Fysic FX-6220

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fysic FX-6220 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

atm 07-02-2017

verlichte cijfers fijn,letters op scherm mogen duidelijker

Geschreven voor: Fysic FX-6220

dit model is gemakkelijker in te stellen als de voorgaande modellen. Heeft ook een prettig toetsenbord en het geluid is goed,
dit model heeft voor senioren wel 1 minpunt,
mijn moeder ziet alles nog goed en leest ook nog goed met bril ,ze heeft dus geen oogproblemen,maar de letters op het scherm van dit toestel zijn te dun en daardoor voor haar slecht leesbaar ( zoals bv de tijd, of het nummer wat belt, het scherm van oudere Fysic model was voor haar veel beter leesbaar)
Jammer dus,dat de letters niet wat dikker "gedrukt" zijn en daardoor beter zichtbaar is, juist voor ouderen,waarvoor deze telefoon is bedoeld.
verder is de telefoon goed en heeft ook een begrijpelijke gebruiksaanwijzing (om in te stellen)

Pluspunten

• goed geluid
  • duidelijk toetsenbord
  • eenvoudiger in te stellen als vorige modelllen

Minpunten

• letters op scherm te "dun",moeilijker leesbaar

Boris van Zeijst 27-01-2017

veel te zachtjes . niet goed voor slechthorenden

Geschreven voor: Fysic FX-6220

Deze telefoon heb ik net nieuw als opvolgers van mijn versleten amplicon toestellen.
Deze fysic's toestellen zijn VEEL ZACHTER de versterking is maar maximaal 9 DB terwijl een Amplicon toestel standaard 35 a 40 DB harder is.
Dus Niet kopen voor slechthorenden , ook het oproepvolume is ook te zachtjes.

Pluspunten

• redelijk betaalbaar
  • voor normale mensen prima

Minpunten

• veel te zachtjes
  • gebruiksaanwijzing onduidelijk
  • oproepvolume ook te zachtjes
  • tegen je oor druk je het toestel uit.

Droppie58 10-01-2017

Goede telefoon voor de slechtziende, oudere mens

Geschreven voor: Fysic FX-6220

Deze telefoon voor mijn slechtziende vader van 87 gekocht. Voorheen had hij een gewone dect-telefoon waarvan hij de cijfers niet goed kon lezen. Dat is bij deze telefoon helemaal geen probleem. Grote, verlichte toetsen en een duidelijk leesbaar scherm. Helemaal top dus.

Pluspunten

• Grote, verlichte toetsen
  • Goed leesbaar scherm
  • Ideaal voor ouderen/slechtzienden

Minpunten

• geen

Anja 03-01-2017

Fysic FX-6220

Geschreven voor: Fysic FX-6220

We hebben deze telefoon voor onze moeder gekocht. Ze is 86 jaar en dus niet meer zo handig in het gebruik van nieuwe apparaten. Deze telefoon is erg gebruiksvriendelijk en heeft grote toetsen waardoor ze er makkelijk mee om kan gaan.

Pluspunten

• Erg gebruiksvriendelijk
  • Grote toetsen

Theo M 07-12-2016

Groot scherm, lange adem en zeer geschikt voor oudere mensen

Geschreven voor: Fysic FX-6220

Prima toestel, duidelijke tekst, alleen de adressenlijst is omslachtig voor oudere mensen moeilijk te vinden en het aantal karakters op de display voor een naam is te weinig, had iets meer kunnen zijn.

Rachel 27-11-2016

Grote verlichte knoppen

Geschreven voor: Fysic FX-6220

Ben zeer tevreden met het product. De knoppen zijn goed verlicht en makkelijk te bedienen. Ook in het donker is dit makkelijk.

Rein 27-09-2016

Prima toestel

Geschreven voor: Fysic FX-6220

Lekker grote toetsen, prima voor oudere mensen.
Goed leesbaar display.
Jammer dat je tweemaal moet drukken voor telefoonboek, lastig voor ouderen.

Pluspunten

• Groot display
  • Grote toetsen

Minpunten

• 2x drukken voor telefoonboek

Haary 18-09-2016

Fijn toestel met grote toetsen

Geschreven voor: Fysic FX-6220

Aangekocht voor mijn moeder (82 jaar) dus grotere toetsen zijn een geweldige uitkomst. Dit is het tweede setje, van de eerste een telefoon stukgegaan door eigen schuld. De overgebleven telefoon zeer gemakkelijk kunnen koppelen aan de nieuwe set. Moeders weer zeer tevreden.
Goed geluid, duidelijk scherm, prima gebruiksaanwijzing. Wat wil je nog meer.

Pluspunten

• Grote toetsen
  • Goed hoorbaar geluid
  • Duidelijk scherm
  • Prima gebruiksaanwijzing
  • Voldoende mogelijkheden

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Th.Meyer 19-08-2016

Prima telefoon voor oudere mensen.

Geschreven voor: Fysic FX-6220

Ivm grote toetsen, grote display en extra hard geluid geschikt voor oudere mensen. Jammer dat je 2 keer moet drukken om in je telefoonboek te komen, voor oudere mensen is dat vaak lastig. Bij Siemens zit je met 1 druk op de knop in je telefoonboek.

Pluspunten

• toetsen
  • grote display
  • geluid
  • mogelijkheden

Minpunten

• 2x drukken voor je
  • je telefoonboek
  • 8 karakters is te weinig

cogema 30-06-2016

gemakkelijk toestel (ook als je nog niet zo oud bent...)

Geschreven voor: Fysic FX-6220

Het toestel voldoet aan mijn verwachtingen, lekkere grote toetsen, goed hoorbaar en instelbaar geluid . De vormgeving is wellicht niet zo "flitsend" maar een dergelijk toestel koop je meestal voor het gebruiksgemak. Ik ben er blij mee.

phw 24-03-2016

Ziet er goed uit

Geschreven voor: Fysic FX-6220

Ik heb de telefoons enkele weken in bezit, maar nog niet zo veel gebruikt. De aanschaf is voornamelijk voor mijn vrouw die aan één oor doof is en voor het andere een gehoorapparaat gebruikt. Zij kan de gesprekken inderdaad beter verstaan dan met onze oude dect-telefoons. Ook is het gebruik eenvoudig en de toetsen gemakkelijk te bedienen.

Martin Bannet 18-01-2016
Geschreven voor: Fysic FX-6220

Een goede keus als je al wat ouder ben. Mooie uitvoering, duidelijk af te lezen, grote goed bedienbare toetsen en de telefoon ligt ook nog lekker in de hand. Je moet wel effe oefenen om alles onder de knie te krijgen. Maar na een poosje likt het goed. Ben zeer tevreden en hoop er nog lang plezier van deze telefoon te hebben.

Direct 17-01-2016
Geschreven voor: Fysic FX-6220

Praktische telefoonset, geschikt voor slechthorenden en slechtzienden. De toetsen zijn eenvoudig terug te vinden. De achtergrondverlichting van de toetsen hebben geen toegevoegde waarde voor macula-patiënten.