De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fysic FX-6000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

a*****@b***** 27-09-2022

Handig

Geschreven voor: Fysic FX-6000

even wennen, maar verder bevalt hij goed. Jammer dat er geen nederlandse beschrijving bij zit.

Pluspunten

• Grotere letters

Minpunten

• Geen nerlandse beschrijving
  • Moeite met instellen

Officiele reactie van Hesdo 10-10-2022

Beste,

Bedankt voor je review, vervelend te horen dat de Nederlandse handleiding er niet bij zat! De handleiding is te vinden via de volgende link: https://support.fysic.nl/nl/support/solutions/articles/48001157908-handleiding-fx-6000
Mocht je liever een papieren versie wensen, dan kun je deze via het volgend contactformulier aanvragen: https://support.fysic.nl/nl/support/tickets/new

Zalig 08-01-2021

Fysic senioren telefoon

Geschreven voor: Fysic FX-6000

Goede prijs voor senioren telefoon,
Fysyc 6000, grote en duidelijke toetsen, jammer dat er toetsen zijn met meerdere functies, had liever gezien dat elke toets eigen functie heeft, dit om verkeerd drukken te voorkomen, zeker bij ouderen,
en volume luidspreker mag iets harder, senioren hebben veelal gehoor problemen.

Pluspunten

• Grote toetsen

Minpunten

• Toetsen meerdere functies
  • Zacht geluid

Mantelzorger 06-12-2020

Grote knoppen, maar door groot formaat wel zwaar.

Geschreven voor: Fysic FX-6000

Voor iemand gekocht die kleine telefoon niet makkelijk kan vast houden, jammer genoeg is het nu wel zwaar geworden.

Pluspunten

• Groet knoppen
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Zwaar
  • Geluid mag harder

shettinga 15-06-2020

Duidelijk scherm met duidelijke toetsen (groter formaat dus)

Geschreven voor: Fysic FX-6000

Een toestel dat goed in de hand ligt, dus gemakkelijk ge bedienen is.
Gewoon een toestel, waar het voor bedoeld is.
Mooie uitvoering en ook nog eens een goede prijs!

bugy 09-03-2020

Fysic FX-6000

Geschreven voor: Fysic FX-6000

Ideaal voor ouderen, groot en duidelijk schermpje.
Makkelijk in te stellen.
Er flikkert ook een rood lampje als de telefoon gaat.

Pluspunten

• beltonen in te stellen
  • grote knoppen

JHM 02-03-2020

Groot en duidelijk scherm

Geschreven voor: Fysic FX-6000

De FX 6000 is een fijn en duidelijk toestel.
Ideaal voor oudere mensen.
Ligt goed in de hand.
Mijn moeder is er blij mee.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Goede gebruiksaanwijzing
  • makkelijk in te stellen

fysic fx 6000 30-05-2019

groot scherm, duidelijke letter.

Geschreven voor: Fysic FX-6000

soepel in de hand; simpel in de bediening en een handleiding die helder is geschreven: en dat is een compliment in onderscheid van vele andere handleidingen; ook met grote letter gedrukt. gezien slechte ogen van vele ouderen een vondst. Ik verwacht een betrouwbare, goed werkende telefoon met begrijpelijke bediening en goed scrollend door haar geheugen en duidelijk aangegeven op welke knop programmaatjes zitten.
Kortom het verhasal van de verkoper klopte.

Pluspunten

• grote letter/cijfer
  • begrijpelijke handleiding
  • simpel hard en zacht te zetten
  • sierlijke uitvoering

Minpunten

• maar één lettersoort.
  • tijd, datum zijn niet in een scherm zijn tegelijk
  • geen verder minpunt gemerkt

Tvdd 02-09-2017

Grote toetsen

Geschreven voor: Fysic FX-6000

Handig voor senioren, daardoor een duidelijke meerwaarde.
Ligt uitermate prettig in de hand en geeft daarmee een duidelijke plus

Pluspunten

• Grote toetsen
  • Visueel netjes

Minpunten

• Onduidelijk lettertype

Jenny 25-06-2017

Hoezo 'Seniorentelefoon'? Gewoon een duidelijk toestel!

Geschreven voor: Fysic FX-6000

Ik heb het toestel gekocht vanwege de grote cijfers.
Na het opladen van de accu, (2 uurtjes) diverse nummers opgeslagen, en ook onder de handige 'snel-toetsen' gezet.
Druk op 2, en ik krijg direct mijn moeder aan de lijn. Hoef ze dus niet op te zoeken in het telefoonboek. Druk op 3, en ik krijg direct mijn dochter aan de lijn. Enz. enz.
De handleiding - ook met grote letters - was duidelijk, en daardoor kon ik zonder veel gedoe alles instellen wat ik wilde.
Ook het volume van de beltoon is duidelijk hoorbaar, dus een oproep niet horen, zal niet gauw gebeuren.

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • Grote cijfers
  • Duidelijke handleiding
  • Makkelijk te bedienen
bert 17-09-2019

puike weergave van mijn eigen beleving: hoezo senioren? Gewoon een goed en handige telefoon in gebruik: kortom ook voor jongeren.
de naam seniorentelefoon is misleidend: gewoon goed!

Jaring 31-05-2017

gemakkelijke senioren telefoon

Geschreven voor: Fysic FX-6000

gekocht voor mijn schoonvader van 83 jaar. gemakkelijk in gebruik. grote toetsen, ideaal.
handige directe geheugen knoppen.

Pluspunten

• grote toetsen
  • verlicht display
  • 3 directe geheugen knoppen

Minpunten

• belgeluid niet erg luid

toine 09-05-2017

voor een senioren beller een grote uitkomst !

Geschreven voor: Fysic FX-6000

gewoon alles er op en er aan , wat een senioren beller zich maar wensen kan. Prima geluid, grote
toetsen, makkelijk bedienbaar, groot display.

Walter 31-01-2017

Gemakkelijk hanteerbaar

Geschreven voor: Fysic FX-6000

Fijn en gemakkelijk te hanteren toestel, echter is het geluid van degene die belt te zacht... en ook niet veel harder in te stellen. voor de rest prima toestel..

Pluspunten

• Grote Toetsen
  • Gemakkelijke bediening
  • Mooi toestel

Minpunten

• Geluid vd beller te zacht

dirk72 07-11-2016

Goeie, degelijke draagbare telefoon

Geschreven voor: Fysic FX-6000

Gekocht voor mijn schoonvader.
Grote toetsen
Luid belsginaal

Echter, de bijgeleverde handleiding beschreef niet hoe de functie-toetsen moesten geprogrammeerd.

Pluspunten

• Grote toetsen
  • Luid belsginaal

Minpunten

• Bijgeleverde handleiding niet compleet

john 29-09-2016

groot en duidelijk scherm

Geschreven voor: Fysic FX-6000

het is een goed toestel en heeft veel mogelijkheden de toetsen zijn duidelijk en het heeft een duidelijk scherm en een goede prijs

Remco3009 29-07-2016

FYsic Fx 6000

Geschreven voor: Fysic FX-6000

Ik heb deze telefoon samen met mijn oma aangeschaft. De grote letters op de toetsen zijn ideaal voor ouderen, hetgeen ons overhaalde om voor deze telefoon te kiezen. De vormgeving is dan ook prima in orde.
De geluidskwaliteit is goed aan de zijde van de ontvanger, echter is het geluid dat uit de hoorn komt niet hard genoeg en niet altijd even helder. Dit is een nadeel voor mensen die slecht horen. Ook het geluid dat hoorbaar is wanneer de telefoon op de "luidspreker" modus staat is niet hard genoeg, hetgeen het nut van deze modus een beetje te niet doet.
De mogelijkheden van het toestel zijn ruim voldoende, maar er zitten vaak meerdere functies onder 1 knop, hetgeen het gebruiksgemak niet ten goede komt, vooral aangezien het hier om ouderen gaat die moeite hebben met het begrijpen van, en omgaan met de huidige technologie.

Door 14-07-2016

Niet zo handig

Geschreven voor: Fysic FX-6000

De telefoon heeft een te zacht geluid, zowel in beltoon als tijdens gesprek. De knopjes aan de zijkant vind ik onhandig want als je de telefoon pakt, druk je vaak onbedoeld de knopjes in. Ook het instellen vond ik lastig. Ik vind de vormgeving wel mooi.

deehaa 25-04-2016

Gebruiksgemak laat veel te wensen over

Geschreven voor: Fysic FX-6000

Voor mijn ouders van in de 80 deze set van 3 aangeschaft met een extra handset (type 6000). Toestel ligt prettig in de hand en vooral de grote toetsen worden erg gewaardeerd. Aanmelden van de toestellen op de basisset was geen probleem. Een bijzonder groot minpunt is dat de eenmaal ingeprogrammeerde telefoonnummers niet overgezet kunnen worden op de andere toestellen. Ik heb zelf verschillende merken handsets gehad waarbij dit wel mogelijk was. In de specificaties bij Kieskuerig is hierover niets opgenomen. Daarom Cool blue gebeld met de vraag of het telefoonboek van het basistoestel overgezet kon worden naar de andere handsets: "Ja hoor geen probleem". Omdat bij ontvangst van het toestel er niets in de handleiding stond, het servicenummer van FYSIC gebeld: "Alle nummers moeten op ieder toestel apart in het telefoonboek worden gezet". Dat is bijzonder onhandig voor oudere mensen (4 x 50 nummers in dit geval). Slechte informatievoorziening van zowel Kieskeurig als Cool Blue!
Dat er maar 50 nummers in het telefoonboek kunnen worden opgeslagen was wel bekend maar dit is toch wat aan de krappe kant.
Het aantal karakters voor een naam is slechts 8: dit is echt te weinig en staat ook nergens vermeld bij specificaties.
De dubbele functies van de toetsten 'groen' (opnemen) en 'rood' (gesprek beëindigen), zijn ook niet handig voor ouderen.

Anne 04-03-2016
Geschreven voor: Fysic FX-6000

Niet luid genoeg,zelfs op het maximum. Te weinig geheugen en te weinig karakters om namen in te voeren

Abhi 20-02-2016
Geschreven voor: Fysic FX-6000

Ik heb dat gekocht principieel voor mijn 81 jaar oud moeder. Het past uitstekend voor haar met de groot knoppen. De set up is ook gemakkelijk.

Bert 06-02-2016
Geschreven voor: Fysic FX-6000

Prima DECT-telefoon voor ouderen en slechtzienden. Menu's zijn wat moeilijk te vinden, maar veel instellingen zijn mogelijk. Zou voor slechtzienden en blinden nog beter zijn met "sprekende" toetsen

boer 30-01-2016
Geschreven voor: Fysic FX-6000

Ik ben enorm te spreken over het toestel. Het is zeer gebruiksvriendelijk en de toetsten zijn erg duidelijk. Vooral voor oudere mensen is het een echte aanrader.

Jean-Pierre 19-01-2016
Geschreven voor: Fysic FX-6000

Handige telefoon voor ouderen dit door de grote toetsen en de mogelijkheid van het gebruik van de luidspreker.
En hij ziet er nog modern uit ook :)

Anne 15-11-2015
Geschreven voor: Fysic FX-6000

niet mogelijk om lange familienamen in te geven.
Het geluid is niet hard genoeg.
wel gemakkelijk ingebruik.

S. 15-11-2015
Geschreven voor: Fysic FX-6000

Het is een mooie telefoon, en de toetsen zijn duidelijk en groot voor grote handen. Ook de verschillende melodie-tjes zijn grappig.

RMO 07-11-2015
Geschreven voor: Fysic FX-6000

Fijn overzichtelijk toestel, vriendelijk gebruik en genoeg functies voor de oudere generatie. Fijne grote druktoetsen en groot display, verder wanneer er gebeld wordt knippert rood lampje. Ik heb de FX6000 duo besteld. zeer tevreden.