Asus MeMO Pad FHD 10 ME302C 10,1 inch / blauw / 16 GB

Samsung Galaxy Note 10,1 inch / wit / 16 GB

• Staat Niet nieuw
Samsung Galaxy Note 10,1 inch / wit / 16 GB
Bekijk alle Tablets

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Asus MeMO Pad FHD 10 ME302C 10,1 inch / blauw / 16 GB op Kieskeurig.nl.

bosklapper 18-02-2014
  • Product kwartaal in bezit

4,3
Nog meer info betreft mijn "herstelling" van deze tablet.
Met ASUS Benelux gecommuniceerd want nergens kan ik hem laten herstellen omwille van geen vervangscherm (digitizer) verkrijgbaar.
Bij asus antwoorden ze mij vrij uit: dat klopt,is enkel bij ons te verkrijgen en dit kost lees goed: "tss de 200 à 300€ zonder werkuren".
Gezegd dat dit beneden alle peil is dat een herstelling meer gaat kosten dan de tablet zelf en de persoon heeft dan nog eens nagehoord en nu zou het nog maar lees goed:" tss de 175 à 200€ kosten zonder werkuren".
Als dit onder de noemer SERVICE valt hoeft ASUS van mij geen enkele aankoop meer te verwachten van welk produkt dan ook.
Dit is regelrecht schandalig.

robjepropje 26-01-2015
  • Product maand in bezit

Inmiddels deze tablet een maand in bezit, uit mogen zoeken in verband met niet verlengen van contract. Prachtig ding.

Mooi, helder, groot scherm, zelf in te stellen naar wens.

Snelheid is ook prima! Vlot ding, hapert nooit.

Alleen...

Hij is nu onder reparatie bij Asus, omdat het scherm regelmatig crasht. Zwarte en witte lijnen over het scherm heen, en niet meer reageren... Bekend probleem bij deze tablets, volgens internet. Gelukkig 2 jaar garantie, waar dit onder valt. Dit gaat niet ten koste van de beoordeling, aangezien het echt een superding is en ik hoop er nog veel van te kunnen genieten.

Owhja, dit is mn vierde tablet inmiddels, en deze is de beste ooit gehad. 1. Samsung Galaxy Tab2 10.1, 2. Yarvik Xenta 10.1, 3. Asus Memopad HD7, en nu deze.

BartDoets 27-01-2015

Ja dat crashen doet de mijne ook af en toe... niet al te vaak en het is vlot verholpen door uit- en weer aan te zetten. Maar als ik dit zo lees moet ik er misschien toch ook maar even wat aan laten doen, onder garantie.

robjepropje 28-01-2015

Zou ik wel doen! Is een bekend probleem bij deze tablet, en zolang je garantie hebt... Schijnt iets met het moederbord te zijn. Duur grapje als je het zelf laat vervangen.

Wel rekening houden met het feit dat je tablet een paar weken weg is!

evertdebeverd 09-09-2014
  • Product half jaar in bezit

Dit voortreffelijke tablet heeft de mogelijkheid een 32 GB micro-sd te plaatsen. Eerder hoorde ik van iemand die een 64 GB kaartje van Sandisk had geplaatst dat ook prima werkte. Ik heb het met een 64 Gb kaartje van Adata geprobeerd en op het eerste gezicht leek dit ook te werken. Maar toen ik er grote fotobestanden op zette raakte het systeem in de war. Foto's werden door elkaar gegooid of soms helemaal niet weergegeven. Ik ben benieuwd naar mogelijke ervaringen van anderen. Voorlopig concludeer ik toch dat 32 Gb de maximum externe opslagcapaciteit is. Overigens blijf zeer tevreden over dit tablet met zijn fantastische beeldkwaliteit. Overigens schijnt dit tablet alweer opgevolgd te zijn door een nieuwer type maar hier en daar nog wel verkrijgbaar.

bosklapper 12-02-2014
  • Product kwartaal in bezit

7,3
Best tevreden in het begin met de aankoop van deze tablet.
- heel goed scherm
- android 4.2 werkt heel goed
eigenlijk geen negatieve punten op 1 ding na en dat is robuustheid.
Ik weet dat een tablet niet dient om te laten vallen maar is op verloop van tijd onvermijdelijk en dan is hij wel direkt stuk (Het scherm)de behuizing is dan ook van kunststof.
Als je dan al iemand vindt (niet evident)die het wil herstellen kost het +- 250€.
Dit is niet enkel bij mij gebeurd, het was eerst bij mijn vriend, 1 keer laten vallen van heuphoogte en kapot.
Men heeft dus al schrik om het vast te pakken.
A propos: beiden zaten ze dan ook nog in een case.

Drammie 06-03-2014

Beste Bosklapper,

welke tablet adviseert u mij te kopen gezien degelijkheid. Mijn kinderen lopen het hele huis door en wil niet dat zo'n dure tablet sneuvelt na één keer vallen. Denk dat de meeste tablets trouwens een glazen scherm hebben die een val niet aan kan.

BartDoets 07-03-2014

@ Drammie: ja hoor, alle tablets hebben een glazen scherm.
Als je kinderen er ook mee slepen zou ik voorstellen: koop naast de "volwassen" tablet voor hen een budget tablet van, bijvoorbeeld, Chinavasion.com Ik heb er zelf geen ervaring mee en zou het niet willen uitproberen, maar ze hebben al een 9" tablet onder 50 euro...

bosklapper 07-03-2014

Ivm kinderen is het altijd moeilijk om te zorgen dat ze niets stuk maken.
Ik heb voor mij zelf nu een Samsung galaxy note gekocht.
Voor mij zal het vanaf nu Samsung of ipad zijn omwille van:
Van deze vind je heel veel accessoires en vooral onderdelen aan commerciële prijzen en dit kan door derden hersteld worden.
Een tablet die niet stuk gaat vind je niet of ze kosten 1000€. Dan zijn het profs op de werf die dit gebruiken.

BartDoets 08-03-2014

Laatst was er iemand beroepshalve bij mij thuis, hij had een tablet die gehuld was in een lijvig foam frame. Hij zei dat het ding ermee kon stuiteren (maar dat demonstreerde hij niet). Kostte wel weer een dikke 100 euro als ik me goed herinner, en je superdunne tablet is meteen vier keer zo dik...

M.M 29-12-2013

Een goed uitziende solide tablet die lekker in de hand ligt dankzij de structuur op de achterzijde van deze tablet.
Dankzij de 1.6 intel dualcore processor reageert hij redelijk snel, Internet surfen, app`s etc, hij doet het naar mijn inzien allemaal zonder enige moeite.

Eerder werd in een tablet test over de Asus gemeld dat hij een langere reactietijd zou hebben bij het aanzetten en niet altijd goed reageerde bij inloggen in het startscherm dmv het slotje uit de circel te vegen, ik heb deze bugs op mijn tablet niet waargenomen en werkt ook in de opstart naar behoren.

Al met al voor mij een fijne degelijke tablet met prima prestaties!

BartDoets 12-11-2013

Ik was eigenlijk van plan om iets goedkopers te kopen... maar omdat ik in een winkel was en niet via internet kocht, kon ik de beeldkwaliteit vergelijken, en daarin staat deze Asus tablet op eenzame hoogte (misschien niet vergeleken met een Ipad maar ik wilde geen Apple).
Toestel is behoorlijk snel, en ook de buitenkant bevalt me goed; mijn oude Samsung 7" tablet had een gladde achterwand, waar in de praktijk krassen op kwamen (je legt zo'n ding plat op tafel, en er hoeft maar een zandkorreltje te liggen). De Asus heeft een rubberachtige achterkant en is daarvoor veel minder gevoelig.
Enige nadeel: als ik het ding in m'n handen heb wil ik nogal eens per ongeluk de knop indrukken waarmee je het audio volume regelt, met als gevolg dat dan later het geluid uit blijkt te staan... Kleinigheid; het is echt een supertablet.

BartDoets 07-11-2013

Mijn oude 7" Samsung toch maar vervangen door deze tablet. Wat een geweldig scherm... de bediening verschilt hier en daar wat van die bij Samsung maar eigenijk alleen maar in positieve zin. Tot dusver alleen maar superlatieven.

KeHe 04-12-2013

Weet u of hier een toetsenbord(je) op aan te sluiten is?