Archos Internet 101 Internet 10,1 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos Internet 101 Internet 10,1 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Tonino777777 04-01-2015

Wat een waardeloos apparaat en organisatie. Het eerste jaar heb ik het apparaat nauwelijks kunnen gebruiken vanwege software die nog in ontwikkeling was. Het apparaat startte erg slecht op. Je moest soms wel 3-5 x opnieuw de ontgrendelcode invoeren, want tijdens het opstarten valt hij steeds weg. Eenmaal op gang gaat het allemaal wel, maar dus zeer beperkte apps. Toen ik vanwege het weinige plezier het apparaat een jaar in de kast had gelegd en het wachtwoord kwijt was geraakt heb ik de hele boel moeten formatteren. Keurig de beroerde instructies op de archossite opgevolgd. Ik krijg nu enkel een rebootschermpje. Archos weigert verder elke vorm van service/ verdere instructie. Waardeloos apparaat en organisatie. Dit heeft lang genoeg geduurt. Enkeltje prullebak

Tonino777777 04-01-2015

Oja, wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat het apparaat bij spellen en aanraken regelmatig vertraagd reageerd. Nee. Geen lol van gehad. Weggegooid geld.

ebbelingh 04-07-2013

De ARCHOS tablet heb ik nu een half jaar en heb er weinig plezier van er mankeert van alles aan kan ook geen tv ontvangen slaat steeeds terug naar het hoofdscherm internet werkt heel slecht het is geen aanrader heb hem terug gebracht ter repetatie aan en uit knop werkt niet meer.
Deze tablet is geen aanrader.

winny.bohres 21-04-2013

tablet is 14 maanden in mijn bezit. 169 euro.. er wordt zorgvuldig mee omgegaan door slechts 1 persoon. echter de accu is kapot. apparaat werkt niet meer. volgens verkoper is de garantie niet langer dan een jaar.

evertdebeverd 09-11-2012

Dit apparaat schijnt nog steeds te koop te zijn met het verouderde Android Froyo besturingssysteem. Dit systeem is in wezen niet geschikt voor tablets. Mijn advies is dan ook niet kopen, want dit systeem is niet upgradable naar Android 4. Bij de Archos 101 9G is dit wel het geval en dan heb je veel beter tablet. Maar qua prijs kom je dan wel in de buurt van de geoedkoopste Samsung Galaxy, weliswaar zonder 3G, en als ik moest kiezen dan wist ik het wel. Jammer voor Archos, want bijv. qua aansluitingsmogelijkheden is dit apparaat prima in orde

eagon 09-03-2012

de archos 101 internet tablet vind ik geweldig.
opstarten is erg snel,(sneller dan de ipad)het beeldscherm is helder en mooi,heb hem nu een maand en ben er erg te spreken over,apps laden erg snel,al met al.....ben erg tevreden met dit apperaat !een dikke 10 voor archos

mikesbox 10-02-2012

beeldscherm en accu zijn oke bij dit ding, alleen de rest is helemaal niks, echt onwijs traag, het scherm heeft onderin de hoeken problemen met herkennen als je het aanraakt en reageert echt heel traag, letters die je typt reageren soms echt seconden later en de mijne stopte er ineens spontaan mee zonder waarschuwing en nu doet hij echt compleet niks meer en moet hem terugsturen. eens maar nooit meer!

Sammie13 08-02-2012

Prima toestel 2e hands gekocht via Marktplaats.
Was een maand oud met factuur en alle garanties.
Met Cinema plug in en Rockplayer speel ik nu alle speelfilms af. Deze staan op een micro sd memory card 32 GB. Voldoende android applicaties. Voor dat geld ( € 175,00 ) een fantastisch toestel. Ook prima te gebruiken als e reader.
Kwaliteit - prijs verhouding = prima.
Ik ben zeer tevreden over dit toestel en raad dit toestel iedereen aan. Ik geef dit toestel een 9.
Gerard B.

stroopwafeltje1 31-01-2012

Niet kopen het is een erg slecht apparaat. De eerste week denk je wauw wat is dit een mooi apparaat zeg maar nee, hij loopt telkens vast en alles op het scherm stotterd en hij is al twee keer naar archos opgestuurd voor de zelfde fout namelijk hij was leeg en wou nadat ik hem heb opgeladen niet meer aan, hij was dus gerepareerd maar nog geen dag later gebeurd weer precies hetzelfde

Marleendejong 26-01-2012

Vreselijk apparaat, blijft heel vaak hangen, scherm werkt niet fijn mee..Kortom na hele discussies met de winkel heb ik mijn geld terug gekregen...

leclade 15-01-2012

Absoluut geen spijt van de aankoop. De tablet functioneert prima. Downloaden en installeren van de apps gaat snel. Beeld is zeer goed en ook het geluid van MP3's valt geheel niet tegen. De accu gaat echt 3 a 4 uren mee bij constant gebruik. Wat direkt opvalt wanneer je deze device in handen krijgt is het gewicht. Juist dit maakt dat het zo prettig is om de Archos mee op vakantie of andere trips te nemen. Nog geen 500 gram! Vreemd was wel even dat er geen Market op stond maar met ArcTools was dit zo geregeld. Gewoon toegang tot alle apps van de Google Market.

mwjagt 22-12-2011

Naast de laptop en de mobiele telefoon, is dit een mooie aanvulling. Werkt prima en voldoende snel. Mooi beeldscherm en niet te zwaar in gebruik.

puck0906 08-12-2011

in 1e instantie heel fijn ding maar nu ik heb langer heb heb ik toch wel 3 negatieve puntjes. kan aan mij liggen maar....:

- batterij is echt geen 8 uur. Hij telt vanaf 100 terug en dit is naar mijn mening hooguit 2 of 3 uur.
- als ik foto's vanaf mijn camera erop wil zetten en dit met een kabel doe dan reageerd hij niet. Dit hoort toch automatisch te gaan? Wat doe ik fout?
- ik kan alleen op de youtube link filmpjes kijken en als ik adobe flash wil installeren op de normale internet site dan doet hij niets. Ik kan hierdoor bv als ik op zoover zit geen filmpjes kijken en moet dan weer via die youtube link. Dit hoort toch niet?

Ik ben niet zo technisch maar vroeg me af of iemand dit herkent en hoe hij/zij het heeft opgelost.

vonkentrekker1951 11-12-2011

een klein onopvallend icoon'tje moet je toch opvallen rechts onder de balk na het verbinden met computer ed.
Dat is het minste wat ie moet aangeven !!!
Staan de benodigde drivers er wel op ?
Soms denken we wel dat alles vanzelf gaat maar is niet zo.

gideon.hartong 06-12-2011

fijne tablet.. niet de beste maar dat kan ook niet voor dat geld..wel bluetooth en een usb aansluiting..geheugen uit te breiden..kortom veel voor weinig. de eigen market is niet alles..herkent apparaat soms niet.. maar op youtube kun je een stap voor stap filmpje bekijken hoe je de echte android market erop kunt zetten..

Gebruiker 1971 03-12-2011

Sins janauri 2011 in het bezit van de Archos 101. Een goedkope tablet maar zeker geen aanrader. Beeldscherm oke, opstarten voldoende en de accurduur is redelijk. Tot nu toe twee keer stuk geweest, is voor de tweede keer retour. Weinig duurzaam, hier krijg je echt spijt van.

berini123 03-12-2011

na 2 dagen terug gestuurd na vele pogingen om android market te instaleren de moed opgegeven dat had ik nodig voor skype Er zit wel een archos market op maar niet intersant , en je moet het apparaat ook een beetje omhoog houden anders kan je het beeld niet goed zien.

boppe44 24-10-2011

Heb diverse tablets gehad, bijv. van speelgoedwinkels en drogisterijen; dit is een verademing! Werkt super en erg gemakkelijk. Alleen het 'aanmelden'bij Archos was en is wat problematisch, maar OK, dat lost zich wel op. Je kunt er zelfs mee 'tehteren'.(mobiele tel. op aansluiten en dus OVERAL internetten; niet alleen op zg. hotspots! Heerlijk toestel! (tot nog toe) Voor 2oo,- Euro gekocht bij Vobis, waar hij nu, week 43,inreclame is.

niceman26 13-01-2012

even een vraagje boppe44. Jij hebt het er over mob. telefoon op aan sluiten voor mobiel internet.
Heb het zojuist ook geprobeerd, maar hij ziet geen netwerk van de mob foon. Hoe doe jij het dan ????

JV23 19-07-2011

Het apparaat is soms erg moeilijk, dan valt hij opeens uit en crasht het. Dit is wel te verhelpen door android weer te resetten, maar dan zijn alle apps en bijvoorbeeld de vooruitgang bij een spel weg. Nu na een half jaar is hij uitgevallen en wil hij niet meer opstarten. nu werkte het apparaat dit half jaar prima en ik was er heel tevreden over. het scherm is redelijk, maar heeft geen grote kijkhoek. opstarten duurt soms erg lang, maar de accu houd het wel een paar uur vol.

Partagas 01-05-2011

Gedurende 4 maanden heb ik deze tablet vrij intensief gebruikt.

De Archos 101 16 GB was in december 2010 slecht leverbaar maar bij Conrad hadden ze blijkbaar een aardige voorraad ingekocht. Ze waren daar EUR 10,00 duurder maar je had hem binnen 3 dagen in huis.

Ik gebruikte hem vooral om video's te kijken, tussendoor even mail te lezen, iets te zoeken op internet en te twitteren. Als eReader is deze tablet een stuk minder geschikt.

De beloofde accuduur van 7uur met Wifi en 10uur zonder haalt hij ruimschoots. Een handige feature is voorts dat je bij het aanmelden op een Wifi netwerk kunt kiezen voor een energiebesparingsmodus.

Als je naar de prijs-kwaliteit verhouding kijkt scoort deze tablet zeker niet slecht. Een nieuwe generatie tablets komt er nu echter aan en je kunt zien dan de ontwikkelingen toch wel snel gaan. Als je een beetje meer wil uitgeven zijn zo meteen de Asus Transformer 16GB (EUR 399,00) of de Acer Iconia A500 32GB (EUR 499,00) betere keuzes...

vroemmm 13-03-2011

Als iemand zegt, het is maar een gadget (wat het in feite ook is) om bv eens naar zee mee te nemen of op cafe, trein/tram of bus dan is de archos voldoende.
De archos is niet zwaar en het leuke eraan is deze achteraan zo'n kickstand heeft, ideaal dus, je hoeft niks extra's te gaan kopen buiten mss een tas om de archos in te steken.

Iets wat mss velen zal interesseren; Ook TETHERING is gelukt met mijn IPHONE 4 versie 4.3 zowel via blue tooth en via usb ;) en je hoeft geen jailbreak of wat dan ook te doen. Als je éénmaal met de usb kabel geconnecteerd hebt kan je altijd zonder kabel connecteren, super dus :-).Bij beide toestellen (iphone en archos) moet je je altijd je wifi laten aanstaan ongeacht of er wifi is of niet, anders ga je tethering niet kunnen gebruiken, deze zal nooit willen connecteren ;). Uiteraard zal je bij de iphone personal hotspot moeten aanzetten.(dat je wifi tekentje dan wegvalt op je iphone is normaal).

Ook de mensen die een slingbox zouden hebben kunnen er toch de slingplayer opkrijgen, die zal normaal gezien niet in de market staan maar kan je mits wat zoekwerk deze vinden via het net, weliswaar niet op een correcte manier maar als ze een mens geen andere keuze laten.......
Ik heb de archos eens volledig opgeladen en heel de tijd via wifi de slingplayer op de archos laten lopen en deze hield het bij mij ong 5tal uur uit wat zeker oke is voor mij.

Het geluid van de speakers zijn heel goed en spelen luid af.

Qua gevoeligheid en scrollen enz... is het ook voldoende maar de ipad is wel het beste als het op dat aankomt wat geweten is ook. Maar het valt allemaal zeer goed mee hoor, geen paniek dus.

De appstore is niet slecht maar ook bij deze scoort apple wel beter in en helaas zijn er redelijk wat apps die je wel kan downloaden op de archos maar niet willen werken, zeer jammer.

Films bekijken en muziek en word documenten bekijken en opzetten is een fluitje van een cent, is op dezelfde manier als bij eender welke andere laptop of tablet, kabel in de usb ingang en al de rest wijst zichzelf uit.
Alleen om films te bekijken zal je waarschijnlijk zo'n codec pack van 15tal euro moeten kopen, dat is dan een klein minpuntje vind ik, heel wat films zal deze niet afspelen.
Er zijn wel meerdere gratis programma's die alle formaten afspelen maar voorlopig vind ik geen enkele goeie omdat als ik de film laat afspelen alles schokt en noem maar op.
De films die deze wel wil afspelen is er geen probleem mee.

Er is veel gezag over de inkijkhoek maar ik vind dat juist heel goed, een ander naast me moet niet teveel zien van wat ik aan het doen ben, ik ben er dus wel voorstander van.

En je kan uiteraard internetten en terzelfdertijd naar muziek luisteren.

Uiteraard blijft het beste nog altijd een laptop maar om een laptop te gaan meezeulen is niet altijd leuk natuurlijk, daarom is een tablet een goeie gagdet.

george003 10-03-2011

hoi ik heb de archos nu een week en ben vol lof
ik had bij dynabyte gevraagd of ik het geheugen uit kon bereiden ik heb de 16 gb versie ze zeiden dat ik er max nog 32 gb bij kan doen maar nu ben ik gaan hobbyen en ik kan er net zo makelijk een externe hardisk aan hangen usb gevoed wel in fat32 formateren
ik heb het geprobeerd met een sansung 320 gb maar zou zo ook moeten kunnen met 1000gb scheelt wel aanzienlijk in prijs mssr ik heb toch ook nog een vraag war ik niet aandurf om te proberen is ipod spellen op de archos te zetten om te kijken of dat werkt is daar toevallig iemand mee bezig geweest
zoja laat eens weten of dat werkt

Ikzeidegek 07-03-2011

---------- update review 07-03-2011 ----------
Nu inmiddels een maand na mijn eerste review.

Ik heb nog steeds spijt van de aankoop.
Scherm loopt regematig vast.
Spelletjes die ineens de melding krijgen "is niet geinstalleerd".
Nou ik dacht het wel dus!!

Om iets snel op internet op te zoeken pak ik toch maar mijn netbook.
De archos kan het niet aan.

Had hier positieve reacties gelezen.
Wilde geen ipad, maar een tablet met android.

Weggegooid geld.

---------- oude review 02-12-2010 ----------

Nu de archos 101 een week in het bezit.Ik heb de 16 gb versie. Na alle recensie hier gelezen te hebben werd ik enthousiast.
Ik heb al 2 jaar een android telefoon en die bevalt me prima. Dus mijn voorkeur ging uit naar een android tablet met 10"scherm.
Daarom viel de samsung af, maar ook vanwege zijn prijs.

Maar ik ben het nu een stukje minder.
Afgelopen week een paar keer de neiging gehad hem tegen een muur te gooien.

Scherm: hier moet je echt recht op kijken. Even iemand iets snel laten zien behoord niet tot de mogelijkheden.
Evens als apps van spelletjes voor 2 personen gok ik zo.

Niet alle android apps werken op de archos.
Ze zijn dan niet vindbaar in de androidmarketapp en als op de site van androidmarket kijkt kan je aangeven of je de app naar je telefoon of je tablet wil sturen.
Voor de archostablet gaf hij aan dat hij daar voor niet geschikt was.

Voorbeeld van zo'n app is bijv de Appie van AH.
Deze werkt wel op mijn telefoon, maar niet op de tablet.

Internet pagina's lopen regelmatig vast of hij reageert niet goed op het aan raken.

Met jaques58 ben ik het niet eens.
De 16 gb versie kostte mij E349 bij mediamarkt.
De ipad 16 gb kost E499.
En dat is niet de helft.

De ipad is een prachtig apparaat moet ik bekennen. Een heel verschilletje met de archos tablet.
Qua touch (snelheid) en scherm is dit toch heel stukje beter.

Misschien ben ik te veeleisend. Misschien had ik even Samsung af moeten wachten.
Dachtt begrepen te hebben dat ze ook met een 10"scherm gaan komen.
Maarja de prijs???
De 7" is inmiddels gezakt in prijs in een best wel korte termijn, dus wie weet valt het mee.

Ondertussen zit ik met de archos.
Soms....

I Engels 14-02-2011

Ik heb de Archos 101 nu 14 dagen en ben nu 14 dagen aan het zoeken hoe alles werkt.
Ik heb meteen een geheugenkaart besteld van 8 G.
Allereerst ga je alle toepassingen uitproberen in de abs lib in de caterogie Communication. Dan in multimedia en in tools. Het aantal aps is beperkt want dan kom je geheugen te kort. Door de verplaatsbare programma naar de microSDHC te verplaatsen heb je voldoende om alles wat je maar wilt te installeren. Ook flash speler uit de android bibliotheek.
Wifi gaf bij mij geen enkel probleem omdat ik alleen wpa heb en niet de nieuwe wpa 2. 10 karakters password
De usb werkt als je de juiste instelling hebt gevonden.
Bij instellingen naar Toepassingen naar Ontwikkeling en dan bij USB- foutopsporing de vink weghalen. Dan pas werkt de usb om via explorer bestanden te dumpen en op te halen.

Ik heb er de hoes omheen gezet maar kwam er achter dat ik als ik de standaard wil gebruiken het geheel op zijn kop moet zetten. Het werkt want het beeld draait gewoon mee. Al met al ken ik het nu een beetje en kan al word files en andere zaken bekijken. Maar je hebt veel aps nodig om alles te verwezenlijken. Hij kan praten en luisteren en de accu gaat lang mee als je het accu beheer aanzet. Het ding weegt 200 gram meer dan in de brochure, 680 gram precies. Het kraakt niet meer als je hem op pakt en stinkt vreselijk van de nieuwigheid. Dat laatste wordt na 14 dagen beduidend minder. Gewoon een leuk ding die doet wat je verwacht als je hem zelf eerst van de veel nodige programma's voorziet. Bijna alles werkt behalve de programma die speciaal voor de ifone zijn geschreven willen wel eens niet werken of nutteloos zijn.

Jacques58 10-02-2011

Ik heb de Archos 10.1 nu ruim een week in bezit, en het is kort gezegd een fantastisch apparaat.
Heerlijk groot scherm, inderdaad met een wat mindere kijkhoek dan de IPad, maar ja, je moet wel erg je best doen om daar last van te hebben.

Froyo 2.2 werkt uitstekend, de Android Market zet je erop met een App die Archos nota bene zelf aanbiedt (Arctools .45 ), en dan is het downloaden geblazen... En alles werkt, geweldig !

Geheugenkaartje erin, hup 8 GB geheugen erbij voor een paar Euro, en dat kost bij de IPad toch weer heel wat meer nietwaar ?

Flash doet het ook, dus alle websites draaien erop, en laden overigens razendsnel.

Dus als je er niet wakker van ligt dat je niet heel hard met al het kuddevolk mee kan roepen dat je een IPad hebt, maar wel voor de helft van de prijs een Archos die hetzelfde kan, maar 100 keer meer mogelijkheden biedt: kopen!

Bvdkruk 30-01-2011

Deze tablet is zeker aan te raden voor iedereen die een goede, maar betaalbare tablet wil!

Voor rond de 280 euro heb je een tablet die vrijwel alles kan wat elk ander tablet ook kan. Hij kan zelfs meer dan de o zo dure Ipad!

Flash (voor websites), USB port, HDMI port, front camera en uitbreidbare opslag capaciteit (tot 32Gb) is iets wat deze tablet heeft en de Ipad niet (standaard).

Het Android 2.2 Froyo besturingssysteem is erg fijn om mee te werken. Het loopt vlot en soepel. Zo ongeveer alle Apps die je nodig hebt zijn te vinden en werken goed!

Het beeldscherm is kraakhelder en het touchscreen reageert perfect op je bewegingen. De grote van 10.1 inch is ook een pluspunt, de meeste tablets zijn toch wel wat kleiner.

Het tablet ligt fijn in de handen en is ook gemakkelijk neer te zetten dankzij de standaard achter op. Het product kan wel wat kraken bij het vast pakken, maar voor deze prijs vergeet je dat weer snel!

Minpunten:

- De matige kwaliteit van de camera
- Het soms vastlopen bij slecht werkende Apps
- Het kraken van het product bij het vastpakken

Pluspunten zijn:

- Prijs/kwaliteit verhouding
- Vele mogelijkheden (oa. USB, Front Camera, HDMI, uitbreidbaar opslag capaciteit)
- Accu duur (bij intensief gebruik 2 lange dagen)
- Goed werkend en scherp Touchscreen

joop558 28-01-2011

Na wat onderzoek op internet, gekozen voor deze archos 10.1. Tot nu toe nog helemaal geen spijt ervan gehad. Nog niet alles werkt vlekkelos maar er komen geregeld updates voor deze android uit, die ook telkens verbeteringen geven. De batterij gaat echt onvooorstelbaar lang mee. Het scherm valt best mee. Ook de market van android is via een speciaal programmatje te benadren en te gebruiken. De appsmarket van archos zelf werkt ook heel goed. Dus hel veel te downloaden, waarbij heel veel gratis is. Nu ooo een gps muis via bluetooth en een toetsenbordje aangeschaft. Bij bol een leuke tas voor een 10 inch gekocht voor heel weinig. Ik kan it apparaat iedereen aanbevelen. Oh ja de hdmi op je tv en dan kun je ook geweldige spelletjes spelen.