Gigaset A510A Duo

AVM FRITZ!Fon C5 International

Grundig Seen

Grundig Seen

Oscar14 25-06-2014 Product paar weken in bezit

Duo telefoon voor weinig geld.
Was eerst op zoek gegaan naar Android huistelefoons en/of smartphone-linked huistelefoons, maar las over een hoop ellende.
Dus maar gekozen voor eenvoud en hopelijk betrouwbaarheid.
Invoeren van nummers gaat snel en oversturen naar andere telefoon is eenvoudig.
Wel gekeken naar meer dan 50 contacten, ECO dect en lange standby tijd.

flag99 12-02-2012 Product paar dagen in bezit

Telefoon werkt intuitief goed. bv de rode ophangtoets werkt ook als terugtoets. Menu's werken ook lekker snel.
voicemail uithoren via de handset is ook erg handig, net als het lichtje op de handset dat knippert als er een berichtje is. Je kunt ook inkomende en uitgaande gespekken opnemen (een dialoog ipv monoloog).
Op geluidskwalilteit is niets aan te merken. helder.
Ook dat je je adresboek kunt overzenden naar de andere telefoon is erg handig. De geboden ringtones is redelijk. een collectie 'irritante' ringtones die je altijd hoort en een aantal melodieuze. Idealiter upload ik m'n eigen mp3 als ringtone... maar goed.
Je kunt veel instellen per handset.
Menu-taal is in NL in te stellen en nog pm 30 andere talen.
Prima vormgeving (9): Apparaten zijn matwit uitgevoerd. Handsets zijn wit van voren en grijs van achteren. Handsets zijn niet te klein, toch licht, liggen goed in de hand.

Wel wat minpunten:
-1: je kunt het belvolume niet op nul zetten. (zoiets wil je bv in de slaapkamer). Je moet dan gaan truken via een tijdsinstelling dat de telefoon van 12:00-11:59u (klokje rond op 1 min na) geen telefoontjes moet doorgeven. Hij licht dan wel op. Handig was als je het belvolume gewoon op nul kon zetten.
-2: Het antwoord apparaat elf praat Duits tegen me ("Letztes Nachright, elb Uhr neun und vierzig Minuten...") die taal heb ik nog niet kunnen wijzigen.
(door -1 en -2 krijgt hij maar een 7 op mogelijkheden, want dat vind ik wel een gemis)
-3: Meegeleverde handleiding was alleen in Duits.