Samsung Galaxy Tab 4 7,0 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Tab 4 7,0 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Theo 31-10-2016

Ideaal voor kinderen!

Voor onze kleindochter deze aangeschaft (in de kleur wit), want het formaat is uitermate geschikt voor kinderen. Is handig in gebruik en ziet er leuk uit. Eenvoudig te bedienen en geen onnodige toeters en bellen.

Pluspunten

• Ideaal voor kinderen
  • Helder scherm

Robje54 29-02-2016

Mooi beeldscherm, veel mogelijkheden.
Opstartsnelheid, zou wat sneller kunnen zijn zonder die lange Samsung intro.
Accuduur, in slaapstand na 3 dagen (niet gebruikt, wel wifi aan) accu leeg.
SDHC: Volgens Samsung Max: 32Gb. 64Gb kan ook, werkt hier perfect.

Stonehills 01-12-2015

Mijn oude Galaxy Tab GT-P-7500 G3 werd langzamer, opschonen hielp niet echt en dus ging ik op zoek naar een vervanger.
Ik zocht het met opzet niet in de duurdere apparaten omdat ik thuis al een imac en een windows 10 laptop heb, daarnaast heb ik een Galaxy S5 telefoon. De nieuwe tablet moest vooral functioneel en niet te duur zijn, het moest geen laptop of pc vervanger worden. Ik heb heel kort een e-reader gehad maar lezen op een 6 of 7 inch schermpje vind ik niet hetzelfde als een boek lezen, de tablet zal dus ook daarvoor gebruikt worden.

Ik heb merken als Asus en Lenovo bekeken, ergens voelen die niet zo vertrouwd aan.
Ook Apple heb ik overwogen, maar dan werd de aanschafprijs 2 keer zo hoog. Daarbij blijf ik het nadelig vinden dat ik dan geen extra geheugen toe kan voegen. Wat mij overigens mateloos irriteert is het feit dat velen, als ze je met een tablet zien, "ow heb je een ipad?" zeggen. Dan reageer ik met nee, een ipad is een tablet, een tablet is geen ipad, dat schijnt toch lastig te zijn.

Maar goed, los daarvan gaat het om het product. Mijn beoordeling is hoog, ik ben daarbij uitgegaan van deze prijsklasse, dus niet ten opzichte van de veel duurdere merken en types.

De kwaliteit van het beeldscherm vind ik prima, ik lees wel dat sommigen zeggen dat een amoled scherm mooier is, maar zoals vast wel bekend is moet je het dan echt niet in deze prijsklasse zoeken. Het scherm is helder en er zijn voldoende instel mogelijkheden. Films kijken en simpele games doen gaat uitstekend, ook boeken lezen vond ik een genot. Ik heb heel even een e-reader gehad maar ik lees veel liever een boek op mijn tablet, bijkomend voordeel is dat de grotere letters het lezen ook veel prettiger maakt.

Het opstarten is in een tel gedaan, dit doe ik namelijk altijd vanuit de slaapstand. Als je hem helemaal uit zet duurt het uiteraard een stuk langer, maar waarom zou je dat doen? Het voordeel van een tablet is, net als bij een mobiele telefoon, dat je het direct kunt gebruiken. Ik zet mijn telefoon ook niet elke keer helemaal uit.

Over de accuduur ben ik zeer goed te spreken. Ik kijk er soms tv op, gebruik hem om online wat op te zoeken, lees er ebooks op en gebruik hem als afstandsbediening voor mijn apparatuur. In dat geval hoef ik hem slechts 1 keer in de 4 á 5 dagen op te laden, helemaal niets mis mee. Als je langere tijd films kijkt of games speelt is de accu uiteraard sneller leeg, maar ik ken geen apparaat waarbij dat niet het geval is omdat het simpelweg een logisch gevolg is.

Mijn vorige tablet heb ik nu ruim 3 jaar, hij is minder snel maar start nog steeds direct op en de accuduur is ook nog prima. Qua degelijkheid heb ik zeker wel vertrouwen in deze tablet.

Messut 22-08-2015

bij film kijken of een spel spelen: grootste nadeel is dat de accu het nog geen uur volhoud. oplaadtijd is erg lang 12 uur. met andere woorden je zal dit bekabeld moeten gebruiken. Voor de rest is het een prima tab.
Ik heb ook zeer regelmatig oververhitting meldingen, dit terwijl het gewoon koud voelt.

sfinx333 24-08-2015

ik denk dat er iets mis is met je accu, heb de tab ook en de kinderen kunnen meerdere films kijken op 1 acculading, warm worden doet die van mij ook niet...
Opladen duurt hier 1,5 uur van helemaal leeg naar 100% dus ik denk dat je een maandagmorgen product hebt.

Stonehills 01-12-2015

Ik sluit mij bij de vorige reactie aan.
Heb deze tablet ook, gebruik hem soms voor even tv kijken of dingen opzoeken. Ik laad hem 1 keer in de 5 of 6 dagen op en dat is zo gedaan.
Je hebt het blijkbaar slecht getroffen qua accu. Je had er mee terug kunnen gaan.

marinkavioen 14-07-2015

Handig in gebruik, mooi design. Doet wat hij moet doen. Eenvoudig een sd kaart toe te voegen. Het formaat is ideaal voor kinderen.

A.de Deugd 17-05-2015

Werkt heel goed de tablet Samsung Galaxy Tab 10.1 LTE.
En lekker makkelijk in gebruik.
En lekker snel ook.
En de kleuren zijn prachtig.
Zijn er best blij met de aankoop.

Rajendra Nuthalapati 11-05-2015

I like Samsumg because they are built with good quality and they are very user friendly in nature . There fore I decided to go ahead with Samsumg purchase of Samsung tab 4 with LTE and planning to purchase few more products in near future

BertWo 27-04-2015

Fijne tablet. Snelle opstart.
Verbeterde applicaties.
Ook makkelijk om altijd internet te hebben met het 4G kaartje.

hanperier 21-04-2015

heb ook een mobiel note 2, in combi met android apps, prettig en bekend werken plus aan merkelijk aantrekkelijker geprijsd dan apple en toch vergelijkbaar

FunkyFrog 19-04-2015

ik heb hem nu sinds gisteren, dus ik kan nog niet een geweldige review geven..
maar ik kan wel aangeven dat ik tot nu toe heel erg enthousiast ben over de tablet.
mooi beeld. reageert goed.
accuduur heb ik maar op een 8 gezet omdat hij tot nu toe goed functioneerd maar ik kan nog niet bepalen of de accu goed is op langer termijn :)

m.v.g.

SD88 17-04-2015

Het beeldscherm is prima, eigenlijk praktisch hetzelfde als mijn Samsung S6. Hij is wel wat trager in reageren, dat is wel even omschakelen. Maar niet heel storend.
De batterij gaat erg lang mee, ondanks dat ik hem intensief gebruik.
Al met al een fantastisch ding! Erg blij met mijn aankoop 😊

adrian77 16-04-2015

Vergeleken met mijn ipad 1 die ik helaas niet kan upgraden: beeldscherm moet helderder gezet worden, touchscreen lijkt minder nauwkeurig, algemeen gebruik toch minder dan ipad. Maar gezien het grote prijsverschil....
Belsimpel levert trouwens met een slavische handleiding! Ze wijzigen je review als je er iets vanzegt!

Daan1978m 30-03-2015

Net een dag in mijn bezit. Reageert erg snel, mooi groot beeldscherm, erg scherp. Al handig ingedeeld

Alex slavenburg 27-03-2015

Mooie tablet,zeer snel mooi beeld,eenvoudige bediening,handig in gebruik,na eerst een eenvoudige tablet te hebben gebruik nu een zeer veel betere.

Broekman.pj 26-03-2015

Ik heb sinds 3 weken(maart 2015) een Samsung Galaxy Tab 4 10.1

*ik ben zeer tevreden met deze snelle tab
*ik kan er alles mee doen wat ik wil doen, en als je niet
bang bent om iets fout te doen ontdek je spelenderwijs de
hoe de Tab werkt.(je kan ook Samsung Benelux bellen en
vragen om een handleiding op A4 formaat dat heb ik ook
gedaan).
*ik heb het intern geheugen uitgebreid tot 64GB

_

*ik vind het jammer dat er geen Nederlandstalige
handleiding bij zit in boekformaat en dat is een groot
gemis.
*bij intens gebruik is snel de accu leeg en moet je deze
opladen.
*accessoires zoals een bescherming moet je er los bij kopen.

Eindconclusie:
*een mooi apparaat in een compact formaat dat snel is
*betaalbare tab en waar voor je geld.

tabletje62 25-03-2015

De Samsung Galaxy tab 4 10.1 heb ik .
10 Dagen oud.
Een groot nadeel is de oplaad tijd.
Bij 15% vol,moest de tab nog 4uur en 25 min
aan de oplader voor 100% vol . Hoe kan dit ?
Is hiervoor iets in te stellen dat het vlugger kan ?
Of is dit de normale op laad duur ( tijd ) ?
Wel dik 9 uur en 30 min op tab, met nog 26% vol.
Live voetbal/wielrennen kijken 10% verbruik , bij
iets meer dan 1 uur kijken.

irmag 22-03-2015

Ik heb de tablet nog niet zo lang maar tot dusver bevalt hij prima. Ik moet nog wel even zoeken en uitproberen maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt!

Brera01 21-03-2015

Na een half jaar intensief gebruik voldoet deze tablet nog als nieuw. Geen spoortje van slijtage of langzamer opstarten of wisselen van applicaties. Ik kan me haast geen betere tablet voorstellen voor deze prijs.

Liesje1980 20-03-2015

Heb pas een tab 4 10.1 gekocht. Wat een fijn ding!
Lekker snel en niet zwaar. Ligt lekker in de hand. En ziet er erg stijlvol uit!

lovebear 20-03-2015

Super fijne, mooi gestroomlijnde, gebruiksvriendelijke tablet. Raad deze iedereen aan. Android systeem werkt fantastisch.

dahntvkijker 19-03-2015

Natuurlijk - de galaxy TabS is scherper. Maar deze tab4 is dan weer heel scherp in prijs. Het tablet is snel. ik gebruik de tablet voor spelletjes, krantje lezen. Soms wat netflix. Ook snel ingericht. Mirroring naar mijn TV ook al gebruikt - is handig voor bepaalde appjes

Jan hoffmann 19-03-2015

De tablet heeft een geweldig duidelijk scherp scherm.
En licht van gewicht en goeie snelheid ben enthousiast over mijn aankoop

Roel456 16-03-2015

Prima tablet. 1e tablet in ons huishouden. Gekozen voor een witte, omdat vingerafdrukken hier minder goed op te zien zijn.
Het scherm is scherp. niet te vergelijken met de OLED tablets, maar daar betaal je ook flink meer voor.
De opstartsnelheid is voldoende. Zeker uit de slaapstand is klikken en werken. De tablet is een dag te gebruiken op de accu, maar bij intensief spelletjes spelen moet de tablet na een uur of 8 aan de lader.
Wat tegen valt is de prijs van de hoesjes. Deze liggen zo rond de 40 euro. Maar met kinderen is dit toch wel aan te raden.
De tablet zelf werkt zoals verwacht. De prijs/kwaliteitsverhouding is goed.
Het oplaad snoertje is wat aan de korte kant.(70cm)
Voor 3 euro bij de hema (2m)

J. ANNET 16-03-2015

Het scherm ziet er goed uit, opstarten gaat nooit snel genoeg en de acuurduur mag ook langer, maar natuurlijk niet vreemd bij veek gebruik dat hij snel leeg is

Stonehills 01-12-2015

Waarom zou je de tablet helemaal uit zetten, gewoon in de slaapstand zetten, eventueel met beveiliging. Dan is hij in een paar tellen gebruiksklaar.
Dat de accuduur afhankelijk is van het gebruik is logisch en vind ik persoonlijk geen nadeel.

marjaligtenberg 16-03-2015

Ik had eerst de tab 2 maar de tab 4 is sneller.
Mooier van kleurscherm.
Beter geluid.