Philips 8000 series M8881B/34

• Test panel 8 dec 2013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8000 series M8881B/34 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

EdJA 27-05-2014

De Mira is een mooi design toestel, met een goede kwaliteit werking wijst voor zich. Het grootste nadeel is dat het toestel niet te combineren met andere Philips toestellen, in ieder geval niet met de ID 9371b wat ook een design (en duurder) toestel was. Ik heb er drie van in huis. Het aanmelden op het basis station van de ID9371 lukt wel, je kan daarna alleen bellen met het Mira toestel. Alle overige functie werken niet meer. Door het toestel weer opnieuw aan te melden op het Mira basisstation werkt het Mira toestel weer, maar niet in combinatie met de andere toestellen. IK kan ook niet de ID 9371 aanmelden op het Mira basisstation. Een echte gemiste kans van Philips.

Andy Summertime 31-01-2014

Toestel ziet er prachtig uit en ligt lekker in de hand. Alleen lukt het mij niet om het geluid, de speaker harder of zachter te zetten, de standen die je kan instellen geven geen verschil. Ook heb ik de indruk dat mijn speaker kapot is, kraakt af en toe, en het geluid is erg schel... Helaas bij de Mediamarkt gekocht, ga dan maar eens terug. Toestel inleveren, opsturen kan 4 weken duren etc. Das altijd weer balen als je wat nieuws koopt en je hebt een klacht... Graag reacties of anderen ook klachten hebben over de speaker...?!

kooskluitmans 10-01-2014

Voor Kieskeurig heb ik deze telefoon Philips Mira M888 mogen testen.Het is een telefoon die zeer goed in de hand ligt,makkelijk te bedienen is,een duidelijke display heeft,het heeft ook een zeer duidelijk en begrijpelijk menu,is makkelijk te installeren.Verder is het geluid zeer helder en duidelijk.Kortom echt een aanrader.

halloween2005 09-01-2014

Heb voor kieskeurig.nl dit toestel mogen testen en over het algemeen is dit een uitstekende telefoon.
Intuitieve interface na aansluiten, alles werkt zoals je mag verwachten van een telefoon.
Ziet er heel mooi uit al is ie qua prijs iets aan de hoge kant.
Vooral als je een extra handset wil toevoegen omdat je dan gewoon nog een zelfde model moet aanschaffen.
Jammer dat er geen SIM gleufje in zit om het telefoon boek te vullen, nu moest ik 100+ kontakten handmatig erin zetten altijd heel vervelend werkje.
Over het design kan ik kort zijn, ik vond het mooi, maar de dames niet, komt misschien omdat ik hem in een klassiek interieur heb staan en daar past het inderdaad niet zo erg.
Robuust en mooie materialen gebruikt, ik denk dat ie wel tegen een stootje kan, hoewel ik dat niet uitgetest heb ;).

derya1001 08-01-2014

Ik heb de Philips Mira M8881B telefoon twee weken lang uitgetest, voor Kieskeurig.nl. Telefoon is super strak modern vormgegeven.
Het heeft een makkelijke menu, waardoor je geen handleiding nodig heb. Direct te installeren en is gelijk klaar voor gebruik. Geluidskwaliteit is goed.
Minpunt is dat de kabel onderaan ervoor zorgt dat de telefoon niet plat op zijn rug kan liggen, zoals het eigenlijk hoort.

halloween2005 09-01-2014

Door de kabels in de daarvoor bestemde gleuven te stoppen kan ie gewoon plat op zijn rug liggen.
Gewoon ff netjes de platte kabels erin schuiven en hij ligt strak op zijn rug.

halloween2005 09-01-2014

Gewoon de platte kabels voor stroom en telefoon aansluiting in de daarvoor bestemde gleufjes duwen en hij kan plat op zijn rug liggen.
FF een beetje pielen met de draadjes en het ziet er heel stak uit.

Beckerveen 06-01-2014

Het toestel is bijzonder mooi vormgegeven en erg prettig in het gebruik. Uitgebreide keuze aan prettige ringtones; grote knoppen en een zeer duidelijk keuzemenu. Een handleiding heb je niet nodig. Alles wijst zich vanzelf.
Enige minpuntje is het feit dat je het apparaat heel precies op het toestel moet terugplaatsen. Ter bevestiging krijg je een bevestigingsgeluid.

Het apparaat is stijlvol, sjiek en gebruiksvriendelijk.

Willem J. 04-01-2014

De mogelijkheid om hem samen met een extra telefoon te kunnen gebruiken als babyfoon is zeer handig.
Vormgeving dermate (mooi strak) modern dat het niet direct in mijn huis (klassiek) aangeschaft zou worden.
De opstaande rand voor het terugleggen van de hoorn zal bij ouderen/kinderen en gehandicapten vaker tot verkeerd kontact kunnen leiden. Echter het "goed-neerleggen-toontje ter bevestiging van goed kontakt zal vaak dit ondervangen.
De komvormige hoorn geeft een super geluid alsof men in een koepel spreekt (geen galm).
Het display is modern qua uitlezing (dwz niet gebonden aan vaste lijnen maar een full-display) dus ook pictures weergave.

halloween2005 09-01-2014

De mogelijkheid om hem met een extra telefoon te kunnen gebruiken als babyfoon is precies wat ik een beetje een minpunt vind.
Je moet er een extra (full size) telefoon voor bijkopen.
Ik kan geen andere Philips handset hierop aansluiten en om dan weer 100 euro uit te geven(bevestigd door Philips customer care) is wel een beetje veel van het goeie.
Er zou een extra handset (zonder antwoord apparaat) voor de helft van de prijs moeten zijn voor dit model.

Boermark 03-01-2014

Vooral het gebruiksgemak vind ik onder de maat. Erg lastig om de telefoon terug te plaatsen op de houder.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-01-2014

Beste Boermark, jammer dit te horen! We hebben het terugplaatsen van de telefoon zo gemakkelijk mogelijk proberen te maken door deze op beide manieren (logo links of logo rechts) op de houder passend te maken. Daarnaast geeft zowel een geluidje als een lichtsignaal aan of de telefoon goed op de houder ligt.

Wat ik zou aanraden is om de telefoon in een keer neer te leggen op de houder, vaak gaat dit direct goed, als deze net scheef ligt hoef je niet de telefoon er weer af te halen, maar schuif je de hoorn over de houder naar de juiste positie.

Met groet, Jeroen - Philips Webcare

halloween2005 09-01-2014

@Jeroen - Philips Webcare...
Lichtsignaal? Ik hoor wel een geluidje, maar kan geen lichtsignaal ontdekken, waar zit dat lampje/LEDje dan ?

Officiele reactie van Philips Nederland 10-01-2014

Het LEDje is in de handleiding aangegeven met nummer 18 op het overzicht. Deze zit in het midden, ongeveer vijf centimeter van de bovenkant van de handset. Het lichtje zal eenmaal knipperen, net voordat het geluidssignaal te horen is. Groet, Jeroen - Philips Webcare

smgeerdes 02-01-2014

Voor het kieskeurig.nl testpanel heb ik deze telefoon mogen testen. Ik ben zeer enthousiast. Het is een mooi telefoontoestel dat door zijn vormgeving niet eens als telefoon opvalt in de ruimte. Functionaliteit en design gaan heel goed samen.

annekereen 02-01-2014

mooie vorm en heel gemakkelijk in te stellen.
je hebt verschillende beltonen en geluidsterkte,s waar je uit kunt kiezen.
dit word heel gemakkelijk aangegeven .
ook het antwoordapparaat en de nummermelder werken heel gemakkelijk.
een aanrader!!

yvonnekieskeurig 02-01-2014

De Philips Mire M8881B is een prachtig slank, mooi en chique toestel. Aansluiten is een fluitje van een cent, ook zonder handleiding meteen en makkelijk te bedienen door het stap voor stap menu in het toestel. Je moet er wel even aandachtig voor gaan zitten en goed lezen, maar alles staat heel duidelijk vermeld. Er zijn diverse functies ingebouwd zoals een babyfoon functie, diverse beltonen, telefoonboek en voicemail. Voicemail werkt uitstekend. De batterij gaat bijzonder lang mee, bij weinig gebruik wel een hele week.

kirsten2014 02-01-2014

Een fijne telefoon met een mooi design en een helder geluid! Ligt lekker in de hand en is heel gebruiksvriendelijk! Stekker erin en het menu spreekt voor zich!Ik zou deze telefoon aanbevelen aan familie en vrienden.