Apple iPad mini 4 2015 7,9 inch / grijs / 128 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad mini 4 2015 7,9 inch / grijs / 128 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

AH 01-07-2016

Apple Ipad mini 4 16 GB

Qua vormgeving een mooi product vanwege de slanke vormgeving. Licht van gewicht en precies het goede formaat om vast te kunnen houden. Dit in tegenstelling tot het formaat van een 'gewone' iPad, maar dat is persoonlijk. Op het punt van opslag heb ik de bewust keuze gemaakt voor de 16GB versie. Voor mij is het niet nodig films, muziek en foto's fysiek op het apparaat op te slaan. Films stream ik via bijvoorbeeld Netflix naar en muziek stream ik via bijvoorbeeld Spotify, waardoor ik geen behoefte heb aan meer opslagruimte. De opslagruimte van 16GB biedt meer dan genoeg opslagruimte voor apps en bijvoorbeeld iBooks. Mijn ervaring is dat de accu makkelijk een hele dag meegaat, bij afwisselend gebruik. Hiermee bedoel ik dat ik afwisselend op het internet surf op bijvoorbeeld Pinterest, een film stream, wat muziek luister, rondhang op social media en een een e-boek lees. Ik hoef me bij dergelijk gebruik niet druk te maken over een accu die het halverwege de dag begeeft. Dit is een groot pluspunt, gezien het formaat en het handzame lichte gewicht van het product. Mocht je toch de hele dag lang films kijken en tussendoor games spelen, dan is de accu met de bijgeleverde adapter van 10 W binnen 2 tot 3 uur volledig opgeladen (0-100).

Mijn persoonlijke afweging ging tussen de 2 en de 4, maar vanwege de gewijzigde hardware specificaties heb ik gekozen voor de 4. Hoewel er een eenzelfde beeldresolutie is, heeft de 4 meer werkgeheugen, een snellere processor en zal deze langer door Apple worden ondersteund. Denk aan IOS updates e.d. En voor mij een groot pluspunt is de goede werking van de touch-ID, wat ik als erg prettig ervaar tegenover het moeten intoetsen van een code, indien je dit hebt ingesteld.

mumzel66 21-01-2016

loopt regelmatig vast, reageert op onverklaarbare momenten erg traag. Apps die bij google play gratis zijn kosten hier geld. overal moet voor betaald worden. Geen GPS in wifi versie alleen in G4 versie. Staat er in kleine lettertjes bij, voel me bedrogen met het niet duidelijk vermelden van deze spec. GPS chip kost 2 euro. Gewone bt gps muis werkt niet. Alles is afgeschermd en kost extra geld. Geldklopperij. Nu een Onda V919 gekocht. Zelfde display, sneller, G3, GPS, android en maar 125 euro. Elke ios up(g)date maakt het toestel langzamer. Nu wil ik de laatste ios niet installeren en krijg elke keer een melding die ik weg moet drukken. Ik ben bang dat als ik wel upgrade het helemaal niet meer goed en zeker langzamer werkt. Crimineel om alles zo goed af te schermen en je eigen protocollen aan te houden zonder dat hier technische redenen voor zijn.
In het verleden jaren bezig geweest om snelheid uit de gps sensor van een iphone te krijgen.

Roy 05-01-2016

Ik ben al vanaf dag 1 fan van Apple. Heb inmiddels de iPad 2 de iPad mini de iPad mini 2 gehad en nu heb ik dus de iPad mini 4. Ik vindt dat Apple kwaliteitsproducten maakt en dat zie je dus ook aan de iPad mini 4. Hij is ligt, mooi scherm en lange accu duur. Het besturingssysteem iOS en deze iPad zijn een geweldige combi.

Miss Anneke 29-12-2015

Naast mijn gewone iPad, heb ik de mini aangeschaft. Ik merk dat ik deze veel vaker gebruik, omdat hij lichter is en een scherp beeldscherm heeft. Bovendien past hij makkelijk in mijn handtas.
Op de vakantie maak ik er foto's mee en ik moet zeggen dat de foto's die buiten gemaakt zijn prachtig uitkomen. De binnenfoto's zijn wat korreliger.

Sam 26-12-2015

Deze iPad is zijn geld meer dan waart. Hij is licht, de accu gaat lang mee en hij ligt lekker in de hand.
Als je kan kieze tussen de iPad pro of de iPad mini 4 ga dan meteen naar de iPad mini 4.

Ron63 20-12-2015

Ben eigenlijk Windows fan en nog steeds, maar door een paar apps die op Windows niet voorhanden zijn, gekozen voor een goed alternatief.
Android is het net niet, dus gekozen voor dit exemplaar.
Mooie tablet: snel, handzaam, zeer goed scherm.
Het enige minpuntje, althans jammer dat je niet draadloos kan opladen.

Kortom: zeker geen spijt, sterker nog met recht een aanrader