Sony XG70

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony XG70 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Anton 20-07-2020

Goed beeld, belabberd geluid

Geschreven voor: Sony XG70

Beeld is schitterend. Out of the box misschien iets te, maar dat is goed aan te passen.
Het geluid is echter een enorme teleurstelling. Het aller goedkoopste radiootje geeft beter geluid. Maar dat is iets wat je bij alle tv's tegenwoordig ziet. Ze moeten al maar platter en platter worden. Goed of op zijn minst acceptabel geluid is geen aandachtspunt meer.

Pluspunten

• Zeer goed beeld
  • Goede duidelijke menu's

Minpunten

• Zeer slecht absoluut onbruikbare geluidskwaliteit

Yvonne Jansen Former 01-04-2020

Mooi groot scherm en super beeld

Gewoon een super tv van sony en heb die van 49 mooi groot beeld
En alles werk naar behoren
Super makkelijk aan te sluiten
Een opmerking er zit weer geen handleiding bij dat vind ik altijd heel jammer
Zit wel een boekje bij maar gaat meer over de afstandsbediening en hoe je andere apparaten moet aansluiten
Nu moet je weer op internet zoeken hoe je in het menu moet komen om zenders te zoeken en zo
Maar verder prima en zeer mooie tv

BiBra 23-07-2019

Top tv

Echt een mooie tv.!
Beeldkwaliteit is top, met name de kleurcontrasten zijn mooi. Heldere felle kleuren. Netflix op deze tv is echt een andere beleving dan Netflixen op mijn laptop (of vorige tv). En met name documentaires zie ik nu zoals ze waarschijnlijk bedoeld zijn door de makers. Groots, veel diepte en mooie kleuren.

Geluid klinkt goed, hoewel ik hier verder niet echt een kenner in ben.

Qua design vind ik de dunne matte zwarte rand een pluspunt, ziet er gewoon strak uit. Simpel, maar precies goed voor een tv in je woonkamer, daar wil ik persoonlijk niet te veel glimmers of opvallende dingen op zien.

Makkelijk aan te sluiten op het WiFi-netwerk in huis.

Klein minpuntje is dat je de tv (als ie op z'n pootjes staat) niet makkelijk kunt draaien. Pluspunt van die pootjes is wel weer dat je de snoeren hierin kan wegwerken.

• Kleurcontrasten
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• Niet draaibaar op poten

Nimrah 20-07-2019

Mooi intens zwarte grote tv met perfect beeld

Geschreven voor: Sony XG70

Wat een tv! In het begin moest ik even wennen aan de afmetingen. Van 37 naar 55 inch is niet niks. Maar het lijkt wel of je in de bioscoop zit. Het beeld is schitterend, mooie haarscherpe kleuren. Ook de geluidskwaliteit is erg goed. Ik hou van rock en dat komt goed tot zijn recht. Het kijken naar natuurdocumentaires is een feest. Niet te vergelijken met mijn oude toestel. De afstandsbediening is briljant, gelijk naar Netflix of YouTube echt ideaal. Sony heeft met deze tv echt aan de gebruiker gedacht. Zo handig dat je de kabels weg kan werken in de pootjes. De tv zelf heeft een hele dunne rand waardoor het lijkt alsof die er bijna niet is. Levert een mooi beeld op.  Het installeren gaat bijna vanzelf erg fijn voor iemand die niet zo technisch is. Ik had graag nog een extra HDMI poort willen hebben. Ziggo next werkt perfect. IDeaal!

Pluspunten

• Schitterend beeld
  • Diepe kleuren
  • Knop Netflix
  • Werkt goed met Ziggo next

Minpunten

• Even wennen aan de grootte

PatrickGroningen 18-07-2019

Mooi groot scherm, goede kleuren

Geschreven voor: Sony XG70

Nadat de TV geïnstalleerd was door de heren die deze kwamen leveren ben ik zelf verder gegaan met de installatie. Toevallig kreeg ik tegelijkertijd met de televisie de nieuwe mediabox van Ziggo waardoor ik deze ook gelijk kon installeren. Het installeren verliep niet heel soepel, maar naar mijn idee kwam dit meer door problemen bij de Mediabox.

De televisie heeft haarscherp beeld. Wel dien je even te spelen met de instellingen om van de fletse kleuren af te komen. De ingebouwde apps werken perfect. Pizza bestellen via een app op de televisie is een leuke ervaring. Helaas heeft deze televisie geen Android omgeving. Echter, de apps voor YouTube en Netflix maken een hoop goed. Deze apps werken naadloos, via de knoppen op de afstandsbediening zijn deze in enkele seconden opgestart.

De pootjes staan naar mijn idee iets te ver naar binnen waardoor een gemiddelde soundbar er niet goed tussen past. Deze werken wel de kabels op een nette manier weg. Uiteindelijk is het doel om de televisie op te hangen. Dit zal er naar mijn idee nog beter uitzien.

Al met al is het een goede televisie met prima beeld! Het geluid kan ik slecht een oordeel over geven. Ik heb namelijk vooral geluid via de soundbar gebruikt. De kleuren van de televisie zijn prima, niet te overdreven en zijn via de instellingen goed aan te passen. De upscaling van normale TV naar 4K werkt goed, ook normale televisie kijkt een stuk prettiger weg.

Pluspunten

• Mooi groot scherm
  • Makkelijk te installeren
  • Niet zwaar

Minpunten

• Pootjes staan ver naar binnen

Cillatje 12-07-2019

Verwachting overtroffen

Geschreven voor: Sony XG70

Na een aantal jaar een ander merk te hebben gehad weer terug bij Sony. Allereerst is het uitpakken al bijzonder. De tv zit op een bijzondere manier in de doos maar is daardoor echt goed verpakt. Het aansluiten en installeren is zo gebeurd. Alles is duidelijk aangegeven en kan bijna niet misgaan. De pootjes van de tv hebben een mooi design en misstaan zeker niet op mijn tv meubel :) Het doorlopen van de installatie was een fluitje van een cent. Alle stappen waren duidelijk en hier kan een kind bijna de was doen. Verbinden met wifi is het hetzelfde. Juiste HDMI kanaal selecteren voor de installatie van de kpn tv ontvanger verliep soepel. Het beeld is fantastisch, wat een verschil. Het verschil tussen 'normaal' en 4K. is echt bijzonder. Het geluid is goed en duidelijk. Vele malen duidelijker dan mijn tv die ik voorheen gebruikte. Het tv geluid is echt voldoende, een soundbar aansluiten zou eigenlijk niet eens meer nodig zijn bij deze tv. De afstandsbediening heeft een Netflix en Youtube knop. Win-Win laten dat nou 2 functies zijn die hier volop gebruikt worden. Het beeld en geluid is daar ook fantastisch, en het zoeken en inladen is zo gebeurd :) Het terugschakelen naar tv beeld gaat via de home knop en gaat ook super makkelijk. Al met al super tevreden!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Installatie
  • Duidelijk in gebruik

JeroenH 11-07-2019

Degelijke, kwalitatieve tv

Geschreven voor: Sony XG70

Na wat twijfel of de grootte wel was wat we zochten is dit een voltreffer.
Dit is een tv dat naast, zeer makkelijk te bedienen door de duidelijke functieknoppen op de afstandsbediening, een zeer mooi beeldscherm heeft met duidelijk contrast tussen kleur en zwart.
Dit al wordt nog beter geaccentueerd door de omlijsting.
Tevens heeft Sony een leuk handigheidje in de 'pootjes' gemaakt waardoor je makkelijk de bedrading kan wegwerken.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bediening
  • Installatie

Flick 11-07-2019

Haarscherp beeld op een groot scherm

Geschreven voor: Sony XG70

Ik heb de Sony XG70 55 inch nu een paar weken in huis. 55 inch is echt een heerlijk groot scherm. De kleuren spatten niet van het scherm, doordat het "mat" lijkt. Mijn oude tv had een soort glimmend scherm, waardoor de kleuren veel sprankelender leken. Dit scherm geeft echter een heerlijk rustig beeld om naar te kijken. Ook kijken vanuit een andere hoek gaat heel goed, terwijl ik bij mijn oude TV echt alleen recht voor het scherm goed zicht had. Het geluid wat uit het apparaat komt is goed. De vormgeving vind ik erg mooi. Een hele smalle rand en minimalistische pootjes. Hij staat dus heel mooi op de kast. VOor mij is een nadeel dat de KPN iTV app niet te downloaden is op een Sony apparaat. Je moet het KPN kastje dus aansluiten om tv te kunnen kijken. Een ander puntje van kritiek is het menu van Sony. Dit is niet overzichtelijk en totaal niet intuïtief. Als hij eenmaal ingesteld is, heb je daar uiteraard geen last meer van. Laatste puntje van kritiek is de afstandbediening. Deze vind ik echt niet mooi. Het is een hoekig ding en met de gekleurde knoppen voor Googleplay en Netflix lijkt het wel plastic speelgoed. Dit zou een afknapper kunnen zijn als je daar gevoelig voor bent. Door de mooie vormgeving en het haarscherpe beeld beveel ik hem toch zeker aan.

Pluspunten

• Haarscherm beeld
  • Goed geluid
  • mooie vormgeving

Minpunten

• geen KPN app
  • onoverzichtelijk menu
  • Lelijke afstandbediening

Sabrina S 10-07-2019

Groot scherm met perfecte beeldkwaliteit

Geschreven voor: Sony XG70

Toen ze de boos boven kwamen brengen schrok ik wel een beetje. Zo een groot scherm had ik nog niet eerder in huis gehad. Maar dat beeld is zo haarscherp en dat geluid is fenomenaal. Het design is zoals je gewend bent van SONY erg strak en past naadloos in mijn inrichting. De smart functies zijn helemaal up to date en er is echt aan alles gedacht. Ik vind het fijn dat er een Netflix knop en Youtube knop op zitten. Dat is lekker makkelijk in het gebruik. Het beeld is voor mij echt perfect en na de instellingen persoonlijk aangepast te hebben het beeld ook. Ik heb hem wel aangesloten op mijn soundsysteem. Ik vind dat altijd de beste optie voor een TV. Ik ben heel blij met mijn nieuwe aanwinst!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Weggewerkte snoeren
  • Smart functies op de afstandsbediening

Minpunten

• geluid op zichzelf niet voldoende

Ay00 09-07-2019

Overall goede televisie maar geen appstore

Geschreven voor: Sony XG70

Alle kabels zijn goed verwerkt wat eigenlijk ook een unieke eigenschap is van deze televisie. Nadat de installateurs weg waren heb ik wel even moeten puzzelen om de kleuren, helderheid, scherpte te wijzigen naar wens. Hier had ik behoefte aan, omdat ik vond dat het beeldkwaliteit over het algemeen wat tegenviel. Gelukkig geeft Sony je de mogelijkheid om dit in te stellen naar persoonlijke wens. Beeld is hiermee precies ingesteld hoe ik het zou willen, haarscherp met levendige kleuren. Echter, het geluid valt een beetje tegen. Maar ook hier heeft Sony een goede oplossing voor, door bijvoorbeeld een betaalbare speakers set aan te schaffen. Verder is de televisie super makkelijk in gebruik. Zo kan je heel snel surfen op zowel Youtube als Netflix. Hier zijn ook speciale knoppen voor op de afstandsbediening. Wat wel een echte tegenvaller is dat er niet een mogelijkheid is om externe apps te downloaden, omdat er geen appstore is. Sony heeft wel de meeste gebruikte, relevante apps geïnstalleerd en daar zal je het mee moeten doen. Al met al is dit een goed betaalbare tv die doet wat het doen moet. Goede beeldkwaliteit, scherp, levendige kleuren, snel, mooi design, maar helaas minder geluid en geen appstore.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Heldere kleuren

Minpunten

• Geen appstore
  • Kwaliteit kan beter