Samsung NX30 + OIS III 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 154 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung NX30 + OIS III 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

fotomart 15-10-2015

Ben zeer tevreden over deze camera in combinatie met 18-200 lens. Heeft uitgebreide instelmogelijkheden zoals bv ISO waarde en Sluitertijden.
Camera ligt prettig in de hand.
Veel mogelijkheden met wifi en combinatie met smartphone gebruik.

Kortom goede koop

Lesafs 01-07-2015

k deze camera gekocht afgelopen december en mijn eerste indrukken waren goed. Hiervoor hadden wij een Canon D500 camera en we waren heel erg tevreden met deze, maar na het zien van foto's van een andere nieuwere camera dachten wij dat kan voor ons ook. Veel rond gekeken en zijn uiteindelijk op de Samsung NX30 uit gekomen. Deze dan wel met alleen de 18-200 lens omdat ik het een gedoe vind om elke keer de lens te verwisselen. Met de eerste vakantie veel foto's gemaakt en we waren er tevreden over. Ze konden nog beter maar het heeft tijd nodig om de camera te leren gebruiken. Volgende vakantie weer bezig met de camera en toen bemerkte ik dat er in de foto een soort haar zat. De lens geïnspecteerd of er een haar opzat , lens er af gedraaid en bemerkte ik dat CMOS glas gebarsten was! Hoe kan dit!! De kids gevraagd of zij de camera hadden laten vallen etc. Nee....is ook niets te zien aan buitenkant etc. Ik ben ervan overtuigd dat de camera niet is gevallen of iets anders dergelijks is mee gebeurt! En nu laat samsung het afweten wat de garantie betreft want ik zou de camera ondegelijk hebben gebruikt! Nu hou er dus rekening mee dat de body van plastic is en niet zoals Nikon, Canon van Aluminium of metal. Ik denk zelf dat de NX 30 en niet degelijk product is!
Tot aan dit akkefietje was ik tevreden met deze camera maar nu dus niet meer. Reparatie kosten vervangen Cmos 350 Euro!!

mbloe 23-05-2015

Zeer tevreden over mijn camera!! heb de 18-50 lens en de 50-200 lens. Soms nog wel wat moeite met wisselen, en de camera stil te houden met de grote lens er op. Mss toch maar een statief er bij kopen...
kwalitatief zeer tevreden!!!

Iska 19-03-2015

Prachtig alternatief voor mijn oude spiegelreflexcamera, wel wennen, anders fotograferen, maar makkelijk in gebruik. En wat ontzettend veel mogelijkheden, direct op het display zien wat je foto doet, donker, licht, inzoomen waar jíj wilt. Zeer mooie foto's van zeer goede kwaliteit, ben er erg blij mee.

JJazz 18-03-2015

Ik heb mijn camera pas een week en ben een leek, maar ik ben tot nu toe zeer tevreden! Ik heb voor dit toestel gekozen om te leren fotograferen. Juist voor een leek zoals ik, valt het mij op dat de Nikon NX30 zeer gebruiksvriendelijk is. Het fijne vind ik het roteerbare scherm en touchscreen en de opties zoals Smartview. De 18-55mm lens kan je tevens instellen op manual, waarmee je handmatig kan spelen met scherptediepte. Het toestel is snel en prettig in gebruik.

mbloe 12-10-2015

Uh... Nikon NX30? ;-)

jroon1982 17-03-2015

Geweldig! Lekker licht, super snel, goede prijs kwaliteit verhouding en mooi design. Ik had een Nikon D90 en ben overstapt omdat ik een D90 HAD. Deze is nl. gestolen en wilde wel eens wat nieuws proberen. Samsung gaat mee met de tijd.

L.L.B. Vogelaar 14-03-2015

Beter is misschien mogelijk, vandaar die 9. Maar de eerste indruk zou net zo makkelijk een tien op kunnen leveren. De installatie is binnen zeer redelijke tijd prima gelukt, de bediening is zeer gebruiksvriendelijk en de mogelijkheden zijn eindeloos. Ik ben blij dat de verkoper mij heeft aangeraden toch bij mijn vertrouwde model te blijven en geen camera te kopen ter grootte van een pakje sigaretten of iets groter. Deze camera ligt prima in de hand, heeft een slimme zoeker of een makkelijk touchscreen. Met meer ervaring schrijf ik over een paar maanden een vervolg review.

Marcamsterdam 14-03-2015

Zeer gebruikersvriendelijk, intuïtief gebruik. Zeer snel, zowel opstarten als foto s maken. Wel wat zwaar maar ligt daarmee ook stevig in de hand.

elsstra 14-03-2015

Een top camera voor deze prijs. Hele prettige grip en het gewicht van de camera is prima; deze camera heb je altijd bij je zonder dat je hoeft te sjouwen. Zeer helder beeld en uitwisseling met smartphone en tablet zijn leuke extra's. Kantelbaar scherm en uitklapbaar oculair gaven de doorslag bij mijn keuze voor deze systeemcamera.

Eader 12-03-2015

Fijne camera met veel mogelijkheden, maar ook standaard instellingen voor de gebruiker die iets meer gemak zoekt. Interface is intuïtief; je leert snel de camera bedienen. Digitale zoeker in combinatie met een kantelbaar scherm is fantastisch.
Camera is licht en klein. Niet geschikt voor mensen met erg grote handen.

daphnehm 12-03-2015

Mijn eerste grote camera en ik ben zeer tevreden!
De mogelijkheden zijn enorm, heel gemakkelijk te bedienen. Maar waarschijnlijk nog veel meer opties dan ik nu heb gevonden.
Voornamelijk het digitale scherm is in verschillende hoeken te plaatsen voor altijd een optimaal beeld. Fijn is ook dat het scherm dicht kan worden geklapt zodat er geen beschadigingen op het scherm kunnen komen.
Bijgeleverde fotosoftware is een fijne toevoeging waardoor ik ook de keuze voor dit toestel heb gemaakt
De verkoper (fotodevakman) heeft met zijn aanvullende actie een compleet apparaat afgeleverd

tspring 10-03-2015

Ik had hiervoor een duurdere compactcamera waarvan ik vond dat die al mooie foto's maakte. Na het volgen van een fotocursus wilde ik toch wat meer. Nou deze camera bewijst het. Hele mooie foto's en alle mogelijkheden zijn zo makkelijk in te stellen. Vooral het direct verzenden naar de mobiele telefoon is een uitkomst.
Moet nog even wennen aan het wisselen van de lenzen.

MATTHIJS1950 09-03-2015

Gezien bij een bekende en nu zelf aangeschaft omdat hij zeer scherpe foto's maakt met groot gemak. Balans tussen eigen afstellingen en geautomatisserde instelling zeer laagdrempelig en snel te bedienen. daardoor is het snel maken van een toch mooie foto erg makkelijk en geeft groot gebruiksplezier. prijs/kwaliteitverhouding is zo goed dat wij voor deze camera met extra assecoires hebben gekozen.

mbloe 10-03-2015

Hoi Matthijs, welke accesoires heb je bij de camera gekozen als ik vragen mag?

b.vanderweide 08-03-2015

Ik ben verbaasd over de mogelijkheden en de kwaliteit, maar ook over de snufjes zoals wifi verbinding en onmiddelijk delen op facebook.. ik ben enthousiast.

jcvz 07-03-2015

Ik was op zoek naar een camera ter vervanging van Nikon camera, omdat deze voor mij te zwaar was.Dus op zoek naar een lichte camera, en zodoende na alles gelezen te hebben ben ik uit gekomen op de Samsung NX30.In het begin vreemd, licht en heel anders dan dat ik gewend was. Na enkele dagen van proberen en onderzoeken ben ik ervan overtuigd dat ik een hele goede aankoop heb gedaan en dat ik hiervan veel plezier gaat beleven. Dus de eerste reactie is zeer positief en gelet op de prijs denk ik de beste in zijn categorie prijs en kwaliteit verhouding, zeker met de 100 euro retour van Samsung.
HvZ

L.W. Van Zeijl 07-03-2015

Vorige week de Nx30 aangeschaft met 200mm objectief om eindelijk eens die zware spiegelreflex thuis te laten. Uiterst solide camera met intuïtieve bediening. Supersnelle scherpstelmodus en hoge lichtgevoeligheid. Maar het mooiste is nog wel de makkelijk te bedienenWiFi koppeling met de samsung smartTV en het thuisnetwerk om draadloos alle foto's en films weer te geven en op te slaan.
Enigste puntje van verbetering is de niet meegeleverde externe oplader want de batterij kan nu alleen via de USB aansluiting van de camera opgeladen worden.

berryvanhaaren 07-03-2015

Mooie handige camera met alle mogelijke vergrotingen door het grote zoombereik van 18-200mm. Hierdoor voor de meer eenvoudige fotograaf een perfect alternatief tov een spiegelrefelx die toch al snel een paar kilo meer weegt.

Elly hobbyfotograaf 06-03-2015

Super kwaliteit foto's. Zo heb ik ze nooit eerder kunnen maken. De camera heeft ook zoveel meer mogelijkheden en het bedieningspaneel is zeer duidelijk. Qua degelijkheid lijkt hij me wel goed, maar dat kan ik natuurlijk pas na langere tijd weten.

Rein2015 06-03-2015

Na veel lezen en reviews toch gekozen voor de Samsung NX30. Net een paar dagen in gebruik maar nu al verkocht veel mogelijkheden en mooie foto's . De connectiviteit is handig. Ik heb hem met een 18-200 lens genomen heel handig. Wil je kleiner dan spiegelreflex maar wel de eigenschappen dan is dit het toestel wat je zoekt. Ik zou zeggen probeer hem.

Echte beginner 05-03-2015

Ik ben echt een beginner op het gebied van fotograferen. Ik wilde graag een nieuwe videocamera maar bij Cameraland adviseerde ze een goed nieuw digitaal fototoestel te kopen daar kun je heel goed mee filmen en ook hele mooie foto's mee maken! In tegenstelling tot een videocamera waar je slechts beperkt fotos mee kunt maken. Prima advies dus.
Ik heb de camera nu 2 weken en ik ben er nog erg blij vooral de voorgeprogrammerde opties bij Smart vind ik super! Echt een aanrader

LoekDing 03-03-2015

De Samsung NX30 is een heel solide en ergonomisch goed uitgedachte camera met veel mogelijkheden. De camera heeft een stevige, maar lichte grip.
De kantelbare, optische viewfinder met 2,359,000 res. en het amoled touchscreen scherm van 3 inch zijn ideaal. Ze zorgen dat je op alle mogelijke manieren goed zicht kunt houden op de te fotograferen scène, persoon of object.
Het menu is eenvoudig te bedienen met duidelijke teksten, instellingen en zelfs een ingebouwde helpfunctie.
De kwaliteit, scherpte, detaillering en kleur van de foto's en video's zijn ongeëvenaard.
De wifi toepassing maakt het geheel compleet. Zo is de camera vanaf een smartphone te bedienen en kunnen foto's direct gedeeld kunnen worden via e-mail of social media.

Er is nog veel te ontdekken op deze semi-professionele camera. Een échte aanrader voor iedereen die een passie heeft voor fotografie!

Warry DJ 01-03-2015

Een perfect fototoestel voor ons en maakt eindelijk mooie, duidelijke en snelle foto's. Fototoestel gekocht voor omze drive inn show en gaan zeker veel plezier aan beleven.

Arnold1952 01-03-2015

Tot nu toe erg gecharmeerd over het toestel. De tijd zal verder uit moeten wijzen of het beloofde waargemaakt gaat worden. Ik heb er vol vertrouwen in.

Gemma Wittens 01-03-2015

Foto's zijn super scherp, je moet het apparaat even leren kennen zoals alle camera's. Ligt fijn in de hand en is niet te zwaar. De body van de camera is gevormd naar de hand en dat is erg fijn.
Verschillende makkelijke menu's en instellingen waar je even mee moet spelen. Ook is het fijn dat de camera een wifi functie heeft, vanaf een smartphone te bedienen is en leuke foto's direct gedeeld kunnen worden via email, social media of dropbox account.
Kortom een fijne camera die we iedereen aanraden.

Tuin2009 28-02-2015

Camera maakt hele mooie foto's.
Voor de beginner een aanrader omdat je alles automatisch kan laten gebeuren en ook helemaal handmatig je instellingen kan doen.