Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB - Reviews

128 GB opslag
Resolutie
1600 x 2560 pixels
10,5 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB op Kieskeurig.nl.

Niels A 02-08-2019

Fijne tablet, wifi kan beter

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Afgelopen week de galaxy tab S5e gekocht maar na 2 dagen retour naar de winkel gebracht.

Over het algemeen is het een goede tablet die voldoet aan de verwachting.
Het beeld en geluid zijn waanzinnig goed echter laat de connectiviteit wat te wensen over.

Na enkele uren gebruiken viel me op dat de verbinding telkens kort verbroken werd.
Dit gebeurde telkens wanneer ik de tablet in landscape modus gebruikte om bijvoorbeeld video's te kijken.
Na wat zoeken op internet blijken verschillende forums, waaronder het forum van samsung zelf vol te staan met klachten over de wifi.
Het blijkt namelijk dat de wifi ontvanger links onder in de hoek is geplaatst, dit is precies de plek waar men de hand houd als de tablet in landscape modus gebruikt wordt.

Ik heb dit getest en blijkt inderdaad het geval.
Hand links onder in de hoek en het signaal valt weg.
niet vasthouden en het signaal is goed.

Ook heb ik een speedtest gedaan.
tablet linksonder niet vastgehouden, snelheden tot 200mbit super snel! (mijn verbinding is maximaal 200mbit)
Tablet linksonder wel vastgehouden, hooguit 3 a 4 mbit en soms werd de verbinding zelfs verbroken.

Helaas is dit voor het bekijken van video's erg vervelend en stopt de tablet erg vaak met afspelen.

Als echte Samsung fan was dit toch een kleine domper en voor mij genoeg reden om de tablet retour te brengen.

Janoniem 21-10-2019

Perfection ruined by terrible wifi reception

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

With pain in my heart I will have to return this tablet. Pain because everything about this tablet for it's price is perfection except for one extremely important design flaw: terrible wifi reception. Just like many reviewers all around the world have already stated. At about 6 metres distance from router the wifi reception completely goes down to the point of the wifi getting in a connect-disconnect loop making the tablet unusable. I have at home a KPN Experiabox v10A which is known for it's supperb wifi reception, both at 2,4 and 5 Ghz. But also at other people's houses and in the train terrible wifi reception of the Tab S5e. While at the exact same moment excellent wifi reception with my laptop, Android phone, iPad and also the iPhone of my spouse. Unbelievable that quaility control of Samsung missed this major design flaw. And I am extra saddened because apart from bad wifi the S5e further screams excellence such as the magnificent display. The Tab S6 I find too expensive, the Tab S4 only has 1 year of updates left. (Only 2 years software updates by Samsung is already ridiculously short). Guess I am forced to go back to using an iPad while I detest Apple with all my heart. I am sad now...

Elleni 08-06-2019

Samsung telefoon en tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Heb al jaren Samsung telefoon.
Voor het eerst een Samsung tablet gekocht met bijbehorende cover met toetsenbord. De Tab S5e. Ben er super blij mee. Mooi scherm, snel, ligt prettig in de hand.

Anoniem 02-06-2019

Super mooie tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Vandaag nieuwe tablet gekocht omdat de oude tablet galaxy s2 traag aan het worden was na 6 jaar gehad te hebben. Nu een galaxy s5e gekocht Echt een super apparaat lekker ligt en snel en super scherpbeeld. Makkelijk te installeren met smart switch.
Ben er erg blij mee en raad iedereen de tablet aan.

Martina59 26-03-2020

Mooie, lichte tablet maar...

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Ik heb deze tablet gekocht ter vervanging van mijn 4 jaar oude Tab S2. En na bijna een maand de S5e te hebben gebruikt pak ik mijn S2 nog steeds erbij.
Ik heb de tablet vooral om mijn mail te kunnen lezen, nieuws te kunnen volgen, Netflix te kijken en spelletjes zoals HayDay te kunnen spelen. En daar zit het probleem. Het scherm van de S5e zou scherper en mooier moeten zijn, maar daar merk ik niets van. Veel is vergroot waardoor ik bij een aantal spelletjes in plaats van alles op 1 scherm te hebben, moet schuiven om alles te kunnen zien. Ik heb bewust niet het allernieuwste tablet gekocht zodat je hiermee minder problemen zou moeten hebben (aanpassingen bij de games) Maar helaas. Ook een achtergrond (van Zedge) die ik ook bij mijn S2 gebruik ziet er nu grof uit. Je kan de pixels bijna tellen.

BWeg 23-07-2019

Helder scherm

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 64 GB

Mooi helder scherm. Best redelijk geluid. Werkt gemakkelijk. Is snel. Opvallend vaak bij het downloaden van apps is de mededeling dat de app wellicht niet is geoptimaliseerd voor dit toestel. Eén app werkt niet, is gecontroleerd en bevestigd door de verstrekker van de app. Te modern?

Pluspunten

• Kwaliteit van het scherm

Minpunten

• Niet goed geoptimaliseerd voor meerdere apps.

Apoll 27-07-2020

gemaakt voor portrait mode....wat ik niet wil

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Typisch gemaakt voor portraitmode en portrait is ook vaak (zelfs in sommige delen van t settings menu dus t ligt niet aan de apps) het enige wat mogelijk is ongeacht de settings van scherm-rotatie. Ik mag dus vaak niet meer zelf bepalen hoe ik mn scherm wil houden. Ook de fingerprint sensor is niet meer te vinden in de rand zodat even snel ongrendelen veranderd in "zoek de sensor" Vooral dat eigenwijze naar portrait draaien zorgt ervoor dat ik weer liever mn oude galaxy tab s2 of zelfs mn nog oudere galaxy tab2 pak ipv dit eigenwijze kreng. Ook al zijn de kleuren en het geluid mooi en is deze snel....ik irriteer me mateloos en denk dat dit mn laatste Samsung tablet (en smartphone) is op deze manier.

Leonard037 28-06-2020

Superieur beeldscherm, strak design en mooi geluid

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Super tevreden met deze Samsung Tab S5e.
Ik ben nogal kritisch op zaken waar normaal (te) weinig over gesproken wordt,
maar deze tablet maakt dit allemaal waar.

Naast de reguliere specs waar je over het algemeen een keuze maakt tot aankoop zal ik hieronder de zaken noemen waarin dit tablet zich onderscheid van verreweg de meeste andere tablets.

1. Het sublieme scherm. Niet alleen dat het een Amoled is, maar ook zijn helderheid van wel 700 cd/m2! Hierdoor kun je hem nog moeiteloos zien in volledig daglicht.
2. Door dit Amoledscherm kun je het scherm ook nog gewoon in portret en landscape zien icm een polaroid zonnebril. De meeste andere schermen veroorzaken een volledig zwart scherm, maar niet deze Tab S5e!
3. HD scherm. Tuurlijk hebben meerdere andere merken een HD scherm, maar dat wil niet zeggen dat dan ook bv HD streamen. Deze Tab streamt True HD van bv streamingsdiensten als Netflix door de ingebouwde codex Widevine L1. Vele andere tablets hebben Widevine L3 en kunnen daardoor niet HD streamen. De Tab S5e wel!
4. Accuprestaties erg goed ook op maximale helderheid dankzij een grote 7040 mAh batterij.
5. Dankzij 4 stereo speakers optimale luister ervaring.
6. Het design is uiteraard vertrouwd Samsung. Ultra slank en lichtgewicht.

Emmahnwk 14-06-2020

Echte lichtgewicht met schitterend beeld

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

2 weken geleden deze tablet aangeschaft. Binnen 5 minuten geïnstalleerd en klaar om gebruikt te worden. Werkt supersnel, heeft haarscherp beeld en er komt fantastisch geluid uit. Echt een aanrader

Tyberiusz 02-03-2020

great screen, sound and speed

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

I bought last month. I am pleasantly surprised by the sound quality. The image is of high quality. The tablet is very fast, Google Earth works without problems. It is a favorable purchase for the price.

Daan22 28-08-2019

Uitstekende tablet, maar zonder bixby voice

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Op het introductie filmpje van deze tablet wordt de bixby voice wel gebruikt, maar bij mij doet hij dit niet. Ik weet niet of het bij meer mensen is, maar ik hoop op een update die dit zal verhelpen.

Anoniem 16-07-2019

De ultieme Phablet!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Als Apple iPad en iPhone gebruiker was ik aangenaam verrast toen ik deze onder handen kreeg. Ik heb de versie met 4G en met een SIM kaart er in is het een volwaardige telefoon ook! Draadloze Bluetooth oordopjes in en je zit gebeiteld!
Prachtig beeld en gebruikersvriendelijk.
M'n iPad is wel sneller maar die is ook een stuk duurder.
Voor dit geld is het een subliem product. Ik kan iedereen ook de keyboard cover aanraden. Samen met een Bluetooth muis heb met Samsung DEX dan ineens een soort PC desktop voor je!
Een pracht apparaat! Zeker voor het geld.

TvanH 02-06-2019

Super Tablet!!!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Ik heb de s5e nu vier dagen en ik ben erg tevreden met de snelheid, de batterijduur, het geluid en natuurlijk het superscherpe beeldscherm! En het overzetten van de gegevens van mijn S8 ging ook erg makkelijk en snel.

Van An 01-06-2019

Mooie tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Zeer snelle en mooi ogende tablet. Het heeft een scherp en helder AMOLED scherm (de beste op de markt momenteel). Ideaal om films mee te zien. Je kan het geluid haast niet geloven dat dit huzarenstukje produceert met zijn 4 AKG getunede luidsprekers. Zeker wanneer je Dolby Atmos aanzet. Door de Snapdragon 670 CPU misschien minder geschikt voor de zwaarste 3D games in zwaarste settings maar daarvoor heb ik deze niet gekocht. Wel ideaal voor films, gewone games en surfen. Deze lichte tablet biedt echt veel waar voor je geld!

Anoniem 25-05-2019

Mooie tablet voor mooie prijs

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

De tablet heb ik gekocht op 1 mei ik heb hem nu bijna een maand en vind hem supper werken ik gebruik ook een toetsenbord en een muis dit werkt ook supper de tablet verbaaste me met het geluid en het mooie scherm supper om films mee te kijken

Anoniem 24-10-2020

Batterijduur valt erg tegen

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Ik heb de tablet nu 3 dagen in huis maar ik vind de accuduur erg tegenvallen. Op de website van samsung staat dat je er 15 uur mee kan werken, maar ik gebruik hem vaak 2 a 3 uur per dag en verder is hij in standby stand. En de volgende ochtend is hij helemaal leeg.

Het lijkt mij niet dat dit de bedoeling is?

Verder ben ik heel tevreden, hij is snel, mooi, lichtgewicht en ziet er goed uit.

Anoniem 23-08-2020

minder mogelijkheden

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

jammer dat ik niet alles in de instellingen kan aanpassen, zoals de pictogrammen. bij de S9+ heb je mogelijkheden met de Samsung Themes. Raar dat deze tablet dat niet heeft.

JM 13-08-2020

Wifi

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 64 GB

Ik heb hier eerder al een recensie geschreven. Is nog steeds een top tablet, maar aanvullend wil ik hierbij vermelden dat de wifi inderdaad HEEL erg slecht is.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Scherp beeld

Minpunten

• Wifi

Arki 13-07-2020

Fijne tablet, gebruiksduur valt tegen

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Had deze gekocht als opvolger van de S2 die me altijd goed beviel maar niet meer geüpdated werd. De S5e is zeker een fijne tablet met een goed scherm, maar de gebruiksduur in de praktijk valt me tegen. Heb het een keer bijgehouden: In drie dagen tijd heb ik hem netto ruim 5 1/2 uur kunnen gebruiken en dus niet de 15 uur waarmee hij wordt aangeprezen. Dit is niet veel meer dan mijn S2 die al jaren oud was...

Ruud85 06-07-2020

Prachtige tablet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Tab S5e 10,5 inch / zwart / 128 GB

Inmiddels gebruik ik deze tablet bijna een maand en ik ben nog altijd verliefd. Ideaal voor internet, social media maar ook werk. Sluit een muis aan samen met een toetsenbord, start Dex en je hebt een ware laptop. Accu gaat lang mee. Ook zéér bijzonder is het Dolby geluid; dankzij de vier speakers heb je echt een bioscoopervaring.