Samsung Galaxy Tab 10,1 inch / zwart / 16 GB - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 54 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Tab 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl.

hgoverbeek 29-12-2013
  • Product kwartaal in bezit

ben zeer tevreden over het gebruik van deze tablet. Heeft een helder scherm en vele mogelijkheden.
Echter zeer storend is dat een fotoserie van b.v.vakantie, niet in volgorde wordt afgespeeld. ook niet wanneer een oplopende nummering voor de foto's is geplaatst.

henk

Truusje 09-10-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Ik was altijd heel tevreden over de tablet. Tot na de vakantie de camera het begaf.
De aankoopdatum is 23-11-2011.
Op 26 augustus heb ik mijn Galaxy naar de Mediamarkt in Hengelo gebracht om m te laten repareren.
11 september kon ik m weer ophalen, en op 12 september heb ik m weer naar de Mediamarkt gebracht omdat ie niet goed oplaadde en er een rood kruis onderaan te zien was.
(De camera was wel gerepareerd)
Weer opgestuurd en op 24 september bericht dat ik m weer op kon halen.
Nu stond er op de stekker dat de stekker niet bij het apparaat paste! Het oplaadsnoer/stekker heeft altijd goed gefunctioneerd en nu ineens zeggen ze bij Samsung - service dat de stekker niet goed is.
De medewerkster kon zich het euvel van 12 september nog goed herinneren, ook reageerde het apparaat niet met andere stekkers.
Volgens mij hebben ze bij Samsung service de verkeerde stekker retour gedaan!
Nogmaals: de tablet kon altijd met de bijbehorende stekker goed opladen.
Vandaag Mediamarkt Hengelo gebeld. De tablet lag daar en de servicemedewerker stuurt m maar weer op omdat er ook geen oplaadsnoer/stekker meer te koop is.
Dit is toch belachelijk!
In elk geval wordt de tablet vandaag weer naar Samsung verstuurd (4 - de keer).
Waarvoor heb je nu dan garantie van 2 jaar?
Wat een slechte service van Samsung, en dat terwijl de tablet nog gewoon te koop is!

bartje3620 28-05-2013

6,3
ik heb hem nu ongeveer iets meer als een maand en gisteren liep hij helemaal vast - kan niets meer op het scherm doen - het scherm viel uit en sindsdien heb ik hem niet meer opgestart gekregen - volledig opnieuw opgeladen maar helemaal niks meer - heb hem niet laten vallen of zo en hem ook niet heel intensief gebruikt - dus maar eens terug gaan met hem naar de mediamarkt

linda10081982 09-05-2014

Hoi ik lees je bericht over je galaxy tab. Weet jij wat he probleem was? Mijn zoontje heet nu hetzelfde probleem allen is di van ons al iets ouder. Misschien kan jij me helpen?

Diedo 10-05-2014

Dit is mij ook eens gebeurt. Het volgende helpt:

De powerknop voor 8 seconden ingedrukt houden en dan de knop van het geluid naar links drukken. Vervolgens verschijnt er een opstartmenu waar je uit twee keuzes kunt kiezen. Ik heb gekozen voor het eerste en mijn tablet deed het weer prima.

Succes!

goompie 16-09-2012

7,3
Sinds begin december vorig jaar in bezit van de Samsung Galaxy tab. 10.1. Mijn zoon heeft een iPad en die was niet erg tevreden over zijn iPad dus de keuze voor mij was een stuk gemakkelijker.
Enkele keren heeft hij me in de steek geladen en de eerste keer wist ik niet wat mij overkwam. Het apparaat wilde niet meer opladen en deed niets meer. Na een dag het apparaat niet meer aangeraakt te hebben weer de oplader in de stekker gestopt en geen knopje aangeraakt om hem aan te zetten. En jawel, het symbooltje van een accu kwam te voorschijn en het apparaat begon weer op te laden. Nadien is het me dit nog tweemaal overkomen en nadien zorg ik er wel voor dat het apparaat niet meer in de spaarstand komt. Dus regelmatig opladen alhoewel ik niet weet of dit goed of slecht is voor de accu. Ik vind het wel vervelend van die regelmatige updates die dan alles weer veranderen. Soms is het een voordeel maar ook weer niet altijd omdat je zo gewend bent aan bepaalde toepassingen.

Huyen 19-07-2012
  • Product jaar of meer in bezit

Sinds de lancering van deze tab heb ik heb gelijk gehaald! Had gedacht dat Samsung binnen enkele maanden een verbod zou krijgen, dus stond ik daar vroeg bij de winkel... Ik heb hem al bijna een jaar en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem dagelijks gebruik. Na bijna een jaar is hij net zo snel als voorheen, maar ik erken dat hij soms vastloopt, maar dat lost ie weer vanzelf op. Prima. Ik neem hem bijna altijd mee naar school. Ik maak mijn notities erop, bekijk mijn mail, etc. Het is wel handig als je een keyboard erbij koopt als je hem voor je studie of werk wilt gebruiken. Ik ben ook heel tevreden over het geluid! Klinkt lekkerder dan uit mijn Vaoi, iPod touch of SII. En hard! Als ie vol is opgeladen, kan je echt wel 12 uur intensief met het ding op weg. Maar kijk er niet van op als hij warm wordt als je hem echt heel lang gebruikt! Ik heb hem ook een paar keer laten vallen zonder hoes, maar tot nu toe geen ene krasje of wat dan ook! Lekkere behuizing. Ik ben er tevreden mee! Ook al had ik er €480 voor betaald waarvoor ik ook een iPad kon kopen, heb ik er totaal geen spijt van!

marcelt 19-07-2012
  • Product half jaar in bezit

Heel erg lang getwijfeld tussen een iPad en een Galaxy tab. Uiteindelijk voor de laatste gekozen vanwege het android besturingssysteem. Heb een 3G vesie genomen en een 2e sim kaart van mijn 06 nummer besteld (2 dezelfde sim-kaarten dus). Wanneer ik geen wifi heb kan in mobiel gebruiken. Werkt uitstekend. Heb een data abonnement van 1200 Mb en dat is ruim voldoende. Batterij gaat erg lang mee behalve wanneer scherm op z'n lichtst staat (buiten). Nadeel? Mmmmm, even denken...... Ja, toch. Je moet niet snel types want dat kan het toetsenbord niet aan.

Anna1949 07-06-2012

3,7
Ben voor de 2e keer teruggeweest naar de Mediamarkt omdat ik het apparaat niet meer aankreeg. Bij de MM deed ie het gelukkig weer, maar eenmaal thuis niet dus. Volgens de medewerker van MM moet bij het opladen de 220 worden gebruikt, Opladen met USB werkt niet. Al met al heb ik spijt van deze aankoop, helaasd heb ik niet zoveel geld dat ik iets anders kan aanschaffen, ik zal het er mee moeten doen.

Henry Leenheers 08-06-2012

Sorry, maar ik zie het probleem niet! Je laadt hem toch gewoon op met de adapter zoals het hoort en dan werkt hij toch? Zo hoort het gewoon.

goompie 29-05-2012
  • Product half jaar in bezit

Heb de tab nu precies een half jaar. Alleen maar complimenten hoe dit apparaat werkt. Ik had dit niet verwacht. Mijn zoon heeft een iPad en die zou graag willen ruilen tot afgelopen maandag. Mijn tab liet het ineens helemaal afweten en is niet meer aan de praat te krijgen. Gezocht op internet wat te doen en werd verwezen naar een Samsung Service Center. Deze gebeld en kreeg de mededeling om er maar mee naar hun toe te komen en indien zij het probleem niet kunnen oplossen wordt de tab opgestuurd naar Samsung.
Binnen 10 werkdagen zou het dan terug moeten zijn.
Ik moet nu nog dit proces in en hoop op een goede en snelle afloop en zal die hier ook weer kenbaar maken.
Wie heeft hetzelfde probleem? Want dit is toch wel heel snel na amper een half jaar.

Syn 67 31-05-2012

Mijn tab gaf na 1 week de geest door hetzelfde probleem en is nu al 5 maanden, je leest het goed van begin januari 2012 tot heden, in reparatie. Ik bedoel te zeggen inmiddels al 6 keer geprobeerd te repareren. Ik ben nu bezig om mijn geld terug te krijgen of een nieuwe tab. Lukt dit niet dat gaat deze zaak naar mijn advocaat en radar. Met de hartelijke service van de Phone House en veel succes om dit ding weer aan de praat te krijgen.

kaatje1965 18-09-2012

Hallo Gompie ik heb ditzelfde probleem, hoe is het bij jou opgelost? Hij doet helemaal niets meer hij start wel op en als dan de naam samsung in beeld komt stopt hij gewoon...

M_a_r_k 22-05-2012

Scherp, goed leesbaar beeldscherm. Met matte beeldbeschermer ben je al die spiegelingen kwijt. Vanuit standby en ook vanuit uitgeschakeld zoweer opgestart. Pas één keer opgeladen in een dag of 10... Veel apps beschikbaar, gmail zo onder handbereik, net als alle andere google service, foto's (kun je off line maken), docs, maps, video. Ik kan delen met m'n TV (all share) en draadloos printen naar de Canon. Taal netjes ingesteld. Blue tooth toetsenbordje voor de mailtjes. Super!

Bernie95 22-05-2012
  • Product maand in bezit

Binnen 20 minuten alles gebruiksklaar. Wat geweldig. Groot gebruiksgemak. Wel een beschermfolie voor het scherm kopen! En een map waar hij in past. Hij is snel, gemakkelijk te bedienen en gaat bij normaal gebruik meer dan een dag mee zonder bij te laden. Veel apps al standaard aanwezig. Polaris voor de Microsoft office bestanden is top. Al met al voor veelzijdig gebruik een ideaal apparaat, zelfs als de kinderen er eens aan mogen.

marceltablet 15-05-2012
  • Product half jaar in bezit

Heb deze tab nu een half jaar, en hij bevalt prima.
Ook de accuduur valt me beslist niet tegen, hoe lang die
Precies meegaat weet ik niet, omdat ik hem steeds even pak en niet
continue mee aan het werk ben.
Het is een heel mooi apparaat om naast de laptop te gebruiken maar
ik zie het niet als vervanging (ik vindt laptop makkelijker werken).
Het enige minpuntje vindt ik het wifi signaal ontvangst, als ik dicht bij de
modem ben doet hij het prima, maar zo snel ik de tuin inloop en iets verder
weg ben wordt het signaal meteen een heel stuk minder (de laptop heeft dat
niet, dus het ligt niet aan de modem).
Ik weet niet of andere gebruikers dat ook ondervinden?
Hij is gemakkelijk te bedienen, en het beeldscherm is ook erg mooi en helder.
Voor de rest nog geen problemen gehad met de tab, en ik kan hem ook iedereen aanbevelen.

Don Esteban 11-05-2012

iPad of Galaxy? Ik heb ze voor aanschaf beiden uitgebreid kunnen testen. Mijn voorkeur ging uiteindelijk duidelijk uit naar de Galaxy. Vooral ook al omdat Android voor een Windowsliefhebber nu eenmaal gebruikersvriendelijker is. Je kan je vrij bewegen en bent niet aangewezen op iTunes en de Apple Store. Bijna alle reviews zijn terecht zeer positief en ik sluit me daar voor de volle 100% bij aan. Mensen die de Galaxy waarderen met een 1 zijn niet serieus bezig.

Henry Leenheers 05-05-2012

Wat een top-apparaat is dit. Eenvoudige installatie, prachtig scherm, goed geluid, en voelt zéér degelijk aan. Wanneer je een Windows-PC hebt is het natuurlijk wel even wennen, maar als je dat rustig doet dan gaat dat vanzelf. Het apparaat werkt lekker snel. Ik heb hem in combinatie met een toetsenbordstation en dat maakt het helemaal perfect.

ro.es 01-05-2012
  • Product half jaar in bezit

De Samsung bevalt mij prima naast het gebruik van een laptop. Batterij is sterk genoeg gaat makkelijk een dag mee. Op vakanties gebruiken we deze Galaxy Tab als draagbare Hotspot. WE stoppen er dan een prepaid datacard in en kan iedereen blijven Internetten, werkt allemaal goed. Alleen de TAB opladen duurt vrij lang (4 tot 6 uren) dat is dan ook het enigste wat ik er aan kan opmerken. Voor het overige een probleemloos apparaat.

rj. hoogeveen 27-04-2012
  • Product kwartaal in bezit

In december tijdens een reis in de USA een tab gekocht. De tab is een mooi en fijn apparaat in gebruik. Maar dan moet hij het wel doen. De tab start niet meer op en en laden doet hij ook al niet.

Samsung NLD gebeld met mijn klachten. Het enige wat zij doen is verschuilen achter de landsgrenzen. Gekocht in USA betekend ook laten repareren in de USA. De melding van Samsung was: de onderdelen in Europa zijn anders dan in de USA. Wij doen helemaal niks voor jouw. We gaan het zelfs niet voor jouw opsturen. Dat moet jezelf maar doen. Helemaal niks geen service, wat je wel van zo´n wereldwijd bedrijf zou verwachten.

Internet kent geen grenzen echter de service van Samsung wel. Dit had ik niet verwacht en het valt me dan ook zwaar tegen dat er anno 2012 nog in termen van landsgrenzen wordt gedacht mbt service. En zeer zekers bij zo´n wereldwijd bedrijf waar je kunt verwacht dat je producten ook de hele wereld over gaan. Als ik dit had geweten had ik de tab van samsung niet gekocht. Wat een baggerservice!!

Patrick Meert 06-05-2012

Hallo,
Je frustratie is misplaatst en gebaseerd op onwetendheid. Die weigering heeft niets te maken met Samsung, maar met het feit dat elke multinational zijn markt beschermt (vb Europa)
Jij hebt een risico genomen met een goedkopere aankoop in de USA.
Sorry, maar 'gierigheid bedriegt de wijsheid'.
P. Meert

E.S.58 02-07-2012

Dat is vreemd.
Mijn tab heb ik ook in Amerika gekocht, een paar maanden later begaf het scherm het. Gebeld met Samsung en mocht hem meteen opsturen en kreeg een nieuw scherm.
Later liep het touchscreen regelmatig vast, weer opgebeld en op mogen sturen, nu een nieuw board in gezet.
Niet dat dat hielp, want loopt nog steeds vast. Mag hem weer opsturen, maar geef het op. Veel mensen hebben dit probleem, misschien fout in software?
In ieder geval, goede service van Samsung. Als je de voorwaarden leest, zie je dat je op in het buitenland gekochte apparatuur gewoon garantie hebt, allen ipv de gebruikelijke twee jaar nu een jaar.

Hunebed2 10-07-2012

Tja, als je voor een dubbeltje eerste rang wilt zitten gaat het wel eens fout. Je kan hem toch ook zelf naar Amerika versturen. Ik heb zelf bij een wereldwijd opererende elektronicafirma gewerkt en er bestaat een Europese garantie, dat werd/wordt aan de hand van serienummers gecontroleerd. Wij gaven ook geen enkele service aan niet in Europa gekochte producten. Wij konden die kosten namelijk ook niet verhalen. Je moet tenslotte ook je eigen distributeurs beschermen.

Marcel - Oss 06-09-2012

Hoi RJ, Ikzelf werk voor een concurrent van Samsung (de buurman van Samsung in Tilburg) maar moet ze wel een beetje gelijk geven. Al staat er een zelfde naam boven, bijv. Samsung, Sony iod is het nog niet helemaal het zelfde bedrijf in het andere land. Je moet het eigenlijk zo zien dat elk land of regio een eigen bedrijf is (importeur). In jou geval Samsung Nederland is een andere "BV" dan Samsung USA en zal dan niet de kosten gaan betalen van waar een ander de vruchten (lees winst) van heeft geplukt. Zo kan het voor een klant die een product van een merk koopt dus inderdaad wel wrang/vreemd overkomen.
Je zou bijvoorbeeld de spinazie van Hak bij de AH gekocht ook niet bij de EDAH bedorven hoeven inleveren en vragen om een nieuwe pot. Zo werkt het een beetje.

Hopelijk heb je een technische kennis die 'm eens open kan maken en kijken of het mogelijk toch nog meevalt.

Groeten, Marcel

Diedo 24-09-2012

Beste redactie van Kieskeurig,

Ik hoop dat deze opmerking centraal geplaatst kan worden omdat dit de oplossing is wanneer de tablet van Samsung niet (meer) opstart.

Oplossing:

Druk de powerknop voor 8 seconden in.
Vervolgens druk je de knop van het geluid naar links in.
Er kunnen dan twee dingen gebeuren:

- De tablet start door en doet het weer :-)
- De tablet laat een Boot menu zien.
Wanneer je voor de eerste optie kiest start de tablet op

Met dank aan forumgebruiker Kruidkoek van Androidworld.

Cornelius1945 10-05-2013

Ik heb een tabelt 8.9 sinds feb 2013, via Phonespot, waarschijnlijk Zweeds.
Ook plotseling op zwart, opstarten via procedure zoals hieronder beschreven werkt super, 8 seconden op powerknop en dan volumeknop links, etc.

Syn 67 23-02-2012

3,7
Beelscherm is prima als hij het doet. 6 weken gebruikt en alleen maar vastlopers en nu blijkt het appraat niet meer te kunnen worden aangezet. Naar de winkel gebracht en deze wordt opgestuurd voor reparatie (500,-- betaald en na 6 weken in de reparatie, hoezo ruiling na een slechte levering). In de winkel bleek bovendien dat de volgeladen accu na geen gebruik ook nog helemaal leeg te zijn.

Syn 67 07-03-2012

Vervolg beoordeling door Syn 67
Na 1 week apparaat retour ontvangen. Resultaat bij de tweede keer gebruiken vastgelopen en kan niet opnieuw worden opgestart, ligt nu weer bij de reparatieafdeling. Ik zou me wel 3 keer bedenken voordat ik weer een Samsung koop en omruilen ho maar.

Syn 67 03-05-2012

Aanvullende informatie over dit fantastische apparaat. Deze is nu precies 4 maanden in reparatie en het is nog steeds niet bekend wanneer deze terug komt. Het laatste bericht is dat ze hem nog niet hebben kunnen repareren.

Jvdbo 10-02-2012
  • Product maand in bezit

Wat een onding vergeleken met de iPad.
Mooi scherm maar voor de rest gaat het opstarten traag en werkt ie veel trager dan een iPad2.
Het scherm reageert niet zo snel op bewegingen. Android heeft verl apps natuurlijk en dat is goed. Al met al blijf ik bij de iPad.

Ryan100 20-02-2012

Ik heb beide toestellen. Ze zijn even snel dus die opmerking is gewoon onzin. Accuduur maakt ook weinig uit. De Samsung biedt veel meer flexibiliteit. Bij Apple zit je in het Apple keurslijf. Zeker geen slecht toestel maar het heeft gewoon meer beperkingen.

Stonehills 29-03-2012

Wat een onzin, volgens mij worden hier met opzet slechte beoordelingen neergezet om zo de totale beoordeling lager te krijgen dan die van andere producenten.

De Galaxy Tab is een prima tablet, opstarten vanuit de standby stand is een kwestie van 2 seconden. Vanuit de uitgeschakelde stand duurt het uiteraard wat langer, maar zeker geen eeuwigheid.
Vrienden met een ipad vinden hem zeker niet tragen en balen juist van het gesloten karakter van de ipad.

Als ik de review zo lees heeft u hem niet eens zelf in uw bezit, dus hoeveel ontvangt u van Apple voor deze nep review?

Ik ga er van uit dat Kiesleurig mijn reactie zal plaatsen en ik vind dat zogenaamde reviews zoals de uwe juist geweigerd/verwijderd dienen te worden.

Ryan100 06-02-2012
  • Product maand in bezit

De Samsung Galaxy Tab is een fantastisch toestel. Super simpel. Geen Itunes of andere lastige programma's, alles gaat direct met je Tab. Mijn vrouw kan niet veel met een computer maar ze was direct onderweg met mail en internet op de Galaxy. Er zijn heel veel goede gratis Apps. Ik heb zelf een Ipad van de zaak. Knap waardeloos ding vergeleken met de Samsung. Als je kiest ga dan voor de Samsung die is echt veel gemakkelijker en beter.

Jack Groningen 05-02-2012

Prima tablet. Vergeleken met IPad qua scherm gelijkwaardig. Het is meer dat ik android al gewend was en een hekel heb aan overal voor te moeten betalen. Heb een NAS in huis en dit zag de tab direct, streaming films kijken geen probleem. Ook de samsung printer die ik heb was direct te gebruiken, je kan direct draadloos printen. Kortom, bevalt me prima.

hansw49 29-02-2012

Beste Jack,

Ik ben van plan een tablet te kopen maar twijfel nog
tussen een Asus TF101 die nu voor 369 euro wordt
aangeboden en de Samsung Galaxy.
Ik heb namelijk gelezen dat je weinig aansluitmogelijkheden hebt bij de Samsung ; moet
ik nu om foto"s in te lezen van mijn fotocamera
extra snoeren/adapters aanschaffen .
En ik had gelezen dat je geen boeken kunt downloaden
van Bol.com . Is dit zo?.

Gaarne advies

Mvg Hanvw

vries522012 05-02-2012

Het is een mooi apparaat. Scherpe kleuren en helder. Als je nog nooit met een tablet heb gewerkt weet je na 10 minuten de belangrijkste functies te vinden en weet je hoe het tablet werkt. Als het apparaat echt uit staat duurt het ongeveer 30 seconden voor je kan beginnen. Staat het in de standby dan is het een kwestie van ontgrendelen. Verbinding met Wii gaat erg snel, tot nu toe geen haperingen ontdekt of vastlopers. Wij zijn zeer tevreden.