Apple iPad Air 2013 9,7 inch / grijs / 32 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad Air 2013 9,7 inch / grijs / 32 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sandra 10-06-2016

Snel en degelijk apparaat

Dit keer 1 aangeschaft voor mijn dochter. Ikzelf heb er al jaren een. Een snel en goed apparaat. Hapert nooit. Scherp beeldscherm. Ook prima om tv op te kijken of te netflixen.

Marco A. 16-01-2016

Wat een fijne tablet zeg. Had geen betere kunnen wensen. Nu al een onmisbare schakel in ons gezin. Denk dat we er nog maar 1 gaan aanschaffen van met z'n 5-en is 1 eigenlijk te weinig.

Rickert1997 19-02-2015

Ik heb deze iPad nu net 1 week in mijn bezit en het bevalt me super! Hij is verschrikkelijk snel en heeft een super mooi beeld! Ook de camera vind ik erg goed voor een iPad! Ik heb lopen twijfelen tussen de Samsung galaxy tab pro/s maar heb toch voor de iPad gekozen omdat Samsung nogal snel traag wordt. Bij Apple heb ik er nog geen problemen mee! Dus snel samen gevat als je een super ding wilt waar je wel wat geld aan kan uit geven koop dan de iPad air!

pimengerda 05-02-2015

Ipad gekocht met 16 gb capaciteit, blijkt werkelijk maar 12 gb te zijn en door de apps die al geinstalleerd zijn 10 gb over. Viel mij heel erg tegen en apparaat geretourneerd. Dit zou in de specs duidelijk moeten worden gemaakt vind ik.

HereIsTom 06-02-2015

Tja das bij alle apparaten waar het besturingssysteem op is geïnstalleerd, dus beetje vreemde conclusie!

axemc 26-07-2015

Onzin review. Elk besturingssysteem kost capaciteit, of het nu een pc of tablet met Android, Windows, Linux of OSX / iOS is.

Anyblunder 11-10-2014

Wij hadden een iPad Air gekocht bij BCC, binnen een maand merkte wij dat hij uit zichzelf begon krom te trekken. Natuurlijk Google je dan even en op MacForum vonden wij de gebruiker Sherlock en een aantal andere die een identiek probleem hadden. Wij zijn niet onvoorzichtig of ruw met het apparaat omgegaan, toch concludeerde Apple en BCC dat het onze schuld was en de schade buiten de garantie viel. Ze boden een reparatie aan, kosten 384 euro. Bellen levert niets op, Apple stelt zich boven de wet en houdt stug vol dat er geen uitzondering gemaakt kan worden, terwijl dit in het geval van de gebruiker Sherlock wel gedaan is. Volkomen arbitrair en de garantie op de iPad Air tegen dit defect is aldus natte vinger werk. Als je op Google zoekt op "iPad Air Bending" zie je voldoende andere voorbeelden van iPads en iPad Mini's met soortgelijke problemen.
Wat de oorzaak is blijft gissen, want Apple onderzoekt het probleem duidelijk niet, maar het is veilig om te concluderen dat het concept van steeds dunnere iPads en iPad Mini's niet deugdelijk of degelijk is. Dit nog los van de berichten over de nieuwe iPhone 6 plus die buigt als je hem in je broekzak stopt (zie NOS App). Ik ben jarenlang een gebruiker van Apple producten geweest, maar ga nu naar iets anders uit zien.
Ik heb het product derhalve op alle punten een 1 als cijfer gegeven, want als hij zo krom als een hoepel trekt kan je er verder ook weinig mee.

bert2004 09-01-2015

Is dat een reden om hem een 1 te geven.
Nogmaals. Ik snap niet dat een 1 gepubliceerd word.

Canyonred 07-06-2016

@axemc & HerelsTom Het is inderdaad niet specifiek een Apple probleem, maar de producten van Apple zijn met lengte het duurst en slecht te repareren, denk maar aan de vervanging van een batterij. Daar mag best eens wat van gezegd worden. Dat deze producten niet mogen vallen ben ik het niet mee eens. Het zijn gebruiksvoorwerpen welke overal mee naar toegaan, zeker een iPhone en daarvan mag je verwachten dat ze ergens tegen kunnen en dat kunnen ze niet! Ik koop geen iphone of iPad zonder degelijke bumper, precies om deze reden. De dikte van deze nieuwe gadgets is voor mij dan ook volstrekt oninteressant, wanneer daar een bumper of hoes om heen moet die het apparaat eens zo dik maken. Mijn polshorloge valt ook wel eens op de grond, telkens schrik ik weer wanneer hij op een knijter harde hardsteen vloer valt. Het ding is ruim 20 jaar oud, zit geen kras op en werkt als een Zwitsers uurwerk. Het is maar net wat Apple en Samsung willen...nieuwe spullen verkopen. Hetzelfde geld ook voor moderne tv's, je mag blij zijn wanneer ze probleemloos 5 jaar halen, daar waar oude beeldbuis tv's vaak 15 jaar oud werden...en deze apparaten waren vele malen gecompliceerder dan een hedendaags lcd tv'tje.

Jacqueline 02-06-2016

Het gebeurt wel degelijk! Wij zijn nu 4 weken in het bezit van een iPad air en na 1 week trok deze spontaan krom! Conclusie van paradigit en Apple: user damage, terwijl de de vriendelijke jongen van de serviceafdeling in Nijmegen zelf verbaasd was en concludeerde dat dit zeer zeker geen gebruikersschade is omdat er dan andere beschadigingen zichtbaar moeten zijn..

Voor nu, een kromme iPad air van nog geen 4 weken oud, welke op eigen kosten mag worden gerepareerd....

Even ter info, we hadden al de ipad2 in huis, nooit problemen mee gehad en mijn zoon werkt alleen maar met ipad, ook nooit eerder problemen mee gehad. Dus absoluut geen anti Apple mensen maar met deze "service" krijg ik er wel een bittere nasmaak van!

HereIsTom 10-01-2015

Ik snap niet dat dit soort reviews geplaatst worden! Heb zelf een iPad en ken vele mensen met een iPad maar heb nog nooit gezien of gehoord dat hij krom trok! Je moet 'm ook normaal gebruiken waarvoor hij is bedoelt, dan is er niks aan de hand!

HereIsTom 12-06-2015

@Cornelis1953; Je moet niet alles geloven wat hier wordt geschreven!
Ik heb nog nooit een iPad Air gezien die krom trok, dus denk dat het een anti Apple iemand is die deze berichten verspreid.
En mocht er ooit wel eens iets zijn met de iPad, binnen de twee jaar garantie krijg je meteen een nieuwe!

HereIsTom 06-06-2016

@Canyonred, Zoals axemc al schrijft ligt dat niet aan de iPad of iPhone, maar alles wat je laat vallen gaat stuk!
Met dit soort dingen dien je gewoon voorzichtig om te gaan, ik heb mijn iPad al ruim drie jaar en er mankeert nog helemaal niks aan!

Canyonred 03-06-2016

De eerste gedachte is inderdaad dat het van buiten komt, maar het kan inderdaad ook van binnen uit. De iPad en zeker de Air 2 zijn erg dun en is niet meer dan een glasplaatje gelijmd op een aluminium frame, eigenlijk ook niet fatsoenlijk te repareren. Misschien een combinatie van slechte verlijming en warmte ontwikkeling. Mijn iPad Air 1 is destijds ook gesneuveld, terwijl hij in een dikke belkin hoes, met toetsenbordje, van 40 cm uit mijn handen op de vloer gleed. Een deuk in het aluminium en een gebroken scherm. Laten repareren, maar na 1 jaar kreeg het ding keuren (spookgedrag) en dus vorig jaar een nieuwe gekocht. Deze apparaten zijn veel te luxe en niet gemaakt voor dagelijks gebruik.

cornelis 1953 11-06-2015

Ik wilde deze ipad air aanschaffen maar ben toch geschrokken van dit bericht was normaliter geen Apple fan.

HereIsTom 04-06-2016

Ik gebruik de iPad dagelijks en heb er nooit problemen mee, dus ze zijn wel degelijk voor dagelijks gebruik gemaakt!

axemc 06-06-2016

@Canyonred, Je vergeet te vermelden dat elke smartphone of tablet van welk merk dan ook fragiel is. En die dingen zijn niet gemaakt om te laten vallen. Er zijn op internet filmpjes te vinden, waarin ze smartphones en tablets testen. Zoek op: smartphone drop tests.

axemc 05-06-2016

Ik heb ook geen probleem met een kromtrekkende iPad Air. En ik gebruik de iPad intensief.

Waarschijnlijk heb je gewoon pech gehad. Dat kan met elk product van elk ander merk ook overkomen.

Canyonred 05-06-2016

@HerelsTom Dat klopt, tot je je iPad of iPhone laat vallen en dan is hij stuk. Deze apparaten zijn een ware goudmijn voor de reparatie bedrijven. Daar waar je 15 jaar geleden met een auto over je Nokia of Motorola kon rijden, zijn het nu fragiele juwelen waar je mee om moet alsof het antiek Chinees servies is.

bert2004 09-01-2015

Hij is ook niet gemaakt om op te zitten.

axemc 08-06-2016

@Canyonred, ik heb geen idee of de producten van Apple met lengte het duurst en slecht te repareren zijn, omdat ik er nooit mee te maken heb gehad. Ik heb een paar Macs in mijn bezit gehad. De iPod Classic (zonder hoesje) gebruik ik al jaren en heb het een paar keer laten vallen, en is niet kapot te krijgen.
Op internet kan ik geen site vinden waar de prijzen van reparaties met elkaar worden vergeleken.
Wat betreft over het laten vallen, daar zullen we van mening over blijven verschillen.
Over de gecompliceerdheid van de apparaten van nu en"vroeger" Apparaten van nu zijn juist gecompliceerder geworden door computertechnologie die er in verwerkt is. Kijk maar de tegenwoordige auto's: zelf is het bijna niet meer repareren. Alleen garages die computers met speciale software bezitten, kunnen de fouten opsporen en repareren.

Canyonred 10-06-2016

@axemc het vervangen van een iPad air scherm heeft mij in 2014 ca €140 gekost bij een reparatie center in Vught. Ik bedoel meer dat dit soort producten incl. Tv's bewust een beperkte levensduur hebben en vaak niet goed te repareren zijn. Een iPad scherm vervang je bijvoorbeeld door met een verfstripper de randen te verwarmen, zodat de lijm loslaat en je het scherm eruit kan wrikken, wat niet bevordelijk is voor de techniek. Een ouderwetse kleuren tv, met beeldbuis dus en geen lcd scherm, bestond uit veel meer onderdelen dan een hedendaagse tv. De Philips tv's van mezelf en mijn moeder zijn beiden binnen 5! Jaar overleden en niet te repareren, of qua kosten niet verantwoord te repareren. Mijn nieuwe Sony tv is niet meer dan een lcd scherm, een printplaat en een adapter... De hele tv zit zowat op een chip, ipv een paar honderd/duizend onderdelen zoals vroeger. Dat was ook nog hoogspanningtechniek. Qua auto's heb je zeker gelijk, ik verlang dan ook naar de doorbraak vd elektrische auto, de aandrijflijn daarvan is vele malen eenvoudiger dan de huidige brandstofmotoren met alle handen extra techniek, om hem gecultiveerd en milieu geaccepteerd te krijgen.

Bici 09-07-2014

Wat ik er over kan zegen je moet het hebben, niet alleen 4g maar ook gps zit er op vooraal voor navigaties is ideal, en met de service van Dixons over de top Dixons krijg van mij geen 10 maar een 100 nog maals bedankt voor alles en goede raad
Mvg
Bis Venray

Pascal.T 01-07-2014

We hadden hem net 3 dagen, de iPad Air in het wit.

Een klein valletje van, werkelijk waar, 15 cm en stuk was het scherm. Werkelijk waardeloos. Hij zat in zijn beschermhoes, en raakte met de rand de grond.

Deze iPad hebben we gekocht, naast de iPad 4. Die heeft in zijn leven al heel wat meer meegemaakt, maar zit qua robuustheid dus een stuk beter in elkaar. Ondertussen is het scherm langs de breuklijn verder open gebroken en is te zien dat de rand hol is. Dat had beter gekund Apple.

Mijn advies. Wil je dus een robuuste iPad, die ook nog eens 100 euro goedkoper is. Koop de iPad 4.

axemc 26-07-2015

Beetje onzin review: tablets zijn niet gemaakt om te laten vallen.

Net zo'n onzin als de tests, waarbij men tablets laten vallen om te kijken wanneer ze barsten. Google op "tablet drop test".

HereIsTom 02-07-2014

Wat een onzin verhaal weer! Alles waar glas in zit, dus alle tablets en mobiele telefoons moet je niet laten vallen want dan kan het stuk gaan!
Het ligt er maar net aan hoe hij valt, maar het maakt geen verschil met welke tablet dan ook, gewoon voorzichtig zijn met je spullen!

19KantersW 29-05-2014

Ik heb de iPad air 64 GB nu een kleine twee weken na eerder de iPad 4 16GB zo'n anderhalf jaar tot volle tevredenheid te hebben gebruikt, deze raakte alleen snel "vol" zodat ik projecten moet wissen wat jammer is.
De iPad air werkt zo mogelijk nog sneller en heeft uitstekend gebruiksgemak en werkelijk uitmuntend gebruik van de accu, zuinig en toch geen concessie op de prestaties van het beeldscherm.
Een voor mij zeer goede keus die ik anderen zeker kan aanbevelen.

GA2008 22-05-2014

Sinds we deze tablet in gebruik hebben wordt de laptop steeds minder gebruikt. Het scherm is groot genoeg en het typen/werken via het scherm went snel.

Het synchroniseren van de mail en agenda met andere agenda's (gmail, outlook) werkt eenvoudig. Hierdoor is er geen papieren agenda meer nodig.

Ook de kinderen vinden het geweldig. Ze spelen spelletjes (wel de in game aankopen uitzetten) en maken eenvoudig zelf muziek en filmpjes.

Gekozen voor 32 GByte model zodat de foto's op de tablet kunnen blijven staan. Nadeel is wel dat de
icloud backup geen 32Gbyte is zodat niet alles in deze automatische backup past.

Henk Hazelaar 21-05-2014

De iPad Air is een stuk lichter dan zijn voorgangers. De accuduur is in de iPad-reeks altijd ongelooflijk goed geweest. Het Retina-scherm is daarbij echt een nieuwe vorm van luxe; eerst denk je dat het niet zo spannend is, maar uiteindelijk wil je niet meer zonder.

steefv 15-05-2014

Ik wilde een ' high end' tablet die niet stottert en geen vastlopers heeft. Er bleven er 2 over: de Galaxy Tab Pro en de IPad Air. Na wat proberen vond ik die hele Android kermis verwarrend en niet functioneel overkomen. De iPad houdt het lekker zakelijk en simpel, geen toeters en bellen.
Aangezien ik de tablet vnl voor multimedia wil gebruiken is de beeldverhouding 4:3 prima. Als je vnl. films kijkt is 16:9 misschien meer je ding.
Over een maand of 2 komt de nieuwe Jailbreak uit en kan ik gewoon films en muziek gratis downloaden, tezamen met een mediaplayer die alle formaten afspeelt. M'n PC muziek heb ik al overgezet via iTunes.
Ik benadruk dit omdat met wat research blijkt dat de iPad helemaal geen afgesloten geheel is, zoals ik zelf ook lang heb gedacht. USB en SD zijn ook te gebruiken met een apparaatje va 20 euro.
De games zijn goed, ook betaalde Apps zijn te kopen met een itunes kaart die je in de winkel kan kopen en met een code invoert in je iPad.
Ik geloof dat ik alsnog om ben...

HereIsTom 10-05-2014

Na veel problemen te hebben gezien bij die slechte tablets van Samsung toch maar weer voor de Apple iPad gekozen en ja deze tablet is echt kwaliteit voor je geld!
Ik heb bij collega's veel goedkope tablets gezien die allemaal wel problemen ermee hadden, maar dat heb je met deze iPad zeker niet!
De iPad werkt perfect, is snel, het scherm reageert erg goed en de accu gaat zeer lang mee en hij is ook nog een heerlijk licht in gewicht!
De Android tablets crashen vaak maar daar heb je met de iPad zeker geen last van!
Ook herken ik de problemen niet die anderen soms noemen, de iPad heeft juist zeer veel mogelijkheden en opties, ik gebruik mijn computer eigenlijk niet meer, kan nu alles doen met de iPad.
Dus mijn advies, geef iets meer geld uit voor een iPad en je krijgt zeker geen spijt!

bert2004 09-01-2015

Sorry hoor, maar Samsung maakt goede tablets ondanks ik zelf ook de iPad Air hebt.
De goedkoopste Samsung galaxy tab 4 is toch een hele verbetering t.o.v. de galaxy tab 2.
Ik heb zelfs een filmpje kunnen zien op internet dat het scherm nagenoeg de zelfde gevoeligheid heeft als de iPad Air. Dit heb ik zelf ook kunnen ervaren in de winkel.
Vergeet niet het prijskaartje wat 170 Euro lager ligt.

Macaronimaster 29-04-2014

Prima kwaliteit, alleen zeer beperkt in functionaliteit, op mijn Nexus had ik veel meer mogelijkheden en opties. Ook had ik veel meer vrijheid in wat ik ermee deed met mijn Nexus.

bert2004 09-01-2015

Lekker bij je Nexus blijven, want dit weet je als je van Android naar iOS gaat.
Ik heb er twee: een tab en een iPad Air, Prima combinatie, kom ik niets te kort.

Herman F. 22-03-2014

Absolute top! Snel, prima schermkwaliteit, licht en geen zorgen over eventuele bugs in de apps. Hoewel mijn iPad2 nog prima werkt is de iPad Air een wereld van verschil.

green4ever 06-03-2014

Na een android tablet de galaxy tab 2 te hebben gehad toch overgestapt op iPad. Veel stabieler betere bouwkwaliteit. Ik ben erg tevreden. behalve over dat het scherm geen 16:9 is. maar verder is de pad of zijn de apps nog niet gecrasht. Wat bij android te vaak voor komt.

bert2004 09-01-2015

Geen ervaring met apps die crashen.
Had maar even naar de goedkoopste tab 4 gekeken, dan had je er toch iets anders over gedacht.

bert2004 11-01-2015

Ben ik niet me je eens, want welke jij noemt in vergelijking met de huidige Samsung Galaxy 4 tab 10.1, is een hele verbetering en nogmaals: kijk ook naar de prijs, Samsung maakt geen slechte dingen en verbeter zichzelf vele malen meer vooruitstrevend dan Apple.
Neem de Samsung Galaxy Tab 10.1 pro.
Ik heb een iPad air, maar lees eens de iPad air vs Samsung galaxy tab 10.1 pro.
Ik vind de iPad air een goed ding, maar als je dit leest, met zijn leren achterkant en vele malen betere specificaties, dan is Samsung Apple allang voorbij.
Ik heb een filmpje gezien op internet en deze ga ik sowieso naast mijn iPad air erbij halen, wat een ongekende snelheid. Wat je aanraakt is in no time zichtbaar.
Ik vind het ongekend dom om je mening over een wat ouder model Samsung te geven en deze te vergelijken met de IPad air.
Niet kijken in het verleden, alleen hedendaagse toestellen vergelijken.

cees f 27-02-2014

Ipad air een maand in bezit. Goed beeld, degelijke bouw.
Toch wil ik er weer vanaf, ik vind het hele IOS gebeuren een regelrechte ramp. Ik heb 2,5 jaar android gehad en ga het met de dag meer missen. De gebruikersvriendelijkheid is bij android veel beter, jij bepaalt wat je doet hier bepaalt Apple wat je mag doen. Diverse sites kun je niet vergroten door te vegen, die kun je bij android direkt wel vergroten.Ik gebruik diverse apps die in Apple alleen als een iphone app werken terwijl ze in android tablet gericht zijn.
Dus ik waarschuw mensen die android gewend zijn denk goed na, je wordt enorm beperkt ook met usb, hdmi en sd aansluitingen.
Dat is bij Apple allemaal niet standaard of je moet dure extra accesoires kopen.
Ik kan best begrijpen dat mensen die altijd ipad hebben gehad dit het einde vinden maar ik niet.

HereIsTom 27-02-2014

Klopt niet helemaal! Voordeel van iOS tegenover Android is juist dat iOS altijd zonder problemen werkt, bij Android krijg je juist veel problemen omdat iedereen er maar Apps in kan zetten, dus ook met fouten en virussen!
Sites die je in Android kunt vergroten kun je ook vergroten in iOS, anders ligt het aan de site en niet aan iOS!
Er zijn genoeg goedkope accesoires te koop voor de iPad, zoals nu bij de Aldi een aansluiting voor geheugenkaartjes en USB voor maar €5,99
Dus misschien eerst eens verder kijken dan meteen maar zeggen dat het niet werkt!
Ik ben juist van Android af omdat een iPad juist veel beter en makkelijker werkt!

Sammy019 23-03-2014

Cees,

Ik lees dat je niet tevreden bent met de ipad air en hem graag weer van de hand wil doen, omdat je betere ervaringen heb met android. Nu is mijn vraag wil je de ipad air misschien aan mij verkopen?

cees f 28-02-2014

Meneer Herels, wat u beweert klopt niet. Ik heb zojuist de site van Praxis op mijn ipad geopend, niet te vergroten door vegen, tegelijkertijd geopend op mijn Asus android en daar wel te vergroten, het ligt dus niet aan de site maar aan IOS die dit niet kan.
Nog een nadeel ontdekt: Youtube vol beeld op android en zwarte balken boven en onder op ipad. En ik heb ook de aanbieding van Aldi gezien maar die zijn altijd uitverkocht en je zit weer met een bungelend apparaatje aan je ipad.

gabadart 07-03-2014

Goede morgen,
U mag Android van mij beter vinden. Maar u zegt de site van Praxis niet te kunnen vergroten op uw iPad.
Heb de site een minuut geleden geopend, en heb de site van praxis gewoon vergroot.
Mogelijk moet u uw instelingen eens doorlopen. Want echt op mijn iPad air werkt het.Ook op mijn vorige iPad.
Maar vele mensen die over stappen van een ander systeem naar Apple hebben daar in het begin,
Even een gewen tijd voor nodig.Maar willen daarna nooit terug.
Zou zeggen ga er eens voor zitten

jjeelt 15-02-2014

Uitstekend product. Een van de meest leuke aankopen van de afgelopen tien jaar. Fraai beeld, werkt altijd, accu gaat lang mee. Na i-pad 1 en deze i-pad inmiddels een i-Mac erbij gekocht. Zelfde ervaring: aanzetten, vijf minuten later alles geïnstalleerd en werkend (permanent en zonder storingen). Topkwaliteit!

Tom de Boer 15-02-2014

Prachtig scherp en helder beeld. Meest gebruikte Apps zijn standaard voor-geïnstalleerd. App bibliotheek met 500.000 Apps. OS wordt automatisch geüpdatet [Android niet]. Standaard virusbeveiligd [Android niet] Bliksemsnel opstarten en gebruik. De iPad Air is de Rolls Royce onder de tablets. Wel de duurste maar elke euro waard.

Martin369 04-02-2014

Ik heb dit stukje techniek sinds 24 januari in huis en ik kan niks anders zeggen dan dat ik er dik tevreden over ben! iOS 7 werkt echt heel veel beter dan op de iPad 2 die ik eerst had.
De WiFi verbinding is wat ze beloofd hebben ook 2x zo snel door een extra ingebouwde antenne en dat merk ik als ik de iPad Air bijvoorbeeld in de slaapkamer gebruik.
Daarnaast is de iPad Air met zijn gewicht van nog geen pond erg prettig vast te houden!
Het scherm is kraakhelder en alles werkt als een trein. Er gaat geen dag voorbij dat ik 'm niet gebruik!

niekjansen96 23-01-2014

Echt een geweldige tablet werkt supersnel en je hebt er nooit gezeur mee dat het niet werkt.
Voor mij nooit meer een Android.
Super apparaat wel een beetje aan de dure kant maar dat is het apparaat ook zeker waard.
Echt een aanrader voor wie een goede tablet zoekt.

Ketelbinkie 17-01-2014

Ben van de iPad1 overgestapt naar de Air en dat is een hele verbetering. Uiteraard een stuk lichter en een beter scherm maar wat ik vooral zeer prettig vind is dat die weer een stuk sneller is. Zeer prettig om mee te werken.
Accuduur is ook weer op niveau. Van de oude iPad was dit in de loop van de tijd toch behoorlijk afgenomen.
Geen tel spijt van, een aanrader.

J de Jong 06-01-2014

Al zeer tevreden met onze Ipad3. Deze air is weer op allerlei punten verbeterd, toch, het blijft een Ipad.
Doet alles wat de Ipad3 ook doet maar dan net even iets sneller.
Verder een lekker licht apparaat dat heel degelijk aanvoelt.
IOS7 is ook geweldig!

Ook hebben we Android apparaten in huis (onbekende merken en Samsung) maar die zijn een stukje goedkoper in aanschaf. De hardware kwaliteit hiervan is in ieder geval een heel stuk minder.

Mustang302 13-12-2013

Ik wilde nooit aan een tablet, maar er is een spelletje ( Real Racing 3 ) dat ik bij mijn zus speelde en daar heb ik hem voor gekocht.
Dat spel is erg verslavend ;-)
Hij weegt 200 gram minder, ik dacht dat merk je toch niet, tot ik vorige week die I-Pad in mijn handen had.
Wat een verschil.
Voor de rest doe ik er niet veel mee, ik had dus ook die met 16GB kunnen kopen.
Ik heb wel een boek er op gezet, en een .PDF bestand.
Gewoon om iTunes te testen, ook dat werkt.
Misschien dat ik er in de toekomst wat meer mee ga doen, maar ik zie het nu als een duur speledingetje.

Mustang302 12-05-2014

Nog steeds een duur speledingetje, voor de rest niets aan toe te voegen qua review.
Nu een half jaar in bezit.

Met vriendelijke groet Mustang302

Richardderuiter 30-11-2013

Naar eerst ervaring op te hebben gedaan met een android tablet en alle bijbehorende problemen toch maar de keuze gemaakt voor een ipad ,in dit geval de ipad air.
Wat een geweldige tablet ! Hij is snel licht en ziet er fantastisch uit! Alles doet gewoon wat je er van verwacht zonder dat je continu foutmeldingen storingen en vastlopers hebt ( android ) .
Wanneer je de tablet vast pakt ervaar je gelijk het kwaliteit gevoel dat bij apple hoort , een solide perfect afgewerkte tablet met een strak uiterlijk.
De levens duur van de accu is minimaal tien uur bij intensief gebruik zoals gamen en tv/ film kijken , bij normaal internet gebruik is de ipad echter wel een dag of 5 stand-by en wanneer er weer gebruik van gemaakt wordt is hij binnen een seconde klaar voor gebruik zonder opstarten.
Het retina beeldscherm is haar scherp en geeft kleuren super intens en levens echt weer ook de zwart en wit tinten zijn haar scherp.
Verbeter punten kent de ipad echter ook zoals het volume niveau wat aardig laag is en het gebrek aan een USB aansluiting .
Kort samen gevat een uitstekende tablet die aan alle wensen voor thuisgebruik voldoet !

rbrakele 27-11-2013

Na een jaar de iPad mini met grote tevredenheid te hebben gebruikt, heb ik de iPad Air 32 Gb WiFi aangeschaft. Ik heb de backup van de iPad mini naar de iPad Air overgezet en alles werkte meteen. Na een aantal dagen intensief te hebben gebruikt concludeer ik dat hij werkelijk geweldig is. Zeer snel, een indrukwekkend mooi beeld en meteen te gebruiken als je hem nodig hebt. Vergeleken met een iPad mini is deze iPad een geweldige aanwinst als je hem voornamelijk thuis gebruikt. Hij is duidelijk lichter en compacter dan de vorige iPads, maar toch met een mooi groot scherm.
Een absolute aanrader!