Microsoft Surface Pro 12,3 inch / zwart, zilver / 1000 GB

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 4 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Blanka 11-09-2014

Magnifieke computer. Ik zeg bewust computer, omdat het dit is. Weliswaar in tabletvorm, maar het is een volwaardige PC. Komt met Windows 8, dat je met 91+80+1 updates naar Windows 8.1 brengt (beetje omslachtig), maar dan heb je ook Windows 8.1 Professional zoals het bedoeld is. Booten in 5 seconde zonder lelijke BIOS schermen, en de Modern/Metro interface doet eindelijk wat ie moet doen. Een prachtige hybride desktop/tablet ervaring bieden. Shutdown in 1 seconde. Geen instant on als bij een tablet, maar die 5 seconden verdien je al met het typen van een regel terug. Geen dikke keyboard-lag zoals bij Android. Gewoon directe respons, ook op de pen. Alles reageert direct.

Bouwkwaliteit is uitstekend, des Apple's. Zwart geanodiseerd, lekker edgy, beetje jaren-80 design, ik houd er wel van. Wordt warmer dan gewone tablet, maar er zit ook 5x zoveel rekenkracht in. 128GB SSD is ruim bemeten, 4GB ram niet heel bijzonder, maar prima. Micro-SD slot voor extra opslag, mini Display Port voor aansluiten groot scherm (2560x1600 of 4K geen probleem), USB3. Pen is ook prima. Blij dat de pen hier zwart glanzend is: Wacom pennen hebben het zwaar, en gaan altijd na intensief gebruik glimmen (doet deze al) en als ze zilver zijn gaat de verf er dus af. Hier zal ie lang mooi blijven. Prachtig Full-HD IPS scherm.

Batterijverbruik is hoger dan bij een Macbook Air (ongeveer zelfde specs), maar ik haal er 6 lesuren mee voor de klas, en dat is genoeg.

Windows 8.1 is super. Beste OS van dit moment. Dat zeg ik met 27 jaar Apple in de vingers. Ik weet nog dat ik destijds gruwelijk moest wennen aan OSX. Hier heb ik alles in een kleine week onder de knie. Qua software eet ie alles. Er zijn weinig "apps" voor Windows 8, maar dat is niet relevant. Webbased is vaak net zo goed of beter, en Explorer 11 is supersnel, en heel mooi verwerkt in de tile-screen. De basisapps zijn prima. En alle normale programma's werken er ook op. Photoshop, AutoCAD, Solidworks, Sketchup, Premiere, Office 2013, allemaal geen enkel probleem.

Dan komen we bij het echte onderscheidend vermogen: OneNote op de Surface Pro. Hier kan ie kunstjes die geen enkel apparaat kan. Nog nooit kon je zo lekker schetsen en notities maken met pen op een elektronisch device. De reactiesnelheid is perfect, drukgevoeligheid ook. Je kunt heel natuurlijk schrijven. Al dan niet met handschriftherkenning, en ook mathematische schriftherkenning!

Toetsenbord mis je geen moment! Het onscreen toetsenbord is heel snel (briljant auto-aanvullen) en de pen is een prima muis en tekstinvoerunit. Veel fijner dan een trackpad ook. Laat die typecover lekker voor wat ie is: een matige toevoeging. Gebruik je m op bureau, sluit een gewoon USB of Bluetooth toetsenbord aan.

Tot slot: de prijs. Ooit was de Surface Pro een stevige aanschaf. Volledig te rechtvaardigen met de ervaring nu, maar je moet echt ervaren wat er allemaal kan. Je denkt te snel dat het een tablet is met weinige tablet apps. Vergeet het. Laat het los, dit is de toekomst van productief werken op een mobiele computer. En leukste is, nu zijn ze te koop voor 500€. Een regelrecht koopje. Je kunt een premium apparaat kopen dat tablet, pc, wacom-invoer en meer is voor amper meer dan een langzame en zeer beperkte Chromebook, een Duitse supermarktlaptop of een iPad 4. De nieuwste Surface Pro 3 is nog mooier, maar zo heel veel meer krijg je niet voor 1300€. Koop nu dus lekker de originele. En in tegenstelling tot een iPad die misschien naar 3 jaar het nieuwste iOS niet meer ondersteunt, hier kun je nog alle kanten mee op. Vele versies van Windows die nog gaan komen, OSX kan er op, allerlei Linux smaken. Het is niet dichtgetimmerd.

Xymilato 26-01-2014

Het beeldscherm reageerd erg precies met de pen. Waardoor applicaties als freshpaint goed tot hun recht komen. De kleuren en contrast zijn ook perfect.

Door Windows 8 en de SSD die in deze tablet zit start hij in enkele seconden op. Tevens doordat dit de pro variant is, zit de volledige Windows 8 erop, waardoor je een oneindige hoeveelheid mogelijkheden hebt met deze tablet. Office, maar bv ook photoshop!

GiovanniB 14-07-2013

Uitzonderlijk goed apparaat voor alle zakelijke en normale doeleinden. Een complete laptop in tablet vorm. Voor werk inloggen op een extern bureaublad en zo op mijn programma's werken, werkt goed! De mogelijkheid om je geheugen uit te breiden via micro SD kaart is makkelijk en goedkoop.
De accu duur is met de I5 wel iets minder zo rond de 2-3 uur. Maarja het is dan ook net zo krachtig als een laptop.