HP Elite x2 1012 G1 tablet 12,0 inch / zilver / 128 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Elite x2 1012 G1 tablet 12,0 inch / zilver / 128 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Fred 17-01-2017

Geweldige tablet met Windows10. Gedeeld scherm helemaal top.

Een van de kleinste uitvoeringen van deze tablet in gebruik en bevalt uitstekend. Helder scherm, makkelijk los te koppelen gebruiken. Met W10 zijn ook standaard programma's te installeren (en dus op tablet). En scherm is te splitsen in meerdere delen.
Geluid is goed maar niet keihard te zetten. Toetsenbord heeft plezierige bediening en beschermd tablet goed.
Aluminium behuizing is sterk en netjes afgewerkt. De accuduur is prima. Kan met netwerk en bluetooth aan makkelijk 6 uur werken.
Remote aansturen TV en monitor werkt erg handig. Films vanaf je tablet direct HD op het scherm - een aanrader. Stylus werkt goed, maar net zo makkelijk zonder te gebruiken. USB C aansluiting is echt multi-functioneel. Koude start:

Pluspunten

• Schermkwaliteit
  • Constructie aluminium behuizing
  • Eenvoudig los te koppelen toetsenbord
  • Levensduur accu
  • USB C aansluiting

Eriks 17-10-2016

Big screen, perfect for multitasking

Overall the HP tablet has been proved to be useful in many different ways, but also a bit uncomfortable to use.
Firstly, is important to mention its pretty design and nice keyboard. Many people have commented on the fact that its keyboard resembles that of Mac computers, but for me personally, this is not an issue. The keyboard is smooth, feels nice and is easy to use. Also, its connection with the tablet screen has been proved better than expected. The screen responds immediately, as soon as the keyboard is disconnected, and the the magnetic button between them, hasn’t cost any problems. The transportation, however, of the laptop has been proven challenging, since as soon as you try to transfer it, if you don’t hold the keyboard steady, it tends to disconnect due to its own weight.

About the tablet itself, I have to say is relevantly easy to use, especially the tablet. The mouse is not necessary, since you can scroll easily by touching the screen. I also have watched movies and many videos on the tablet, and that proved really easy and satisfying. The sound, for its size, is decent. The brightness of the screen though, is not sufficient, since it is too dark.

The battery of the tablet is very strong and it lasts for a long time. The tablet’s response to multitasking has been proven decent. It can process many things at the same time. Also, it connects super easy to hard drives and printers. I could just write something and immediately print it with my printer.

Overall, the experience with the HP has been more than satisfactory. I have to add that the weight of the tablet part is also much more than the one of the keyboard, and that has made transportation harder. But, if I had to give a grade, I would say 7 out of 10.

Pluspunten

• Battery
  • Plug & Play

Minpunten

• Heavy
  • Stand

EMOTTEN 07-10-2016

Super mooie en fijn werkende machine!

Ik heb het product enkele weken in gebruik en moet zeggen dat het apparaat voor mij als IT specialist fijn werkt. Het is bijzonder geschikt om mee op reis te nemen door het geringe gewicht, accuduur, internet faciliteiten en afmetingen. Op kantoor gebruik ik de USB C dock, welke ik met één kabel kan verbinden, zodat beeldschermen, oplader en internet ineens verbonden zijn.

Door het toetsenbord is het een volwaardige laptop te noemen. Door de magnetische sluiting/connector tussen toetsenbord en scherm klikken de delen perfect in elkaar. De verlichting is een fijne aanvulling. Het beeldscherm is erg mooi met een goede kijkhoek, resolutie en is heel comfortabel voor de ogen. Vingerafdrukken zijn wel zichtbaar, maar hinderen niet.

Voor het gebruik als tablet is hij prima geschikt. Het typen gaat met korte vingers lastiger op het 12" scherm. Het scherm toetsenbord kan je verdelen over 2 helften. Hierdoor hoef je niet met de duimen helemaal naar het midden van het scherm. Door het gewicht is het vasthouden in tablet modus niet helemaal ideaal. Bij het neerleggen/zetten is dan wel op te lossen. De tablet schakelt niet altijd goed tussen tablet/laptop modus. Dit kan rechts onderin snel worden aangepast in het menu. De capaciteit is ruim voldoende voor kantoor taken, internetten, e-mailen etc. Schakelen tussen openstaande apps geeft bij mij geen problemen.

De opslag capaciteit is goed genoeg voor de doelgroep. Indien men bijvoorbeeld grote film bestanden wil opslaan, zal er een externe schijf moeten worden gekocht.

Het geluid uit de speakers is wel minder, dit ondanks de hoopvolle Bang & Olufsen opdruk. Het geluid is OK, maar mist volume, bass en details. Er komt beter geluid uit mijn IPhone 6s(klinkt voller en heeft meer bass), dit had dus beter gekund. Met hoofdtelefoon/oordopjes klinkt het geluid lekker. Dit heb ik met een Bose over ear headset en originele Iphone dopjes getest.

De bijgeleverde mobiel internet optie (incl. SIM kaart en gratis 200 GB data wereldwijd) is een mooie aanvulling. De bundel kan tegen bijbetaling worden verhoogd. Een minpunt hieraan is de 4G dekking. In Nederland, Duitsland en België nergens 4G dekking kunnen vinden. HSPA (3G) is het maximale met een redelijke snelheid van 50mbit. De bijgeleverde 3G verbinding is voldoende voor e-mailen en internetten met meer geduld. De WIFI antenne en LAN kabel(via docking station) verbindingen zijn top! Deze doen hun werk als een normale laptop of desktop.

Foto's/filmpjes maken doet de HP goed voor een tablet, verwacht alleen geen wereld wonderen. Zakelijk bijvoorbeeld goed genoeg voor een Skype for Business (video) meeting. Als laatste opmerking heb ik nog een klein verbeterpunt voor de HP Client Protect software, waarmee je i.c.m. de vingerafdruk sensor(aan de achter zijde van het scherm) wachtwoorden(veilig) op kan slaan en aan kan melden bij Windows. Dit werkt uitstekend, maar de software heeft een NPAPI interface naar webbrowsers. Dit is niet de meest veilige keuze. I.c.m. Google Chrome kan je de software zelfs al niet meer gebruiken, daar zij NPAPI blokkeren. Hopelijk past HP dit z.s.m. aan. Tot die tijd zou je bijvoorbeeld een andere wachtwoord kluis app kunnen gebruiken(meest veilig) of met een andere browser kunnen kiezen.

Alle plus en min punten tegen over elkaar, maakt de HP X2 voor mij een goede keus in kwaliteit en prijs. Voor de support hoef je het ook niet te laten. HP levert in mijn ogen een uitstekende service, zeker in het professionele IT segment.

Pluspunten

• Afwerking
  • Scherm
  • Toetsenbord
  • Accessoires
  • Snelheid

Minpunten

• Geluid kwaliteit uit speakers valt tegen
  • 4G dekking met bijgeleverd abonnement

Earl Aksel 05-10-2016

Elite X2 1012 topper

Ik heb dit product nu een paar weken in gebruik en moet zeggen dat het erg goed bevalt. Doordat ik veel onderweg benen tijdens het reizen veel verslagen moet uitwerken is het ideaal dat naast dat het een tablet is gewoon de functionaliteit van een laptop hebt. Als je met veel apps wilt werken kan het wel maar het werkt dan toch even anders dan bijvoorbeeld een iPad. Door het gebruik van Mobile connect heb je waar je ook bent altijd internet, hier kan je via de bijgeleverde app te goed opladen waarna je gebruik maakt van 4G internet. Erg makkelijk te instaleren en prettig in gebruik. Het toetsenbord werkt erg prettig en is in 2 standen te zetten zodat je zelf kan kiezen wat je prettig vind. Ook zonder toetsenbord kan je prima uit de voeten en heb je een uitstekende snelle tablet. Persoonlijk vind ik de pen wat tegenvallen en gebruik ik hem daarom ook niet, verbinding van de pen valt regelmatig weg, en dat maakt het gebruik frustrerend. Daar staat tegenover dat de muis erg prettig in de hand ligt en doet wat hij moet doen. Kortom een aanrader

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • Mobile connect
  • Toetsenbord
  • accuduur
  • Stevige behuizing

Minpunten

• Pen

FA 05-10-2016

HP X2 1012

Ik heb de HP X2 1012 nu enige tijd in gebruik. Wat mij erg goed bevalt tijdens mijn reizen (o.a. vliegtuig) zijn de functionaliteit en de compactheid je kunt namelijk prima in economy class werken. Het apparaat functioneert echt volledig als laptop zonder noemenswaardige beperkingen. Ook de bijgeleverde draadloze muis is erg functioneel met scrol en vergroot functie. Het scherm klikt erg soepel in de juiste positie van het toetsenbord.. Het gebruik als tablet functioneert goed als je browsed maar de beschikbaarheid van apps valt erg tegen in vergelijking met mijn iPad. Wat mij opvalt is dat je door het gebruik van de touch screen het apparaat anders en sneller kunt gebruiken. De bijgeleverde presentatie stift zou naar mijn mening werkelijk ideaal zijn tijdens het geven van presentaties, in de praktijk valt dit echter heel erg tegen, heel vaak verliest de stift zijn “connectie” met het scherm wat ontzettend jammer is want het zou werkelijk een perfect iets zijn wat je presentatie van anderen kan onderscheiden.

Donny 03-10-2016

HP Elite X2 1012 TABTOPPER

Ik ben zeer tevreden over dit 2-in-1 device. Ik gebruik hem nu 2 weken en ben dagelijks nog steeds tevreden met mijn aankoop.
Als laptop gebruik ik hem het meest maar als tablet werkt hij ook prima. Als laptop komt het magnetisch toetsenbord van te pas en als tablet het touchscreen wat helder is en goed werkt.
Het geluid klinkt goed alleen zouden ze wel wat meer bass en volume in de boxjes kunnen doen vind ik.
De mobile connect pro verbinding gebruik ik onderweg, dat scheelt weer een hotspot.
Dit apparaat start heel snel op en werkt lekker op windows 10. Je kunt makkelijk switchen tussen laptop of tablet modus.
De extra-tjes zoals de active pen, draadloze muis en dockingstation maken hem compleet voor gebruik als werkstation.
Een film kijken op tv via HDMI is handig wanneer je wat groter beeld nodig hebt. HDMI zit op het dockingstation of je kunt een apart USB C to HDMI kabeltje gebruiken.
Dit apparaat is zeker een aanrader.

Pluspunten

• kwaliteit
  • opties

Minpunten

• geluid

Gevadebe 02-10-2016

Prima zakelijke laptop / tablet

Ik heb de laptop nu een aantal weken zakelijk in gebruik. Positief is dat hij voor een laptop heel plat en licht is, waardoor hij makkelijk mee te nemen is voor onderweg. De beugel die je moet uitklappen is even wennen in het begin als je een gewone laptop gewend bent, maar dat gaat nu wel prima, was voor mij een kwestie van wennen.
Ook de snelheid van de processor en de kwaliteit van het beeldscherm is goed. Geluid is ook prima om bijvoorbeeld muziek of films af te spelen. De extra software van HP werkt goed, ik heb alleen een enkele keer wat moeite om in te loggen met de vingeridentificatie (opnieuw instellen kan ik nog proberen).
Ik heb alleen wat moeite om hem alleen als tablet te gebruiken. Losgekoppeld van het toetsenbord (systeem werkt prima) voelt de tablet echter wat zwaar en lomp aan, dus mijn voorkeur gaat wel uit om hem als laptop te gebruiken. Het touchscreen van de laptop / tablet reageert lekker direct.
Het activeren van Mobile Connect Pro werkte simpel en de verbindingen zijn redelijk.
Voor de zakelijk markt is het een prima apparaat en zal ik hem ook aanraden.

Pluspunten

• snelheid
  • dikte als laptop

Minpunten

• 'zware' tablet

Cindy Cake 01-10-2016

Op pad met HP

De HP X2 1012 is een mooi modern apparaat en is de uitstraling is super mooi. Door zijn prachtige vormgeving blijft de HP X2 1012 dan ook niet ongezien. Tijdens verschillende vergaderingen verscheidene vragen gehad over het apparaat. Ik gebruik het vooral als laptop en het is super handig. Makkelijk mee te nemen. Qua gewicht niet licht, maar wel goed te doen. Bij het in gebruik nemen van het apparaat kun je snel aan de slag. Moet wel wennen aan Windows 10, maar oefening baart kunst dus dat zal wel lukken. Loopt regelmatig vast , maar je kan redelijk snel weer aan de slag. Voor het gebruik van het apparaat als laptop is het wel handiger als het op een bureau of tafel is, want op schoot lukt niet echt. Verder is het beeld super scherp en het heeft ook mooi geluid. Het bekijken van filmpjes is een genot. Dit vind ik zelf handiger als toetsenbord is afgekoppeld. Er is ook een pen bij geleverd, maar heb hier nog geen gebruik van gemaakt. Ook de muis niet, want als ik onderweg ben wil ik zo min mogelijk met accessoires sjouwen. Ik raad het product zeker aan, ook al is het wat aan de prijzige kant.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • mooi beeld

Minpunten

• iets te zwaar
  • soms loopt het apparaat vast

Marco 30-09-2016

Degelijk apparaat

Sinds twee weken heb ik deze laptop/tablet in mijn bezit. Zit voor mijn werk regelmatig op de weg en geef presentaties. Hiervoor gebruik ik altijd een laptop en nu dus met deze HP. Het is een degelijk apparaat, ziet er mooi uit, scherp beeld en goed geluid. Het losse scherm met de standaard is handig in het gebruik bij presentaties. De snelheid mag van mij wel wat beter en ook de batterij is snel leeg. In elke locatie waar ik ben, is WiFi aanwezig, heb de mobiele data nog niet gebruikt. Het activeren hiervan gaat vrij eenvoudig.

Zelf gebruik ik het apparaat het meest al laptop, in combinatie met het toetsenbord. Dat werkt prettig, maar alleen al het apparaat op een tafel of bureau ligt. Op schoot werkt dit minder goed aangezien het scherm nog wel eens los koppelt van het toetsenbord.

Het apparaat als tablet gebruiken vind ik niet prettig. Het scherm is te zwaar. Ook vind ik het besturingssysteem op de tablet niet prettig. Ik ben tot nu toe iPads gewend en dat werkt mijns inziens net even wat prettiger.

Ook moet ik erg wennen aan Windows 10, ben zelf niet echt een Windows fan.

Kortom, een mooi en degelijk apparaat waar ik op zich over te spreken ben. De combinatie van laptop/tablet voldoet niet helemaal aan mijn verwachtingen en dan met name de tablet.

jur 16-08-2016

Mooi apparaat, jammer van de accu

Dit is een zeer mooie en degelijke tablet/laptop. Ik ben er te spreken van het design en van de bouw kwaliteit. Bij veel tablets en zelf laptops vind ik dat het vaak erg plastic aanvoelt en bij een beetje druk gaat kraken. Dat is bij deze mooie tablet/laptop zeker mooi. Nu denk je misschien beetje druk? Ja idd, mijn ervaring is dat een mobiel apparaten die in een tas gaan zo nu en dan wel eens in de knel komen. Dan vind ik het een maar wat fijn als een dergelijk duur apparaat daar makkelijk tegen kan.

Ik ben persoonlijk niet van windows maar het werk allemaal erg soepel en zoals je kan verwachten. Wel zou er iets aan de accu mogen gebeuren in mijn optiek, er zou heel makkelijk een accu vergroting mogelijk zijn door deze in het toetsenbord te plaatsen. een paar millimeter dikker en je het zo 1 of 2 uur extra mobiel werken. War zeker als contra gewicht niet zou misstaan. het toetsenbord zelf vind dat weer echt super, durf bijna te zeggen perfect. Zou deze graag aan andere tablets kunnen koppelen.

Voor mij is windows al wennen en helemaal met een tablet interface. Wat er volgens mij verkeert gaat is dat er een tablet en een pc interface is. Dit is te veel. Windows is windos, hou het simpel en schrap die tablet interface, daar worden sommige dingen anders van, maar het is niet consequent. Dus bepaalde settings worden anders in tablet interface, maar graaf je dieper dan kom toch weer in de PC interface, niet handig.

Connectiviteit is echt zeer goed aanwezig op dit apparaat alles werk zeker naar behoren. Alleen is het mobile internet soms wat zwak ontvangst, terwijl telefoon en andere online tablet op de zelfde locatie veel sterker ontvangst hadden. Maar dit kan ook provider afhankelijk zijn, maar mijn voor mijn gevoel is de antenne gewoon wat zwakker. Soms vervelend, maar geen deal breaker.

Nu was het gebruik van dit apparaat voor mij een mogelijkheid om te kijken of ik dit zakelijk voor de sales en de TD kon implementeren maar die stap ga ik niet maken. Nee niet omdat het een slecht apparaat is, nee niet omdat het te duur is, maar voor mensen die 14uur per dag in de auto zitten met 3 -4 klant bezoeken is het niet werkbaar dat de accu zo snel leeg is. Da koop je net zo goed een mooie laptop voor minder dan de helft van de prijs.

Pluspunten

• Zeer mooi disign
  • erg solide
  • compleet
  • Mobiel altijd online!

Minpunten

• werktijd accu te kort
  • geen houder stylis
  • Mobiel ontvangst

Matteo Concutelli 07-08-2016

HP Elite x2 top "lapblet"

Nadat ik 5 weken gebruik heb gemaakt van de HP X2 1012, heb ik een goed overzicht van de mogelijkheden.

Het beeld geeft alle kwaliteiten van Bang & Olufsen weer, video's op YouTube zijn echt super scherp en mooi.
De capaciteiten van de computer zelf zijn ook top met de Microsoft 10.
Klein nadeel is de geluidskwaliteit, want de speakers zijn geen speciale speakers.

schutbianca 29-07-2016

Stevige alleskunner

We waren voor ons gezin op zoek naar een kleine, handzame laptop om naast onze tablets en desktop, snel wat administratieve zaken te kunnen doen. De HP Elite X2 is een robuuste touchscreen pc met een een mooie metalen behuizing. Wij hebben ervoor gekozen om het bijbehorende toetsenbord en pen er ook bij aan te schaffen. We moeten wel bekennen dat we de pen niet zo heel veel gebruiken. Dit omdat de touchscreen van de pc fantastisch functioneert. Het toetsenbord kan er eenvoudig aangeklikt worden door middel van magnetische koppeling. De aanslagen van de toetsen zijn heel direct en geven een prettige terugslag. De pc is verrassend snel, echter heeft het goed functioneren van Windows 10 wel een aantal updates nodig gehad. Na het hebben van een aantal problemen met de grafische kaart, contact gelegd met HP en de juiste drivers ontvangen. Problemen hierna verholpen. In samenwerking met het dockingstation is de HP Elite X2 een goede aanvulling voor ons thuisnetwerk. Naast de administratieve zaken is het ook een zeer prettige pc om films via Netflix te bekijken.

Femke 25-07-2016

Ik heb de laptop/tablet nu enige tijd in gebruik. Het is ontzettend fijn dat de tablet ook als laptop kan worden gebruikt. Als laptop staat hij vrij stabiel. Voor een laptop is hij lekker licht. Wanneer je het vergelijkt met een tablet is hij wel wat zwaarder. Omdat hij ook nog groot is moet je hem echt goed vasthouden.

De tablet is heel makkelijk op het toetsenbord aan te sluiten door de magneten. Je klikt hem er zo op en hij werkt dan ook direct. Het toetsenbord typt als een volwaardig toetsenbord.

De muis werkt via infrarood. Ook dit is met een druk op de knop te activeren en werkt dan ook echt goed.

De laptop is snel. Het opstarten duurt even lang als het opstarten van een tablet, maar is vervolgens als een computer te gebruiken Ook dit werkt heel erg prettig.

Je kunt meerdere schermen koppelen. Het dockingstation werkt ook prettig.

Een minpunt is het werkt met hp mobile connect. Regelmatig wordt de verbinding verbroken. Het is soms lastig om verbinding te krijgen daarna. Of dit aan het apparaat ligt weet ik niet, maar het is wel lastig.

Al met al zou ik dit apparaat aan anderen aanraden. Hij is zeer prettig in gebruikt en het 2 in 1 gedeelte werkt erg prettig. Vooral voor de zakelijke markt is het een zeer functioneel apparaat.

WickedRicked 15-07-2016

Meer laptop dan tablet

Ik heb het apparaat nu enkele weken in gebruik en ben er zeer tevreden mee.
Het is een combi tussen een laptop en een tablet. Ik vind deze als tablet wel erg zwaar als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een ipad. Als laptop is deze wel erg prettig en ook onderweg is de HP handig in gebruik. Het scherm is uitstekend. De Mobile Connect Pro mogelijkheid is mij erg goed bevallen waardoor ik in de trein aardig wat werk heb kunnen verrichten. De batterijduur gaat lekker lang mee. Je kunt direct zien hoeveel je van het internet tegoed hebt verbruikt, wat zeer handig is. Een minpunt vind ik dat de HP minder stabiel is als je dit vergelijkt met een laptop dus je moet hem wel op een vlakke ondergrond zetten. De laptop is erg snel en Windows pro 10 werkt erg prettig. Het toetsenbord en touchpad werkt erg prettig.

Luna 12-07-2016

Wat een fijn apparaat!

Wat een fijne tablet/laptop, goed stevig.
Hij is van alle gemakken voorzien, tevens werken de applicaties goed.
Met 1 makkelijke klik is er een toetsenbord aan de tablet gekoppeld, waardoor dit apparaat ook goed zakelijk gebruikt kan worden, dit doe ik ook veel. Het toetsenbord staat ook in een fijne stand, waardoor het tikken als erg prettig wordt ervaren.
Het beeldscherm heeft een handige steun waardoor deze gemakkelijk blijft staan. Deze is erg stabiel, blijft ook goed op een zachte ondergrond staan. (handig als je een filmpje kijkt bijvoorbeeld) Je neemt de tablet handig mee en past echt in elke tas, super handig als je op verschillende locaties werkt zoals ik doe.
Kortom, ik ben erg tevreden over de tablet/laptop. De prijs is pittig, maar je krijgt er een volledig product voor terug. Het enige minpuntje is dat de tablet/laptop erg zwaar is, vooral als je deze vergelijkt met andere tablets/laptops.

rverde 10-07-2016

Ik heb de laptop nu twee weken en het is echt een hele sneller laptop, welke ook als tab gebruikt kan worden. Zelf vind ik win10 niet echt een tab OS omdat het dubbelklikken en rechtermuis niet handig werkt.
Ik heb hem daarom veel als laptop gebruikt. De mobiele service heeft bij mij nog niet gewerkt. Elke keer kan hij geen verbinding maken.

De HP heeft wel een super snelle processor en meer dan genoeg intern geheugen, waardoor het werken wel erg snel is, zonder haperingen.

Het beeldscherm is super scherm, het geluid wel aardig, maar niet super.
De aansluitingen zijn ook minimaal.

gerardvandersteen 10-07-2016

HP X2 1012 Hybride Tablet / Laptop

Hallo
Met veel plezier heb ik als Applicatie specialist deze “Hybride” HP Elite X2 1012 in gebruik genomen.
Ik deed de in gebruik name met de X2 1012 in normale gebruikelijke stappen zoals iedere gebruiker zou doen,
Met de ervaring met testen van bedrijf technische hard en software, deel ik mijn ervaring van de HP Elite X2 1012 met een ieder die op dit moment een keuze gaat maken.

In gebruik name:
De in gebruik-name, nadat het uit de keurige verpakking kwam, was erg gemakkelijk.
De meeste software staat al voor geïnstalleerd en het kost weinig moeite om aan de slag te gaan. Ff snel de WIFI code ingevoerd om normale referenties te zoeken en ervaren hoe snel de normale functies werken.
Ook dit ging lekker snel en met gemak.

Hardware:
De tablet is iets zwaarder dan een normale tablet maar heeft echter een aantal handige features. Zo is de standaard geïntegreerd en klap je deze makkelijk uit. De fingerprint feature is handig en zeker als je de X2 1012 zakelijk /veilig wil gebruiken. (het instellen ervan kost even wat tijd)
Deze tablet werkt op het windows 10 platform heeft een opslag capaciteit van 220 GB
Het bijgeleverde toetsen bord heeft een mooie vormgeving en is verlicht onder de toetsen. Geen gepriegel om de verbinding te maken met de tablet want die twee kunnen elkaar razend snel vinden als je ze aan elkaar verbind. Nadat het toetenbord en de tablet fysiek met elkaar zijn verbonden werken de tablet functies nog steeds. Dwz dat het touch screen gewoon gebruikt kan worden indien je dat wilt. Ik betrap mezelf erop dat ik beide aan het gebruiken was, dus een combinatie van de twee.
Om de bluetooth muis te verbinden moet je via de bluetooth instellingen de twee elkaar laten vinden. In mijn situatie was een reboot nodig om goed functioneren te waarborgen.
Muis design lijkt op een type eerder gezien van een ander merk, registreert de vinger bewegingen en daarmee scrol je. Leuke feature en een mooi design.

Mobile Connect Pro
Met de wizard loop je door alle stappen heen om je Mobile Connect Pro te initiëren.
Daarna is ben je gewoonweg verbonden…..en is het net alsof je thuis of op kantoor aan het werk bent. Maar in werkelijkheid maakt het niet uit waar je bent.
Zodra je buiten de muren bent van thuis of kantoor dan werkt de Mobile Connect Pro. Zodra je binnen het bereik van de WIFI bent dan schakelt de X2 1012 over.
In de tijd dat de tablet in mijn bezit is nu heb ik naar mijn mening nog niet alles geprobeerd maar tot op heden functioneert de tablet voldoende voor mijn werkzaamheden. De volgende stap is om behalve België ook eens verder over de grenzen te gaan en te zien of dit daar ook goed werkt.
HP support
Ik heb de communicatie met het HP support team gebruikt om vragen te stellen tijdens de installatie. De reactie snelheid van dit support team was erg snel en probleem oplossend. Absoluut sneller dan ik zakelijk gewend ben en zeker binnen de normale response tijd. Mijn complimenten aan HP support, goed gedaan.

Het HP docking station
Het HP docking station is ff anders dan ik gewend ben van HP. In dit geval sluit je 1 kabel van de docking station aan op de (USB-C) aansluiting van de tablet. Het docking station zelf heeft alle nodige aansluitmogelijkheden (LAN , HDMI, 4x USB, 1x USB-C, monitor)
Zelf moet ik erg wennen aan dit type docking station, omdat ik een laptop gewend ben die ik normaal gesproken in een bracket steek. Ff wennen dus.

Totaal plaatje/Conclusie
Fijne machine en uitgebreide hardware mogelijkheden en op software gebied zeker wat je gewend bent.
Overal toepasbaar. Thuis, onderweg en op locatie m.b.v. Mobile Connect Pro.
Werkt als een mobiel / draagbare laptop maar in een handige tablet vorm.
Zeker een aanrader voor een ieder als je op dit moment een keuze gaat maken.

Trainer 08-07-2016

Echt een ongelofelijke alleskunner. Super snel en een top internet verbinding. Echt super voor onderweg om bv presentaties en dergelijke te geven. Ook super om gewoon achter te werken. Ideaal los toetsenbord en een uitstekend geluid.
Echt ongelofelijk blij mee zeker ook met de uitstekende hulp en service.

Kevin 02-06-2016

Mooi apparaat en werkt fijn!

In de periode dat ik de HP Elite x2 1012G1 heb kunnen gebruiken heb ik hem tot het uiterst getest en heb zo duidelijk de plus als min punten kunnen vinden over het product!

Over het algemeen oogt het product professioneel. En is deze van hoge kwaliteit waardoor deze robuust aanvoelt. Het mee geleverde toetsenboord is dun en werkt heel fijn. De trackpad was beter dan ik had verwacht wat ik toch een pluspunt vind! Verder is hij aardig krachtig en kan dingen zoals Internetten, Powerpoint en Autocad goed uitvoeren. Wel is hij duidelijk niet gemaakt voor gamen. Simpele tablet games zijn geen probleem maar als je dieper duikt in zwaardere games kapt hij er mee.

Windows 10 werkt over het algemeen fijn en soepel maar heb toch vaak dat hij vast loopt en ermee kapt wat ik erg jammer en irritant begon te vinden.

Het geluid is ook niet te bijzonder. Ik vind het zelfs erg tegenvallen. Het geluid wat uit mijn Iphone 6s komt klinkt beter en kan ook harder (op vol volume klinkt hij alsnog beter)

Verder ben ik zeer tevreden over het product ook al is de prijs vrij hoog.

Deejee 02-06-2016

Doei Apple.. Hallo HP X2

als verwent apple fan, toch drang naar meer mogelijkheden.
na veel afwegen uiteindelijk gekozen voor de HP X2.
en vanaf het moment van aankoop geen moment spijt gehad.
glashelder beeld, prachtig vorm, en robuust uiterlijk.
een heerlijk tablet maar tegelijkertijd ook een super notebook door het magnetische toetsenbord.
Ik gebruik de HP X2 veel voor mijn werk, waarbij ik meerdere zwaardere software programma's tegelijk moet laten lopen.
Dit gaat ongekend goed en zonder slag of stoot gaat de accu verbluffend lang mee.
Maar ook tijdens de presentaties welke ik met groot gemak bij mijn opdrachtgevers toon, laat de X2 zich van zijn beste kant zien.
Het grote voordeel vind ik toch ook wel het aantal USB poorten welke aanwezig zijn. Dit maakt het mogelijk om diverse randapparatuur aan te sluiten zonder gebruik te hoeven maken met een Hub.
Maar niet alleen zakelijk is het een heerlijk apparaat.
Ook thuis lekker op de bank, of de kids achterin de auto is het genieten.
Ook het voordeel van de interne simkaart waardoor vanuit HP een internet toegang wordt verleend wereldwijd is heerlijk!
nu een paar keer voor mijn werk in Belgie en Duitsland geweest en dan is het toch wel heel makkelijk gebruik te kunnen maken van het internet zonder torenhoge rekening achteraf te moeten aantreffen wanneer je thuis bent.

kortom:
Mooi groot helder scherm,
Super makkelijk in gebruik, zelfs na gewenning van apple.
Enorm krachtige batterij.
en van alle gemakken voorzien.
Van alle tablets/notebooks is deze er toch echt eentje om verliefd op te worden!

petschi 25-05-2016

Goed reisgezelschap

Sinds een aantal weken deze tablet/laptop (met los toetsenbord) aan wat testen onderworpen.
Het eerste dat bij ontvangst opvalt is het tamelijk forse gewicht van de tablet in vergelijking tot bijvoorbeeld een android versie. Eea voelt wel degelijk aan maar kan bij lang gebruik wellicht tot vermoeidheidsklachten leiden.
Het bijgeleverde toetsenbord laat zich zonder problemen monteren (magnetisch en klikt vrijwel vanzelf op de juiste plaats) uitklappen van de in de tablet geïntegreerde steun (van plastic dus kwetsbaar = minpuntje; aluminium was wellicht beter geweest ?) levert je vervolgens het gemak van een 'gewone'laptop.
Opstarten van het systeem (met windows 10) gaat supersnel en werkt zoals het hoort. PC gebruikers voelen zich direct thuis.
de geïnstalleerde simcard is een toegevoegde waarde voor de reiziger die graag onderweg werkt maar geen wifi tot zijn/haar beschikking heeft. Eenmaal geactiveerd kun je gebruik maken van een 4g netwerk zodat je gewoon verder kunt werken aan hetgeen waar je thuis/kantoor mee was begonnen.
Bij gebruik als tablet valt het afwijkende toetsenbord op. Hierop zijn geen cijfers te zien. Deze komen pas tevoorschijn als je de toets hiervoor aanraakt waarna er rechts een numeriek pad verschijnt als bijvoorbeeld van een mobiele telefoon. Dit is even wennen en is niet altijd handig. Een Qwertybord (als het losse) was handiger geweest.
Conclusie : een mooi vormgegeven tablet (en toetsenbord) dat doet wat er van verlangd wordt en zeker een aanrader is voor diegene die vaak onderweg nog iets wil doen.
Qua prijs echter niet echt geschikt voor de gemiddelde student

LenKo 21-05-2016

Een goede, kleine laptop!

Omdat ik veel reis voor mijn werk/studie heb ik gekozen voor de HPX2. Vanaf het eerste moment valt op dat de kleine laptop erg stevig aanvoelt. Zowel het toetsenbord als de stand waarmee je het beeldscherm rechtop zet.

Ik gebruik de HPX2 vooral als laptop, als tablet laat deze het afweten tegenover andere tablets. Dat komt vooral door het besturingssysteem, ik gebruik liever een tablet met Android of IOS dan Windows.

Mobile Connect van HP werkt erg fijn. Met name in de trein is dit erg prettig omdat de Wifi daar erg traag is. Verbinding maken is erg simpel en het geeft ook duidelijk en overzichtelijk aan hoeveel data je verbruikt.

Het beeldscherm van de laptop is erg goed, het geluid is prima, maar niet wat je zou verwachten als Bang & Olufsen ziet staan.
Bij normaal gebruik gaat de accu ongeveer een uur of 8 mee. Wanneer je er video’s mee afspeelt is de accu na een uur of 4 leeg. Minpuntje aan deze laptop is dat er maar twee aansluitingen op zitten. 1x een USB poort en 1x een USB-C poort, de laatste wordt ook gebruikt voor het opladen van de laptop. Ik had hierbij graag nog een HDMI aansluiting gezien, ik moet er niet aan denken dat ik een keer een presentatie geef en ben vergeten mijn laptop op te laden.

De laptop start snel op en opent programma’s ook erg snel. Als je opzoek bent naar een goede laptop voor normaal privé/zakelijk gebruik (dus geen zware grafische programma’s gaat draaien) is dit absoluut een aanrader!

wilo70 21-05-2016

Super strakke Windows tablet

ik heb deze tablet, is eigenlijk veel meer dan een tablet maar oke, nu een aantal weken en ik moet zeggen ik ben zeer verrast en erg tevreden. Door de ssd start ie super snel op en kun je ook meteen aan de slag met wat het ook is dat je wilt doen. Of je nu je mail wilt checken, thuis wilt werken of lekker op de bank of in bed een filmpje wilt kijken. Het geluid van de Bang&Olufsen speaker is erg goed en helder.Het ontwerp is erg strak en de kwaliteit voelt super. Door het aluminium design is hij stevig en toch niet te zwaar. Ik gebruik hem vooral met toetsenbord voor het thuis werken maar ook het kijken van een filmpje zonder toetsenbord gaat fijn. Al met al is dit zeker een tablet+ die ik aan iedereen aan kan raden als je op zoek bent naar een degelijk apparaat, dat snel is, goede geluidskwaliteit heeft en er bovendien ook nog eens erg goed uit ziet.

Nico39 19-05-2016

Fijne en snelle laptop

Sinds een maand heb ik deze laptop in mijn bezit. Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor mijn werk. Het is een laptop waar makkelijk mee te werken is. Het installeren en in gebruik nemen ging erg snel. Grafisch was het even wennen, maar het beeldkwaliteit maakte het erg goed.
Doordat de laptop licht in gewicht is, is het makkelijk om mee te nemen. De laptop is snel opgestart, waardoor aan het werk gaan of even een notitie maken makkelijk gaat. Ik laat de laptop thuis volledig op, hierdoor kan ik gelijk aan de gang en hoef ik niet eerst opzoek naar een stopcontact.
Door het werken met Mobile Connect Pro is erg fijn. Activeren gaat goed en het gebruik is fijn.
De Hp elite X2 1012 is een echte aanrader voor zakelijk gebruik.

Sam 19-05-2016

Schitterend product, maar niet alles is wat het lijkt

De HP Elite X2 ziet er schitterend uit en is ook uitstekend gebouwd. Hoogwaardig aluminium en glas zorgen voor een premium look and feel. Multitasken gaat perfect dankzij een reactief touchscreen en geluid klinkt helder en dtnamisch door mijn koptelefoon. Met genoeg key travel en toetsenbord verlichting is het dunne toetsenbord ook uitstekend. daar houdt het helaas wel een beetje bij op.

De HP liep bij mij regelmatig vast en dan moest ik hem helmaal opnieuw opstarten. Dit is voor mij wel een dealbreaker. Daarbij zijn de speakers dramatisch slecht. Ze klinken hol, zijn zacht en er zit geen enkele vorm van bas in.
Het scherm is niet meer dan oke. Kleuren zijn wat flets en het is jammer dat HP voor dit geld niet voor een hogere resolutie gekozen heeft.

Als tablet vond ik hem ruim voldoende, maar als je opzoek bent naar een goede laptop, ga dan liever voor een goede laptop in deze prijsklasse. Ik werk toch echt veel liever op mijn macbook dan op de HP Elite X2. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel.