Gigaset A510A Duo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gigaset A510A Duo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Oscar14 25-06-2014
Geschreven voor: Gigaset A510A Duo

Duo telefoon voor weinig geld.
Was eerst op zoek gegaan naar Android huistelefoons en/of smartphone-linked huistelefoons, maar las over een hoop ellende.
Dus maar gekozen voor eenvoud en hopelijk betrouwbaarheid.
Invoeren van nummers gaat snel en oversturen naar andere telefoon is eenvoudig.
Wel gekeken naar meer dan 50 contacten, ECO dect en lange standby tijd.

Oscar14 13-10-2014

Inmiddels al wat langer in bezit.
Geen problemen gehad en mijn vrouw kan er goed mee omgaan.
Nu met vast bedrag voor vaste lijn is deze telefoon erg populair en houdt hij het lang vol zonder wegval of batterij-problemen.
Nog steeds een aanrader dus.

flag99 12-02-2012
Geschreven voor: Gigaset A510A Duo

Telefoon werkt intuitief goed. bv de rode ophangtoets werkt ook als terugtoets. Menu's werken ook lekker snel.
voicemail uithoren via de handset is ook erg handig, net als het lichtje op de handset dat knippert als er een berichtje is. Je kunt ook inkomende en uitgaande gespekken opnemen (een dialoog ipv monoloog).
Op geluidskwalilteit is niets aan te merken. helder.
Ook dat je je adresboek kunt overzenden naar de andere telefoon is erg handig. De geboden ringtones is redelijk. een collectie 'irritante' ringtones die je altijd hoort en een aantal melodieuze. Idealiter upload ik m'n eigen mp3 als ringtone... maar goed.
Je kunt veel instellen per handset.
Menu-taal is in NL in te stellen en nog pm 30 andere talen.
Prima vormgeving (9): Apparaten zijn matwit uitgevoerd. Handsets zijn wit van voren en grijs van achteren. Handsets zijn niet te klein, toch licht, liggen goed in de hand.

Wel wat minpunten:
-1: je kunt het belvolume niet op nul zetten. (zoiets wil je bv in de slaapkamer). Je moet dan gaan truken via een tijdsinstelling dat de telefoon van 12:00-11:59u (klokje rond op 1 min na) geen telefoontjes moet doorgeven. Hij licht dan wel op. Handig was als je het belvolume gewoon op nul kon zetten.
-2: Het antwoord apparaat elf praat Duits tegen me ("Letztes Nachright, elb Uhr neun und vierzig Minuten...") die taal heb ik nog niet kunnen wijzigen.
(door -1 en -2 krijgt hij maar een 7 op mogelijkheden, want dat vind ik wel een gemis)
-3: Meegeleverde handleiding was alleen in Duits.

Snitser 07-06-2012

Ik heb ook sindskort de Gigaset A510A duo heb nog niet alles ingesteld ,maar vind het een prima set en onze handleiding was in het nederlands,raar dat het bij u alleen in duits was.
Ik vind het zeker een aanrader,om deze set te nemen als men een andere huistelefoon zoekt.
Kijk trouwens eens op de website van siemens,misschien dat daar de handleiding in het nederlands te vinden is.

M.VR.GR Snitser.