Apple iPad mini 2 2013 7,9 inch / grijs / 16 GB / 4G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad mini 2 2013 7,9 inch / grijs / 16 GB / 4G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Martine 24-07-2016

Almost as good as a compact laptop

Fijn formaat om overal mee te kunnen nemen en door de 4G ook overal te gebruiken. Heel erg gebruiksvriendelijk zoals we van Apple gewend zijn.

Andre 29-06-2016

Mooi apparaat

Klein en handig om overal mee te nemen. Perfecte beeld, snel. Ben zeer tevreden mee. Als je kwaliteit zoekt dan koop deze tablet.

martijn75 27-03-2015

Een prachtig tablet waar ik blij mee ben. Een enorme verbetering ten opzichte van de eerste generatie ipad mini. Zo heeft deze Ipad mini 2 bijna 4 keer zoveel pixels, een snellere processor met 2 keer zoveel RAM etc etc. Zeker niet besparen op die laatste paar tientjes maar absoluut de Mini 2 bestellen!

Twijfelde nog even tussen de de grotere Air en de Mini 2, technisch vrijwel identiek, alleen Air groter scherm. vond de Mini 2 toch wat compacter en scheelde ook nog weer 60 euro. Uiteindelijk de Mini 2 gekocht voor 269 euro (mrt 15). Prima bedrag voor prima tablet! Meer zou ik er ook niet voor willen betalen, want voor 100 euro koop je tegenwoordig al een goed Android tablet zoals de Asus MeMo Pad 7 176cx waar je ook nog eens meerdere gebruikersaccounts op hebt.

De Ipad Mini 2 is verder snel, stabiel, heeft een prachtig Retina scherm met 330ppi en een lange accuduur. De Ipad Mini 3 heeft nauwelijks enige meerwaarde t.o.v. van de 2 en kost 100 euro meer, niet interessant dus.

Ik kan de Ipad Mini 2 dan ook van harte aanbevelen nu deze ruim onder de 300 euro vergrijgbaar is.

Kappert_j 29-05-2014

Heb al de iPad 3 en iPhone 5s!
Wilde graag de mini erbij hebben en weer bewust voor de nieuwste versie gekozen.
Maar super apparaatje en lekker licht en nog makkelijker mee te nemen als de gewone iPad!

Wel bewust voor de 32gb versie gekozen zodat ik niet hoef te kijken of ik ruimte over heb ivm films of spelletjes te downloaden.

En vind zelf vergeleken met android systeem dit vele malen makkelijker en overzichtelijker.

ralpharma 27-04-2014

Vrij bijzonder aan de iPad mini 2 (officieel iPad mini retina) zijn de technisch gelijkwaardige specificaties met de 'grote broer' iPad Air. Tot voor kort hadden wij een grotere, oudere broer: de 3e generatie iPad (eveneens met retinascherm).

Het beeld is heerlijk scherp en mede door iOS 7.1 zeer overzichtelijk. Het handzame formaat is een plus voor mensen die graag gebruik maken van iBooks. Daarnaast kunnen zij met wat grotere handen in de horizontale stand met twee duimen typen.

Vergeleken een iPad 3e generatie reageert de tablet ook sneller, wat niet verwonderlijk is. Ik heb zelfs het idee dat de accu langer meegaat, terwijl de Mini tegenwoordig vaker wordt gebruikt.

Wij waren zo tevreden dat er inmiddels een tweede in het gezin circuleert voor mijn echtgenote...

Henk Hok 16-01-2014

Na eerst diverse Apple en Samsung tablets naast elkaar te hebben gebruikt, ben uiteindelijk toch volledig op Apple over gegaan. Redenen hiervoor zijn de lange accuduur, het prettige besturingssysteem en het prachtige retina scherm.

Alleen is dat laatste maar ten dele van toepassing op de ipad mini retina. Het scherm is prachtig scherp, maar de kleurweergave is voor een Apple apparaat toch ver onder de maat. Ik had hier al voor mijn aanschaf over gelezen, maar het viel toch meer tegen dan ik had gedacht. Vooral de kleuren blauw en rood worden veel bleker/valer weergegeven dan op de ipad 4 of ipad air. Is dit hinderlijk? Bij het dagelijkse gebruik heb je er niet zoveel last van, alleen vind ik dat je voor zo'n hoog aanschafbedrag het beste moet krijgen en dat is hier niet het geval. Raar eigenlijk, want op de grote ipad heb je wel mooie kleuren, net als op de (kleine) schermen van de iphone en de iPod. Al met al toch blij met mijn aanschaf.