LG 43UM7600PLB - Reviews

43,0 inch

Boudo48 30-11-2019

Goede TV met enige gebreken

Geschreven voor: LG 50UM7600PLB

Ik heb dit LCD scherm nu zo’n kleine 14 dagen in gebruik.
Sommige zaken, zoals gebruik, instelmogelijkheden en de vele mogelijkheden van de TV zelf zijn uitstekend. Het geluid is van een hele goede kwaliteit. Aansluiten op een reciever is daardoor niet echt noodzakelijk. Als je dit toch wilt, dan gaat dit uitstekend via. ARC.

Ik ben wel een hele tijd bezig geweest om de TV naar de juiste kleur en contrast in te stellen.
De fabrieksinstellingen zijn erg aan de hoge kant en als je deze laat staan dan heb je een lasbril nodig.
Dit zijn de fabrieksinstellingen: Achtergrondverlichting: 100, contrast 95, helderheid 49, scherpte 25, kleur 55, tint 0 en kleurtemperatuur K20
Ik heb nu voorlopig deze instellingen toegepast: Achtergrondverlichting: 70, contrast 75, helderheid 47, scherpte 25, kleur 56, tint G1 en temp K20
Wat vooral opvalt is dat de kijkhoek van dit IPS scherm zeer gering is. Dit in tegenstelling tot de opgave door BCC, waar ik het toestel gekocht heb, op haar site. Hier wordt gesproken van IPS scherm met een ruime kijkhoek. Dit is in de praktijk gebleken niet juist. Als je midden voor het scherm zit dan is alles prachtig. Als je maar anderhalve meter naar links of rechts gaat dan valt alle contrast weg en blijft er een wazig beeld over.
Wat verder opvalt is bewegingsonscherpte (judder). Ik kan dit maar niet goed oplossen.
Ik had aanvankelijk de true motion instelling op vloeiend gezet en daarna ook op helemaal uit. Dit heeft niet tot de gewenste oplossing geresulteerd. Ik blijf nog steeds geconfronteerd worden met onscherpte bij bewegingen. Dus als iemand zijn hoofd in close-up snel beweegt dan zie ik een veeg.
Ik heb daar inmiddels contact over gehad met LG. Zij gaven ondermeer de mogelijkheid aan de TV te resetten naar de fabrieksinstelling. Ik heb dit gedaan en het heeft niets opgelost.
Ik hoop dat een en ander in de toekomst met een update kan worden verholpen.
Ik heb inmiddels de test gelezen van de consumentenbond en hier wordt aangegeven dat er sprake is van judderproblemen en een slechte kijkhoek van het toestel, ondanks de aanwezigheid van een IPS panel.
Ik kan als eindoordeel van deze TV niet de term uitstekend neerzetten, maar ik moet het om eerlijk te zijn het predicaat meegeven van een goede TV met enige gebreken.
Als ik van te voren had geweten dan had ik toch een andere keuze gemaakt.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Veel mogelijkheden
  • snelle reactietijd bij bediening tv
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• zeer slechte beeldhoek
  • Beeldonscherpte bij snelle bewegingen

Gerda 08-06-2019

Mooi groot {genoeg voor ons} scherm. duidelijk beeld.

Geschreven voor: LG 43UM7600PLB

Wij zijn heel blij met onze nieuwe tv, aangeraden door de verkoper omdat deze het mooiste beeld in dit genre heeft. en idd heel mooi beeld en veel minder last van het infect van buitenlicht dat door de ramen op de tv komt.