Microsoft Surface Pro 3 12,0 inch / zilver / 128 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Microsoft Surface Pro 3 12,0 inch / zilver / 128 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Keesjan 29-06-2017

Fijne lichte en krachtige laptop en tablet ineen

Er fijn concept: een tablet met daaraan magnetisch te klikken toetsenbord. Als je toetsenbord los klikt of naar achter draait wordt automatisch overgegaan op tabletvariant . Het scherm is en toughscreen. Daarnaast zijn er mooie accesoires als een bluetooth surface muis en een pen voor het aanraakscherm. Het enige nadeel is dat bij zwaar werk de fan in de behuizing flink kan gaan loeien. Daarnaast is de stand achterop warme je het scherm op tafel zet minder geschikt om op je schoot te houden. Al met al erg tevreden: mooi, sterk,stevig en licht!

Pluspunten

• Licht
  • Stevig
  • Aanraakscherm werkt fijn
  • Kickstand traploos

Minpunten

• Duur
  • Aanraakscherm wordt snel vies
  • Kikckstand minder geschikt voor op schoot
  • Scherm glimt erg

jp59 19-07-2015

Zowel zakelijk (10 stuks ) als privé is het een fantastisch apparaat. Onze accountmanagers willen niet anders meer. Geen gesjouw meer met zware laptops maar wel een pc met de functionaliteit van tevens een tablet.

ro.es 17-07-2015

De Surface is een mooie en fantastische tablet, was er tevreden mee. helaas na slechts een paar maanden in bezit schoot het scherm los van het originele rubberen toetsenbord en gedaan was het met de pret. Eerst een klein nauwelijks zichtbaar krasje. Enkele momenten later het hele beeldscherm gebroken en brokkelde het glas zelfs af in de hoek. Ik ga altijd voorzichtig om met dit soort dingen, maar met een Surface heeft dat weinig zin. Die schiet vanzelf los...

De val was zeer zacht, maar voldoende om de surface naar de prullen bak te verwijzen. Microsoft kan het beeldscherm repareren voor de helft van de aanschafprijs. Laten repareren bij derden is niet gegarandeerd. na lezen voor een oplossing op het internet is duidelijk dat er meer kopers met het probleem zitten. Oppassen dus, want het scherm schiet zo los. Voor €1.400 zou je toch beter verwachten.

Voor mij nooit een surface meer. Ik heb de HP Spectre I3 gekocht.

ro.es 19-07-2015

Bij een HP Spectre kan het scherm niet losschieten! Hardwarematig is de Surface Top, maar kan het apparaat slecht tegen een stootje. Als het scherm omklapt schiet het los. Daarbij is er niet goed nagedacht over het kunnen vervangen van de Surface scherm. HP bied veel meer kwaliteit voor hetzelfde geld. Overigens is de prachtige HP spectre X360 in samenwerking met Microsoft ontwikkeld.

lubra99 18-07-2015

Echt heel vervelend en zonde van je surface pro. Snap dat je hier gefrustreerd over bent. Zou ik ook zijn. De magnetische sluiting van toetsenbord aan de tablet is inderdaad niet super sterk en ook wij hebben wel eens dat het scherm los schiet van het toetsenbord. Gelukkig hebben we een goede bescherming om het scherm zitten wat wel tegen een stootje kan. Dus tot dusver is het ons bespaard gebleven. Denk wel als je uw nieuwe HP spectre op de grond laat vallen je hetzelfde probleem hebt en dan ook opdraait voor de reparatiekosten.

jp59 03-04-2015

In de praktijk bevalt het na enkele maanden nog vele malen beter. Ook onze accountmanagers willen niet meer zonder!

fritsflow 12-03-2015

Uitstekend. Kan niet ander zeggen. Snel, goed gemaakt. Prachtig scherm, Kwaliteit.

Nadelen:
-resolutie is zo hoog dat het moeilijk leesbaar wordt.
-tablet functie van Windows stelt nog steeds niks voor.

Omdat de tabletfunctie niet echt bruikbaar is kun je eigenlijk net zo goed een ultrabook kopen. Hoef je ook niet € 105 bij te betalen voor het toetsenbord wat je er tch nooit af hebt.

ro.es 11-03-2015

Na maanden gebruik trek ik de conclusie dat deze Surface een fijne tablet is voor onderweg. Het opstarten gaat enorm snel. Goede hardware net als dat geld voor de gehele afwerking van deze tablet. Een en al kwaliteit wat ook op gaat voor het verlichte toetsenbord (als accessoire). Het beeldscherm is uitmuntend. Een 2e USB aansluiting had welkom geweest net als een HDMI aansluiting. Verder is deze Surface een en al kwaliteit. Een goede aankoop geweest.

Erelid 29-01-2015

Fantastisch apparaat. Een en al kwaliteit en snelheid. Prachtig scherm en natuurlijk super portable. Gebruik 'm naast een Macbook Air en een iPad Air.
Als tablet is Windows gewoon nog steeds niet geschikt. Er zijn weinig apps en de bediening van gewone Windows programma's, die hier natuurlijk ook op draaien, is onhandig op een aanraakscherm. Zie het dus als een notebook en niet als een tablet. De touchpad van Apple werkt beter dan in deze Surface. Om handig te zijn zou de touchpad alleen al groter moeten zijn.
Vreemd vind ik wel dat je voor een dure machine als deze die bovendien claimt een volwaardige desktopvervanger te zijn, wat alleen lukt met een toetsenbord natuurlijk, € 105 moet betalen voor het toetsenbord..
Ook had Microsoft het geheel wel af kunnen maken met meer los te verkrijgen accessoires zoals passende hoesjes ed. Nu blijkt dat een hoesje van de Appel Macbook Air 11" perfect past maar dat zou Microsoft niet moeten willen..

mchaven 27-12-2014

Na een uitvoerige zoektocht eindelijk gevonden wat ik nodig heb. De Microsoft Surface pro 3 is een tablet die als notebook kan worden gebruikt met de rekenkracht van een premium laptop. Ik was op zoek naar een handzame computer voor alledaags gebruik. Voor mij was een tablet te beperkt voor alledaags gebruik en een laptop niet handzaam genoeg. Alledaags gebruik betekent, voor mij, naast internet, E-mail en sociale media ook het werken met office applicaties, bewerken van foto's en het maken van presentaties. Handzaam is iets wat probleemloos in een vak van een aktetas past. Iets wat je tijdens een vergadering naast je op tafel kunt zetten zonder dat het stoort. Iets waarmee je zowel op kantoor, als op schoot thuis op de bank, kunt werken. Bij het vergelijken van tablets en notebooks viel de Apple al snel af (de I-pad Air en de Macbook Air bleken voor mij te beperkt) . Vreemd dat Apple de zakelijke gebruiker een beetje uit het oog verliest. Daarna lang getwijfeld tussen de Lenovo Yoga 3 en de Microsoft Surface pro 3. De Lenovo is oogverblindend (mooier dan een Apple Macbook Air). Echter meer een notebook, die je ook als tablet kunt gebruiken, in plaats van andersom. En juist dat maakte, voor mij, het verschil. 12 inch (Microsoft Surface) is handzamer dan 13,3 inch (Lenovo Yoga). Terwijl 12 inch toch voldoende is om grotere Excel sheets leesbaar te houden. De stylus is daarbij echter onontbeerlijk. Ook daar heeft Microsoft goed over nagedacht. Nu heeft die bijgeleverde pen nog wel meer voordelen. Met slechts één druk op de knop (van de stylus) maak je notities. Gewoon op het scherm. De Surface pro 3 is goed doordacht. Software en hardware vormen een goede combi. Toetsenbord, hoewel niet standaard inbegrepen, is een must. Een Bluetooth muis (Microsoft Arc touch Surface) is aan te bevelen. Wat rekenkracht betreft hebben de i5 en i7 processoren de voorkeur. Alles bij elkaar was ik ruim €1.500,-- kwijt. Hetzelfde als een Lenovo Yoga of een Macbook Air pro. Maar dan met veel meer functionaliteit.

Joost58 16-12-2014

Ik ben begonnen met een IPAD, miste de connectie met de windows programma's, heb even een android tablet gehad met android maar gebruikte hem niet pakte dan mijn telefoon. Ik heb toen een asus tablet met windows 8 gekocht en was daar best tevreden over, kon mijn normale programma's onder windows draaien allen hij was niet snel en moest een apart toetsenbord (logitech) kopen om er mee te werken via bluetooth. Deze tablet is echt 5 stappen verder, alles werkt goed, snel, groter scherm met hoge resolutie. toetsenbord is geweldig de pen werkt echt heel goed om bijv. notities te maken.
Wel duur maar dan heb je ook wat. Dit apparaat geeft alle concurrenten het nakijken. Ben super tevreden

jp59 14-12-2014

De Surface pro 3 bevalt boven verwachting! Mijn mening is dat dit apparaat de zakelijke standaard gaat worden!

ro.es 21-11-2014

In kan een woord kort zijn over deze surface 12 inch PC/tablet. Fantastisch! Ik heb een Samsung Pro 12 inch met bluetooth toetsenbord in één. Bij het openen van meerdere applicaties liep deze Samsung helemaal vast. Ook veel websites werden niet goed weergegeven. Kortom achteraf niet de verwachte kwaliteit.

Besloot impulsief om over te gaan naar een Surface. Ik ben helemaal om. Deze tablet is zo goed afgewerkt, het is een en al kwaliteit. Dan het werken met windows, is vertrouwd en beter CQ professioneler als met Android. Fantastische hardware, mooie afwerking, prachtig beeldscherm met een hoge resolutie van 2160 x 1440. Start ook snel op vanwege de 256 Gb SSD. Google drive en bijv. Gmail is gewoon te benaderen via deze Microsoft Surface. Dat geld eigenlijk voor alle programma´s.

Het originele Surface super lichte toetsenbord met verlichte toetsen is helemaal af. ga niet voor een ander. Dit is het echte werk voor het Online zijn onderweg. Wellicht niet goedkoop, maar de kwaliteit is gewoon af.

Davy_review 08-11-2014

Fantastisch apparaat. Eerst werkte ik met een IPAD4 en een laptop en ben sinds kort overgestapt naar een Surface PRO3 i5, 8GB RAM & 256GB HD. Zowel thuis als zakelijk gebruik ik hem intensief en het bevalt prima. Persoonlijk was ik klaar met de compatibiliteit van de Apple Apps in combinatie met Windows (of je moet al dure Apps kopen zoals o.a. office 365). Ook op het werk kan ik gewoon alle soorten bestanden openen zonder gedoe.
Ik draai zware software applicaties zonder problemen of haperingen (SQL server, C#). Het enige nadeel is dat er maar één USB aansluiting op zit. Als ik een hele dag achter de PC zit werk ik graag achter een groot scherm met los toetsenbord en muis en dan kom je snel aansluitingen te kort. Natuurlijk is dit weer op te lossen met een USB-hub of met een draadloze zender (bv. logitech unifying receiver).
In vergelijking met de Apple of Android store is de Microsoft store zeer beperkt. Ik verwacht hier in de toekomst wel meer Apps, maar hier is wel een inhaalslag wenselijk. Ook ben ik steeds verbaasd over de capaciteit van de accu. Deze gaat zoals beloofd ook 8h mee. Bij een werkdag van 8 tot 17h hoef ik de oplader niet te gebruiken terwijl ik de Surface constant gebruik en overal mee naar toe neem. Kortom: De Surface Pro 3 is een volwaardige laptop i.c.m. met het bijhorende toetsenbord en een volwaardige Windows tablet.

Lt.Data 25-09-2014

Kocht deze tablet als vervanging van laptop en daar voldoet die prima aan.
Ook mijn oude Android tablet kan niet tippen aan het gebruikersgemak dat deze bied. En dan ook nog de mogelijkheid om alle programma's van mijn laptop erop.

Nu na een maand gebruik ik niets anders meer.