Samsung Galaxy TabPRO 8,4 inch / zwart / 16 GB / 4G - Reviews

16 GB opslag
Resolutie
2560 x 1600 pixels
8,4 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy TabPRO 8,4 inch / zwart / 16 GB / 4G op Kieskeurig.nl.

michiel950 28-01-2015
  • Product half jaar in bezit

Ik heb deze Samsung gekocht nadat mijn Motorola Xom steeds meer kuren begon te krijgen. De tablet bevalt heel goed. Het beeld is superscherp en alle programma’s lopen als een zonnetje. Ik was wat huiverig voor het kleinere beeldscherm, maar 8.4” is toch groot genoeg voor mij. Er zijn 2 zaken waar Samsung naar kan kijken. Een, de accucapaciteit is laag. En twee, wanneer de accu redelijk leeg is, zeg zo’n 15% en je start een zwaardere applicatie dan wil de tablet wel eens spontaan opnieuw opstarten. Vanaf dat moment is het appraat van de wap totdat je de tablet weer oplaadt. Dit gebeurt niet altijd, maar wel vaak genoeg om tot irritatie te lijden. Verder: zeker een aanrader.

dutchzeus 28-12-2014
  • Product maand in bezit

in principe een hele mooie en fijne tablet. Heb een windows phone, een macbook air en een apple mini tablet (1). Scherm is ontzettend mooi en scherp. Functionaliteiten meer dan prima, bij het scrollen op een site klik je echter makkelijk onbedoeld wat aan op het scherm.

Echter...

nu na bijna precies een maand na aankoop is het apparaat dood. Doet niks meer, start niet op, laad niet op, reageert niet op resetknop of wat dan ook. Gekocht bij RedCoon. Zit niks anders op dan terugsturen. Afhankelijk van hoe ik geholpen wordt laat ik een review voor RedCoon achter.

Vooralsnog gemengde gevoelens..

gsm_it 31-10-2014
  • Product maand in bezit

Dit is gewoon een geweldig apparaat voor de prijs, die nu onder de €250 ligt. Ik heb maar weinig echte minpuntjes kunnen ontdekken.
1) Het koste veel moeite om de Samsung store te updaten naar de Galaxy store. Zonder Galaxy store kun je Watch On en andere Samsung apps niet installeren. Met enig geduld is het na een dag gelukt. Geen reactie of advies van Samsung service over dit probleem. De app Watch On is handig als afstandsbediening en programmagids voor je TV.
2) Zo nu en dan crasht er een app.
3) De automatische helderheid van het scherm werkt vooral bij schemerlicht niet goed. Het scherm is dan veel te donker.
Gelukkig is dit prima op te lossen met de app Velis Auto Brightness (gratis uit de Play store) of met handmatige helderheid.

gsm_it 17-01-2015

De GalaxyPro tablet werkt nog steeds prima en ik ben er erg tevreden over. De crashes zijn volgens mij opgelost, na een tweetal updates.
Helaas is de goed werkende app WatchON door samsung per 31-12-2014 beëindigd en kan niet meer gebruikt worden.

mausems 29-09-2014

Zoveelste tablet nu gekocht, zeer goed laten informeren en vele recensies gelezen en nu dus deze tablet in het wit gekocht!

En moet zeggen dat ik er geen seconde spijt van heb gehad!

Wat een resolutie en Schermhelderheid!
Onvoorstelbare 359 dots per inch, meer dan de iPad mini (2) en meer dan de Google nexus 7 2013

Ook het formaat is zo praktisch ideaal, Nexus vond ik toch wat te Klein!

De samenwerking met mijn televisie verloopt super dus ben meer dan tevreden!

ajongebreur 08-08-2014

Niet te geloven zo mooi en razend snel. Ik denk dat ik een aantal apps nooit zal gebruiken maar het is makkelijk om ze even te "verbergen" en naarmate je alles onder de knie hebt deze weer toevoegen. Zeer handzaam model en erg licht. Precies de meerwaarde van een 7inch/mini

MaartendB1978 24-07-2014

Uitstekende tablet! ik ga hiervan nog veel plezier hebben.

Pluspunten:
+ Haarscherp beeld. Het beste wat er momenteel te krijgen is.
+ Bouwkwaliteit zeer goed. Hij voelt stevig en solide aan.
+ Zeer goede accu. Gaat erg lang mee.
+ Gebruiksgemak zeer goed. Mijn advies: koop een stylus-pen voor nog betere bediening v/h beeldscherm. Met je vinger zit je er nog wel eens naast.
+ Presteert in het algemeen is erg goed

Kleine minpuntjes:
- Veel overbodige samsung-apps die je toch nooit gebruikt.
- Handzaamheid valt heel klein beetje tegen.

Ik ben erg enthousiast over deze tablet! Ik raad hem van harte aan.

Steven_1970 06-05-2014

Perfect formaat om in één hand te houden, razendsnel, zowel bij opstarten als bij het wisselen van applicaties.
De Samsung interface biedt ook duidelijk meer gebruiksgemak dan de standaard Google interface van mijn vorige tablet (Nexus 7).

Michel242 02-05-2014

mooie snelle tablet met goed batterijduur! en vooral het scherm met de hoge resolutie is super! ik heb hiervoor een nexus 7 gehad maar dit formaat spreekt mij meer aan.

Giscor 01-05-2014

Mijn eerste ervaring met een snelle tablet, ben tot nu toe diep onder de indruk. Het is een mooie en lichte tablet en hoop lang hiervan te mogen genieten. Heb altijd positieve ervaring met Samsung producten.

Frank 1978 30-04-2014

Wat een tablet. Samsung speelt nu echt in de Hoofdklasse.

Ik gebruik al jaren android en dit is echt subliem.
Enkel goede specs aan boord en hij draait echt als een zonnetje.

nael01 30-04-2014

Het meest geweldige scherm dat er op de markt is.
Goede bouw kwaliteit met premium afwerking.

tablet met trilfunctie. helaas werkt deze niet bij het toetsenbord.

Maurits111 29-04-2014

Het opstarten gaat supersnel, veel filmpjes en foto's bekeken , een uur of 7 op een keer opladen.
Toestel is licht , dun en makkelijk overal me te nemen. Dankzij het formaat van het 8,4 scherm kan ik met een hand vasthouden.Scherm is zeer goed leesbaar.De usb poort heb ik al gebruikt om bestanden snel over te zetten van mijn laptop. Zeer goed

BoukeVD 29-04-2014

De Samsung Galaxy TabPro 8.4 is een top-tablet. Op alle vlakken overklast deze 8,4 inch Samsung tablet de concurrentie. Het scherm is super en de prestaties zijn zeer goed.

Thijs.M 25-04-2014

Een erg fijne tablet, fijne maat en lekker licht. Bouwkwaliteit is prima en voelt stevig aan. Het nepleren cover aan de achterkant is een flinke verbetering ten opzichte van andere modellen. Ligt heerlijk in de hand dus.

Het scherm is super mooi, hogere resolutie dan de grote tv's, hele mooie kleuren en heerlijke helderheid waardoor zelfs buiten de kijken is.

De prestaties zijn ook goed te noemen, ik heb nog geen traagheid gemerkt, maar ik heb dan ook softwarematige aanpassingen gedaan waardoor de Touchwiz launcher niet meer in gebruik is bij mij.

Over software kan ik kort zijn, op Touchwiz na is het goed in orde. Leuke office suite erbij, multi window is handig, en ik heb geen crashes ervaren.

Het laatste puntje is accuduur. Dit is redelijk. Het minste puntje van de tablet volgens mij. Vergeleken met mijn oude ipad houdt deze Tab Pro het niet zo lang uit. Echter wel ruim voldoende om de dag mee door te komen.

Dennis073 24-04-2014

- Beeldscherm is het mooiste en schermste scherm dat momenteel verkrijgbaar is op tablets.
- De opstart snelheid is niet belangrijk omdat hij toch altijd aan staat
- Wanneer je de tablet flink gebruikt zul je hem 's nachts op moeten laden. De accu gaat ongeveer 8 tot 9 uur mee.

Pluspunten:
- Scherm
- Android
- Snelheid
- 8.4 inch + 350 gram

Minpunten:
- Camera 8M
- Accu
- Minder accessoires 8.4'' momenteel uniek is

Arold1989 19-04-2014

Ben je op zoek naar een tablet die net wat kleiner is dan een 10-incher maar ook weer net wat groter is dan een 7-incher? Dan ben je qua grootte betreft op het juiste adres met de Galaxy Tab Pro 8.4.

Qua grootte is de Tab Pro 8.4 dan ook perfect, hij ligt goed in een enkele hand waardoor je gemakkelijk de andere hand vrij hebt om je tablet mee te besturen. Het lage gewicht zorgt er tevens voor dat je de tablet lang kan gebruiken. Het lange gebruik zit echter ook weer een klein nadeel aan; Batterij duur. Helaas zit er een kleine batterij in vergeleken met zijn 10.1 en 12.2 broeders. 4800mAh is meer dan genoeg om een goede 8 uur aan gemixt gebruik te halen, maar het was toch net wat lekkerder geweest als hij de 10 uur aan kon tikken.

De grootste batterij verbruiker zit hem waarschijnlijk in het scherm. Maar zodra je het scherm ziet, vergeef je de batterij tijd gelijk. Op het moment van schrijven is dit waarschijnlijk het beste scherm wat je in een tablet kan krijgen: haarscherp, glashelder en prachtige kleuren.

En gelukkig houdt het daar niet op. Net als zijn oudere broers beschikt hij een van de krachtigste mobiele processors die momenteel beschikbaar zijn, de Snapdragon S800 met Adreno 330 GPU. Over het algemeen is er qua kracht niks op aan te merken. Het enige probleem dat de CPU enkel soms heeft is op het standaard homescreen van Samsung's Touchwiz laag. Wanneer je swiped naar één van de nieuwe Magazine UI schermen, wil hij soms nog wel eens een korte seconde langer doen om deze pagina te weergeven.

Wat kan ik als laatste nog zeggen over Touchwiz? Tja, het is je smaak of niet. Het ziet er prachtig uit op dit scherm, maar de menu structuur is onduidelijk t.o.v standaard Google Android. Er worden extra categorien aangebracht die simpel weg niet nodig zijn, waardoor het vinden van bepaalde opties lastiger wordt gemaakt. Net zoals de eerder genoemde Magazine UI. Het idee is hartstikke leuk, maar de ondersteuning voor apps is op dit moment nog vrij matig, en de aparte tiles verversen niet automatisch. Dit moet je voor elke tile apart handmatig doen.

Die laatste problemen zijn daarentegen geen dealbreakers voor mij. In het menu kom je maar een enkele maal, en het Magazine UI probleem wordt snel opgelost door een andere Launcher te installeren, of er gewoon geen gebruik van te maken.

Ben je op zoek naar een kleine, handzame en super snelle tablet? Dan heb je met de Tab Pro 8.4 zeker een goede keuze!

EricHoofddorp 13-04-2014

Zeer te vrede, werkt prettiger en vooral sneller dan mijn 10 inch laptop van Dell. Erg makkelijk mee te nemen. Mooi beeld

Mevr. Gielen-Hansen 13-04-2014

Ben zeer zeer tevreden over de tab 3 pro.
Prachtig scherm en start snel op.
Een echte aanrader voor iedereen!

Rolan44 08-04-2014
  • Product maand in bezit

Ik vind de kleuren prachtig en de opstartsnelheid is ook snel,maar de accuduur is net genoeg voor een dag.

NielsEhv 06-04-2014

Het scherm geeft prachtig beeld: schitterende kleuren en weinig last van zonlicht tijdens het gebruik buiten.
Met de snelheid zit het wel goed. Nog geen haperingen ervaren gelukkig. Apps starten vlot en de telefoon is snel in gebruik. Die snelheid zorgt er wel voor dat de batterij goed gebruikt wordt. Deze gaat voldoende lang mee. Bij normaal gebruik meer dan voldoende.

Ik hoop dat ik na enkele maanden gebruik nog steeds zo gelukkig ben met deze tablet. Voor bellen zal ik de tablet niet heel snel gebruiken maar 4G is in ieder geval super handig in de trein en onderweg.