Samsung Galaxy Note wit - Reviews

16 GB
Resolutie
1280 x 800

evertjan3 22-08-2013 Product kwartaal in bezit

Deze tablet is heel handzaam en heeft een zeer snelle opstart en werking. Het beeld is helder en heel scherp ook in het volle licht. De bediening ligt zeer voor de hand en is eenvoudig. Wat dat betreft een heel fijn apparaat.
De Notefunctie is wel mooi, maar blijkt voor mij nog geen nut te hebben. Ik zie hem mij nog niet gebruiken voor aantekeningen e.d.Een boodschappenlijstje bijvoorbeeld schrijf ik op een papiertje en niet met de Note-functie in mijn tablet.

Heb begin mij de tablet al enkele dagen na aanschaf naar Coolblue geretourneerd, omdat de gyroscoopfunctie volgens mij niet goed werkte. Binnen twee dagen kreeg ik een nieuw apparaat retour. Ook daar werkte de gyroscoopfunctie evenmin: de tablet weet niet in welke richting hij zich bevindt. Daardoor werken apps alsCompass/Kompas, Stellarium Mobile en Google Sky Map niet. Bij de laatste apps moet de tablet als een venster naar de sterrenhemel gebruikt kunnen worden. Richt je naar het noorden dan zie je o.a. de poolster, de Grote Beer etc. Maar als je de tablet vervolgens naar het zuiden richt dan draait het schermbeeld niet mee - je ziet ook in zuidelijke richting nog steeds het noordelijke segment van de sterrenhemel met de poolster etc. De digitale kompasfunctie werkt evenmin - de kompasnaald wijst bij deze apps in willekeurige richtingen en niet stabiel naar het noorden.
Ik ben er bij de aanschaf vanzelfsprekend vanuit gegaan dat deze Samsungtablet deze mooie gyroscoopfunctie wel zou hebben, maar helaas....
Heb langzamerhand een beetje spijt dat ik niet een Apple of Google Nexus 7 heb aangeschaft.
Overigens - Coolblue is heel klantvriendelijk als het om retourneren en klachten gaat.
Totaal driemaal een tablet geretourneerd en en zonder dralen terugontvangen. Coolblue constateerde geen afwijkingen aan de gyroscoopfunctie en nu besef ik dat dat klopt. Deze Samsungtablet heeft deze functie gewoon niet, dus kan hij op dit punt ook niet stuk gaan.

kddraak 09-06-2013 Product maand in bezit

Vanaf de introductie heb ik de Samsung note 8.0 in mijn bezit.
Hiervoor had ik een Samsung tab2 7.0 en een 10.1 gehad. De 7 inch is net te klein en 10.1 inch net wat te groot en zwaar (bijna 600 gram) voor onderweg. Ik reis altijd met de trein vandaar.

De Samsung note 8.0 is de gulden middenweg. Het scherm is groot genoeg en het gewicht is slechts 338 gram. Hij is bloedsnel. Internetten gaat een stuk sneller. Antutu benchmark test gedaan en mijn toestel scoorde 17455 punten! Momenteel de snelste tablet die er te koop is.

Scherm is erg goed en helder. De S pen werkt perfect en veel goede software standaard aanwezig. Het toestel heeft ook een infrarood poort. Het werkt prima. Ik heb hem aangesloten op mijn TV, Blue Ray en Reciever. Net een 64gb kaartje besteld voor 50 euro. Straks 80gb op mijn toestel. Dit is de reden dat ik geen Ipad mini heb aangeschaft. Die vragen voor een 64gb model volgens mij 200 euro extra.

wintersweer 02-06-2013 Product paar dagen in bezit

Ik kan niet anders zeggen dat het een geweldige tablet is.
Ik ben ook in het bezit van een iPad (ook een heel mooi ding), maar deze Samsung is (m.i.)toch een stuk gebruikersvriendelijker en kun je veel meer zelf instellen. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik geen fan van iTunes ben, dat vind ik geen fijn programma en dat bepaalt mede mijn mening over de iPad.

De aansluiting met mijn PC werkt prima, snel en eenvoudig. Het overzetten van een paar foto's of filmpje is zo gedaan.
Ook de bijbehorende pen werkt erg precies en snel.

Enige minpuntje is misschien de veiligheid (malware e.d.?) bij het downloaden van apps (android). Maar daar kan ik eigenlijk niks over zeggen.

ro.es 31-05-2013 Product paar dagen in bezit

Naast de Note 10.1 die we gebruiken deze 8.0 erbij gekocht. De kwaliteit is geweldig. Alles reageert snel op deze Tablet. Het model en afmeting is zeer handzaam in de praktij. 3G koop ik niet meer, werk nu met een Huwai 3/4G LTE mifi router wat een stuk handiger is. Een kelin mobiel apparaatje waarop tot 8 apparaten van Internet kunnen worden voorzien.

het opladen gaat nu met een universele mini usb ipv de brede Samsung stekker op de Note 10.1 Batterij houdt het ook flink lang uit, het beeld is al uitmuntend bij 50% licht intensiteit, wat de accu weer aanzienlijk spaart. Kortom deze 8.0 Note is mijn favouriete tablet geworden, een mooi stukje techniek wat Samsung op de markt heeft gebracht.