Sony Xperia Z3 Compact 8,0 inch / wit / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z3 Compact 8,0 inch / wit / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

ronny broeders 27-01-2015

Als eerste moet ik wel zeggen dat ik het raar vind waar kieskeurig deze tablets op beoordeeld. Scherm en accu snap ik nog wel maar opstartsnelheid niet helemaal.

Wat me als eerste opviel aan deze tablet is toch wel het erg ligte gewicht als ook de erg strakke afmetingen.

Maar dan zetten we de tablet aan. 1 Woord. Heerlijk.
Het werkt, ziet er gewoon erg net en goed uit.
De 8 inch is eigenlijk voor nagenoeg alle dingen meer dan voldoende. Ik bezit naast de z3 tablet ook de z2 tablet van sony ( allebei 4g variant ) en op het echt kijken van een film of zo na mis ik het niet dat het scherm kleiner is.

Hierdoor is de tablet wel een heel stuk compacter geworden en makkelijker te hanteren. De afgeronde hoeken en het lage gewicht zorgen er verder voor dat het nog net wat lekkerder in de hand ligt en dat typen ook een stukje makkelijker gaat.

Maar de grootste verrassing was dan toch wel het geluid. Goed beeld had ik eigenlijk niet anders dan verwacht als ook snelle reactie. Maar het geluid is voor een tablet gewoon erg netjes en goed. Echt niets mis mee. Ik was er zelfs wel wat door verrast.

Je kan schijnbaar ook met de tablet bellen maar om te zeggen dat het nu echt handig is kan ik er niet van zeggen. Alsof je een complete fotolijst aan je oor hebt hangen.

Dus voor mij de plus punten,
++ Geluid wat echt erg netjes is voor een tablet
+ afmetingen
+ gewicht
+ accu duur
+ design, ligt erg fijn in de hand.
+ Prestaties, klein maar krachtig

Min punten.
- 8mp camera, Waarom als alle andere apparaten in de top range van sony een 20mp camera hebben?
- Geen flits / lampje