaft en alles werkt perfect. Installatie is makkelijk en snel uitgevoerd. Ook de apps kunnen vrij makkelijk georganiseerd worden en het user interface is vlot en prettig.
Enige nadeel is dat de TV een klein beetje wankel kan zijn, maar in normaal gebruik is dit geen probleem.

• User interface
  • Screencasten van laptop

Minpunten

• Beetje wankel

J. van Deutekom 13-08-2020

Perfecte 65 inch TV

Geschreven voor: LG 65UM7100PLA

LG 65UM7100PLA is een aanrader. Het instellen is heel simpel en snel. Tv was in 5 minuten ingesteld. Super mooi en helder beeld, Je wordt eveneens verrast over het verbluffende geluid. Echt hard en duidelijk. Geen soundbar nodig als je gewoon tv kijkt. WebOS is ook snel en gebruiksvriendelijk. Netflix, Prime, Videoland, Pathe, Toutube etc... Ben heel bij met deze aankoop. Een lang gekoesterde droom staat nu in de woonkamer voor heel veel filmavonden.

Pluspunten

• mooi helder beeld
  • fantastisch geluid
  • gebruikersgemak

M Rutten 22-05-2020

Prima TV voor een mooie prijs

Geschreven voor: LG 55UM7100PLB

Prima TV, schoonmoeder is er blij mee en zeer vlot geleverd! Afstandsbediening van de (eenvoudigste) Ziggo digitale ontvanger blijven gebruiken omdat het niet lukte om van zender te wisselen met de universele afstandsbediening van LG. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of dit evt wel mogelijk is.