Archos Internet 48 Internet 4,8 inch / zwart / 500 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos Internet 48 Internet 4,8 inch / zwart / 500 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Miskoop48 14-10-2011

Een paar maanden geleden nieuw gekocht, maar wat zonde van het geld. De accu gaat bij normaal gebruik anderhalf uur mee. Ben je bijvoorbeeld filmpjes aan het kijken dan is hij na 1 uur al leeg. Dat vind ik wel erg snel, zeker als je kijkt naar de oplaadtijd van het ding. 8 uur! Voor elk uurtje dat je het toestel aan hebt staan moet hij 8 uur in het stopcontact. Al met al is de Archos voor mij niet bruikbaar, ik kan hem anderhalf uur gebruiken en daarna moet hij de hele nacht opladen. Dan is hij de volgende ochtend nog niet vol.

De 500 GB harde schijf is leuk, maar als je in 1 keer veel bestanden op de schijf wilt zetten is hij voor 5 GB een uur intenstief bezig,........ en dus meteen leeg!

De beeldkwaliteit is heel goed te noemen, dat wel... Maar wat heb je eraan bij een apparaat dat je eigenlijk niet kunt gebruiken?

marlisda 28-04-2012

Ik heb deze ook, maar de accu gaat bij mij makkelijk 4-5 uur mee (gebruik hem dagelijks 2 uur in openbaar vervoer voon woon-werk en laadt hem echt maar om de 2 dagen op). Als je filkm wilt kijken, zorg dan dat het bestand in ieder geval kleiner is dan 1gb. Ook als je 1080p of 720p films (HD kwaliteit) op dat ding gaat kijken is hij inderdaad vrij snel leeg.

Veel mensen zetten er meteen 4gb DVD's op. Ook een laptop is veel sneller leeg als je grote HD kwaliteit files bekijkt. Ik kijk veel TV series. Ideaal! 350 mb bestanden voor een aflevering en dan gaat hij heeeeeel lang mee (5 uur).

Voor opladen raad ik aan een USB stekker te kopen die je in het stopcontact stopt ipv opladen via computer zoals wordt aangeraden. Via stopcontact is hij bij mij met 3 uur volledig opgeladen.

Ik werk niet voor Archos of zo, maar hoop gewoon dat je met deze tips alsnog plezier hebt van je speler.

Hoge Noorden 20-07-2011

Ik begin met mijn negatieve ervaringen. Helaas is die lijst langer dan de positieve.

Negatief:

- Start niet op in een Mac, erg onhandig want mijn Mac ript alles veel sneller. Nu moet ik de files eerst op USB stick zetten en daarna via een Windows PC in de Archos laden.
-Het opladen duurt erg lang, de eerste keer zo'n zeven á acht uur.
-Opladen kan alleen door USB aansluiting. Belachelijk, want onderweg heb je niet altijd een laptop
bij je. Bovendien is het apparaat niet te gebruiken zolang de USB kabel verbonden is.
-Er is een snellader te bestellen en dat heb ik meteen gedaan, maar er werd bij gezegd dat er
leveringsproblemen met Archos zijn. Ik wacht nu al meer dan 3 maanden! Ik heb een gewone adapter geprobeerd, maar het apparaat blokkeert die na een minuut en laadt dan niet meer.
-Archos zelf is op geen enkele manier te bereiken en niemand weet waarom , zeer essentiële, onderdelen als een lader en een bescherm hoesje niet worden geleverd!
-De harde schijf crashed erg gauw, vooral bij snelle handelingen. Je moet het apparaat dan resetten en weer opstarten, wat dan een paar minuten duurt.
-Mpeg 2 wordt niet standaard ondersteund.
-Youtube werkt niet standaard
-De Radio is alleen een bak ruis en als ik een zender probeer te zoeken
zit de harde schijf vast.
-Het touchscreen werkt niet altijd even snel. Vooral voor het terugkeren naar de homepage
moet je soms 3 keer drukken.
-De appstore van Archos is slecht of helemaal niet te bereiken, maar ik heb ergens gelezen dat die ook nog niet veel voorstelt.

Positief:

-Grote harde schijf. Je hoeft niet na te denken wat je er wel of niet op je tablet zal zetten.
-Het formaat is voor mij precies goed en het beeld is mooi
-Het geluid over een (goede) koptelefoon is erg goed.

eta180 15-06-2011

Geweldig apparaat. Ik heb hem gekocht als mp3 speler. Op de 500 Gb harde schijf staat al mijn muziek in Flac, maar ik luister in de tuin draadloos naar de muziek uit m'n netwerk. Ondertussen bekijk ik de weersverwachting of speel een spelletje. Jammer dat het me niet lukt om You Tube filmpjes af te spelen. Ook het instellen van E-mail is me nog niet gelukt.

Zeer tevereden