Canon EOS RP Body + EF-EOS R Adapter - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS RP Body + EF-EOS R Adapter op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

c**************@g******** 03-10-2021

Goede aanschaf

Ik heb de Canon eos RP aangeschaft daar. Mega mooie camera het heeft een mooi ontwerp voor de body. Het ziet er niet goedkoop uit! dat mag ook wel voor dit bedrag haha. Super snel en super handig dat hij touchscreen heeft. Enige nadeel aan deze camera is de accu duur, maar dat is al snel opgelost door een extra accu aan te schaffen.
De camera is goed voor zijn prijs. Zeker als je een extra accu koopt.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • snel
  • touchscreen

Minpunten

• accu duur is niet lang

Teunijff 11-03-2020

Mooie en kleine systeemcamera eindelijk van Canon.

IK had eerst een Canon EOS R gekocht, maar die liet banding zien in opnamen waar veel lucht zichtbaar was. Camera terug gestuurd. Daarna ben ik voor de Canon EOS RP gegaan, omdat deze camera een andere sensor heeft met iets minder megapixel. Ik heb middel-grote handen en vind het vasthouden van de camera goed. Meeste mensen klagen dat hij iets te klein is. Ik had tevens een 24-105 RF lens erbij gekocht en ik moet zeggen, deze combinatie maakt haarscherpe foto's. Er zit een adapter van canon zelf bij, waarmee je EF en EF-s lenzen kan gebruiken met de camera en dat is een goede zet van Canon. Ook foto's met mijn EF lenzen ( meestal L lenzen ) laten een betere scherpte zien dan op mijn Canon 6D.
Het fijne is dat je een display hebt die je geheel kan draaien, dus hoef ik niet meer op de grond te liggen om paddenstoelen op de foto te zetten. En wat ook fijn is dat er focus-stacking op zit, wat de Eos R niet heeft om niet begrijpelijke reden. Focussen doe je doormiddel van het display, en veel mensen zijn een joystick gewend, maar als je een poosje met de Eos RP werkt en via het plaatsen ( verplaatsen ) met je vinger, wil je daarna niet anders meer.
Bediening is simpel maar goed. Jammer is dat er geen 2 SD-kaart sleuven zijn. En zonde van een hele draaiknop te plaatsen op de rechter helft van het toestel, ik zou liever een knop gezien hebben met meer functies. Het menu-systeem is echt Canon, als je al een wat moderner toestel had, dan is het geen wereldvreemd menu structuur.

Pluspunten

• De grootte en het gewicht van het toestel
  • Maakt mooie foto's
  • Draaibaar display
  • adapter waardoor je ook EF lensen kan gebruiken.
  • Focus-stacking

Minpunten

• geen dubbel SD card sloten
  • Bij lenswissel ligt de sensor bloot

Maaike 10-12-2019

EOS RP body + adapter ring

Zat te twijfelen tussen de EOS 6D mark 2 of de EOS RP..... veel overeenkomsten maar op aanraden van kamera-express toch voor mirrorless gegaan. Nu week in bezit, handig scherpstellen d.m.v. touchscreen, super scherp en stuk lichter in de hand. En handige online uitleg erbij.

Pluspunten

• licht gewicht
  • via scherm en zoeker

Minpunten

• wellicht in toekomst nieuwe objectieven nodig

HansY 01-12-2019

Lichtsterk

Ben positief verrast door de hoeveelheid licht die de RP maar nodig heeft om scherp te stellen en de foto te schieten.

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Door adapter passen ook EF en EF-s Lenzen.
  • Veel mogelijkheden
  • Ook door leken te gebruiken

Minpunten

• Prijs
  • Prijs lenzen

Carola 26-11-2019

Super camera

Overstap gemaakt vanaf Panasonic Lumix G7, wat een verbetering!
Prachtig scherpe beelden, bediening na een weekje al aardig in de vingers. In combinatie met 24-70 mm f/2.8 lens wel wat zwaar, maar dat heb ik er graag voor over.
Gekocht bij Kamera Express in Amsterdam, samen met 100mm Macro en 50 mm lens. Zeer goed en uitgebreid advies, ben er heel blij mee!

Marloes 10-09-2019

Geweldige Camera

Wat een geweldige aankoop is deze camera! Maakt prachtige foto's, ligt fijn in de hand en wat een verbetering na mijn 700D. Zeker in combinatie met de 35mm lens een topper!

Pluspunten

• Lekker licht, ligt fijn in de hand
  • Uitklapbaar scherm
  • Systeemcamera, geen spiegel meer

Minpunten

• Accu gaat snel leeg

M. 26-06-2019

Canon EOS R geweldige aankoop

Na een aantal Jaren de Canon EOS 5D Mark IV gebruikt te hebben, besloten om een Canon EOS R te kopen bij Kamera Express in Capelle ad Ijssel.
Ik heb naast de body ook nog de EF - EOS R Control Ring adapter en de BG-E22 battery rip gekocht.
De ring op de adapter is erg handig en goed programmeerbaar.
De batterygrip zorgt voor een dubbele battrerij capaciteit.
Toestel voldoet aan mijn verwachtingen en ben er heel erg blij mee.
Werd erg goed geholpen.

Pluspunten

• Instelring op adapter
  • beeld via de zoeker
  • gewicht

Minpunten

• batterijduur

Ron Verburg 21-03-2019

Compact design

Aaangeschaft bij Kamera Express te Breda. Zeer goed en vakkundig geholpen door een van de medewerkers. Camera werkt geweldig, autofocus is zeer snel ook met EF objectieven.

Pluspunten

• Compact design.
  • Beeldkwaliteit.
  • Snelle autofocus.

Orhan 16-03-2019

Kleine compacte fullframe camera

Mijn huidige canon 7d mark ii ingeruild voor de eos rp zeer tevreden met de foto’s een leuke full-frame voor hobbyisten en natuurlijk neem ik ook al mijn lenzen mee dat scheelt weer want let er wel op dat ef-s minder zijn werk doet bij video opname.

Pluspunten

• Fullframe
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Batterijduur
  • 4k optie

Rinus 07-03-2019

Mooie kleine en lichte FullFrame systeemcamera

De EOS RP is een zeer lichte eenvoudig te bedienen systeemcamera, waar via de bijgeleverde adapterring alle EF en EFS op gebruikt kunnen worden.
Fotograferen bij weinig licht omstandigheden gaat bijzonder goed met een laag ruisniveau bij hogere ISO waarden.

Pluspunten

• Klein
  • laag gewicht
  • eenvoudige bediening via display

Minpunten

• batterij lage capaciteit