Sony Xperia Z2 10,1 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 84 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z2 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jerry337 13-06-2015

Deze tablet is gewoon top. Hij is licht snel gebruiks vriendelijk. Samen met mijn Z2 telefoon een helefijne combi. Tot nu toe 1 min punt gevonden de koptelefoon uitgang zit aan de onderkant. Deze had voor mijn gevoel links of rechts aan de zij kant moeten zitten.. Dit heb ik opgelost door een jbl E50 koptelefoon tekopen werkt via Bluetooth.. Helemaal geweldig nu.
Dus deze Z2 tablet raad ik aan voor iedereen...

XperiaW 21-04-2015

Prima tablet! De kleuren en scherpte van het scherm zijn erg mooi, veel beter dan mijn vorige tablet (Galaxy Tab 2). De tablet is lekker snel en licht, ligt lekker in de hand. De brede randen om het scherm zijn misschien niet zo mooi, maar wel prettig bij het vasthouden van de tablet, zodat je niet per ongeluk iets indrukt. Ik ben tevreden.

SDH78 22-03-2015

Heel tevreden met deze tablet. Oude was kapot gegaan en na lang zoeken bij deze uitgekomen. Belangrijkste pluspunten waren voor mij:
- nieuwste WIFI verbinding mogelijk (ac)
- waterdicht

Een echte aanrader!

m steltenpool 10-03-2015

De Sony Xperia Z2 tablet bevalt mij uitstekend om de volgende redenen:
- Licht en compact
- Snel en goede kwaliteit scherm
- NFC zodat ik eenvoudig fotos van mijn Sony camera kan halen
- 'Stamina' software waardoor de tablet heel efficient met zijn batterij omgaat en onnodige software uitschakeld
- Android met weinig bloatware (pre-installed software)
- Geleverd met handige docking station.

Ik heb voor de 16Gb versie gekozen en uitgebreid met een los 64Gb microSD kaartje, dit was uiteindelijk de goedkopere oplossing. De Sony SCR12 tablet hoes heb ik er ook bij gekocht. De hoes is dun, bruikbaar in combinatie met dock, kan de tablet in allerlei standen laten gebruiken en zorgt er voor dat de tablet automatisch op standby gaat.

Kortom, ik ben erg blij met deze combinatie.

Kmiec 04-03-2015

Ongelooflijk licht en dun, maar dat maakt het zacht. Materiaal aangenaam om aan te raken. Zeer goede helderheid van het scherm kunt u de maximale lucht te hebben. Robuuste batterij.

malinda.k 03-03-2015

De Sony Xperia Z2 tablet bevalt me heel goed. Heel mooi design en gemakkelijk in het gebruik,al met al een top product.

E. Hoonhout 02-03-2015

Prachtig afgewerkt apparaat met een mooi beeldscherm. De tablet reageert snel en krijgt een aantal handige app's mee. Niet zoveel rommel als bij Samsung...

Wel heb ik soms het idee dat mijn Asus tablet wat preciezer reageert op aanraking. Bij de Sony raak ik vaker onbedoeld iets aan.

De cradle (let op, niet altijd meegeleverd) is erg fijn. Niet meer met stekkertjes laden, maar netjes via contactjes. Helpt ook om het toestel goed waterdicht te houden.

Waterdicht, dat geeft toch een wat geruster gevoel bij gebruik in bad. Verder meer een gimmick denk ik.

Ik heb er ook een originele cover bij, de SRC-12. Ook weer van mooie kwaliteit en, heel belangrijk, hij kan er om blijven bij het laden op de cradle!

Verder waren mijn eisen Andriod en de mogelijkheid tot het plaatsen van een microSD. Daar voldoet deze tablet aan.

Alles tezamen nog erg tevreden over het apparaat. De cashback-aktie die erbij hoorde gaat minder soepel. Duurt érg lang voordat je je geld hebt. Bijna 7 weken weken verder en, ondanks toezeggingen, nog geen geld. Dat had ik niet verwacht van Sony.

rickytt3 11-06-2015

Kleine toevoeging. Na twee maanden wachten is de cashback betaald door Sony. Op de beloofde protector voor het schrijven van een review hier op Kieskeurig wacht ik nu nog steeds, ruim 14(!) weken later.
En dat zijn dan nog promotieacties, je moet er niet aan denken dat je een garantiegeval hebt. Voor mij in ieder geval nóóit meer Sony!

Fs19 01-03-2015

Tot nu toe zeer tevreden. De tablet doet alles wat het beloofd! Mooi scherm en de accu gaat lang mee.

ReneZ123 20-02-2015

Ik heb de Sony Z2 Tablet nu een aantal weken in gebruik en ik vind het een top apparaat. Hij is supersnel en de accu vind ik best lang meegaan. De daad werkelijke accuduur heb ik niet gemeten maar zo in het gebruik heb ik nog niet met een lege accu gezeten. Ik kan hem rustig een dag zonder problemen gebruiken voordat ik hem aan de lader leg. Als ik hem wat minder vaak gebruik dan komt hij maar 1 à 2 keer per week aan de lader. Het beeldscherm is super. Normaal heb ik een leesbril nodig maar het lezen vanaf de tablet gaat ook prima zonder bril daarbij hoef ik de tekst niet te vergroten die staat dan gewoon op standaard formaat.

Kortom ik ben zeer blij met mijn keuze voor de Sony Z2 tablet.

ronnie5262 18-02-2015

tablet nu een paar weken in bezit.
Vorige tablet Sony S
Wat me het meeste bevalt is het gewicht en de hanteerbaarheid. Tablet wordt ook gebruikt als reader en dan is gewicht pluspunt.
camera met de diverse opties en effecten voldoet uitstekend. Scherm zeer goed.
Internet gaat als een speer en ik heb nog geen probleem gehad met vastlopen.
overall een hele verbetering ten opzichte van vorige tablet S.

Steef69 18-02-2015

Na veel zoeken en verschillen bekijken van alle tablets die aangeboeden worden tocht op de Sony Z2 uitgekomen.
Erg mooi beeld en scherm is 10,1 inch.
Gewicht is perfect
Al met al zeker geen spijt van aankoop top tablet

PoehPoeh 17-02-2015

Deze tablet vervangt mijn Samsung Galaxy Tab 2: wat een verademing! Vederlicht, bloedsnel, een strak en kleurrijk scherm en met 'stamina mode' een meer dan redelijke batterijduur. Nu alleen de standaard Sony apps nog de-installeerbaar maken en dan is het de perfecte tablet!

Koen St. 16-02-2015

Ideaal apparaat, zeer mooie beeldkwaliteit en design.
Daarbij is de kwaliteit zeer degelijk en praktisch en heb je voor de prijs wat je betaald een top apparaat.

joakim 14-02-2015

Ik heb deze tablet goed voorbereid gekocht en ik moet zeggen dat hij aan alle verwachtingen voldoet. Mooi scherm, heel erg licht, snel, lange batterijduur.
Bovendien is de Sony-laag bovenop het Android besturingssysteem zeker een toegevoegde waarde.

N.S. LAWAND 12-02-2015

Ik heb de tablet nu al een paar weken en hij is een prima tablet. Ik had de problemen met de eerste twee toestellen, de eerste begon niet helemaal en voor de tweede na de update naar android 4.4.4 kitkat gestopt met de werking van de wifi en later het apparaat zelf gestopt en helemaal niet beginnen. Ik hoop dat de derde apparaat werkt nu voor een langere tijd zonder problemen. Voor deze derde apparaat ik zal wachten op android lollipop 5.1-update waarvan ik hoop dat het binnenkort verwachten van sony dit jaar. De Z2 tablet is zeer comfortabel en vast te houden met één hand. Prachtig beeldkwaliteit. Het scherm heeft een resolutie van 1920x1200 pixels, waarmee de Z2-tablet wat achterloopt op de rest van de markt.
Plus punten: Dun en licht, Premium design, goed ergonomisch design, Sherp, snelle Snapdragon 801, helder, kleurrijk scherm, Waterdicht en stofdicht, Afstandsbediening TV met MHL, Goed beeldkwaliteit (IPS).
Minus punten: Duur, Audio uitgang zit op rare plek, Accuduur is niet zo groot als sommige ander tablets, Camera niet van topkwaliteit, de tablet voelt fragiel aan, USB-aansluiting zit achter een irritant klepje, Niet mogelijk om te skypen zonder oordopjes of headset.

Timothy660 12-02-2015

Nadat ik een paar maanden mijn sony xperia z3 compact telefoon in bezit had ben ik op zoek gegaan naar een sony tablet. Omdat ik een 10 inch wilde ben ik uitgekomen bij de z2, welke eigenlijk nog steeds een van de beste specs heeft. Hij is snel, alles loopt soepel en hij start alles snel op. Daarnaast gaat hij lang mee voordat deze weer opgeladen moet worden. De zij en bovenranden zijn wat dik maar de tablet is wel heel dun en ligt goed in de hand. De achterkant is van fijn soort rubber/plastic materiaal gemaakt wat zacht aanvoelt en een goede grip bied.

Bebola 12-02-2015

Na de eerste tablet van Sony een paar jaar te hebben gebruikt nu over gegaan op de Z2.
Wat is hij vreselijk mooi ....verbeterd op vele fronten. Iets groter ook dan de oude en zoveel sneller.
Ik ben zeer content.

Joop1216 12-02-2015

Toptablet, ook met remote play met mijn PS4 een superapparaat. Mooi beeld en een snelle werking.

De hele familie heeft er plezier mee

Ule 12-02-2015

Beautiful,fast,powerful, very very light.All the games Im playing work fast and well. I love to play with my playstation 3 joystick on the tablet! To read comics, it's perfect as well..
To sum up, almost perfect for me!

2magic2 12-02-2015

ik heb een ipad air 2 en een samsung tab s gehad. Nu ik een Sony z3 heb wilde ik een tablet van Sony z2 proberen. Het is 32Gb met cradle geworden. Het is dun, superlicht en waterdicht. Alles loopt soepel en mooi. Geen lags.
Met deze aanschaf kan ik zeggen dat het wel waars is geweest.
Toevallig ging onze Philips tv stuk. Nu wordt het een Sony tv de W9 serie. (KDL 55W955). Sony maakt mooie multimedia apparaten.

Remi Roosenberg 12-02-2015

Ik moet zeggen op dit moment ben ik erg blij met mijn Xperia Z2.
Hij is snel doet wat hij moet doen, en is lekker licht.
Ook het feit dat hij waterdicht is, is leuk meegenomen.

FGriffin 12-02-2015

De Xperia Z2 is echt een grote vooruitgang ivm met onze oude ASUS Transformer TF300 tablet. Maakt niet uit welke app's open staan, de tablet blijft heerlijk snel reageren zonder vertraging.

Dan het scherm, ook dit is een grote verbetering ten opzichte van de de ASUS tablet, maar dat mag ook wel als je de tablet vergelijkt met een 2.5 oud model. De kijkhoek, helderheid en contrast zijn perfect. Soms is de tablet zelfs te helder als je in het donker zit.

Het enige 'kleine' nadeel is dat de tablet zo dun is. Zo heb je het gevoel dat je een wat 'iel' product vast hebt (wat natuurlijk niet zo is). ook bij stevig vastpakken zie je wat 'backlight bleeding' aan de zijkanten van het scherm. Gelukkig is dit allemaal makkelijk te verhelpen door er een stevig hoesje omheen te doen.

Ben blij dat ik de stap heb gemaakt naar de nieuwe tablet, geen ergenissen meer dat de tablet te traag is. Hopelijk gaat ook deze tablet 2.5 tot 3 jaar mee.

JWBW 12-02-2015

De tablet heb ik nu een paar weken, bevalt prima is mooi dun, licht van gewicht en snel. Ben er heel blij mee en mijn gezin ook.

jerry337 10-02-2015

Ik had voorheen een Sony tablet 's.. Hier was ik al heel blij mee. Nu bezit ik ook de Sony Z2 mobiel..en kon de tablet Z2 niet uitblijven. Ik ben hier dus heel blij mee.
Mooi scherp beeld koppelt super makkelijk met mijn mobiel. Ik kijk ook veel films op Netflix de batterij gaat voor mijn gebruik voldoende mee kan er 2 dagen mee doen. En opladen in de cradle die mee geleverd was een makkie.. En waterdicht ik was eerst bang met mijn mobiel ben ik mee in het zwembad geweest.. Geen probleem dus de tablet moest er ook aan geloven. Ook geen probleen. Dit is een lekkere vooral lichte tablet snel en zeer gebruiks vriendelijk. Een dikke aanrader voor iedereen.

m4554 09-02-2015

De xperia Z2 tablet ben ik erg blij mee. Goed en duidelijke beeldscherm , lekker snel.Heb lang gewacht tot aanschaf van een tablet, maar ben met deze sony erg blij. voldoet prima aan mij verwachting