Philips SoClear XL3901S/22

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SoClear XL3901S/22 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Pva47 29-08-2013
Geschreven voor: Philips SoClear XL3901S/22

Deze telefoon heeft de onhebbelijke eigenschap dat hij ergewoon mee ophoudt. Geen melding van batterij bijna op maar plots een doodse stilte. Vooral als je net een gesprek wilt aannemen stopt alles. Voor mij een absolute miskoop.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-10-2014

Beste Pva47,

De telefoon hoort te piepen als de batterij bijna op is, het klopt dus niet dat hij zomaar uit valt. Ook staat er een waarschuwing op het scherm als de batterij leeg begint te raken.

We raden u hierom aan om met onze klantenservice contact op te nemen, want uw apparaat werkt niet naar behoren.

Excuses voor het ongemak.

Philips Webcare

eta ya 19-01-2013
Geschreven voor: Philips SoClear XL3901S/22

Telefoon gekocht bij Mediamarkt en gelijk geínstalleerd bij m`n moeder. Voor slecht horenden een goede telefoon en zeer gebruikersvriendelijk. Ligt goed in de hand, is iets groter dan de doorsnee telefoon. Belvolume goed en beltoon naar wens in te stellen. Goed product!!

calmpjes 16-12-2012
Geschreven voor: Philips SoClear XL3901S/22

Het is een prima toestel. Het zit lekker in de hand en de geluidskwaliteit is heel goed, zeker als je op de T-stand van de gehoorapparaat aanzet. De display is heel duidelijk en overzichtelijk en het zoeken in de telefoonboek is heel simpel.
Eén minpuntje is dat de hoorn te losjes op de lader staat zodat het de neiging heeft om om te vallen.

Truus70 30-12-2012

Toestel voor mijn vader gekocht. Hebben het probleem dat er geen geluid is als er gebeld wordt, geeft rechtsonder "stil" aan. Hebben van alles geprobeerd bij de instellingen maar niets helpt. Volume staat op 5, hebben van stil afgehaald, en zelfs gereset. Heeft u misschien een idee?
Patricia

Yvesss 12-12-2012
Geschreven voor: Philips SoClear XL3901S/22

Op zich een leuk toestel, ook voor niet-senioren. Het volume kan heel hard, maar dat hoeft niet. Echter 1 groot struikelblok: het is een echt toestel voor de vaste kpn lijn. Nummerweergave gaat via het dtmf protocol daar waar voip bellen zoals in mijn geval ziggo via het fsk protocol gaat. Dus altijd krijgt de door jou gebelde persoon privé nummer in beeld. Zelf neem ik die nummers nooit op. Ik moet dan eerst mobiel gaan bellen met de aankondiging dat ik vast ga bellen. Van eventueel terugbellen kan nooit sprake zijn, ze hebben immers je nummer niet. Ik neem het mezelf haast kwalijk dat ik deze telefoon gekocht heb, maar bewuste specs vind je alleen op productdetails van de fabrikant. Gelijk in de prullenbak is ook wat overdreven, maar ik ken ook niemand die ik er een plezier mee kan doen. Dat wil zeggen iemand met een vaste lijn. Overigens werkt nummermelding wél als je gebeld wordt. Voor mij een waardeloos toestel, heb je echter een kpn lijn dan is er absoluut niets mis mee.

Japa67 19-01-2013

Beste Yvesss,
Hierbij het philips antwoord over je probleem:

Ondersteunt mijn telefoon FSK/DTMF?

Alle Philips DECT-telefoons ondersteunen FSK en DTMF in landen waarvoor zij zijn ontworpen. Als u de telefoon echter in andere landen gebruikt, worden FSK en DTMF mogelijk niet ondersteund.

Opmerking: de telefoon ondersteunt FSK en DTMF alleen als het basisstation en de handset hetzelfde modelnummer hebben.

Mvrgr, J. Wisse

Dymphi.B 07-11-2012
Geschreven voor: Philips SoClear XL3901S/22

Ik heb sinds 4 weken de Philips XL3901 in gebruik en ben er zeer tevreden over. Een mooie vormgeving en kleur, zeer comfortabel en makkelijk in gebruik. Goed leesbaar display en grote bedienbare knoppen. Ideaal voor slechthorenden en voor de prijs hoef je het niet te laten. Een echte aanrader!!!

sonjahendriks 17-10-2012
Geschreven voor: Philips SoClear XL3901S/22

Sinds 2 weken in bezit van de xl3901S. Fijne telefoon. Ik heb deze speciaal aangeschaft doordat ik slechthorend ben. De luidsprekerspoel in de hoorn werkt voortreffelijk. Mijn oorapparaten (phonaks) schakelen automatisch naar de T-stand. Het geluid is behoorlijk hard te zetten en waar de siemens te kort schiet bij zijn speciaal voor slechthorende ontworpen toestel, maakt Philips het ruimschoots goed. Bij siemens was er een hindelijke brom te horen, en hier absoluut niet!! Het bedieningspaneel is duidelijk en ook het koppelen van de telefoon aan een bestaande dect van een ander merk is pièce of cake. Je hoeft enkel de aanwijzingen op het display te volgen en voilà! Kortom een echte aanwinst in het Philips assortiment.

sonjahendriks 31-12-2012

@truus.: de telefoon staat in de stille modus. ga naar menu (telefooninstellingen) klik "ok" en dan naar optie "geluiden" een klik op "ok". daan staat daar tussen "stille modus". klik op "ok" en en kies aan/uit. deze zet je dus uit.
succes!!!!

nous 12-10-2012
Geschreven voor: Philips SoClear XL3901S/22

sinds een paar dagen in gebruik het gemak en comfort is zeer goed.de display is helder met goede verlichting ook de bedieningsknoppen zijn duidelijk leesbaar
de verdere mogelijkheden zoals het telefoonboek is goed.
het geluid is voor mensen met hoorproblemen duidelijk.De ingebruikname en installatie gaat probleemloos kortom een prima aankoop

Peterrrr 02-10-2012
Geschreven voor: Philips SoClear XL3901S/22

Mooi design perfect geluid en gemakkelijk in gebruik een prima product ook het telefoonboek is heel gemakkelijk in te vullen.

Petra57 07-09-2012
Geschreven voor: Philips SoClear XL3901S/22

Deze telefoon heb ik gekocht voor mijn 79-jarige moeder. Zij wil graag een eenvoudige telefoon zonder veel toeters en bellen. Deze telefoon is makkelijk in gebruik, ziet er mooi uit. Display is goed leesbaar en ook de toetsen zijn duidelijk. Mijn moeder gebruikt voicemail om berichten te beluisteren en heeft geen probleem met de bediening van deze Philips XL3901S. Met deze telefoon kan ze weer jaren vooruit!