Samsung Galaxy Tab 3 7,0 inch / wit / 8 GB / 3G - Reviews

8 GB opslag
Resolutie
1024 x 600 pixels
7 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Tab 3 7,0 inch / wit / 8 GB / 3G op Kieskeurig.nl.

VeeJee 12-01-2014

4,7
Voor onze kinderen twee van deze tablets in huis gehaald. Wij hebben alleen ervaring met Apple maar vonden het voordeel van deze een lagere prijs en de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden met een micro SD kaartje. Bij Apple kan dat niet en loop je helemaal leeg op extra geheugenopslag.

Nu moet je de prijs bij deze tablets niet vergeten, maar zo heel gunstig steekt dit niet af ten opzichte van een iPad mini die twee keer zoveel geheugen heeft (helaas niet uitbreidbaar) en een groter scherm. Toch blijft de Samsung een voordeliger alternatief.

Om maar met de deur in huis te vallen, eerlijk gezegd valt het behoorlijk tegen. De tablets zijn traag, minder gebruiksvriendelijk dan Apple (deels moet het wennen maar deels is het ook minder doordacht). Algemeen voor Android geldt dat de apps voor kinderen gewoon een stuk minder zijn dan bij Apple, met name de apps zelf. De behuizing (achterkant) is van goedkoop ogend plastic.

Beide tablets vertonen direct nieuw uit de doos al kuren. De eerste heeft een defect met de automatische helderheid en wordt bij weinig licht te donker en gaat knipperen. Terug naar Samsung en defect retour gekregen met de melding dat het apparaat gecheckt is en binnen de normen valt. Misschien binnen de normen van Samsung, maar niet binnen die van mij. Die lag dus direct voor de tweede keer weer bij Samsung en ligt daar nog steeds.
De tweede heeft regelmatig vastlopers en gaat soms helemaal 'dood'. Je krijgt hem dan met geen mogelijkheid aan. Pas na een aantal malen (soms wel meer dan 10 keer) het apparaat aan de oplader te leggen, komt er uiteindelijk weer leven in. We kijken dit nog even aan, maar als dit zo blijft dan gaat die ook terug.

Om toch nog een beetje positief te eindigen, de accuduur is prima. Met Samsung heb ik zeer wisselende (gelukkig ook goede) ervaringen. Dit dit is voorlopig weer even het laatste wat ik van dit merk in huis haal. Wat mij betreft een niet aan te bevelen product.

r.vdvoort 04-08-2014
  • Product half jaar in bezit

Het sterkste punt van deze tablet is dus het beeldscherm dat echt heel scherp is met prachtige kleuren. Mindere punten zijn de snelheid (overkomelijk) en de ergonomie (minder overkomelijk}. De knopjes zijn zodanig ontworpen dat je ze heel vaak per ongeluk aanraakt en je wat anders krijgt dan de bedoeling is. En dat is nogal irritant. Verder is het een betrouwbaar apparaat dat het altijd doet.

paul de heer 20-09-2013
  • Product maand in bezit

Na al dat negatieve gepraat over de tab 3 nu eens wat positiefs.
wij hadden hiervoor een blackberry playbook die nu maar eindelijk weg ging nu er geen bb10 voor komt.
via een grote verkoopsite hebben wij een voordelige samsung tab 7 aangeschaft.
wat een top ding is dat.
eindelijk alle apps die wij willen rechtstreeks uit de playstore downloaden.
geen gedoe meer,heerlijk.
en dan de accu duur,die is echt super van dit ding.
wij doen makkelijk een hele dag ermee,film kijken,mail,browsen,ect.
de snelheid is vergelijkbaar met de BB.
verder heeft deze galaxy een micro SD slot,zo kunnen wij het geheugen uitbreiden,max 32GB.
verder een head jack en usb aansluiting.
wat wil een mens nog meer?
en zo makkelijk even erbij pakken en online.
zeker voor het geld is dit een top tablet die je ook nog eens makkelijk kan meenemen door het 7"scherm.
zie nog geen nadelen.
misschien 1 dan,het samsung plastic is wel heel plastic om te zien.
de bouw kwaliteit is echter zeer degelijk.
en wij hebben hem in een bookcover,zo blijft hij mooi.
wij zijn er in ieder geval erg content mee!

martijn75 22-11-2013

Prima tablet inderdaad, zeker voor dat geld. Op dit moment zit op de Galaxy Tab3 8 inch alleen een cashback van 50 euro waardoor deze slechts 20 euro duurder is dan de 7". Voor die 2 tientjes krijg je een iets beter en groter scherm, meer RAM geheugen, betere camera (5 MP) en snellere processor. Na de cashback actie is de 7" weer de betere deal van de twee denk ik.