Fujifilm X-T30 + XF 18-55mm antraciet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm X-T30 + XF 18-55mm antraciet op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Heesakkers 13-01-2020

Kleine krachtpatser

Ik was gewend om met een spiegelreflexcamera te fotograferen, maar nam de camera vaak niet meer mee door het gewicht en grootte. Op zoek naar een nieuwe camera waarbij ik goede en mooie foto's kan maken zoals bij een spiegelreflex ben ik uitgekomen op een systeemcamera en wel op deze Fuji X-T30. Heerlijk om mee op pad te zijn (klein en weinig gewicht), maar vooral belangrijk super foto's! Ben je een Canon of Nikon gewend? Fuji stopt haar functionaliteiten net ergens anders dan waar je gewend bent. Is even wennen, maar ook niet meer dan dat.

Pluspunten

• Belangrijkste van een camera: top foto's!
  • Klein, gewicht en daardoor makkelijk hanteerbaar.

Minpunten

• Accu; vrij snel leeg (tip:koop extra accu)
  • Oplaadkabel (kort)

Marianne 10-09-2019

prachtige systeemcamera!

Geschreven voor: Fujifilm X-T30 + XF 18-55mm

Was op zoek naar een lichte kleinere camera, maar wel met alle mogelijkheden van een spiegelreflex, speciaal te gebruiken voor straat- en reisfotografie. Fuji XT 30 is een camera met een mooi retro design. Ligt goed in de hand, heeft kantelbaar touchscreen, een handige joystick, wifi en bluetooth, speciale Fuji app voor overdracht foto's naar mobiele telefoon. Instelling diafragma (via lens), sluitertijden even wennen. Batterij gaat helaas minder lang mee, maar is een logisch gevolg van de compactheid van de camera

Pluspunten

• design en gewicht camera
  • snelheii
  • mogelijkheden

Minpunten

• opladen
  • levensduur batterij

Marissa 18-06-2019

Retro-look krachtige, compact camera

Prachtige camera, leuke uitstraling. Camera met veel mogelijkheden. Er valt voor mijn nog veel te leren en alles een plekje te geven, maar tot nu toe is beeld kwaliteit, snelheid etc prima in orde. Film kwaliteit is ook goed. X t3 ligt iets lekker in de hand.

Pluspunten

• gewicht
  • kwaliteit materiaal
  • opladen via camera

Minpunten

• accuduur
  • opladen via camera

Frans 08-06-2019

degelijke compacte camera

Deze camera heb ik gekocht als reiscamera. Nu twee dagen in bezit. Prachtige camera. Compact en van degelijke kwaliteit. Ik moet nog alle ins en out leren kennen, maar de foto's zijn van uitzonderlijke kwaliteit. Jammer dat het opladen alleen via de camera gaat.

Pluspunten

• degelijkheid
  • compact
  • prachtige foto's

Minpunten

• opladen via camera

Eric Duenk 13-05-2019

Haarsscherpe foto's

Na jaren gebruik (en gesleep) met een CANON 6D incl. objectieven overgestapt naar een compacter model. De Fujifilm XT30 is klein en compact maar doet niet onder vwb kwaliteit tov mijn vorige camera.

Pluspunten

• Snelheid
  • Instelmogelijkheden
  • Gewicht
  • Formaat

Minpunten

• Q button soms net even op de verkeerde plek

Wouter 15-04-2019

Krachtige camera in een compact jasje met retro-look

Voor de aankoop van deze camera heb ik eerst mijn kennis over de laatste stand van zaken op dit gebied geprobeerd bij te spijkeren. De moderne systeemcamera blijft eigenlijk in niets achter op de spiegelreflex, maar biedt deze features vaker in een compacte uitvoering. We willen deze camera allround kunnen inzetten, maar hebben deze met name aangeschaft voor straat- en reisfotografie.

Zoals gezegd is de camera mooi compact, hoewel de 18-55 lens hem wel wat groter en zwaarder maakt dan de standaard kitlens. De heeft een retro-look, en straalt kwaliteit uit door de bouwkwaliteit en mooie materialen. Voor mensen met grotere handen is de camera wellicht iets té compact, alle knopjes zitten dicht op elkaar en ook het vinden van een goede grip is lastiger met grote handen. Daarnaast zitten op de achterkant van de camera draaiknoppen die doordat ze vrij zwaar "draaien" ook onbedoeld ingedrukt kunnen worden. Verder voelt alles heel degelijk aan.

De opties en menu's zijn logisch, maar voor de beginnende gebruiker (zoals ik) is er in het begin wellicht te veel te kiezen - gelukkig is het geen verplichting. Er is een knop waarmee je in één keer alles op automatisch kunt zetten als je door de bomen het bos niet meer ziet.

De eerste foto's laten meteen een verschil zien t.o.v. mijn voorgaande camera's, haarscherp en met mooie kleuren. Ik merk vooral dat de kwaliteit in donkere omstandigheden beter blijft dan ik gewend was. Ik kan niet wachten om de camera voor het eerst mee op reis te nemen!

Pluspunten

• Kwaliteit behuizing
  • Beeldkwaliteit
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Wellicht té compact

ibettyboop 03-04-2019

lekker licht in gewicht

Geschreven voor: Fujifilm X-T30 + XF 18-55mm

wat een heerlijke systeem camera, ik moest er even op wachten vanwege de release-datum.
ik zocht een lichte camera, maar wilde er wel graag één met goede kwaliteit. 26,1 megapixel x-trans cmos4 sensor. ik heb voor de 18-55 mm lens gekozen, om hiermee flink te gaan fotograferen, om later met wat lenzen uit te kunnen breiden.
een kantelbaar touchscreen vind ik zelf heel erg fijn, alleen jammer dat je het niet helemaal kan draaien voor bijv een selfie.
de joystick is super fijn, je kan daarmee heel snel je focuspunt veranderen.
via het touchscreen beeldscherm kan je makkelijk alle instellingen doen, enorm veel keuzes.
een vaste inklapbare flitser.
wifi en bluetooth zit er ook op, zodat alles foto’s makkelijk overdraagbaar zijn.

dit wordt een feest om mee te gaan fotograferen.

Pluspunten

• gewicht van de body