Asus ZenPad Z380C 8,0 inch / metallic / 16 GB

• Test panel 7,6 dec 2015

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus ZenPad Z380C 8,0 inch / metallic / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

lgn390 14-04-2016

Handzame tablet om zelf te personaliseren

Ik heb de Asus Zenpad 8.0 nu een maand intensief in gebruik, en ik denk een goed beeld te kunnen schetsen van deze tablet. Omdat ik hiervoor een Apple Ipad 3 heb gehad zal ik de Asus Zenpad in de review af en toe vergelijken met de Ipad.

Ik ben erg tevreden over de Asus. Ik gebruik de tablet vooral om mails af te handelen, series/films te kijken, muziek te luisteren, social media bij te houden, online te shoppen of spelletjes te spelen. Voor deze activiteiten is de tablet zeer geschikt! De belangrijkste pluspunten som ik op, met een toelichting.

- Formaat en stevigheid

Het eerste wat mij opviel was het handzame formaat van de tablet. Hij is niet te groot waardoor hij prettig in de hand ligt. Terwijl vriendlief op tv voetbal kijkt kan ik uren mijn favoriete series op de Asus kijken, zonder lamme armen te krijgen. Zelf vind ik het daarbij prettig dat de Asus niet te dun is, dat geeft een stevige feel als je de tablet in je hand houdt. Het formaat werkt vele malen beter dan de (voor mijn gevoel) te logge en grote Ipad 3.

- Mogelijkheden om te personaliseren

De Asus kun je helemaal naar je eigen stijl personaliseren. Een heel groot pluspunt ten opzichte van bijvoorbeeld een Ipad, omdat je daar weinig tot geen mogelijkheden tot personalisatie hebt. Je kunt je tablet zowel intern als extern aanpassen.

Intern
Je kunt verschillende (gratis) thema's downloaden waarbij je startscherm en alle overige weergaven aangepast worden. Zo kun je dagelijks je thema aanpassen. Zo kun je je tablet ook naar een zakelijke bespreking meenemen als je wilt. Kun je thuis je eekhoorntjes-thema weer aanzetten.. Waar je deze functie ook voor wilt gebruiken, je tablet zal in ieder geval nooit gaan vervelen als je de thema's regelmatig wisselt. Voor mij in ieder geval een groot pluspunt!

Extern
Asus heeft een groot scala aan covers en hoezen voor de Zenpad 8.0. Zo heb je een DTS Audio Cover om samen met vrienden van muziek of een film te genieten. Ik raad iedereen aan om deze case er bij te kopen. Dan kun je met mooi weer Spotify luisteren in de tuin ;)
Je hebt een ZenClutch (mijn persoonlijke favoriet) waarmee je tablet goed beschermd is. Vooral voor de dames onder ons; het geeft de illusie van een leren clutch. Handig als je de tablet een keer mee moet nemen in je tas.
Dan is er nog de Power Case, waarmee je de levensduur van de batterij kunt verlengen.
En er zijn cases in verschillende kleuren voor de achterkant van je tablet. Ook hierbij geldt dat je tablet niet snel gaat vervelen. Bovendien kun je je tablet zo aan elke situatie aanpassen.

- Resolutie en helderheid.

Ik heb weinig verstand van de gedetailleerde specificaties maar voor het oog is het een helder en kleurrijk scherm. Ik was blij verrast door de beeldkwaliteit. De Asus geeft een mooi beeld om al je foto's en films duidelijk af te spelen.

Na een maand heb ik voor mijn gevoel nog niet eens de helft van de mogelijkheden ontdekt van deze tablet. Ik heb het idee dat deze tablet zo veel méér mogelijkheden heeft dan een Ipad. Dit kan zowel een voor- als nadeel zijn. Een Ipad bedienen is heel simpel, iedereen kan dat. Het vergt meer proberen om een Asus Zenpad te gebruiken. Niet dat het apparaat lastig is in gebruik, maar er zijn zo veel mogelijkheden dat je niet snel uitgeleerd bent. Er zitten veel handige snufjes verstopt. De handleiding die bij de tablet zit is erg summier dus je moet er echt zelf mee aan de slag.

Ik heb verder niets op te merken over de werking van de tablet. Snelheid van apps en programma's en reactie op aanraking zijn goed! Daarnaast zijn er veel mogelijkheden met betrekking tot de beveiliging van het apparaat en het instellen van meldingen.

Tot slot nog een aantal punten van kritiek vanuit mijn ervaring.

- Hoesjes vervangen

Ik ondervind af en toe wat moeite als ik de covers van mijn Asus wil wisselen. Het is prettig om de tablet aan te kunnen passen, maar vooral de Audio Cover, ZenClutch en Power Case zitten erg goed vastgeklikt aan de tablet. Ik heb geen lange nagels en ik merk dat het die toch wel essentieel zijn bij het verwisselen. Daarnaast ben ik af en toe bang dat ik het plastic breek of beschadig omdat ze zo goed vastgeklikt zitten. Waarschijnlijk zal een cover niet zomaar breken, maar ik moet erg hard trekken om de achterkant van de tablet los te krijgen. De standaard cases krijg ik wel eenvoudig los.

- Batterijduur

Ik weet niet of dit specifiek iets van de Asus tablet is, maar ik vind dat de batterij niet lang genoeg mee gaat. (Zou zomaar aan mijn hoge eisen kunnen liggen want dat vond ik van de Ipad ook ;) ). De Power Case helpt zeker mee, maar de batterij gaat niet lang mee als je lange tijd intensief gebruik maakt van de tablet. Intensief gebruik is in mijn ogen het kijken van series via een app als Netflix. Ik heb de precieze gebruiksduur nog niet bijgehouden, ik zal dit na de volgende keer opladen bijhouden en dit toevoegen aan m'n review.

Al met al vind ik de Asus Zenpad 8.0 een mooi apparaat. Vooral de prijs, de mogelijkheid tot intern en extern personaliseren en het handzame formaat zijn voor mij redenen om deze tablet te kopen.

verhoevenveghel 04-04-2016

Asus ZenPad 8.0

Tablet
De tablet heeft de volgende specificaties:
• Scherm: 8 inch (1280 x 800)
• Processor: Intel Atom x3-C3200 64 bit
• GPS
• Bluetooth 4.0
• Camera: 0.3 MP voorzijde, 2 MP achterzijde

Verpakking
De verpakking ziet er mooi vormgegeven uit. Niet veel groter dan de tablet zelf met een summiere beschrijving van het product.

De bouwkwaliteit
De tablet is stevig gebouwd en voelt zeer solide aan. Ook door het formaat van 8 inch ligt deze lekker in de hand. Het ontwerp is mooi en strak maar ook speels door de mogelijkheid om de achterkant van de tablet te vervangen door andere kleurtjes of speciale covers, waarover later in de review wat meer informatie.

Connectiviteit
De standaard aansluitingen en draadloze mogelijkheden zijn aanwezig MicroUSB, Bluetooth 4.0, WiFi 802.11 b/g/n, koptelefoon en een microSD slot. Deze laatste is weg gewerkt onder de cover aan de achterzijde.

Tevens beschikt de tablet ook over een connector onder de cover aan de achter zijde van de tablet. Deze connector wordt gebruikt bij het aansluiten van een aantal accessoires zoals de audio cover of powercase

Het beeldscherm
De resolutie van de tablet is 1280 x 800 en voldoet het prima voor het dagelijks gebruik van de tablet. Het beeld is helder en heeft dankzij de software van Asus veel instel-mogelijkheden..
De kleuren zijn zeer goed weergegeven en zeer helder. Zeker met het kijken van series en films is het prettig scherm om naar te kijken.

De Software
De tablet word geleverd met Android Lollipop 5.0.2. met een de ZenUI skin van Asus. Ik ben gewend om met eenvoudige versies van Android te werken maar de toevoeging gedaan daar Asus in de ZenUI skin is prettig en voelt niet log aan. Ook heeft asus een aantal prettige apps, zoals Galerij, PhotoCollage, snelmemo en supernote.

De tablet werd geleverd met een oudere versie van android welke via de website van Asus eenvoudig te updaten was naar de laatste versie.

Helaas zoals bij meerdere merken zijn er een aantal onnodige apps geïnstalleerd. Gelukkig zijn de meeste van deze apps wel te verwijderen en anders wel uit te schakelen.

De performance/gebruik
Voor standaard gebruik voldoet de tablet uitstekend. Het laden van zware internetpagina's is geen probleem. Het scrollen door zo'n pagina gaat soepel en zonder stotteren.

Het kijken van een serie/film verloopt ook allemaal zonder problemen. Zelf maak ik veelvuldig gebruik van HorizonGO en Netflix en het enige dat ik merkte is dat bij het laden er kortstondig wat haperingen zijn maar na de eerste 10 seconden is dit verdwenen en kun je de serie / film zonder enig probleem kijken.

Het laden van zwaardere programma’s/Spellen heeft enige tijd nodig maar als het programma/spel een maal geladen is heeft de tablet geen probleem om deze goed weer te geven. Wij beschikken ook over de Nvidia Shield K1 tablet welke beschikt over een iets krachtigere CPU en GPU waardoor de zwaardere spellen iets vloeiender lopen dan op de Asus Zenpad.

Sinds de laatste update heeft de tablet wel af en toe de neiging (eens per week) om zich zelf op nieuw op te starten. Dit is tot nu toe nog niet storend ervaren, maar hopelijk wordt dit bij een toekomstige update verholpen.

Het geluid
De kwaliteit van het geluid van de tablet is standaard al voldoende en door de speaker aan de voorzijde ook goed te horen. Met de optionele Audio Cover veranderd dit meteen in een zeer goede kwaliteit waardoor het een zeer fijne tablet wordt om een serie of film te kijken.

Accuduur
De accuduur is standaard al zeer goed en je kan er met gemak zo'n 8 tot 10 uur mee door. Je kunt er dus een hele dag vooruit voor de tablet weer geladen moet worden. Door de extra accu aan de tablet toe te voegen wordt dit nog beter en kan de tablet een gehele dag gebruikt worden zonder extra op te laden.

De camera
De camera is leuk om simpele plaatjes te maken of te gebruiken voor een video chat maar daar de lage resolutie moet je hier niet te veel van verwachten.

Accessoires
Voor de tablet is een redelijk wat accessoires te krijgen waaronder een aantal verschillende covers welke hier kort besproken worden.
• Standaard zit op de tablet een cover (Zen Case) welke overeenkomt met de kleur standaard kleur van de tablet (Wit, Zwart of Zilver) tablet. Deze cover kan ook vervangen worden door een cover met een leuk kleurtje zoals oranje of blauw.
• De cover is ook te vervangen door een luxe hoes (Zen Clutch) welke dus aan de achterzijde, als vervanging van de cover, aan de tablet wordt vast gemaakt. Deze hoes beschikt over magneetjes waar door de hoes in verschillende standen te gebruiken. Tevens zorgen deze magneetjes ook dat de hoes gesloten blijft. Bij het open van de hoes ontwaakt de tablet ook waardoor deze direct te gebruiken is.
• Voor tijdens het kijken van series, tv of films is er ook de mogelijkheid om de audio cover te gebruiken welke beschikt over zes luidsprekers welke een zeer duidelijk en mooi geluid geven. De cover is zo ontworpen dat de tablet ook overeind staat en dus neergezet kan worden tijdens het kijken. In de cover zit ook een extra accu verwerkt voor de speakers. De speakers en accu maken de cover echter wat dikker en zwaarder, waardoor deze voor dagelijks gebruikt wat minder handzaam is.
• Voor dagen waar de mogelijkheid ontbreekt om deze tussendoor op te laden bestaat de mogelijkheid om een accucover (Power Case) toe te voegen aan de tablet. Hierdoor houd de tablet het een gehele dag vol bij normaal tot intensief gebruik.

Wij gebruiken de tablet het meeste met de luxe cover omdat deze een goede bescherming geeft en de tablet ook in verschillende standen op de tafel of schoot te gebruiken is. Bij het kijken van een film of serie wisselen we naar de audio cover omdat deze op het gebied van het geluid een echte toevoeging is.

Conclusie
De tablet is met zijn formaat handig om mee te nemen en heeft een goed beeldscherm. Het kijken van series/films of het lezen van de krant of een boek is zeer goed te doen. De audiocover is een groot pluspunt tijdens het kijken van series/films ook al maakt deze de tablet wat dikker en logger, het extra geluid dat het brengt is het meer dan waard.

Deze tablet is een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een tablet voor een redelijke prijs met een handzaam formaat. De specificaties van de tablet zorgen ervoor dat de applicaties voor dagelijks gebruik soepel lopen. De standaard en populaire spellen zoals candy crush, maar ook het spel zoals rayman loopt soepel op de tablet. Ben je een echte gamer dan zou ik iets meer uitgeven en een Nvidia Shield K1 kopen.

wiepa74 14-12-2015

Ik heb de tablet een paar dagen in bezit en moet zeggen dat ik blij verrast was over de beeldkwaliteit van de tablet. Ook hen ik een dts- audio cover erbij en het geluid is stukken beter. De snelheid waar het scherm op reageert is wat je verwacht van een tablet. Helaas zijn de foto's die je maakt van mindere kwaliteit, maar dat mag de pret niet drukken. Al met al een goede tablet die aan de verwachtingen voldoet. Zeker een aanrader

66.bianca 14-12-2015

Wij hebben de Asus ZenPad 8.0 nu enige tijd in gebruik. De tablet is licht. Na de update kan je er vlot op werken. De installatieprocedure is duidelijk alleen miste ik wel een handleiding of een link naar de handleiding. Het is een leuke tablet aangezien je de mogelijkheid hebt net zoals bij een telefoon de covers te wisselen. Ook de mogelijkheid om de audio cover te installeren is een hele leuke aanvulling op deze tablet. De kwaliteit van een film en You-Tube filmpje bijvoorbeeld worden hier heel anders door dan met het gewone geluid. De camera vindt ik van wat mindere kwaliteit helaas. Het is wat korrelig omdat het maar 2.0 megapixels is. Wat ik ook jammer vind dat je geïnstalleerde apps die je niet gebruikt niet kunt verwijderen Mijn meiden (12 en 8) hebben er ook spelletjes op gespeeld waar die prima geschikt voor is.
De accuduur is goed. Dit geld ook voor het geheugen van de tablet die je kunt uitbreiden met een kaartje. Je kunt de tablet makkelijk een dag gebruiken zonder deze op te moeten laden. Al met al is de Asus ZenPad 8.0 een aanrader met veel mogelijkheden.

Sjak 12-12-2015

Als ik de Zenpad ZS380 vergelijk met mijn IPad 3 dan is het formaat van het scherm toch wel even wennen. Toch zijn de beeldkwaliteit en de geluidskwaliteit uitstekend. Dit laatste komt mede door de verwisselbare cover van de ZenPad die DTS surround sound mogelijk maakt. Hierdoor is het een mooie tablet om op schoot films of series te kijken. Toch zijn er ook nog wel wat verbeter punten. De power en volume knoppen zijn tamelijk dun en door de cover wat moeilijker te gebruiken. De Asus ZenPad ZS380 draait op Android 5.0.2, en beschikt uiteraard over camera’s aan voor en achterkant, Wi-Fi en Bluetooth maar ook over GPS. Ook de bijgeleverde software vind ik wat minder, maar via de google playstore is dit snel op te lossen.

Bientjuh73 12-12-2015

Bij het eerste gebruik was de tablet ontzettend traag. Dit bleek achteraf te komen doordat heel veel apps werden geupdate, en na het installeren van een software update was de lag helemaal weg. Het systeem loopt heel erg soepel, en er was geen stottering meer te bekennen. Opstarten van apps duurt niet heel erg lang. Maar er zijn ook nadelen aan deze tablet. Om te beginnen zitten er veel voorgeinstalleerde apps op, die ik helemaal niet wil. Ik vind deze tablet niet te klein en niet te groot, voor mij werkt dit perfect. Zowel om boeken te lezen maar ook om films/series te kijken, hier helpt het uitbreidbare geheugen ook mee.
Minpuntje vind ik dat de accu vrij snel leeg is als je spelletjes speelt.

Chily 12-12-2015

Ik vind deze zenpad erg fijn, omdat hij met zijn 8" tussen de twee meest gangbare maten in zit. Daardoor is hij licht en handelbaar, maar wel goed leesbaar. Een boek lezen is dan ook erg fijn op deze tablet.
Mijn vorige tablet, was dus 10" en veel zwaarder.
Wat ik ook handig vind is de verwisselbare achterkant. Ook de beschermhoes zit aan de achterkant geklikt, waardoor de tablet met hoes erg dun blijft en ligt.
Wat mij op viel bij de instellingen is dat je de kleuren en helderheid aan alle kanten en op veel manieren kan instellen.  Dat heb ik nog niet eerder gezien bij andere tablets.
Het geluid is goed, niet spectaculair, maar gewoon goed. Net als het beeld, dat is ook gewoon goed, bij bewegende beelden wordt het beeld iets minder.
Wel is hij snel en makkelijk te bedienen.
Wat ik wel raar vind is dat er geen handleiding bij zit of geen verwijzing naar een site met handleiding.

Riet47 17-03-2016

Zit de beschermhoes er standaard bij?

Jackes09 25-11-2015

Sinds kort ben ik in het bezit van een Asus ZenPad 8.0 Z380 (Grey). Het moet gezegd worden, een fan-tas-tisch apparaat. Geluid, dikke +, samen met de Sound Case is dit een genot voor je oren. Muziek komt met de DTS-HD Premium sound ruimtelijk tot leven. Hiervoor heb ik een tab gehad van 10.1 inch. Voor mij iets te groot en niet handelbaar. De 8.0 heeft voor mij de juiste grootte. Makkelijk vast te houden. De bediening, nadat ik alles geïnstalleerd had, is geweldig. Geen ovebodige dingen. Wel meer functies op deze kleine krachtige apparaat, die ik op die andere niet had. Opstarten van deze tab is goed tot zeer goed. Door de krachtige processor van Intel Inside heb je het gevoel dat je gewoon met een laptop bezig bent. En dan te bedenken dat je met een gewoon Android toestel bezig bent, die draait op Lollipop. Het beeld van de ZenPad is verbluffend mooi, met zijn HDTV weergave. Dan ook nog de pixel-weergave, haarscherp beeld. Al met al ben ik in zeer korte tijd een absolute fan van de Asus ZenPad 8 geworden.

Judith 20-11-2015

Snelle tablet. Ligt lekker in de hand. Enige minpunt is dat kwaliteit van foto's maken wat minder is. Ook bij lezen van mailtjes scrolt pagina niet mee.. Verder een leuke tablet

Arjan 20-11-2015

De Asus ZenPad 8 is een fijne, compacte tablet. Ik ben vooral blij met het formaat, lekker klein maar toch nog goed bruikbaar. Alles is goed te lezen en het scherm spiegelt niet, dat is fijn. Mooie kleuren ook!
Wat iets minder fijn is, is dat de camera niet zo goed is als ik verwachtte, deze valt toch een beetje tegen. Ook vind ik de snelheid van de tablet niet optimaal, maar dit kan ook komen doordat ik ongeduldig ben.
Al met al een hele fijne compacte tablet met goede en mooie accessoires!

Naolin 12-11-2015

Zeer traag apparaat. Je heb echt iets snellers nodig. De tablet heft 1,5 GB intern geheugen, hierdoor werkt het trager, blijft sneller vastzitten. Een grote game kun je niet spelen. Beeld vond ik niet scherp. Asus heeft mooie kwalitatief goede apparaten, heb zelf een Zenphone2 die supergoed werkt. Maar dit vond ik echt niks.

cvds 12-11-2015

mooi apparaat erg gebruiksvriendelijk zowel voor kids als volwassenen.Mooi formaat en mooie accesoires.

Annouk 08-11-2015

De Asus ZenPad ZS380 is mijn eerste tablet. Ik ben een studente die vooral veel gebruik maakte van haar mobiel en laptop, dus een tablet was wel even wennen.

Gelukkig is de ZenPad ontzettend gebruiksvriendelijk, snel, en makkelijk te doorgronden. Het is een perfect apparaatje om te gebruiken tussen je mobiel en laptop in.

De ZenPad heeft een scherp beeld en maakt ook redelijke foto’s en video’s en speelt ook prima video’s af. Wat dat betreft is de ZenPad het beste te vergelijken met trouwe smartphone. Niet perfect, maar heel redelijk en zeer betrouwbaar.

De ZenPad reageert lekker snel, en is perfect te gebruiken voor wanneer je onderweg bent. De grootte is ideaal – zeker om als E-reader te gebruiken; waar een mobiel al snel te klein voor is en een laptop te onhandig.

Bij mijn ZenPad had ik een verwisselbare cover, waarvan één met extra lange accuduur. En een lange accuduur die heeft het zeker! Ik kan er gemakkelijk twee dagen intensief gebruik van maken voordat het aangeeft dat het weer aan de lader gelegd moet worden.

De Asus ZenPad is misschien niet de beste tablet voor iemand die alles alleen maar op tablets doet en ook het beste van het beste verwacht, maar de Asus is wel perfect en zeer betrouwbaar voor de gelegenheidsgebruiker, de reiziger en de beginner. Kortom: een prima apparaatje waar je als beginnende tablet gebruiker zeer tevreden mee kan zijn.

Anoniem 06-11-2015

Met het opstarten vind ik dat dat het niet heel snel is maar ook niet langzamer. Iets sneller opstarten zou ik wel prettig vinden maar het is niet echt een probleem want ik heb hem eigenlijk altijd aan staan en doe hem niet uit.
Ik vind het beeldscherm op het eerste gezicht best goed. Maar als ik foto's of filmpjes wil bekijken met een hoog kwaliteit en ik ga inzoomen wordt het een soort van wazig. Dit vind ik jammer.
Over de accuduur ben ik over het algemeen heel tevreden. Wanneer ik hem 's avonds weg leg en de volgende morgen weer pak is hij maar een paar procenten gedaald. Dit vindt ik heel fijn. Met het kijken van filmpjes en spelen van spelletjes gaat de accu wat minder lang mee wat wel jammer is.

Kamila 01-11-2015

De tablet ligt erg goed in de hand (ook met kleine handen), hij ziet er zeer goed uit, beeld is mooi scherp met mooie, levendige kleuren.

De achterkant is heel makkelijk te vervangen en het hoes van Asus is heel praktisch, zeer elegant en beschermt de tablet goed.

De accu houdt het goed vol, de tablet is makkelijk in gebruik en wat betreft het geluid... ik vind het wel redelijk.

Het allergrootste probleem en minpunt van deze tablet is zijn snelheid. De tablet is erg traag bij eigenlijk alles wat ik ermee doe, of ik nou surf, facebook of gewoon een beetje de Asus apps gerbuik, hij is erg sloom. Hij blijft ook erg vaak vastlopen en dat in combinatie met zijn snelheid zorgt voor mij alleen voor irritatie.

De camera is ook aan de mindere kant maar het is nog prima te doen.

Al met al zou het een hele goede tablet zijn, als hij niet zo sloom was. Het is een goede tablet maar dat wordt belemmert door zijn tempo. Als hij niet vast zou lopen en iets sneller zou zijn, zou het zorgen voor veel gebruiksplezier.

Gino K 01-11-2015

Mooie goed uitziende tablet, prachtig beeld en super hoes met speaker en DTS geluid wat ik redelijk vindt klinken.
Werkt prima waar ik het voor gebruik, YouTube, Facebook, twitter.
Maar de browser voor het internet is erg traag en de tablet loopt regelmatig vast en als je iets opzoekt moet je wel geduld hebben.
De Ipad van mij ouders die 1 1/2 jaar oud is is vele malen sneller.
Maar is natuurlijk niet met deze prijs te vergelijken.Kortom ben er toch blij mee waar ik het voor gebruik.

Gino

sjappy10 30-10-2015

Ik heb nu de Asus Zenpad 8 een weekje in huis, en ik ben positief verast. Alseerste zag de doos er mooi en strak uit. De indeling was netjes, en ik had meteen zin om ermee aan de slag te gaan. Bij het opstarten moest ik inloggen met mijn google account, maar dat is algemeen bij tablets die op Android lopen. Wat ik ook moest doen, was een Asus account aanmaken. Dit vond ik zelf wat minder, maar uiteindelijk schijnt het wel voordelen te bieden. Bij het eerste gebruik was de tablet ontzettend traag. Dit bleek achteraf te komen doordat heel veel apps werden geupdate, en na het installeren van een software update was de lag (stotteringen) compleet weg. Het systeem loopt heel erg soepel, en er was geen stottering meer te bekennen. Wat ik nog beter vind is hoe soepel het systeem nu is. Opstarten van apps duurt niet heel erg lang. Maar er zijn ook nadelen aan deze tablet. Om te beginnen zitten er veel voorgeinstalleerde apps op, die ik helemaal niet wil. Zoals spelletjes en andere apps. Ook youtube filmpjes kijken nog niet helemaal lekker, en toen liep de tablet best vaak vast. Maar al met al, zijn mijn eerste indrukken goed. Ik raad de Zenpad 8 zeker aan!

hapcobot 23-10-2015

I found the size of the tablet is just perfect for commuters. It also has a stylish design which attracts me. The system is easy to be started with sufficient guidance. So far the speed is quite okay, and the system is stable. Considering the price, I think this tablet is something nice to have.

Jeanine 23-10-2015

Het design van deze tablet geeft een fancy indruk, netjes afgewerkt, zilveren rand en aan de achterkant op een leuke manier verwerkt welke tablet je in bezit hebt. Het scherm is helder en werkt vlot bij aanraking. Na het aanzetten voor de eerste keer krijg je gelijk verschillende updates die het gebruik en systeem versnellen. Ik vind deze tablet niet te klein en niet te groot, voor mij werkt dit perfect. Zowel om boeken te lezen maar ook om films/series te kijken, hier helpt het uitbreidbare geheugen ook mee.

Al met al een mooie luxe tablet voor een prettige prijs.