Philips SoClear XL3901S/22

Unify SL5

Unify SL5

AEG Solo 10

AEG Solo 10

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,6

Kees49 20-12-2016

Niet aan te bevelen, spijt van ankoop

De te kiezen nummers vind ik slecht leesbaar.
Zo gauw je de telefoon van de oplader afneemt, gaat het licht in de telefoon branden en zijn de cijfers niet goed leesbaar meer.

aroenswad 26-08-2015

Werkt goed

Mooie grote letters en cijfers.
Duidelijk te lezen.
Lang gebruik van batterij.

Helaas - spontaan was het ingevulde adres boek op 1 na niet meer leesbaar. Als wij werden gebeld door iemand die in het telefoonboek stond was dit wel zichtbaar. Via gebruiksaanwijzing geen advies om dit op te lossen. Spontaan na een aantal werkte het weer. Nu ook nog.

elly36 19-12-2014

Misschien een maandagochtendproduct?

Dit is al het 2e toestel wat ik in gebruik heb, maar vertoont dezelfde kuren als het eerste. Batterij loopt spontaan leeg als je de telefoon opneemt. Gaat opladen als de batterij nog vol. Valt zomaar weg in een gesprek. Na één telefoontje met Philips krijg ik weer ( de derde ) een nieuwe telefoon. Weer alle nummers opnieuw invoeren. Leuk karweitje voor de kerstdagen.

wgol 21-12-2013

Telefoon valt steeds even uit.

De telefoon nu 1 week in gebruik.

Het is een mooi toestel om te zien en makkelijk in gebruik.

Wel heb ik al vanaf het begin het probleem dat de telefoon steeds uitvalt en daarna weer zichzelf opstart.

Pva47 29-08-2013 Product half jaar in bezit

Deze telefoon heeft de onhebbelijke eigenschap dat hij ergewoon mee ophoudt. Geen melding van batterij bijna op maar plots een doodse stilte. Vooral als je net een gesprek wilt aannemen stopt alles. Voor mij een absolute miskoop.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-10-2014

Beste Pva47,

De telefoon hoort te piepen als de batterij bijna op is, het klopt dus niet dat hij zomaar uit valt. Ook staat er een waarschuwing op het scherm als de batterij leeg begint te raken.

We raden u hierom aan om met onze klantenservice contact op te nemen, want uw apparaat werkt niet naar behoren.

Excuses voor het ongemak.

Philips Webcare

mstewart 20-07-2013

Werkt niet op glasvezel

gisteren gekocht en aangesloten volgens handleiding. vandaag met mijn internet provider meer dan een uur geprobeerd te installeren - zonder succes.
er kan naar mij gebeld worden, maar ik krijg geen kiestoon en kan niet naar buiten bellen.
daarna online met een medewerkster van philips de situatie uitgelegd..blijkt dat ik deze telefoon alleen kan gebruiken met een telefoonaansluiting in de muur!

waardeloos dus!

het zou mooi zijn als er duidelijk op de verpakking of handleiding aangegeven wordt dat de telefoon alleen geschikt is voor muuransluitingen.

Anoniem 26-06-2013

Is een Uitstekende aankoop!

Ik heb lang getwijfeld maar ik ben blij dat ik dit Toestel heb gekocht! Ik kan het iedere Oudere Persoon en ook minder of Slecht ziende personen dit aanbevelen zeer zeker wat het gebruiks gemak betreft! De luidspreker functie is ook uitstekend,zelfs op grote afstand, Nogmaals uiterst tevreden! J.H.

Charlina65 09-04-2013

zeer goed

goed product zijn prijs meer dan waard.het gebruiks gemak
door de grote van de cijfers en letters is ideaal.

ML99 09-04-2013

Prima telefoon voor prima prijs

Deze telefoon maakt simpelweg de verwachting waar, hij ligt prettig in de hand en is eenvoudig en intuitief te bedienen door groot en klein. Het grote display geeft de informatie helder en logisch weer. De materialen voelen kwalitatief hoogwaardig en prettig aan.

eta ya 19-01-2013 Product paar dagen in bezit

Telefoon gekocht bij Mediamarkt en gelijk geínstalleerd bij m`n moeder. Voor slecht horenden een goede telefoon en zeer gebruikersvriendelijk. Ligt goed in de hand, is iets groter dan de doorsnee telefoon. Belvolume goed en beltoon naar wens in te stellen. Goed product!!

theo37 22-12-2012

teleurstellend

Apparaat na 30 minuten accu leeg,ook met nieuwe accu.
app. retour voor ander exemplaar,echter helaas hetzelfde probleem.

calmpjes 16-12-2012 Product maand in bezit

Het is een prima toestel. Het zit lekker in de hand en de geluidskwaliteit is heel goed, zeker als je op de T-stand van de gehoorapparaat aanzet. De display is heel duidelijk en overzichtelijk en het zoeken in de telefoonboek is heel simpel.
Eén minpuntje is dat de hoorn te losjes op de lader staat zodat het de neiging heeft om om te vallen.

Truus70 30-12-2012

Toestel voor mijn vader gekocht. Hebben het probleem dat er geen geluid is als er gebeld wordt, geeft rechtsonder "stil" aan. Hebben van alles geprobeerd bij de instellingen maar niets helpt. Volume staat op 5, hebben van stil afgehaald, en zelfs gereset. Heeft u misschien een idee?
Patricia

Yvesss 12-12-2012 Product paar dagen in bezit

3,4
Op zich een leuk toestel, ook voor niet-senioren. Het volume kan heel hard, maar dat hoeft niet. Echter 1 groot struikelblok: het is een echt toestel voor de vaste kpn lijn. Nummerweergave gaat via het dtmf protocol daar waar voip bellen zoals in mijn geval ziggo via het fsk protocol gaat. Dus altijd krijgt de door jou gebelde persoon privé nummer in beeld. Zelf neem ik die nummers nooit op. Ik moet dan eerst mobiel gaan bellen met de aankondiging dat ik vast ga bellen. Van eventueel terugbellen kan nooit sprake zijn, ze hebben immers je nummer niet. Ik neem het mezelf haast kwalijk dat ik deze telefoon gekocht heb, maar bewuste specs vind je alleen op productdetails van de fabrikant. Gelijk in de prullenbak is ook wat overdreven, maar ik ken ook niemand die ik er een plezier mee kan doen. Dat wil zeggen iemand met een vaste lijn. Overigens werkt nummermelding wél als je gebeld wordt. Voor mij een waardeloos toestel, heb je echter een kpn lijn dan is er absoluut niets mis mee.

Japa67 19-01-2013

Beste Yvesss,
Hierbij het philips antwoord over je probleem:

Ondersteunt mijn telefoon FSK/DTMF?

Alle Philips DECT-telefoons ondersteunen FSK en DTMF in landen waarvoor zij zijn ontworpen. Als u de telefoon echter in andere landen gebruikt, worden FSK en DTMF mogelijk niet ondersteund.

Opmerking: de telefoon ondersteunt FSK en DTMF alleen als het basisstation en de handset hetzelfde modelnummer hebben.

Mvrgr, J. Wisse

Dymphi.B 07-11-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb sinds 4 weken de Philips XL3901 in gebruik en ben er zeer tevreden over. Een mooie vormgeving en kleur, zeer comfortabel en makkelijk in gebruik. Goed leesbaar display en grote bedienbare knoppen. Ideaal voor slechthorenden en voor de prijs hoef je het niet te laten. Een echte aanrader!!!

sonjahendriks 17-10-2012 Product paar dagen in bezit

Sinds 2 weken in bezit van de xl3901S. Fijne telefoon. Ik heb deze speciaal aangeschaft doordat ik slechthorend ben. De luidsprekerspoel in de hoorn werkt voortreffelijk. Mijn oorapparaten (phonaks) schakelen automatisch naar de T-stand. Het geluid is behoorlijk hard te zetten en waar de siemens te kort schiet bij zijn speciaal voor slechthorende ontworpen toestel, maakt Philips het ruimschoots goed. Bij siemens was er een hindelijke brom te horen, en hier absoluut niet!! Het bedieningspaneel is duidelijk en ook het koppelen van de telefoon aan een bestaande dect van een ander merk is pièce of cake. Je hoeft enkel de aanwijzingen op het display te volgen en voilà! Kortom een echte aanwinst in het Philips assortiment.

sonjahendriks 31-12-2012

@truus.: de telefoon staat in de stille modus. ga naar menu (telefooninstellingen) klik "ok" en dan naar optie "geluiden" een klik op "ok". daan staat daar tussen "stille modus". klik op "ok" en en kies aan/uit. deze zet je dus uit.
succes!!!!

nous 12-10-2012 Product paar dagen in bezit

sinds een paar dagen in gebruik het gemak en comfort is zeer goed.de display is helder met goede verlichting ook de bedieningsknoppen zijn duidelijk leesbaar
de verdere mogelijkheden zoals het telefoonboek is goed.
het geluid is voor mensen met hoorproblemen duidelijk.De ingebruikname en installatie gaat probleemloos kortom een prima aankoop

Peterrrr 02-10-2012 Product paar weken in bezit

Mooi design perfect geluid en gemakkelijk in gebruik een prima product ook het telefoonboek is heel gemakkelijk in te vullen.

Petra57 07-09-2012 Product paar weken in bezit

Deze telefoon heb ik gekocht voor mijn 79-jarige moeder. Zij wil graag een eenvoudige telefoon zonder veel toeters en bellen. Deze telefoon is makkelijk in gebruik, ziet er mooi uit. Display is goed leesbaar en ook de toetsen zijn duidelijk. Mijn moeder gebruikt voicemail om berichten te beluisteren en heeft geen probleem met de bediening van deze Philips XL3901S. Met deze telefoon kan ze weer jaren vooruit!