Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 361 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Tab S3 9,7 inch / zwart / 32 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Dennis wijker 15-06-2017

Echt een geweldig apparaat

Dit apparaat heeft het mooiste scherm van alle tablets
Is super snel en makkelijk ik gebruik
Laat snel op
Licht lekker in de hand
Met de pen kan je makkelijk schrijven als je notities maken

Pluspunten

• Supper scherm
  • Snel opgeladen
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Weer een ander aansluitsnoer

Huijsdens 15-06-2017

Samsung Galaxy Tab S3, heerlijk ding

Nadat mijn Sony tablet aanvervanging toe was deze Samsung aangeschaft. We hebben nog een Ipad en een Surface in huis, maar de keus is op deze Samsung gevallen

De tablet is erg licht en heeft een erg goed scherm.

Na dat de installatie was voltooid, de email er op gezet en alle microsfot office applicaties.
Het lezen van de documenten is erg fijn, het licht op de tablet is goe din te stellen.
Ik gebruik de tablet voor het lezen van documenten, het kijken van televisie en voor de spelletjes. De batterij duur erg erg alang, zelfs na een dag intensief gebruik is deze aan het eind dag nog niet voor tweederde leeg.

het enigste dat wel jammer is dat er weer nieuwe USB connector op de tablet zit.

Pluspunten

• batterij duur
  • kwaliteit scherm
  • Snelhied is goed

Minpunten

• het appararaat is erg glad
  • Weer een nieuwe USB stekker

Stitchnic 15-06-2017

Verrassende tablet van Samsung

Mijn eerste indruk van de Samsung Tab is erg goed. De Tab is razendsnel, heel helder duidelijk beeld. Omdat ik een Samsung telefoon heb, kon ik een backup van de telefoon op de Tab zetten. Dat ging erg eenvoudig en snel. Wat een schitterend beeld, de kleuren zijn zó echt en zwart is echt heel erg zwart. De batterij is wel wat snel leeg, dat is een nadeel. Ik heb muziek afgespeeld via Spotify, wat een geluid komt er uit de Tab S3. Een beetje jammer dat de koptelefoonaansluiting aan de onderkant zit. Zijkant of bovenkant was handiger geweest. Dat de achterkant van glas is vind ik minder. Een beschermhoes is hierdoor wel echt nodig.
De foto's zijn van goede kwaliteit. Persoonlijk vind ik het nogal onhandig foto's te maken met een tablet. De bijgeleverde S pen ligt door de grip van rubber erg lekker in de hand. Is ook heel nauwkeurig. Het beeldscherm blijft hierdoor mooi schoon.
De snelkoppelingen die je kunt maken voor de S pen zijn erg handig.
Ik heb via Google moeten opzoeken waar de USB aansluiting zat. De aansluiting is dezelfde als het oplaadpunt, het is mogelijk daar een speciale stekker voor te kopen. Helaas zit die er, voor deze prijs, niet standaard bij.
E-books lezen gaat ook makkelijk. De E- books op de tablet zetten is wel een dingetje. Zonder USB stekker lukte mij dat niet, dus via email verstuurd en dan geopend op de tablet. Ook nu weer duidelijk beeld. Alleen in de zon niet echt goed te lezen.
Conclusie:
Ik ben erg verrast door de Samsung Tablet S3. De prijs vind ik wat aan de hoge kant.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Bedieningsgemak
  • S pen
  • Snelheid

Minpunten

• Korte accuduur
  • Geen bijgeleverde USB stekker
  • Prijs

Silviapas 15-06-2017

Super tablet

Als echte samsung fanaat ben ik weer zeer enthousiast geworden van deze tablet.
Hij heeft een super scherp scherm en zeer geschikt om boeken op te lezen. Ook tv kijken gaat perfect. Het scherm is in het zonlicht goed te zien .
De s pen is een fijne aanvullingen op deze tab.
Het design ziet er mooi uit en hij is heel licht.
Een min puntje dat de lader weer een andere aansluiting heeft als andere samsung producten.
Ook mis ik er oordopjes bij.
Verder een mooie tablet zoals we van samsung gewend zijn.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Accu
  • Gewicht
  • Super geluid

Minpunten

• Geen oordopjes

sandra 14-06-2017

Echt een geweldige tablet

Dit is een supersnelle tablet, veel sneller dan zijn voorganger de tab 2, de s pen, het amoled scherm en zijn mooie design maakt de tablet geweldig in het gebruik, kortom een echte aanrader

Pluspunten

• S pen
  • Amoled scherm

Minpunten

• Geen usb

Benerniet87 14-06-2017

Zeker een aanrader

Het apparaat is geweldig! De S Pen is een ware verademing ten opzichte van andere pennen voor tablets. Je hebt nauwelijks het idee dat je op je tablet aan het schrijven bent. Het gaat snel, accuraat en de pen ligt heel lekker in de hand. Door de Samsung Notes app kun je eindeloos noties schrijven, en makkelijk overschakelen van pen, naar markeerstift, toetsenbord etc. De accu gaat verbazingwekkend lang mee. Dat had ik niet verwacht aangezien de specificaties laten zien dat hij een kleinere accu heeft. Maar kennelijk gaat hij efficiënter om met de energie. De tablet heeft vier speakers: twee aan iedere kant als je de tablet horizontaal vasthoudt. Daar is goed over nagedacht omdat het geluid meedraait met de bewegingen die jezelf doet met de tablet. Dat geeft een heel leuk effect met spelletjes!

De uitvoering is strak en modern. De tablet is enorm dun, de knoppen zitten op logische plekken zodat ze niet in de weg zitten. De tablet is een lichtgewicht waardoor je hem probleemloos en gemakkelijk enige tijd kan vasthouden. De camera is werkelijk waar belachelijk goed voor een tablet. Voorheen maakte ik nooit foto's met mijn tablet om de simpele reden dat iedere eenvoudige smartphone een betere camera heeft. Deze camera daar en tegen doet goed mee in de competitie. Gelijk met het eerste warme periode van het jaar, heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt!

Pluspunten

• Camera
  • Batterij
  • Scherm kwaliteit
  • Geluid
  • De s pen

Wendyberlage 14-06-2017

Indrukwekkende en prachtige tablet

De tablet is strak, stijlvol en minimalistisch vormgegeven. De randen zijn zijn mooi afgewerkt. Het Amoled scherm is subliem. Door de hoge resolutie en helderheid is de beeldkwaliteit hoog. Het kleurenspectrum is groot waardoor het een genot wordt om films en documentaires te kijken. Door het beeldscherm is de tablet ook heel geschikt om games mee te spelen.
Ook voor het gebruik buiten is de tablet uitermate geschikt. Door het Amoled beeldscherm blijft het beeld, ook in de zon scherp en de kleuren echt. Door de aanwezigheid van de quad speakers is het geluid indrukwekkend krachtig en mooi. Lage en hoge tonen worden goed doorgegeven. Het geluid wordt natuurgetrouw weergegeven waardoor de beleving bij het kijken enorm wordt vergroot.
De tablet werkt soepel en snel en het toetsenbord is erg gebruiksvriendelijk.
De accu gaat 12 uur mee en kan snelladen. De processor heeft 4GB werkgeheugen en 32 GB opslaggeheugen.
De 12 megapixel camera en de 5 megapixel sensor voldoet prima aan mijn verwachtingen.
De S pen werkt erg nauwkeurig en vergroot het plezier in het werken op een tablet. Hij werkt erg nauwkeurig en voegt een extra dimensie toe aan het werken met een tablet. Je kunt hier veel creativiteit in kwijt en werkt verslavend.
Een paar kleine minpunten; de tablet is wat aan de zware kant en je ziet snel vingerafdrukken. Hierdoor raad ik een tablethoes wel aan. Dit laatste kan wel worden geminimaliseerd door frequent gebruik van de S pen. Deze is helaas niet goed op te bergen.
De Samsung Galaxy Tab S3 is een tablet die veel waar biedt voor zijn geld. De sterkste punten zijn de prachtige vormgeving en uitstraling, De S pen, de snelheid en soepelheid, het haarscherpe beeld en het indrukwekkende geluid.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluid
  • Werkt snel en soepel

Minpunten

• Zwaar
  • Snel vingerafdrukken

inspaul 14-06-2017

Samsung Galaxy Tab S3

Mooi vormgegeven Tablet. De kleuren en het contrast van het scherm veroorzaken ware magie, het brede geluid dat door 4 speakers naar buitenkomt geeft een warm geluid. En de belevenis van de pen maakt dit een geweldig product, dat opvalt tussen alle andere modellen. Er zijn kleine minpuntjes die verwateren tegen de pluspunten! Een dikke 7+ voor Samsung Galaxy Tab S3.

Pluspunten

• Perfect beeld
  • Pen erbij geleverd
  • Vier speakers
  • Voelt stevig

Minpunten

• Iets te zwaar
  • Android systeem

Nienke 14-06-2017

Mooie slanke tablet

De Samsung tab is een mooie slanke tablet, ziet er mooi uit met de glazen achterkant en ligt lekker in de hand. Het scherm is mooi scherp en zelfs zichtbaar in de zon, erg fijn als ik buiten naar kinderfilmpjes een liedjes op YouTube wil kijken met mijn kleine man.

Pluspunten

• Schep beeldscherm
  • Buiten in de zon nog goed zichtbaar
  • Staat snel de apps op

Minpunten

• Glazen achterkant besmettelijk voor vieze vingers

adrie 14-06-2017

Aangenaam verrast door Tab S 3

Al jaren fan van een ander merk waar ik ook een telefoon van heb maar aangezien Samsung qua design en performance steeds beter wordt leek me het interessant om de Tab S3 uit te proberen. Eerste indruk is goed: een fraai en helder scherm, licht in gewicht en mooi design. Opstart was even wennen ivm verschillende mogelijkheden om Apps te installeren, maar de installatie ging vliegensvlug. Ook downloaden van series op Netflix gaat rap en vind het fijn dat geheugen met de SD kaart is uit te bereiden. De pen heb ik nog niet veel gebruikt, maar kan me voorstellen dat als je 'm zakelijk wilt gebruiken, dit interessant kan zijn.

Pluspunten

• Snelheid
  • Gebruiksgemak
  • Batterijduur

Minpunten

• Appstore even wennen

TOP! 13-06-2017

Geweldige graphics!

Meestal gebruiken apple producten, maar ik wilde deze toch eens proberen.

De S3 werkt supersnel. De installatie ging erg snel.

De batterij gaat lang mee, hij kan tot wel 12 uur video of 102 uur audio afspelen. En de oplader kan supersnel opladen.

De vernieuwde S-pen is ideaal voor het maken van notities of tekeningen. De kinderen gebruiken deze graag met draw spellen. Je kunt hem gebruiken voor typen.

Beeldkwaliteit is prachtig, mooie kleuren, helder en fijn voor de ogen.

Het geluid van de S3 is geweldig d.m.v. 4 boxen.

Met de ingebouwde vingerafdrukscanner ontgrendeld je de tablet direct en de blauwe licht filter zorgt ervoor dat je ook tot in de late uurtjes van je tablet kan genieten.

De S3 heeft een 13-megapixel camera waarmee je foto's of 4K-video kunt maken en een 5-megapixel camera voor videochats en selfies.

Ook is het mogelijk om tegelijk een film te kijken terwijl je op de andere helft van het scherm een app gebruikt.

Pluspunten

• Graphics
  • snelheid
  • goede camera
  • mooi geluid

Minpunten

• niet compatibel met apple music
  • slechts 4 vingerafdrukken, 5-6 zou fijner zijn

Sjanie67 13-06-2017

Zeer mooie Samsung tablet met veel mogelijkheden.

Deze mooie uitvoering van de Samsung Galaxy Tab S3 Silver is echt een pláátje om te zien. Mooi om te zien, prettig in gebruik. Handig de pen die er bij zit met extra pennetjes. Het beeld en de kleuren zijn heel mooi. Ook de 9.7 " is een prettig formaat. De tablet maakt mooie foto's en geeft een uitstekende weergave van films en video's. De tablet laadt snel op. Het is prettig om er direct een bookcover bij te kopen maar het is ook mogelijk er een beschermhoes mét keyboard bij te kopen zodat je over een toetsenbord beschikt!

Pluspunten

• formaat
  • prachtig beeld
  • speciale pen bijbehorend

Minpunten

• andere stekker/oplader dan Samsung telefoon
  • bookcover bedekt randen tablet niet

Arjan 13-06-2017

Echte Android topper!

Na eind mei mijn Tab S3 binnen gekregen te hebben, heb ik er nu een aantal weken gebruik van kunnen maken en me zo een goed oordeel kunnen vormen.

Allereerst voor de mensen die in een oogopslag willen weten wat ik van het tablet vind: Het is een echt premium Android tablet die wat mij betreft op alle gebieden de strijd met de tablets van de grootste concurrent (ja ja, de fruitboer) aankan. Niet goedkoop, maar in alle aspecten is de kwaliteit daar ook naar.

De belangrijkste pluspunten:
+ Schitterend amoled scherm met briljante kleuren en een hoge resolutie (2048 x 1536).
+ Snelle laad tijd / Goede batterijduur.
+ Nieuwste Android versie.
+ Snelle tablet geschikt voor allerlei soorten gebruik (gamen, media, etc).
+ SD-card geheugen uitbreiding
+ Meegeleverde S-Pen maakt ook het maken van geschreven notities en artistieke toepassingen van het tablet mogelijk.

Er zijn altijd wel wat minpuntjes te verzinnen:
- Geen HDMI uitgang.
- Glazen achterkant zorgt dat het tablet wel erg glad en gevoelig voor vegen en vingerafdrukken is.

Ik gebruik het tablet sinds binnenkomst voor van alles en nog wat. Het is ideaal qua gewicht en dikte voor wat simpel browse- en opzoekwerk voor op de bank. Ook heeft het mijn telefoon eigenlijk volledig vervangen voor het snelle spelletje tussendoor (o.a. Hearthstone draait perfect op dit tablet en is met deze resolutie excellent te spelen). Zowel beeld als geluid komen heel goed uit de verf voor het verslinden van films en series (Netflix, Plex en andere streaming applicaties als KPN Interactieve TV, NPO Uitzending Gemist).

Ook de camera maakt verrassend genoeg heel degelijke foto's hoewel ik mezelf daar minder snel gebruik van zie maken. Qua form-factor gebruik ik daarvoor liever en eerder mijn telefoon. Wel leuk is het gebruik van foto's als basis voor verdere grafische bewerking door middel van applicaties als Artrage en Sketchbook. De meegeleverde S-Pen voegt hierbij veel extra mogelijkheden toe.

Als laatste wil ik in ieder geval ook het tablet van harte aanbevelen voor de mensen die graag lezen. Het scherm van het tablet (zeker met het Blue Light Filter) is prettig om ook voor langere tijd om te bekijken. Het tablet kan dan misschien niet op tegen een dedicated e-reader met e-ink display maar is door zijn formaat en gewicht wel goed bruikbaar voor het lezen van stukken en een paar bladzijden voor het slapen gaan. Daarnaast kan ik me voor het lezen van digitale comics eigenlijk geen beter alternatief bedenken of wensen.

Pluspunten

• Schitterend amoled scherm
  • Hoge resolutie en briljante kleuren (2048x1536)
  • Snelle laad tijd / Goede batterijduur
  • Nieuwste Android versie
  • Geschikt voor alle toepassingen (o.a.gamen, media)

Minpunten

• Geen HDMI uitgang
  • Glazen achterkant voelt glad aan
  • Achterkant gevoelig voor vegen en vingerafdrukken

MarjanPL 13-06-2017

Mooi, snel, scherp, strak, top apparaat!

Hier een tevreden gebruiker van de Samsung Galaxy Tab S3.
Het tablet is net zo slank als een smartphone maar dan met de voordelen van een tablet. De Galaxy Tab S3 heeft een glazen achterkant wat er super uitziet alleen vind ik dat persoonlijk erg krasgevoelig en het maakt de tablet een stuk zwaarder dan wanneer dit van metaal zou zijn.

Films kijken is een feestje dankzij DHR video. De kleuren zijn extra helder en het beeldscherm is enorm lichtsterk.
Als E-reader doet hij het óók super dankzij het blauwlicht filter. Dat voorkomt hoofdpijn, zere en vermoeide ogen. Dat zelfde filter zorgt er ook voor dat je heerlijk op het tablet kunt werken tot in de late uurtjes zonder last te krijgen.

Het tablet heeft ook een ingebouwde vingerafdrukscanner maar persoonlijk heb ik die nog niet gebruikt. Ik gebruik altijd liever mijn beveiligingspatroon.

De Samsung Galaxy Tab S3 heeft een 13 MegaPixel camera waarmee je prima foto's en filmpjes kunt maken. Voor selfies en videochats moet je het doen met een 5 MegaPixel camera.

De 4 luidsprekers die op alle 4 de hoeken zitten, zorgen voor een erg goed geluid wat mee draait als je het tablet draait. Het geluid blijft dus altijd in stereo op je afkomen.

Schrijven gaat heel natuurlijk alsof je een normale pen gebruikt. De doorsnede van 9.4 mm geeft een stabiele, comfortabele grip.

Het enige nadeel aan deze pen is dat hij niet opgeborgen kan worden in/op/aan het tablet.

De tablet werkt erg lang op 1 keer laden en laden gaat supersnel, zodat je niet vast zit aan een stopcontact. Volledig opladen duurt maar 170 minuten, waarna je uren gebruik kunt maken van je tablet. Samsung beweert zelf 12 uur maar ik moet bekennen dat ik dat niet bijgehouden heb.

Synchroniseren en opslaan gaat erg gemakkelijk want met Samsung Flow wissel je makkelijk van telefoon naar tablet en andersom. Zo kun je dus bijvoorbeeld vanaf je tablet de berichten op je telefoon in de gaten houden.

Al met al een erg fijne tablet!

Pluspunten

• Helderheid scherm
  • Snelheid
  • Dikte
  • Accu duur en oplaadsnelheid

Minpunten

• Glazen achterkant

Paula 12-06-2017

S3: Strak design & veelzijdige tablet!

De Samsung Galaxy Tab S3 wordt geleverd in een mooie strakke zwarte doos, waardoor het een feest is om de tablet uit te pakken! Het installeren gaat makkelijk en snel, ook zonder Samsung ervaring gelukkig. Omdat de tablet erg dun en licht is, is deze makkelijk te bedienen en ziet er erg mooi uit door het gladde, zwarte design. Tot zover: erg enthousiast!

De realistische kleuren van het AMOLED scherm komen duidelijk naar voren bij het bekijken van foto's en films, wat erg mooi is en waardoor het prettig kijkt! De 4 speakers zijn geweldig, het geluid bij het kijken naar films of tv is erg goed. Heel fijn als je nog even een serie af wil kijken in bed. Het opladen gaat supersnel en de batterij houdt het lang vol (dat vind ik echt dikke plus!). Erg handig is dat het geheugen van 32gb uitbereid kan worden met een micro-sd kaart.

Als nieuwe Samsung en tablet gebruiker ben ik erg onder de indruk van deze mooie en veelzijdige tablet en ben helemaal verkocht!

• Helderheid scherm

Minpunten

• Vingerafdruk

Pinniewooh 11-06-2017

Tablet met super geluid

Sinds 2 weken in het bezit van de Galaxy tab s3. Mooi slanke, snelle tablet met een 9.7 inch
scherm waar je het beeld ook in de zon nog goed van kunt zien. De Galaxy tab s3 heeft opvallend goed geluid.
De S pen is erg fijn en gemakkelijk mee te werken. Wat minder is dat je de s pen niet in je tablet kwijt kunt. Ook in mijn originele Samsung cover is helaas geen opbergmogelijkheid om de s pen goed op te bergen. Ik maak zelf veel gebruik van spraak naar tekst en dit liep in het begin niet vlot waardoor ik de woorden moest typen. Was even zoeken maar uiteindelijk via een instelling kunnen oplossen. Batterij gaat ongeveer 5 uur mee en met de usb c oplader is het 1,5 uur opladen. Batterij vind ik dus tegenvallen. Maar al met al zeker niet ontevreden over deze tablet.

Pluspunten

• Super geluid uit 4 boxen
  • Scherm goed te zien in de zon

Minpunten

• Batterijduur

Lilie 07-06-2017

Gebruiksvriendelijke tablet voor iedereen

Veder licht
Eenmaal het pakket in handen valt meteen op hoe licht de tablet moet zijn die erin zit. Dat belooft wat!

Uitpakken maar
Eenmaal thuis is het tijd om het pakketje uit te pakken. De Samsung verpakking is voorzien van een strak design. De zwarte doos ziet er degelijk uit, de opdruk is duidelijk. Omdat de verpakking strak in elkaar zit kost het wel wat moeite om hem goed open te maken. Eenmaal geopend valt meteen op dat de tablet met zorg is verpakt. Naast de tablet bevat de verpakking de S-Pen, een oplader en een gebruiksaanwijzing in verschillende talen.

Eerste indruk tablet
Na het uitpakken van de tablet is het gewicht het eerste wat indruk maakt! Het heeft daarnaast een groot glanzend scherm met toetsen op de plekken waar je het van verwacht. Denk aan het oplaadpunt, de volumeknoppen de aan/uit knop en de start knop. Het scherm is ook nog eens super slank!

Klaar voor de start
Nadat de tablet volledig is opgeladen kan het feest beginnen. Eenmaal opgestart valt direct op dat de kleuren echt van het scherm af spatten! De helderheid is subliem en het contrast is prettig. Omdat ik ook een Samsung smartphone heb kan ik makkelijk mijn bestaande accounts koppelen.

Er is al een standaard set aan apps geïnstalleerd (o.a.veilige map) - hier is goed over nagedacht. Nadat ik heb opgestart pas ik mijn persoonlijke instellingen erg makkelijk aan. De onderwerpen zijn gebruiksvriendelijk en overzichtelijk gegroepeerd. Makkelijk is ook de blauwfilter.

Snelheid & Koppelingen
De snelheid van de installatie is erg goed, in een rap tempo heb ik verschillende zaken geïnstalleerd, zonder problemen!

Geluid
Over de kwaliteit van het geluid kan ik duidelijk zijn, dit is gewoon goed – ook wanneer je van een gekoppeld soundsysteem terugkoppelt naar de tablet is het geluid prettig. Het volume is goed genoeg al is de maximale stand niet super hard – geen probleem: ik koppel er een soundsyteem aan als ik het nodig acht.

Beeldscherm - behuizing
Zoals eerder benoemd valt het gewicht van de slanke beeldscherm op, de tablet ligt daardoor fijn de hand. Het gebruik van glas is mooi, maar heeft twee nadelen: de vingers die er op te zien zijn en de breekbaarheid.

S-Pen
Deze multifunctionele pen ligt goed in de hand en heeft een goede grip door de rubberachtige coating. Er is een schat aan mogelijkheden zo blijkt maar dit is niet direct duidelijk na het eerste gebruik. Even oefenen dus.

Batterijduur
Nadat de batterij gaat een dag mee - opladen gaat ook erg snel. Prima!

Pluspunten

• Helderheid scherm
  • Geluid
  • Accuduur
  • Gewicht

Minpunten

• Gebruik S-Pen
  • Glazen behuizing (breekbaar)

Robert 07-06-2017

Uitstekende kwaliteit, maar nog wel even wennen!

Eerste indruk van de Samsung Galaxy Tab S3 is positief. Alles zit netjes verpakt en de afwerking straalt kwaliteit uit. Bij de eerste keer opstarten lijkt het apparaat even niet helemaal te weten of het een telefoon of tablet is, maar dat mag de pret niet drukken.

Na de eerste installatie een aantal apps geprobeerd te installeren, maar de Play Store app loopt steeds vast. Gelukkig is dit na een update opgelost. Wel lastig dat buiten de Play Store niet te zien is of een app aan het downloaden is, gezien het eerdere vastlopen had ik daar zo m'n twijfels over.

Als eerste geprobeerd hoe de beeld- en geluidskwaliteit van een Netflix serie zou zijn op de tablet. Het AmoLED scherm heeft een erg goede beeldkwaliteit en is ook in redelijk zonlicht buiten onder de parasol nog goed te bekijken. Het geluid komend uit de tablet is indrukwekkend te noemen voor een dusdanig dunne behuizing.

Vervolgens een poging gedaan om de meegeleverde pen te gebruiken. De reactie op het scherm is uitstekend, maar de echt toegevoegde waarde als je geen grafisch kunsternaar bent is mij (tot nog toe) een raadsel. Mis vooral de mogelijkheid om iets te schrijven wat dan wordt omgezet in getypte tekst. Kan dat wel? Dan was het in ieder geval niet gebruiksvriendelijk genoeg dat het in 1 keer gelukt is. Ook vind ik het irritant dat er een hoes met toetsenbord moet worden aangeschaft om de pen in de buurt bij de tablet te houden.

Al met al voor dagelijks gebruik een goede eerste indruk van de tablet. Hoe praktisch alles echt werkt hoop ik in de loop van tijd uit te vinden. Ben ook nog benieuwd naar de samenwerking met andere systemen en het gemak van foto's en notities delen of zichtbaar hebben op andere systemen.

Pluspunten

• Scherm
  • Geluid

Minpunten

• Losse pen

Koenw405 07-06-2017

High end, makkelijk in gebruik

Erg mooi design. Goed leesbaar scherm - binnen en buiten en de batterij gaat lang mee. Het systeem is snel.

Ik gebruik de tablet hoofdzakelijk op werk om aantekeningen te maken tijdens meetings. De S Pen is daarbij ideaal om af en toe wat dingen uit te tekenen. De pen werkt fijn vind ik. Aantekeningen kun je direct doormailen en dat vind ik erg handig.

Ik ben niet zo'n computergebruiker - ik internet en Netflix wat. De tablet is dan erg handig. De S3 kan voor mij voldoende en vervangt eigenlijk mijn PC. Je kan er makkelijk Netflix op kijken - het scherm heeft echt mooie kleuren, geluid is goed en de batterij gaat lang mee.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • S Pen
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Geen houder voor pen

Annet 07-06-2017

Veel gebruiksgemak

Ik heb de Samsung Galaxy Tab S3 nu een paar weken in gebruik.

Wat als eerst me opvalt is de strakke vormgeving van de tablet en kwalitatieve behuizing.

De tablet start soepel en snel op. Installatie gaat soepel en makkelijk. De gebruiksaanwijzing staat makkelijk weggezet bij de instellingen, even wat meer info over een functie is daardoor zo gevonden. Daardoor leer je net wat meer functies gebruiken die de tablet zo veelzijdig maken.

Wat me ook heel blij maakt is dat er meerdere gebruikers aan te maken zijn op de tablet en je mappen aan kan maken om privé bestanden in te zetten. We gebruiken de tablet met meerdere gezinsleden en zo zit je niet in elkaars "vaarwater". De hoofdgebruiker kan bepalen welke rechten de andere gebruikers krijgen.

Nog iets wat me positief verrast is het gemak van de S pen. In eerste instantie dacht ik 'wat moet ik ermee?' . Toch besloten om hem maar eens uit te proberen en er zitten toch heel handige functies in zoals vergroten en de functie "glance" die via de aircommand snel geopend kan worden, hiermee kun je een 2e scherm in een hoekje openen en door de pen erboven te houden even snel pieken in het 2e scherm die dan vergroot. Dit om bv wat text of getallen over te nemen naar het andere scherm of iets te vergelijken, of 2 dingen tegelijk doen zonder dat de schermen elkaar in de weg zitten.
Met de S pen kun kun je heel soepel notities maken in een notitie blok of in een scherm of foto. En ook kun je je gedeeltes selecteren om ergens (bv uit een foto) uitknippen in een rechthoek/vierkant maar ook elke willekeurigevorm door de vorm met de pen te tekenen
Om de S pen goed te bewaren heb je echter wel een hoes nodig voor de tablet, voor gebruik tussendoor kun je de pen aan de zijkant of achterkant aan de ingebouwde magneet hangen maar dit is niet geschikt om hem langduriger aan te bewaren.

Wat betreft gebruiksgemak heeft de tablet nog vele andere handige functies, de vingerafdruk maakt inloggen op sites en ook op de tablet zelf makkelijker.
Het scherm is heel helder, buiten in de zon is op het scherm nog alles goed te zien. Echt supersterk beeld.

Voor films en series kijken is de tablet ook echt een aanrader, de films/series spelen soepel af op hoge kwaliteit, mooi beeld en ook zeker heel goed geluid.

Verder heeft de tablet ook een lange accuduur en is deze bovendien snel opgeladen.
Camera is ook dik in orde (in tablet begrippen, tablet is nooit te vergelijken met een fotocamera)

Pluspunten

• Super schermkwaliteit
  • Goed geluid
  • Snel
  • Meerdere gebruikers mogelijk
  • Goede accu en snel laden

Minpunten

• Geen sterk haakpunt voor SPen

Katja 06-06-2017

Stijlvolle en strakke tablet

Stijlvolle en snelle tablet.
Wij hadden hiervoor een ander merk in gebruik dus ik moest even wennen.
Toen ik de doos kreeg en uitpakte vond ik het uiterlijk van de tablet meteen opvallen en erg mooi: strak en stijlvol.
Ook vond ik dat hij snel is in het opstarten e.d. (voldoende geheugen en ruimte voor uitbreiding - altijd handig). Leuk dat je er je eigen touch aan kunt geven en de tablet geeft mooie, scherpe kleuren.

Het geluid vind ik wat tegen vallen in eerste instantie, ik vind het wat blikkerig klinken. Wat wel leuk is dat het geluid mee lijkt te draaien wanneer je de tablet draait vanwege de hoeveelheid speakers.

De pen die er bij zit: daar was ik niet mee gewend te werken. Nu ik hem een tijdje gebruik vind ik hem erg handig. Je kunt heel precies werken wanneer je iets wilt tekenen bijvoorbeeld.

Ik heb er een hoesje bij aangeschaft waarbij de pen tegen het magnetisch veld blijft zitten als je hem er op legt, erg handig om hem niet kwijt te raken.
Al met al: aanradertje!

Pluspunten

• geluid lijkt mee te draaien (dmv de speakers)
  • kleuren
  • scherpte
  • strakke uiterlijk
  • snelheid

Minpunten

• Blikkerig geluid
  • geen opbergruimte voor het pennetje

Marin1988 06-06-2017

Indrukkend mooi AMOLED scherm!

Uiterlijk tablet
De tablet is erg dun (6mm), door gebruik van hoogwaardige materialen ziet de tablet er ook nog eens mooi uit en ligt goed in de hand (400gram). Het frame is van metaal en de voor- en achterkant van Gorilla Glas. Er word dus helemaal geen plastic gebruikt.

Super AMOLED scherm
Een tablet met een indrukwekkend helder Super AMOLED scherm, vele malen beter dan LCD. Geen last van licht (zon of scherpe TL). Een groot voordeel omdat ik op de tablet vaak multimedia afspeel. Ook kun je een blauw-licht filter aanzetten, dit is prettig als het donker word, scheelt vermoeide ogen.

Dynamische speakers
Daarbij zijn de 4 (!!) dynamische speakers zijn daarom ook zeker een toegevoegde waarde. Goed geluid, zonder dat je extra (bluetooth) speakers hoeft aan te schaffen. Bij andere tablets heb ik nogal eens gehad dat je net met je hand op een speaker zit waardoor het geluid dempt. Met deze tablet heb je dat veel minder snel omdat er 4 speakers zijn. Het enige nadeel vind ik de hardheid van het geluid, dit is wat beperkt. Maar het klinkt totaal niet verkeerd.

Accuduur
De accuduur is prima (6.000 mAh), ook bij het afspelen van video-materiaal gaat de accu niet heel snel leeg. Ik doe gemiddeld 12 uur lang met een accu (gevarieerd gebruik)
De accu is ook heel snel weer opgeladen.

Prestaties
Tablet is snel opgestart en werkt vlot. De apps openen snel en je kunt ook schakelen tussen de apps. De software werkt ook prima (beter dan op eerdere samsung galaxy tabs die ik voorheen heb gehad). Het werkgeheugen is 4gb groot.

Geheugen
De tablet heeft 32 gb intern geheugen. Maar is ook uitbreidbaar met een SD-kaart! Erg handig.

S-Pen
De S-pen is erg prettig in gebruik, werkt goed en ligt lekker in de hand. De S-pen word gratis bij de tablet geleverd en hoef je dus niet nog eens apart aan te schaffen. Ook hoeft de S-pen niet opgeladen te worden. Handig aan de S-pen: minder vingerafdrukken op het scherm en werkt soepel. In het begin had ik verwacht deze minder te gebruiken, maar ik gebruik de S-pen nu eigenlijk altijd.

Toetsenbord
Het is mogelijk om een hoesje met toetsenbord aan te schaffen voor de tablet. Helaas zit deze er niet standaard bij.

Camera
Ook zitten er 2 camera's op de tablet (voor + achter) met de camera's kun je scherpe foto's maken

Koppelen met TV
De tablet is ook makkelijk te koppelen met de (smart) tv.

Conclusie
Al met al erg verrast door deze tablet en ik raad de tablet zeker aan als je een goede en snelle tablet wilt met een erg mooi scherm.

Pluspunten

• Mooi scherp AMOLED scherm
  • 4 goede speakers
  • S-pen
  • Licht en mooi design
  • Snelle tablet

Minpunten

• Geen hoesje met toetsenbord

Zed_no1 06-06-2017

Galaxy Tab S3 beste Android tablet en future proof

De Galaxy Tab S3 is een luxe tablet met indrukwekkende specificaties onder de motorkap. Door ondersteuning van de stylus en een toetsenbord kun je er veel meer mee dan alleen films en spelletjes. Daardoor is de Galaxy Tab S3 de beste Android Tablet die je op dit moment kunt kopen.

De Samsung Galaxy Tab S3 is de beste android tablet die je op dit moment kun aanschaffen. Door de de S Pen en keyboard ondersteuning, het prachtige HDR scherm en de vier speakers is dit een tablet die nog wel even op de markt blijft. De prestaties zijn prima de tablet reageert snel, laad snel en bij geen enkele app heb ik een hapering bespeurd. Doordat Samsung heeft gekozen voor een populaire processor is lange ondersteuning van apps bijna gegarandeerd. De tablet is licht in gewicht en heeft door gebruik van glas en metaal een luxe uitstraling. Enige nadeel is dat je voor futureproof zaken betaald waar je op dit moment nog geen profijt van hebt.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Premium bouwkwaliteit van glas en metaal
  • 4 speakers met top geluid door AKG
  • Ondersteuning HDR en 4K beeldmateriaal
  • Ultra snelle processor en uitbreidbaar geheugen

Minpunten

• USB-C kan een nadeel zijn met oude kabels
  • Geen mogelijkheid tot het opbergen van de S Pen
  • Geen standaard toetsenbord meegeleverd
  • Geen mogelijkheid tot wireless fast charging
  • Standaard geheugen van 32GB

Patricia777 06-06-2017

Mijn allereerste tablet de Samsung Galaxy Tab S3!

Ook ik kon natuurlijk niet achterblijven en ben overtuigd om een tablet aan te schaffen, mijn keuze was snel gemaakt want ik ben een enorme Samsung-fan. Daarnaast is bijna alles hetzelfde als op mijn Samsung Galaxy A5 2017, dus ideaal.

De installatie van de S3 gaat supersnel. Na het openen van je Google-account, en het openen van je Samsungaccount, kun je direct aan de slag. Overzetten van je apps van je telefoon van je Google-account naar de S3 gaat snel.

De batterij gaat verrassend lang mee, hij kan tot wel 12 uur video of 102 uur audio afspelen. En de oplader kan supersnel opladen.

De vernieuwde S-pen is ideaal voor het maken van notities of tekeningen. Of je gebruikt de pen om te typen i.p.v. je vingers.
Beeldkwaliteit is zeer mooi, mooie kleuren, helder en rustig voor de ogen.

De tablet kan zeker ook als e-reader gebruikt worden, ideaal daarin is het blauw licht filter wat hoofdpijn en vermoeide ogen voorkomt.

Het geluid van de S3 is geweldig d.m.v. 4 boxen.

Doordat de voor- en achterkant gemaakt zijn van gehard glas heb ik er een beschermhoes en screenprotector bijgekocht want ik wil hem zo lang mogelijk mooi houden. Ik moet wel zeggen dat de S3 inclusief beschermhoes best zwaar is. Maar dat komt misschien omdat ik geen tablet gewend ben.

Ik ben verliefd op de S3!

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Snelle oplaadtijd
  • S-pen
  • Beeldkwaliteit
  • Vingerafdrukscan

tom_v_dalen 21-07-2018

sorry maar deze review lijkt zo overgenomen uit een commercial van samsung`.
dat je verliefd bent op een tablet geeft overigens aan dat je iets te kort komt verliefd op je hond of je vriend ok maar op een tablet ????

Sweetgirllinda 06-06-2017

Ook voor linkshandigen zeer geschikt

Ik heb al jaren allerlei producten van Samsung. Van telefoon tot gear VR . Toen mijn Galaxy tab 2 na jaren trouwe dienst door ging naar mijn dochter om filmpjes op te kijken was de keuze voor een opvolger erg makkelijk. Deze Galaxy tab S3 is weer een topper. Het geluid is het sterkste punt voor mij. Eindelijk een tablet met mooi en vol geluid. Zeker in vergelijking met de tab 2 is het weer een flinke verbetering. Ik kijk er veel films en series op en daar is hij perfect voor. De S pen die erbij zat zal ik niet veel gebruiken maar bij het uitproberen viel mij wel op dat deze zelfs voor linkshandigen goed te gebruiken is. Bij andere tablets gaat het mis als je hand op het scherm rust maar hier is dat geen probleem. Alles bij elkaar een fijne tablet waar ik de komende jaren veel plezier mee zal hebben.

Pluspunten

• geschikt voor linkshandigen
  • helder beeld

Minpunten

• geen opberg voor de pen