Apple iPad 2010 9,7 inch / zwart, wit / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad 2010 9,7 inch / zwart, wit / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

iPad fan 02-12-2011

Ik heb een tijdje geleden een iPad 1 gekocht omdat de prijs flink gedaald was na de lancering van de iPad 2. Ik was nog niet bekend met tablets maar nu kan ik niet meer zonder en ik denk dat de iPad echt het beste is. Het gaat alleen niet echt om de hardware maar meer om de apps die je erop kunt zetten. Apple heeft de grootste store aan apps en daarom is dit de beste tablet ever. Ik vond dit ook een hele goede iPad review waar ik veel aan had http://applereview.nl/ipad/apple-ipad-review/

mlking 30-10-2011

Tip koop geen verouderde ipad Iphone
Na update van IOS5 werken ipad, iphones 3 3gs, en in wat mindere mate de iphone 4, niet meer na behoren.
Webpaginas laden niet meer
Halve schermen
Alles duurt een eeuwigheid
Crashes
Touchscreen werkt af en toe niet meer
Maar je hebt wel nieuwe features alleen wegen die niet op tegen dit leed!

Dus een en al drama .... Steve draait zich nu om in zijn graf en ik zit met een miskoop.

Ronald1959 01-11-2011

Wij hebben hier een iPad, iPhone 3GS en een iPod Touch en hebben absoluut geen problemen met iOS 5. Werkt hier fantastisch. Misschien een beetje hulp van buitenaf kan helpen.

walblas 19-08-2011

Scherm is fraai en goed bedienbaar, maar iets op de i-pad krijgen, zoals foto's, e books is niet van deze tijd, onwerkbaar, daarvoor een 1, evenals de af te spelen filmfragmenten. Zodra een van de andere tablets rond de ca € 350 komen, is deze apple voor de kleinkinderen. Tevens heeft Apple door zijn eenkennigheid mij niet als apple fan kunnen krijgen.
Ik heb de aspecten door bovengenoemde redenen niet gewaardeerd zoals zou moeten, omdat het scherm en de interactie met het scherm goed is.

roemert 20-10-2011

Hier ben ik het volledig mee eens. Een keer, nooit weer. Hardwarematig is de Ipad prima, maar het monopolistisch gedrag van Apple en de daarmee gepaard gaande beperkingen t.a.v het gebruik zullen er toe leiden dat ik in elk geval voor de toekomst klant af ben.

Mareille 16-08-2011

De Ipad: licht, makkelijk in gebruik en mooie vormgeving. Mogeijkheden zijn ruim. Als je nog geen apple gebruiker bent, moet je je eerst wel even verdiepen in hoe het allemaal werkt, maar na wat uitleg en de gebruikershandleiding (downloaden via de apple site), lukt dat allemaal prima. Wij zijn heel tevreden!

RobvanderWal 12-08-2011

Na de iPad dacht ik dat het bijna niet beter kon maar de iPad2 is sneller en nog scherper.
Ik gebruik mijn iPad zakelijk en privé.
Onderweg met LogMeIn nog gauw even een bestandje ophalen is geen probleem.
En wat is er mis met iTunes? Welk merk up date zijn klanten continu? Geeft ze het nieuwste op software. Voor mij is het team van Apple top!

Wim uit Delft 24-03-2012

Ja hoor ik zie het al.
Ook jij ben besmet met Apple Mania. :-)

Honza 08-08-2011

Ik gebruik een 3G versie, met 32MB geheugen sinds december 2010.
FANTASTISCH ding. Sta ik met de wagen ergens voor een gesloten spoorweg, op de trein, in de luchthaven, in bed, ... overal kan ik mijn mail lezen, en antwoorden.
Facebook, Youtube, ... en een massa nieuwe applicaties. De meeste gratis, en die zijn inderdaad meestal wel de opstapversie voor een te betalen en betaalbare versie.
Thuis moet ik oppassen of de dochter van 3,5 (nu bijna 4,5) is er mee weg. Er bestaat een pàk educatieve programma's in verschillende talen.

Ik kan me best een leven inbeelden zonder internet, iPad, computers, etc. - zoveel verbeelding heb ik nog wel, maar die dingen bestaan nu eenmaal, en een iPad is veruit het meest praktisch wat ik ooit in mijn handen heb gehad.
10 uur batterij - makkelijk !
en dat opstarten in no time. Dat is echt uniek.

Daanster2000 27-07-2011

Ik vind het een goed werkend apparaat, het is ook heel simpel te gebruiken. Maar ik vind dat je hier geen review moet geven over de opstartsnelheid. Want dat ligt eraan hoeveel app's, en muziek etc. erop hebt staan. Maar voor de rest is het echt top. Alleen mag het geluid ook wat beter. Want nu is het echt slecht.

HenkDoc 12-07-2011

Mogelijkheden: in principe erg groot. Wel moet je bedenken dat de Nederland(s) [ talige] mogelijkheden erg beperkt zijn. Zo vinden bijvoorbeeld kaarten met handige opzoekfaciliteiten vaak alleen bedrijven en winkels in Amerika. Ook zijn er bitter weinig Nederlandse boeken beschikbaar (maar de iPad is toch te zwaar als eReader).
Ik heb de 64 GB versie, dus vooralsnog geen problemen met de opslagcapaciteit. Wel is het scherm erg slecht leesbaar als ik in de tuin zit: erg veel last van reflecties. Niet alleen een boek lezen is dus moeilijk, werken op de iPad in de tuin is niet echt goed mogelijk. Ook werd het apparaat een keer te warm bij gebruik in de tuin en eiste afkoeling voordat hij verder wilde werken.
Een bijzonder groot nadeel is het feit dat je moet registreren inclusief je creditcard info en daarbij in feite carte-blanche moet geven aan de AppStore. Het is onbegrijpelijk dat de Europese Unie dit goedvindt en ik hoop dat de EU zo snel mogelijk een stokje voor deze abnormale handelspraktijk gaat steken. Alsof je je bankrekening overdraagt aan de supermarkt. Als je zo slim bent om een gratis artikel te "kopen" kun je ook zonder creditcard registreren, maar dat wordt nergens verteld en is ook erg onduidelijk. Ik ontdekte het per ongeluk. De meeste gratis apps zijn trouwens niet meer dan een opzetje voor de betaalde versies. En heb je eenmaal je creditcard opgegeven voor die leuke app van 0,79 euro, dan ben je vogelvrij.
De iPad is te groot om handig te zijn en te klein voor serieus computerwerk. Ik heb de versie met WiFi, maar zonder 3G, want ik zie mezelf niet door de stad lopen met internetverbinding (in tegenstelling tot een smartphone). Een laptop met een smartphone lijkt me dus een betere combinatie. Kortom: erg leuk, maar vooral: erg duur en commercieel speelgoed, waarvan gehoopt mag worden dat de waarde in Europa nog eens net zo groot zal worden als in de US.

Netgepensioneerd 12-07-2011

Bij Dixons.nl besteld: om 20.00 besteld, de volgende dag netjes in huis, stevig verpakt. Dixons levert weinig info over werkproces na het bestellen, maar werkt wel perfect.
De Ipad zelf is makkelijk te installeren, hij draait binnen een uur, als je maar even de bijsluiter leest. Ik werk met Windows 7, de installatie van Itunes werkt uitstekend, Apple sluit keurig aan op Microsoft!

nathanmar 04-07-2011

We hebben op de valreep nog een IPad 1 gekocht tegen een gereduceerd tarief, net voor het verschijnen van de Ipad 2. Een perfect een helder apparaat. Werkt snel, is helderen is voor simpel internet & e-mail gebruik een prima apparaat. Het enige wat jammer is dat hij niet overweg kan met Flash.

Ronaldus Backbier 30-06-2011

Zelf ben ik een ervaren desktop windows7 gebruiken en dacht de ipad2 als vervanging van mijn PDA te gebruiken en als extra ereader.
Niets valt meer tegen, het itunes programma op je windows PC is slecht gedocumenteerd en werkt hopelijk op een apple pc beter. Node worden de mogelijkheden van de verkenner gemist, zoals simpel mappen maken, copieren,plakken of wissen! Probeer maar eens fotos of videos naar de ipad te copieren vanuit je Pc en daarna iets of alles daaruit te wissen of in andere mappen onder te brengen!
Verder verdwijnt bij sommige websides het onderste gedeelte van het toetsenbord, dus ook de spatiebalk! Daardoor is het onmogelijk in die side te editeren.
Hulp via forums op het internet geeft voor al die problemen geen uitkomst, al helemaal niet de handleiding. Ik zal dit dure apparaat helaas alleen gebruiken als ereader en te mailen en te internetten. Positief is dat er zeer mooie applicaties zijn met spraakherkenning. Het installeren van apps gaat erg makkelijk.
Conclusie: geen aanrader voor Windowgebruikers.

Beerbash 17-05-2012

Helemaal mee eens als internet device en email, prachtig, voor de rest een nutteloos ding, en zeker niet bedrijfsmatig te gebruiken. Zo is het een hele toer om een PDF op je iPad te krijgen, enkel via Dropbox, maar dat heeft ook zijn beperkingen, of per mail naar jezelf. Het heeft mij een hele zondag gekost en diverse forums om mijn foto's op de iPad te krijgen, daar waar het op een Nokia telefoon een fluitje van een cent is met kabel of BT. BT Kan je op de iPad overigens wel vergeten.
Andere tekortkoming is het gebrek aan de pijltjes toetsen.

beerbash 03-06-2012

eveneens helemaal mee eens. Zakelijk een nutteloos apparaat. Als kijkdoos leuk maar een book uploaden kost al teveel moeite. Verouderde software vermoed ik, en wellicht krijgt Apple het hardware matig ook niet voor elkaar om bijvoorbeeld een beetje bluetooth in te zetten. Zodra Windows 8 tablets komen gaat de iPad linea recta naar de prullebak.

jeroentje55 19-06-2011

De Ipad is de grootste miskoop die ik ooit heb gedaan. Ik kan mijn bijna geen website bezoeken omdat de Apple geen flash toe staat. Daarnaast houd hij het draadloze thuisnetwerk niet vast. De Ipad moet zeer grote regelmaat opnieuw opgestart omdat hij vol continu vast loopt. Ik kan dan ook iedereen afraden om een Ipad aan te schaffen. Android tablets zijn een stuk goedkoper, kunnen meer en een zijn een stuk beter.

basz 12-06-2011

Op zich een mooi apparaat met veel functies. Maar de euforie vind ik wat overdreven. Ik heb de iPad voor een belangrijk deel als e-reader. Je kan er epub- en pdf-bestanden op lezen. Sommige epub-bestanden worden echter niet ondersteund en zowel bij epub als pdf komen in een aantal boeken de illustraties niet op het scherm, je kijkt daar tegen een blanco vlak aan. Dat is merkwaardig, want als ik diezelfde pdf bekijk op de computer in Adobe is alles zichtbaar, hetzelfde geldt voor epub in Adobe digital editions, maar op de iPad zie je dan niets. Ik begrijp nog steeds niet hoe dat kan. Iemand een idee? Verder is het vervelend dat je elke keer bij het opstarten van iTunes je iPad moet autoriseren en je kunt alleen maar applicaties kopen met een creditcard, die ik dus niet heb...

roemert 19-05-2011

eenoog in het land der blinden, heb de ipad een half jaar geleden gekocht omdat er toen geen goed alternatief was. Hardware matig is alles top, goed beeldscherm, voldoende snel. Er zijn echter enkele beperkingen die op een gegeven moment toch ontzettend irriteren: het ontbreken van flash en vooral het dwingende gebruik van het verschrikkelijke I-tunes die ervoor zorgen dat dit een keer maar nooit weer is.

Justamember 15-05-2011

Sinds en paar dagen in mijn bezit nav een actie gratis ipad bij een cvketel op ewacht. Ik was al aan het twijfelen om een ipad te kopen, echter kwam dit nu mooi uit. Je kon ook voor de ipad twee kiezen maar voor mij heeft een camera voor en achter niet veel meerwaarde. Voor wat betreft de ipad, mooie vorm, snel en werkt perfect. Enige nadeel is toch wel dat flash niet werkt maar goed daar zijn dan wel weer oplossingen voor .......

rvwaveren 21-04-2011

Wat belangrijk is bij de iPad is dat je niet alleen het apparaat (de hardware) maar ook het besturingssysteem (software) en het ecosysteem (apps, iTunes) kijkt. Deze drie dingen werken perfect samen en daardoor is de gebruikservaring van de iPad zo goed.

Hardware - het scherm is heel responsief en mooi. Als je 'm af en toe gebruikt gaat de accu erg lang mee, zeker als je gewoon het beeldscherm uitzet. Dan is de iPad meteen aan en kan je aan de slag. Zo gaat hij dagen mee. Design is ook mooi en strak.

Software en ecosysteem - een hele goede gebruikservaring. Makkelijk en snel. Er zijn meer dan honderd duizend apps, dus voor iedereen wat wils. Het voelt niet als een computer, maar als een simpel en krachtige entertainmentmachine.

sanderos 27-03-2011

Hallo,

Sinds een paar dagen in bezit van de Ipad! Helemaal geweldig ding! Afgeraden om dit ding te kopen als u het erg druk hebt, want je wilt niet van de Ipad afblijven! Leuke apps, fijn internet (ik heb internet met flash geïnstalleerd: SkyFire). Ik kan eigenlijk geen enkel minpunt verzinnen. (oké, een hele kleine: de opstart snelheid, die had zeker sneller gemogen)

brighut 15-03-2011

Ruim 2 weken geleden een IPAD gekocht voor de oude prijs. Een week later bij de leverancier moest ik over de PAD wat vragen. Hij vroeg hoe oude deze was. Alsnog kreeg ik het verschil tussen de oude prijs en de goedkopere prijs (120 euro) retour. Het is een goed apparaat , zeker in vergelijking met de ARCHOS 70B , die uitgesproken slecht is. Gelukkig kon ik deze terug brengen.

Martijn Groenhof 14-03-2011

Ik dacht dat ik eerst spijt zou krijgen van de Ipad. Maar toen ik hem kreeg en er mee aan de gang ging veel het best mee. Ik dacht eerst dat je alleen apps kon downloaden met een creditcard maar je kunt ook zo instellen dat je kan betalen met een I-Tuneskaart.
Geweldig apparaat.

lion2005 07-02-2011

Een geweldig apparaat. Ik gebruik nog nauwelijk mijn laptop. Je kan de ipad overal mee naar toe nemen terwijl je met de laptop toch snel gebruik moet maken van netstroom. Verder is de ipad heel gebruikersvriendelijk en kan je er alles mee wat je ook met een laptop kan, met uitzondering van een usb en cd-rom natuurlijk. Ik zou niet meer zonder willen.
Heb zelf de 16gb gekocht en die is ruim voldoende als je er niet al te veel foto's of muziek opzet.
Er zijn inmiddels veel goedkope tablets op de markt met meer mogelijkheden, maar m.i. stijgt apple qua duurzaamheid boven de andere uit.
Apple krijgt van mij een dikke tien.

stuffie 21-01-2011

Ik heb het idee dat kieskeurig wordt gesponsord door Apple. Het enige wat je kunt beoordelen zijn beeldscherm, opstartsnelheid en accuduur, en dan kom je al gauw aan een 10. Maar dat is niet eerlijk, want in werkelijkheid geef ik dit apparaat een 4. Het enige wat je ermee kunt doen is een beetje mailen, browsen en games. Wil je documenten tikken of verbinden met een netwerk share of een USB drive, dan sta je in de kou. En zelfs het browsen gaat slecht. Veel websites doen het maar half. Ik vind het echt niks, ik heb hem weer weg gedaan en kijk uit naar een andere. Al was het alleen al omdat je tot allerlei dingen wordt verplicht. Het is toch van de zotte dat je iTunes moet installeren om het ding aan de praat te krijgen?

Opstartsnelheid, gebruikersinterface en accuduur een 10, voor de rest een 2.

Onno1946 20-01-2011

De iPad is een fenomenaal apparaat. Mensen die dit apparaat kleineren zijn, sorry, azijnpissers. Natuurlijk zijn er altijd verbeteringen mogelijk. Zo is het irritant dat bijvoorbeeld Silverlight niet kan worden gedownload. Betekent dat je films van bepaalde sites niet kunt bekijken. Maar in z'n algemeenheid is dit apparaat het meest fantastische dat ik ooit in mijn leven heb aangeschaft!!!

yeti1966 14-01-2011

Simpelweg verslavend goed! Snel, prachtig scherm etc etc. Heb vooraf betwijfelt of met wifi de snelheid ok zou zijn; is gewoon top. Gebruik hem voor praktisch alles: spelletjes kids, even surfen, nieuws, maar ook draadloos printen via printer pro. Vooral de Apple store geeft oneindig veel leuke Apps. Mijn favoriet pokerist.

Erik W 12-01-2011

Snel en makkelijk ding, mooi scherm die goed op je vingers reageerd.
Accuduur is echt fantastisch, heb er al veel mee gedaan nadat ik hem uit de doos heb gehaald, en hij heeft al een uurtje of 3 aangestaan, maar accu staat nog op 88%. Hulde.
De instellingen zijn beperkt, maar wat je nodig bent kun je instellen. Er zitten duidelijke dingen op zoals: agenda, muziek/films, contactpersonen, kaarten(google maps), etc.
Internet is zeer snel, door het ontbreken van een echte videokaart(logisch) verliest hij wel ongeveer 1 mb/sec aan internetsnelheid op Wifi tov mijn laptop.

Minpunten: -bij eerste keer opstarten moet je hem gelijk verbinden met pc waar je iTunes op moet installeren, de iPad herkend dit dan en is daarna klaar voor gebruik, waarna je iTunes weer van je pc afgooid als je het normaal ook niet gebruikt.
- Het ontbreken van een SD-kaart slot, dat zou veel handiger zijn om foto's en filmpjes erop te zetten/bekijken. Andere, zelfs veel goedkopere merken, hebben dit wel, die zelfs een HDMI aansluiting hebben.
Maar waarschijnlijk had ik dan een duurdere iPad moeten hebben.

superturbo 11-01-2011

zeer goed ding!!
nooit meer een laptop, wifi perfect!!!
(wel een goede router hebben natuurlijk, en niet die goedkope rommel!)