Sony Xperia Z2 SGP512E1 10,1 inch / zwart / 32 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z2 SGP512E1 10,1 inch / zwart / 32 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Teig 04-03-2015

Een geweldige tablet, lekker snel mooie kleuren.
Hij is ook lekker licht, samen met m'n experia Z1 telefoon een mooie combinatie.
Ik kan hem iedereen aanraden.

edkok 02-03-2015

Zeer tevreden over aankoop. Hiervoor had ik een Nexus 10. Daar heb ik o.a meevergeleken.

Beeldscherm em opstartsnelheid zijn zeer goed en vergelijkbaar in geval van android 4.4.4. Maar de Nexus werkt (nog) vloeiender android 5. De sony heeft nog geen android 5, dus dat kon ik niet met elkaar vergelijken. Met 4.4.4 is de Sony al zeer snel en soepel.

Redelijk "kale" android implementatie van android 4.4.4, dus niet veel (maar toch nog te veel!) overbodige sony apps. In ieder geval beter gedaan dan de Touchwiz van Samsung. De sony apps laten zich soms vervelend gelden, door (commerciele) meldingen. De apps kun je natuurlijk stoppen.

Accuduur is zonder de speciale STAMINA instellingen van de Sony vergelijkbaar. Vooral deze STAMINA instellingen van de Sony maken de accuduur merkbaar (veel) langer, afhankelijk van de gekozen instellingen.

Verdere pluspunten tov de Nexus:
- water en stofdicht, erg handig!
- door het opladen via de magneetlader hoef je niet steeds het klepje naar de usblader open te maken.
- de mogelijkheid om een SD kaart te gebruiken
- er zit zelfs een FM radio ontvanger in, vooral fijn als er geen WIFI is of de databundel (te) klein is
- erg mooi design.
- erg licht dus prettig lang vast te houden.

Nadelen:
- nog geen update naar android 5. Dat maakte op de nexus veel verschil, dus ik ben benieuwd!
- net als de Nexus flinke randen om het scherm.
- de uitgang voor de headset zit onderaan. Ik had 'm liever aan 1 van de zijkanten gehad.
- de magneetlader moet precies geplaatst worden, een docking station werkt dan beter dan een losse stekker

Samenvattend: een absolute aanrader!

foto-Giel 24-02-2015

De Z2 heeft een zeer goede kijkhoek,en scherp,prettig beeld. De kleuren zijn levensecht. Zwart is ook echt zwart. De Z2 wordt naast een Sony Alpha 77 II digitale camera gebruikt en de grote bestanden worden moeiteloos verwerkt. RAW-bestanden (.ARW van sony) zijn geen probleem. Alleen als je in "album" snél door de foto's bladert, wil deze app wel eens afsluiten. De fotobewerkings-apps die standaard meegeleverd zijn, zijn voldoende voor basic bewerkingen als uitsnijden, rechttrekken en kleur/belichting aanpassen. Voor wat meer creatieve bewerkingen is er de "Schets"-app, leuk maar niet echt professioneel.
Zet je fotoshop-touch erop (€8,-), dan kan je lekker los gaan.
Foto's gaan via de wifi van camera naar tablet.

De tablet start direct op als de cover geopend wordt of de aan/uit knop gebruikt wordt.
Aangenaam verrast met de accuduur. Heb geen ervaring met andere tablets, maar vergeleken met een laptop kan je eindeloos bezig zijn.

Inge1983 17-02-2015

Lichtgewicht tablet, daarom makkelijk mee te nemen.
Tevens waterdicht dus ook buiten veilig te gebruiken.
Beeldscherm is zeer goed, mooie kleuren en helder beeld.
Snelle processor dus korte opstarttijd en tijdens gebruik geen haperingen.
De accuduur is goed, bij ons normale gebruik (spelletje, internet, geen films) ruim een dag.
Minpunten: Wel vrij prijzige tablet en de camera is niet geweldig.

anjastabel 13-02-2015

Tablet is licht, snel en zeer gebruiksvriendelijk.

+ Punten
tablet reageert super snel, door de snelle processor
Scherm is zeer helder, en reageert perfect op op je vingers

- Puntje
Geen mobiel internet, er moet altijd WiFi zijn.

Red27 12-02-2015

ik heb de tablet nu al een paar weken en hij bevalt erg goed. De tablet heeft een prettig formaat en is opvallend licht. Het opstarten duurt zo'n 15 seconden en dan is hij direct klaar voor gebruik.
De functies komen exact overeen met de Xperia telefoons, en aangezien ik al 4 jaar Sony telefoons heb, vind ik dit erg handig.
De accuduur is super. Als ik hem intensief gebruik kan hij 10uur mee voordat ik hem aan de oplader moet leggen.
het enige nadeel van de tablet vind ik de tijd die hij nodig heeft om op te laden. Dat duurt wel een paar uur.
Het geluid vind ik goed maar niet geweldig. De boxen zitten aan de voorzijde. Ik vind dat geen probleem aangezien ik de tablet in een hoes/standaard heb en hem dus niet perse vast hoef te houden.
De camera op de achterkant maakt prachtige foto's/beelden. De camera op de voorkant is iets minder scherp, maar nog steeds is het beeld van zeer goede kwaliteit.
Het scherm reageert goed en snel op aanraken, en het scherm spiegelt amper. Met een anti-glare screen spiegelt hij helemaal niet meer!
Ik zou deze tablet zeker aanraden.

Richveen 09-02-2015

Prima tablet. De Z2 is dun en licht, ligt prettig in de hand en tablet / scherm reageert goed.
Klepjes is even wennen maar gekocht omdat de tablet waterdicht is. Tijdens de wandelingen wil het nog wel eens regenen in Nederland.
De randen rond het scherm zijn dik maar daardoor kun je de tablet goed vasthouden zonder dat de tablet ongewenste acties uitvoert. Verder is het scherm scherp, kleurrijk en helder

anjastabel 30-01-2015

Sony XPRIA Z2 is licht, dun en zeer gebruiksvriendelijk. Door dat het scherm capacitief is, reageert hij snel en nauwkeurig. Ik ben zeer blij met deze tablet, een echte aanrader voor iedereen.

de hestia 29-01-2015

Ik heb eigenlijk weinig ervaring met de tablet, maar hij ziet er mooi uit en werkt goed.
Moet nog heel veel leren maar dit komt helemaal goed. Ben heel blij met mijn Sony tablet. Heel belangrijk is dat hij spatwater dicht is. We gebruiken hem aan boord van ons schip en ook om te navigeren.

ik_ben_niels 29-01-2015

Erg goede tablet die vanwege zijn waterdichtheid goed blijft werken in stoffige en vochtige omstandigheden. Beeldscherm is helder en is onder alle omstandigheden goed zichtbaar, zelfs als de tablet nat is. Het tablet doet er lang over om op te starten (vergeleken met mijn macbook), wat betekent dat ik hem veelal gewoon aan laat staan. Gelukkig is dat vanwege de lange accuduur geen enkel probleem.
De boxjes klinken wat blikkerig dus externe geluidsversterking is een aanrader. Het tablet voelt stevig aan en kan behoorlijk goed tegen een stootje.

timenfloor 19-01-2015

de snelheid van de tablet vind ik goed helderheid van het scherm en de kleuren geven rust aan je ogen

Joey_V _1986 16-01-2015

De tablet bevalt goed!
Het ziet er erg mooi en stylish uit en wat het ding allemaal kan is ook echt heel goed.
De Sony cover heb ik er ook bij en die is echt heel handig.

Ik heb met elektronica altijd Sony gehad, tv PlayStation 1 t/m 4 en de tablet.
Sony me al jaren altijd goed bevallen.

Lisa1657 16-01-2015

Beeldscherm is handig groot en de tablet is niet zwaar. Mooi scherp scherm, alleen de dikke rand is minder. Hij start redelijk snel op en de accu gaat lang mee wanneer je geen film kijkt of internet gebruikt.

Delsen 07-01-2015

Ik ben heel blij met dit toestel. Het is erg licht en ligt goed in de hand. De kleuren zijn levendig en natuurgetrouw. De tablet beschikt verder over een goede lens en zowel aan voor- als achterkant is er een camera aanwezig. Het enige nadeel dat ik tot nu toe ondervond, is het gebruik van het querty toetsenbord. Wanneer je Nederlands als taal registreert, kan je enkel gebruik maken van een querty toetsenbord. Dit probleem is echter wel op te lossen door een app te installeren om een azerty toetsenbord te gebruiken. Ik wendde hiervoor het MultiLing-toetsenbord (play store) aan.

Knaepkens G 24-12-2014

De tablet nu enkele dagen in gebruik, ze voelt stevig aan en is perfect afgewerkt tot in de details. Het beeldscherm heeft zeer mooie kleurweergave, de kleurbalans is perfect.
De tablet deed direct een paar updates naar de laatste software versie, alles zonder problemen. Instellen was ook via eenvoudige, duidelijke, wizard.
De tablet is vederlicht en ligt prettig in de hand, het schermtoetsenbord reageert zeer goed, de plaatsing van de fysieke toetsen is ook goed overdacht.
Blij dat mijn keuze juist was, minpunt blijft android apps, wat een zoektocht om daar kwalitatief goede apps te vinden. Maar daar kan Sony niet aan doen :)

M Kuster 12-12-2014

Een prima tablet

Is dun en lekker licht.

Werk snel en heeft android besturing, dus makkelijke bediening.

Met play store eenvoudig programma's downloaden.

Het beeld is scherp en goed van kleur.

Chris1981tian 11-12-2014

Hij is mooi van design en mooi groot en mooi dun ben heel erg tevreden wou dat ik hem eerder had ik zou niet anders meer willen

durpee 07-12-2014

lichte, dunne tablet met goede prestaties die er fantastisch uitziet, ben dan ook erg tevreden met mijn aankoop. nog geen vastlopers gehad, apps starten snel op, spellen lopen soepel.

tijdens mijn oriëntatie gekeken naar de nexus 9, galaxy tab s en deze sony, de nexus viel af vanwege zijn schermverhouding (4:3), zwartwaarde van het scherm en bouwkwaliteit (kon bij de mediamarkt de achterkant zo induwen).
de tab s viel af vanwege de bloatware van samsung, vind de skin van sony dan toch prettiger werken. het scherm produceerde fantastische kleuren, maar als de samsung uitstaat is het scherm zelf grijs, waardoor zwart voor het gevoel toch niet helemaal zwart is.

kom ik meteen bij de verbeterpunten van de sony tablet, alhoewel de kleuren van het scherm spatten (vergelijkbaar met het amoled scherm van samsung) is het zwart onder een hoek nog steeds gewoon grijs, tijd dat sony ook met oled schermen gaat werken.
overdag is dit geen probleem, maar als je 's avonds een film kijkt zie je in donkere scene's een grijze gloed die het beeld beïnvloedt, je ziet er simpelweg minder details door.
verbeterpuntje twee is de camera, de foto's zijn gewoon niet mooi, maakt voor mij niet uit omdat ik daar m'n tablet niet voor gebruik, maar bij een topmodel uit 2014 zou je toch verwachten dat er een iets betere hardware in zou zitten.

Als ik het scherm op maximale helderheid zet gaat de tablet bij normaal gebruik een dag mee (als je kijkt in 'batterijverbruik' zit het scherm op 90%), schroef je de helderheid terug gaat de accu echt lang mee, dan red ik makkelijk een aantal dagen. opladen gaat ook een stuk sneller dan bij de voorganger (na een uurtje op de lader is de accu een kleine 50% gestegen).

heb er verder een aantal officiële sony accessoires bij gekocht, ook die werken boven verwachting goed.
zo gaat het scherm vanzelf aan zodra je de beschermhoes opent, het bluetooth keyboard (BKC10) maakt typen een stuk makkelijker (verbinding via NFC, je houdt het toetsenbord tegen de tablet en hij maakt vanzelf verbinding) en de BSC-10 speakerdock laadt de tablet op terwijl je met helder stereogeluid een film kunt kijken of muziek kunt luisteren (werkt ook met NFC).

hippy128 02-12-2014

Tablet is supersnel, beeldscherm is zeer goed, geheugen uitgebreid met micro sd 64G om muziek en films te streamen via de mediaserver naar het draadlose netwerk dit werkt perfect, had eerst via bluethoot als je dan ging browsen happerde muziek of film kan nu tijdens het luisteren ook nog andere dingen doen op de tablet. Eenigste min punt vind ik de positie van de Meldingen/status tabjes bovenaan het scherm dit is met browsen zeer hinderlijk.

sjefzuure 02-12-2014

Mooi helder beeldscherm. Snel. Een lichtgewicht om vast te houden. Een zwaargewicht in performance. Iets kleinere bezels en hij zou helemaal geweldig zijn !

Matse 28-11-2014

De Sony Xperia Z2 Tablet is één van de mooiste Android tablets op de markt. Er is eigenlijk maar weinig op de tablet aan te merken. Kernwoorden zijn: dun, licht, snel, stabiel en water- en stofbestendig. Qua technische specificaties en systeembenchmarks is de Sony Xperia Z2 Wifi 32 GB een high-end tablet. Aangezien de prijs vergelijkbaar is met de directe concurrentie komt de beoordeling neer op persoonlijke voorkeur voor (tot 128 GB) uitbreidbaar opslaggeheugen, en relatief weinig overbodige, voorgeïnstalleerde applicaties (nauwelijks verwijderbare bloatware). De accuduur en de oplaadduur (> 5 uur)zijn een kleine tekortkoming.

marie2 19-11-2014

Prachtige beelden zowel bij films als games, zeer snelle opstarttijd in verhouding met huidige laptop, batterij laadt zeer snel op en gaat daarna lang genoeg mee voor normaal gebruik.

karen de vocht 13-09-2014

Wat een fantastische tablet!
Na ipads en samsung note' ( van beide meerdere varianten gehad)is deze toch echt de snelste, lichtste, dunste tablet ooit!
Gekocht net voor de zomervakantie.
Had nog een minu usb- usb adapter.
Hiermee moeiteloos randapparatuur zoals usb kaartlezer aan te sluiten en kon razendsnel de foto van mijn spiegelreflexcamera sd kaart overzetten op de tablet.
Iets waarvoor ik voorheen speciaal een laptop mee moest nemen op vakantie
Ook usb stick met films / foto's / muziek...alles kan hij aan.
Hij ligt door zijn minimale gewicht ook lekker in de hand.
Afdichtenklepjes tja lastig volgens sommigen.
Maar voor degene die dit apparaat kiezen vanwege zijn waterdichtheid een must natuurlijk.
En anders ach die paar keer dat met name het usb klepje open moet..doe je met liefde met zo'n prachtig apparaat.
Ik koos hem om zijn beloofde snelheid en dat maakt hij dan ook zeker waard.
Ik wil en ga toch niet douchen met de tablet,misschien iets voor selfie-freaks?
Plus waar hij tov de Note 10.1 ook zeker beter in is, is de beeldkwaliteit!
Bijna 3d zo mooi soms!

Voor mij een topper !

RRene L 28-08-2014

Na veel reviews en testen gelezen te hebben, is de keuze op de Sony Xperia Z2 gevallen. Mijn keuze had te maken met o.a. snelheid van de processor, schermkwaliteit, gewicht, afmetingen en design. Tot op heden bevalt hij me in alle opzichten erg goed (beeldscherm, snelheid en design). Batterij gaan gaat zo'n 2 a 3 dagen mee (gebruik van ongeveer 3 uur per dag. Inmiddels heb ik een adapter voor mijn USB stick gekocht (zit niet in het pakket, erg jammer), ook dit werkt uitstekend. Al met al zeer tevreden over de nieuwe Z2...Een aanrader

swmok 27-08-2014

op zich een mooi scherm, maar eenmaal buiten in de zon bijna niet te lezen. Bladeren gaat snel.Weinig verbeteringen tov oudere tabs muv sneldheid en beeldkwaliteit. Voor deze prijs niet aan te raden een nieuwe tab te kopen.Eerst een Samsung tab 10.1. Weinig verschil te merken.