Huawei MediaPad M2 10.0 10,1 inch / zilver / 16 GB / 4G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Huawei MediaPad M2 10.0 10,1 inch / zilver / 16 GB / 4G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

M 01-08-2016

Ervaringen na enkele dagen: M2, 10.0 Zilver

Het beeldscherm is super. De kleuren zijn bijzonder mooi/diep. Bij enkele apps wordt de felheid gedempt.
Naast een Ipad 3 (helaas in bruikleen) gelegd; de M2 kan de concurrentie van de Ipad zeker aan qua beeld.

Het geluid komt uit vier speakertjes (2 boven en 2 onder); even wennen aan het geluid. Het voordeel is wel dat de handen nooit de speakertjes afdempen.

Wel opvallend: indien hoofdtelefoon aangesloten is het geluid bij NPO schel en blikkerig, bij Youtube is kwaliteit prima en vergelijkbaar met die van de Ipad.
Dit vind ik behoorlijk tegenvallen; helaas is er niets bij te stellen qua bas/midden/hoge tonen.

De opstartsnelheid is prima. De internetverbinding is ook prima en voldoende snel, stabiel.

De aansluitingen zijn wat beperkt; hoofdtelefoon, micro-sdkaartje en natuurlijk voor de lader. Dat is alles en dat vind ik jammer.

De accu gaat ruimschoots een hele dag (24 uur) mee. Het laden is in een uurtje of twee/drie gebeurd. Op zich zijn dit mooie resultaten.

Het instellingenmenu lijkt rechtstreeks gekopieerd van de Ipad; makkelijk, snel te begrijpen.

De M2 weegt net iets meer dan de Ipad maar blijft een redelijke lichtgewicht.

De M2 is ook wat dikker dan de Ipad. Ik vind dat wat prettiger. Helaas zijn de randen van M2 wat "scherper"; je voelt de tablet op een gegeven moment echt wel in de hand of vingers.

De bouwkwaliteit voelt goed aan.

Kan de M2 zich meten met de Ipad ....? Eigenlijk net niet. De Ipad is veel spaarzamer met de accu (werkelijk uitzonderlijk lang). Het geluid via de hoofdtelefoon is altijd goed bij de Ipad; ook via NPO.
De Ipad is net iets lichter en heeft wat betere afgeronde hoeken.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de M2.