BlackBerry PlayBook 7,0 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry PlayBook 7,0 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Caligula Biboppus 29-10-2013

Ik heb de PlayBook nu ruim anderhalf jaar in bezit.
Over de geluidskwaliteit en het display kan ik kort zijn uitstekend, evenals de service van Blackberry.
Er zijn (te)vaak problemen met mijn BB, de camera was weer kapot evenals de volumeknop.
Opstartsnelheid vind ik niet zo belangrijk, maar de accu houd het veel korter vol vier i.p.v. Zeven uur.
Het gegeven dat een bestuurslid van BB met 55.000000 dollar naar huis is gestuurd heeft mij doen besluiten om nooit meer producten van BB te kopen, dat is witteboordencriminaliteit.
Vriendelijke groet
Caligula Biboppus

Caligula Biboppus 30-06-2013

Ik was altijd positief over de Blackberry Playbook.
Waar ik heel wat minder blij mee ben dat is het feit dat ik nu voor de tweede maal de inhoud van mijn contacten terug vond in de contacten van mijn Hotmail account ,ondanks het feit dat bestanden niet gedeeld mogen worden ,en met wachtwoord zijn beveiligd.
Wie zegt mij dat de zeer vertrouwelijke info over een Justitie medewerker die ik heb laten aanklagen (Documenten)op deze manier niet in verkeerde handen terecht kunnen komen ?
Misschien ook via de apps die overal toegang toe willen hebben.
Een zeer domme fout ,voor mij nooit meer een Blackberry !
Caligula Biboppus

Petlucy 06-06-2013

Dit is de 3de Playbook in 1,5jaar, helaas gingen de 2 vorige snel stuk.Het probleem was om in contact tekomen met servicedesk.Eenmaal contact met hun is de service GEWELDIG, vele firma's mogen hier n voorbeeld aan nemen.Heb direct n nieuwe gekregen, en '' 3maal is scheepsrecht '' is hopelijk nu van toepassing.Ben zeer tevreden over mn BB, vooral de fotos zijn zeer scherp.

wolfhound32 03-06-2013

De keuze voor een Playbook was omdat ik zocht naar een alternatief voor mijn iPad2, die ik bij tijd en wijle wat zwaar vond bij het lezen van boeken. Ook begon ik me een beetje te ergeren aan het ontbreken van Flash (wat toch wel een beetje vaker voorkomt dan de gemiddelde Apple-addict je wil doen geloven.)
Kortom, na het lezen van diverse reviews viel mijn oog op de BB Playbook. Naast de zéér aantrekkelijke prijs en uitstekende beeldkwaliteit beschikt deze tablet wél over Flash.

Nu na ruim een half jaar valt mij toch op dat de BB Playbook niet in de schaduw mag staan van de iPad. Maar ja, €579,- tegenover €179,- daar mag je m.i. ook geen eerlijke concurrentie verwachten. Ik heb de BB eigenlijk als veredelde reader gekocht en daarmee voldoet hij eigenlijk prima. Voordeel t.o.v. een reader is dat je ook nog eens volledig internet ter beschikking hebt. Daarin zit echter wel het grootste manco. Internet werkt matig tot zeer slecht op de BB (In elk geval op mijn apparaat, ook na herstellen van de fabrieksinstellingen.)
Pagina's laden duurt erg lang, regelmatig blijft de browser hangen, of is het touchgedeelte erg onnauwkeurig. Klik je links onderin, dan zie je bij wijze van spreken in het midden van het scherm een toets oplichten. Al met al valt me dit het meeste tegen t.o.v. de toch wel razendsnelle iPad.
Qua intuïtief gebruik vind ik de BB wel weer slim in elkaar steken, met het gebruik maken van de tabletranden, hoewel dat aan het begin wel even wennen is na een iPad.
De apps... Er is natuurlijk al een hoop over geschreven. In de Appworld zijn dat er niet veel. Maar ook daar is de prijs van het toestel op van invloed. Toch, omdat BB zich heeft opengesteld voor de Androidmarket zijn er met de dag meer apps beschikbaar voor de Playbook.

Tot slot nog een leuke mogelijkheid: met een HDMI-kabel aangesloten op je TV kunt je (in het groot) genieten van youtube (of uiteraard andere websites)

Caligula Biboppus 04-06-2013

Hoi wolfhound32
Ik ben blij dat je zo tevreden bent met je playbook werkt soepel,is niet duur en de klantondersteuning is perfect !
Jammer dat de playbook een langzame dood gaat sterven ,want hij zou de concurrentie met Apple en Samsung makkelijk aankunnen,maar dan moet je wel met je tijd meegaan.
Er zitten best wel leuke apps tussen,maar dan moet je lang zoeken.
Onoverzichtelijk en onduidelijk ,en iemand met pdd-nos houd daar niet van.
Ik mis bijvoorbeeld een app die afgestemd is op mijn financiele situatie ,die mij helpt bij het kiezen van de juiste keuze ,en die voor mij de risicoanalyse uitvoert voordat ik een financieeel product koop nu doe ik dat nog zelf.
De BB kan gewoon leuker en beter op veel fronten.
De mp3 speler en de camera zijn trouwens veel beter dan die van de Ipad !
Veel plezier ermee ! Caligula Biboppus

24137253 17-03-2013

Heb overal een 1 voor gegeven omdat wij uitermate ontevreden over deze BB PB 64 GB zijn.

Hebben na het lezen van de hiervoor bedoelde reviews twee BB PB 64 GB aangeschaft. Deze vallen ons heel erg tegen. We zijn het dan ook niet ens met het gestelde in deze reviews.
Wij vinden het een zeer beperkt en kennelijk veel te sterk beschermd/beveiligd apparaat dat kennelijk overdreven alleen
geschikt is gemaakt voor het gebruik van en door BB geschikt gemaakte/bevonden software en gadgets. En als je er iets anders mee probeert loop je de kans, zonder waarschuwing vooraf, tegen allerleui problemen aan te lopen.
Zo kun je er geen memory card in kwijt en leest hij ook geen externe memory stick. Zijn de mogelijkheden om down te loaden vanuit de blackberry winkel zeer beperkt en moet er toch wel voor heel veel dingen worden betaald. De spelletjes die te downloaden zijn kunnen niet in de schaduw staan van de spelletjes die in de ipad onze ouders te downloaden en te spelen zijn.
Heb met behulp van het internet geprobeerd om de PB geschikt te maken om android bestuurde apps te lezen. Kan nu ineens geen films meer kopiëren naar de map videos van de PB. Staat er ineens, zonder waarschuwing vooraf, een niet te verwijderen bestand: (metadata_never_index) in. Kennelijk plaagd dit bestand het een en ander mbt bepaalde BB handelingen/mogelijkheden. Ervaart dit gedrag als treiteren van/door BB. Heb de BB gereset naar fabrieksinstellingen. Heeft niets geholpen.
Ons advies: Koop hem niet!!! Betaalt u liever iets meer en koop een i pad of een samsung galaxie.

EvilVillain 26-02-2013

Ik heb vlak na de release de volle €479 moeten betalen, zuur dat deze dingen al HEEL snel gratis werden weggegeven bij congressen, waarvoor de tickets nog geen E50 kosten.

Daarmee trapt BB de early adaptors toch wel hard in het kruis.

Maar goed, is het daardoor een slecht apparaat? Bij lange na niet, ik heb ook een iPad 3/New. Mijn iPad viel al na een maand in 20 stukken op de straat kapot, doodzonde, maar ik laat hem niet maken, gewoon omdat ik eigenlijk veel tevredener ben over mijn BB Playbook. De OS is gewoon ONTZETTEND goed. Vele malen beter dan die van Apple of Android. De PB is qua grafisch vermogen trouwens ook een stuk sneller dan de iPad, wat een veel fijnere kijkervaring geeft. Andere voordelen zijn uiteraard dat ding apparaat veel meer bestandsformaten support dan Apple.

Het syncen van media kost wel veel tijd, net als rechargen. Het opstarten duurt echt belachelijk lang (Paar minuten is normaal, maar of dat echt een belangrijke factor is... Be real: hoe vaak zet je hem nou daadwerkelijk aan of uit?)

Voor wat betreft het multitasken en echt werken op een tablet laat BB de iPad HEEEL ver achter zich. Ook het formaat en gewicht zijn veel handzamer. Het apparaat voelt ook veel luxer en robuuster aan dan een iPad.

Het WiFi bereik van de Playbook is een stuk groter dan van andere tablets, dat is erg prettig!

Een iPad is toch meer een Italiaanse sportwagen: Ziet er leuk uit, maar eigenlijk kun je er geen hout mee. Een BB Playbook is dan meer een Rolls: Degelijk, comfortabel en snel wanneer nodig.

Het enige echt jammere is met dit ding: Er zijn heel weinig apps voor, maar als ik een nieuwe zou moeten kopen zou ik zo weer een Playbook kopen, zelfs voor de oude prijs.

Petlucy 14-02-2013

Ben zeer tevreden over mijn BB,als hij t doet.De eerste was na 6 weken kapot,batterij was niet meer opteladen, kreeg snel van BB n nieuwe, en die is nu na 10mnd. stuk.Dus binnen 13 mnd. 2 stuk.Nu frontcamera doet t niet meer[krijg errow waarschuwing]en na 3 dgn. was ook de batterij niet meer opteladen.Maar nu laat BB het afweten, krijg geen contact met hen.Helaas geen BB meer voor mij.

garret1410 06-02-2013

Heb dit apparaat gekocht ondanks de negatieve berichten op internet.
Deze negativiteit is ondertussen achterhaald vanwege de prijs en apps die er ondertussen wel zijn, helaas niet zoveel Nederlandse apps.

Ik zocht een tablet tot 200,- en dan is er eigenlijk niet veel soeps. Beetje tablet begint toch vanaf zo'n 250,-
Totdat ik de PlayBook tegenkwam. Dit apparaat is een high-end tablet met een budget prijs.

Beeldscherm is een heel goed ips scherm wat bij zonlicht ook nog goed werkt. Ook het touch-screen werkt heel goed.
Chipset is een Omap 4430 met dual-core cortex A9 cpu icm een PowerVR SGX540 GPU. Verder 1GB aan werkgeheugen. Dit vind je ook in de Samsung Galaxy Tab2 10.1

Opstartsnelheid vind ik niet van toepassing omdat ik een tablet toch niet uit doe en wie wel? Daarom een 9 om de score niet te beinvloeden.

Accu duur is naar mijn mening ook heel goed. Ik doe er makkelijk een 2-3 dagen mee terwijl ik er veel spelletjes mee speel en youtube op bekijk. Mijn smartphone is dan met een dag al leeg.

Voor de rest is het een heel stevig apparaat met goede grip. Alleen het gewicht is wel aan de hoge kant vind ik.
Voor de rest werkt alles heel goed, ook het OS 2.0 vind ik niet verkeerd, het is alleen even anders dan Android.

Al met al vind ik dit de beste tablet die je voor 200,- kan krijgen. Het aantal apps staat nu op 70.000 in de app world.
Je kunt in principe ook Android apps erop draaien maar dan moet je ze eerst op de PC converteren, wat op zich ook niet zo moeilijk is. Kortom een goede aankoop.

henk jansma 08-11-2012

Top tablet,echt onder gewaardeerd.
redelijke keuze aan apps en geen malware zoals bij android.
het scherm is echt super scherp en strak.
verder kan je met os2 gewoon mail ontvangen,angry birds spelen en flash werkt allemaal top.
kortom voor het geld een echt super tablet!

Rik52 11-09-2012

Best een goede apparaat, opstarten duurt heel erg lang.

Na 2 maanden ging ondanks zorgvuldig gebruik de mini (micro?) usb stuk waardoor de tablet niet opgeladen kan worden. Geen garantie !! Of laten maken voor ca 120 euro of een nieuwe oplader kopen die op de magnetische aansluiting past voor 50 euro. Beide erg duur gezien de aanschaf waarde. Nooit meer een Blackberry voor mij.

Caligula Biboppus 12-09-2012

Hallo Rik52
Als een product kapot gaat buiten jouw schuld om dan heb je altijd het recht om je geld terug te krijgen !
Rot voor je dat het zo gelopen is ! Overigens is het scherm van de BB subliem ,en is ook de accu (bij mij) uitstekend !
Groeten Caligula Biboppus

BB-Hans 24-08-2012

+ compact, handzaam en zeer robuuste tablet
+ zeer helder scherm. Interactieve randen werken erg goed.
+ OS zeer gebruiksvriendelijk (o.a. true multi-tasking)
+ leest mail en calendar van de BB telefoon via BlueTooth. Hierdoor kan ik de tablet gerust thuis bij mijn kinderen achterlaten.
+ internetten via de BB telefoon (tethering): 3G optie is dus niet nodig.
+ opstarten duurt wat lang maar dat doe je bijna nooit.
+ voldoende apps beschikbaar. Android apps zijn te gebruiken met een truuk (sideloading).
- enige minpunt: je moet Wifi en BlueTooth na gebruik uitzetten anders loopt de accu geleidelijk leeg.
conclusie: ongelofelijk slimme en goede tablet voor een belachelijk lage prijs (€199).

Augjes 14-10-2012

Ben het eens met wat BB-Hans zegt. Maar wil toch even vermelden dat ik nu mijn derde vervangende Playbook heb ontvangen. De eerste vertoonde ernstige ghosting. De tweede kwam op onverwachte momenten niet meer uit de stand/by. De derde is perfekt. De service van BB Nederland is dan ook geweldig goed en snel. Vergelijkbaar met HP. Dus het is een fantastische tablet wanneer je een goeie te pakken hebt!!!

Caligula Biboppus 08-08-2012

Ik heb de Blackberry nu zo,n 4 maanden ,en ik ben er zeer tevreden over !
Het schermpje is fantastisch,de geluidskwaliteit is uitstekend (ik gebruik hem ook als mp3 speler)en alles loopt zeer soepel en vlotjes voor die 250 euro.
Als de firma RIM een wat grotere tablet op de markt brengt die betaalbaar is ,dan raad ik ze aan om hem wat sexier eruit te laten zien ,en kleuriger.
Ik heb verscheidene tablets in de winkel vergeleken,en de Blackberry is de winnaar!
Groeten Caligula Biboppus

aml15076 18-07-2012

Zeer tevreden over deze kwalitatief geweldige tablet. Doordat hij vorig jaar geflopt is, is de prijs onder de 200 euro gekomen. Sinds de update (automatische te downloaden als je hem voor het eerst gebruikt) kan je mailen en alle bekende apps (telegraaf, uitz.gemist, buienradar, ing etc...) is hij op dat gebied gelijkwaardig met de ipad/samsung. Alleen de prijs is zoveel aantrekkelijker. Werkt als gewone harde schijf als je hem aansluit op je pc (usb) (probeer dat maar met een apple die alles in eigen beheer houdt). Scherm is waanzinnig snel en scherp, internet laadt bliksemsnel, hd video en speelt alle bestanden moeiteloos af. Goede camera aan 2 kanten en hd video-camera. Bij de tablet zit een goed hoesje en usb kabel (probeer dat maar eens bij apple). Besturingssysteem is zeer snel, stabiel en hoogwaardig (veiligste besturingssysteem die er is). Apple heeft de naam maar deze is gelijkwaardig en scheelt je honderden euro's.

bbfreek 20-07-2012

Klopt helemaal wat je zegt!!

De BB playbook is echt de beste keus voor een tablet.Prijs is uitstekend!

Iedereen staart zich maar blimdop de naam apple

Augje 03-08-2012

Natuurlijk een goede tablet. Maar speelt helaas niet het AC3 audio-formaat af, komt het meest voor in avi's. MKV speelt ie alleen af als de video codecs overeenkomen met MPEG4. Maar hij speelt idd meer af dan de meeste andere tablets. Zelfs DIVX en XVID, maar ook hier weer, als de codecs maar kloppen.

MacUser2 11-07-2012

Na een iPad gekocht te hebben voor mijn ouders vond ik het tijd voor een tablet voor mezelf. Ik wilde het liefst een iPad omdat ik nu al jaren een tevreden Mac gebruiker ben. Gezien de zeer gunstige prijs en de positieve verhalen en het feit dat ik ook al een BB mobieltje heb met data abonnement heb ik toch maar besloten de stap te wagen.
Je krijgt absoluut veel voor je geld: snel internet, mooi design, handzaam formaat, goed in elkaar gezet OS, goede multi-touch implementatie en als je zoals ik een BB abonnement hebt kun je met je Playbook via je bb online, handig voor in de trein.
Een groot punt van kritiek, maar dit had ik vooraf ook al kunnen weten, en wist ik eigenlijk ook wel; een zeer beperkt (en naar mijn mening kwalitatief bijna armoedig) aanbod van apps in de Blackberry App World. Je kunt er nu kennelijk Android apps op draaien, maar om eerlijk te zijn moet ik nog uitvogelen hoe dit moet en bovendien mis ik ook in de wereld van Android een aantal apps die ik wel op de iPad heb mogen ervaren (wat kranten/tijdschriften en voor de iPad geoptimaliseerde websites/webapps). Ik hoop dat het wat apps betreft nog sterk aantrekt, maar ik denk dat dit niet snel zal gebeuren.

Al met al een goed ding zeker voor de prijs, alleen jammer van de apps (in mijn geval).

jacob1945 23-06-2012

voor deze prijs is de blackberry playbook een koopje.
hij werkt snel, alleen het opstarten duurt ongeveer 2 minuten. maar als hij dan ook opgestart is... grote klasse. het beeldscherm is fantastisch daar kan zelfs de duurste ipad niet tegenop. al met al een degelijk en prima werkend apparaat en heel eenvoudig te bedienen.

John 04-08-2012

@augje.....idd super degelijk,de playbook kan je nog per ongeluk laten vallen,hoef je bij de ipad niet te proberen.Ik vind de dikte prima en het gewicht ook,je voelt tenminste dat je iets degelijks in je handen hebt.
De playbook super tablet,snel,super vriendelijk in gebruik batterijduur uitstekend!Voldoende apps,super snel internet en helemaal geweldig in combinatie met je blackberry smartphone!!

Augje 03-08-2012

Zullen we eerst wachten op de ipad mini in een 7 inch uitvoering of de b10 van blackberry in het 10 inch formaat. Pas dan is er een goede vergelijk mogelijk qua beeldscherm. Persoonlijk vind ik de playbook super degelijk maar daardoor net iets te dik/te zwaar.

Johan M1961 04-05-2012

Heb de Blackberry Playbook gekocht na de gigantische prijsdaling begin dit jaar.
Voor dit geld kun je geen betere tablet kopen dan de Playbook. Zeer helder scherm, vlotte reacties op commando's en multitasking zonder snelheidsverlies. App-developers hebben de playbook nu ook ontdekt en er komen dagelijks geweldige apps bij, nu zijn o.a. al nu.nl, buienradar, telegraaf.nl, ns-spoorboekje e.d. verkrijgbaar.

pbad7 28-03-2012

Ik heb vele smartphones en verschillende Tablets gehad waaronder de laatste twee iPad 1 en 2.
Ook met Android heb ik gewerkt (gehad).
De iPad's vond ik teveel gesloten wat software betreft (itunes) en bij Android had ik sterk het gevoel dat het apparaat niet van mijzelf was maar van Google, zeker gezien de machtigingen.

Van de Blackberry Playbook wist ik niet veel maar het 7 inch scherm beviel mij prima.
Ik had wat gelezen over beperkingen e.a. negatief stuf totdat ik hem eens goed onder handen heb genomen bij een firma in de buurt... Ik werd enthousiast...

Het apparaat ziet er mooi stevig uit, licht van gewicht en voor mij hanteerbaar formaat. Prettiger en lichter vast te houden dan mijn iPad's. Het scherm is mooi helder en scherp.
De snelheid, en echte multitasking is boven verwachting en alles loopt erg soepel.
Internet, films kijken en muziek afspelen werkt vlot en zeer glad. Heeft Flash!
Wordt met standaard software geleverd zoals o.a. Mail, Agenda, Adresboek, Docs to Go, Adobe reader, zeer goede Internet browser enz..

De App World is zeer snel groeiende en daar zijn al vele gratis als betalende programma's te downloaden. Zelfs Android progjes want die wordt ook afgedraaid door deze Playbook maar dan in een veilige omgeving ook wel zandbak genoemd.

De naam playbook deed mij denken aan een spelletjes machine maar niets is minder waar.
Er kan heel goed hoogwaardige en super snelle spellen (HD) op gespeeld worden maar is ook zeer geschikt voor gewoon huis, tuin en keuken werk alsmede voor de zakelijke kant.
Een alrounder dus...
Na het koppelen aan een pc (ook apple), wordt de Playbook gezien als een harddisk en kan er met data zoals bv. Foto's en Muziek naar hartelust worden geschoven, bewerkt enz.. Dit miste ik op mijn iPad.

De bediening is intuitief en daardoor gebruikers vriendelijk.
De Zwarte omlijsting is ook touchgevoelig en wordt gebruikt voor b.v. Menu's en bladeren door sliding van op de rand. Naar mijn mening is deze zeer goede, snelle bediening (nog) niet op andere tablets te vinden.

Volgens mij wordt deze BlackBerry Pad computer zwaar onderschat.
Om daar achter te komen heb je er even mee te spelen.
Want de prijs is inmiddels behoorlijk gezakt, maar liefst de helft van mijn iPad.
Naar mijn mening één van de beste tablets op dit moment, zowel kwaliteit als mogelijkheden.

Ook fotografisch is het een geweldig tablet mede door zijn eigen foto en video (HD) mogelijkheden. 5 Mgb camera aan achterkant en (kleiner) boven het scherm voor bv. Videobellen.
Stereo microfoons en speakers. Het geluid is verrassend goed en beter had ik het nog niet op een tablet gehoord.

Ik heb software versie 2. Mail (pop, pusch) werkt prima met goede mogelijkheden zoals tekstverwerking.

Er zijn op dit moment 3 PlayBook types n.m.l. 16gb, 32gb en 64gb.
Het enige verschil zijn de geheugens verder zijn ze identiek.
Gezien de prijs heb ik de grootste geheugen genomen.

thys_91 16-03-2012

Ik heb zelf al een aantal android telefoons gehad. Wilde ook een android tablet kopen maar doordat deze blackberry zo slecht verkocht werd waren de prijzen bijzonder laag. Uiteindelijk dus toch voor de blackberry tablet gegaan omdat deze qua hardware/prijs erg goedkoop was. Na een dagje spelen het besturingssysteem helemaal door en het werkt super. Bij android heb ik regelmatig een vastloper maar bij deze blackberry tablet nog nooit last van gehad. Ook het switchen tussen apps is zeer prettig. De wifi heeft tevens ook een sterk bereik, beter dan mijn dell laptop. Websites worden met volledige flash weergeven (zodat bijv. youtube filmpjes goed te kijken zijn). Dit is een groot voordeel tegenover de ipad, deze ondersteund geen flash. Tevens is ook het geluid en beeld super van deze tablet (grote kijkhoek en mooi helder geluid). Ik kan maar 1 nadeel opnoemen aan deze tablet, er zijn een stuk minder apps voor maar dat kan natuurlijk nog veranderen.

stroopwafeltje1 15-03-2012

Echt een superfijn apparaat toetsenbord is ook fijn alleen het is erg moeilijk om de android market te installeren. Alles gaat mooi snel ook het draaien van het scherm gaat mooi snel en het valt best mee met de hoeveelheid apps uit de app world ik zeg kopen! Het besturingssysteem valt ook niet over te twijfelen het werkt stukken fijner dan android vooral omdat je de randen kan gebruiken. Er komt nog als ik de android market erop heb nog een review.
Heb de playbook nu vanaf vrijdag. Tot nu toe super tevreden.

Heb deze review geschreven op m'n playbook.

stroopwafeltje0 29-07-2012

Om te weten te komen hoe je moet sideloaden is het het makkelijkste om naar deze link te gaan: http://playbookapps.nl/index.php/nl/hoe-instaleer-ik-een-app hier staat het uitgelegd.

stroopwafeltje0 22-07-2012

Het is me nog steeds niet gelukt om de market erop te zetten maar het sideloaden gaat wel erg goed moet ik zeggen!

cloudi 24-07-2012

Hoi Stroopwafel, Kun je me vertellen hoe dat sideloaden werkt. Mn tablet ligt nu werkeloos in de hoek.

stroopwafeltje0 13-04-2012

Nou eigenlijk is het me zelf ook niet gelukt bij mij werd ie ook direct geupdate dus, en ik zoek nog een nederlandse site met uitleg

Rob3823 07-04-2012

Hey stroopwafeltje, sinds gisteren heb ik ook een PlayBook. Tijdens de eerste keer opstarten, werd direct naar OS2 ge-update. Daarna kon ik de androidmarket niet tussen de toepassingen vinden. In je revieuw wek je de indruk dat je de androidmarket ook zelf hebt moeten installeren. Kun je, of iemand anders, aangeven hoe je dit hebt gedaan?

johnns 01-03-2012

na prijsdaling 299 euro playbook aangeschaft om redenen van snel internet en dat maakt ie waar ook.
opstartsnelheid valt tegen was voor de update 1 minuut 50 seconden en na de update 2 minuut 40 seconden.
dat is jammer want een tablet neem je juist voor de snelle opstart tijd.
het scherm is zeer scherp en films worden zonder haperingen afgespeeld. mail gaat goed maar wordtautomatisch binnengehaald en ik vind het praktiser om zelf af en toe te kijken of er mail is.
account aanmaken is makkelijk. let wel op want bij popup wordt na het verwijderen van de mail de mail op de host ook verwijderd dus mail die je wil bewaren kan je dus beter eerst op je pc binnenhalen.
al met al heel tevreden over de playbook. als wat app en skype ook nog geimplenteerd worden dan heb ik ook een ideale reisgenoot.

Caligula Bibppus 29-02-2012

Ik heb de bb gekocht mede dankzij het positieve review in de chip,en vanwege de redelijke prijs.
Wat de verkoper me niet had verteld is het feit dat je hem via de wifi gebruiksklaar moet maken ,en ik heb geen wifi.
Gelukkig hebben de medewerkers van Dynabite Deventer mij hier uitvoerig en goed bij geholpen !
Aangezien ze het erg druk hadden heb ik de laatste handelingen gedaan via het onbeveiligde netwerk van The Phone House,sta je daar een half uur voor de deur,maar ja toen deed hij het !
Dan nu de Blackberry ,hij ziet er niet bepaald cool uit ,niet zoals de twee keer zo dure ipad.
Ik vind het scherm erg mooi,reageert snel en licht,soms te licht de tijdsaanduiding in de agenda is erg moeilijk in te stellen.
Ik ben aangenaam verrast over de geluidskwaliteit van de mp3 speler !!
Zo,n virtueel toetsenbord is erg mooi,maar niet bepaald makkelijk te bedienen ,als ik veel te schrijven heb ben ik lang bezig.
Internet had ik willen uittesten via de onbeveiligde wifi van de buurman verderop,die op me af kwam stormen en met me wou vechten,omdat hij dacht dat ik zijn pc aan het hacken was.
Alles is na tussenkomst van de politie goed afgelopen.
Internetten doe ik liever met mijn laptop,maar misschien komt het nog eens van pas.
De grafiek die ik van mijn pc op de bb had gezet werd niet goed weergegeven,maar daar heeft mijn pc ook moeite mee,ik zal misschien een fout gemaakt hebben.
Het opstarten gaat niet snel,maar ik heb geen haast.
Vreemd genoeg is mijn bb ermee gestopt toen ik naar een filmpje keek,ik kreeg hem weer aan de praat toen ik hem op mijn pc aansloot.
Wmv filmpjes geeft hij zeer mooi weer !
Wat ik mij wel afvraag is het feit in hoeverre de info die ik erin opsla goed beschermd is,je kan hem natuurlijk met een wachtwoord beveiligen,maar af en toe is hij ook met mijn pc verbonden,kan iemand mij hier wat meer over vertellen ?
Waarom een peperdure ipad kopen,als hij het verder goed blijft doen ? Caligula Biboppus

Guydutchie 26-02-2012

Ik ben heel enthousiast over deze compacte tablet. Naast de grotere iPad2 voor thuis (die toch steeds bezet was) wilde ik graag een goede compacte tablet die je ook wat makkelijker meeneemt. Mede door de prijsontwikkeling is de keuze op de Blackberry gevallen. Met OS2 kan hij zich heel goed meten met onze iPad2. Hij zit lekker degelijk in elkaar het werkt allemaal mooi en snel. Enkele ++ en -- in vergelijking met de iPad:
- minder (NLse) apps
- accuduur iets korter

+ beter compatible (windows, USB)
+ tekst invoer logischer
+ koppeling ook met mobiele telefoons van andere merken mogelijk (tethering)
+ hoesje gratis bijgeleverd
+ goedkoper

paxana 24-02-2012

Fantastische tablet, ongelofelijk dat hij door de markt afgeserveerd is. Zeer gebruiksvriendelijk en nu helemaal met het nieuwe os, of je een nieuwe tablet hebt gekocht. Voordeel door de slechte verkoop is dat ze nu erg goedkoop aan te schaffen zijn. Samen met mijn bold 9700 heb ik altijd internetgebruikers op mijn playbook, door de bridge functie.

hansw49 24-02-2012

Beste paxana,

Als ik nu de Blackberry Playbook aanschaf zit het
nieuwe operating systeem er al op of moet je dat nog
apart installeren en zitten er nog extra kosten
aanvast. Betekent dit ook dat je nu meer apps
kan binnen halen.

Mvg Hans

Poobah 30-01-2012

Vorige week heb ik de Playbook aangeschaft. Ik las goeie reviews en de prijs voor een 64GB verslaat alle concurrenten. Schitterend scherp beeldscherm en in no time weet je hoe het apparaat werkt. BBbridge werkt prima. Ik was (!) er dus erg blij mee....totdat het apparaat vastliep toen ik appworld wilde opstarten. Kan gebeuren. Ik heb m inmiddels teruggestuurd en verwacht op korte termijn een ander exemplaar.

Senna01 27-01-2012

Na het lezen van de reviews en diverse testen ben ik overgegaan tot de koop van mijn eerste tablet, de Blackberry. Geweldig wat zo'n kleine tablet biedt. Wat een mooi beeld en kleuren. Het (stereo)geluid is prima.
Deze Blackberry is zeer gebruikersvriendelijk. Duidelijke uitleg op de website en bij het help programma op de playbook zelf. Ik heb deze o.m. gekocht met het vooruitzicht dat er in februari nieuwe software komt waardoor er meer mogelijk wordt(o.a. meer Apps, mail). In vergelijking met andere tablet in deze prijsklasse is de kwaliteit natuurlijk veel beter. Dit komt wel door de enorme prijsdaling van afgelopen maand.

spartac89 07-02-2012

Ik heb zelf ook een blackberry playbook 16 GB, moet wel zien of RIM haar woord na gaat komen om deze maand update naar android te maken (en zonder problemen) aangezien er al posts staan vanaf halverwege 2011 over het overstappen naar android (naast appworld). Dus als je het mij vraagt een gok om al aan te schaffen.

Verder is het overigens een zeer fijn apparaat dus sowieso geen miskoop, maar zit al tijden te popelen om de android overstap!