Canon EOS R

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hendri@keukenadviesaanhuis.nl 29-12-2022

Zeer mooi en goed product

Geschreven voor: Canon EOS R

Super mooie Camera, snel met heel veel mogelijkheden, ook met een oude 100 400 binnen is het resultaat erg goed door de hoge iso meer dan te vreden

Pluspunten

• Hoge Iso
  • Veel mogelijkheden
  • mooie beelden met camera
  • Licht icm grip erg goed in de hand

Minpunten

• prijs is niet voordelig
  • extra ring nodig voor oude lenzen

Nicolle 08-06-2022

Top camera

Geschreven voor: Canon EOS R

Overgestapt van een Canon 80D. Enkele weken in gebruik en zie duidelijk verschil. Makkelijk te bedienen, mooie foto's. Uiteraard nog niet alles uitgeprobeerd. Goede investering geweest.

Ronald 19-05-2022

Is zijn geld meer dan waard.

Geschreven voor: Canon EOS R

Ik heb de Canon EOS R samen met De Canon met de RF 24-70mm F2.8 IS USM lens aangeschaft en ben blij verrast over zijn prestaties. Onbeschrijflijk wat deze camera kan. Uiteraard moet ik nog alle mogelijkheden ervaren maar de eerste foto's waren om te smullen.

Pluspunten

• Waanzinnig mooie opnames
  • Kwaliteit

Minpunten

• Nog niet gevonden

Steven 11-04-2022

Canon eos R

Geschreven voor: Canon EOS R

De Canon eos R heb ik nu een aantal maanden in bezit.
De camera is snel en super scherp. Ervoor heb ik een aantal jaar gebruik gemaakt van de Canon eos 60d.
De upgrade was zonder twijfel echt heerlijk.

Het bedieningspaneel is wel even wennen maar eenmaal onder de knie werkt het heel fijn.

De time-lapse functie werkt vijloos en in 4k wat het wel heel mooi maakt.

Wat wel even balen was is de servo functie.
Deze zorgt er helaas voor dat de fps onder de 5 komt wat weer niet beschreven stond op Canon.nl

Verder zou ik de camera zeker aanraden voor beginners en gevorderde fotograven.

Pluspunten

• Super scherp
  • Mooi compact
  • 4k time-lapse
  • Snel

Minpunten

• Batterij snel leeg
  • Wennen aan nieuw bedieningspaneel
  • Servo af gelimiteerd en langzaam

Robert 02-03-2022

Fantastische Canon EOS R

Geschreven voor: Canon EOS R

Vorige week een Canon EOS R - met € 150 kassakorting - aangeschaft bij Kamera Express in Capelle a/d IJssel. Gelijk met de camera ook een EasyCover Cameracase gekocht. Geweldige bescherming voor een fantastische camera. EOS R is stuk lichter dan mijn ingeruilde spiegelreflex. Ik ben heel enthousiast over de vele mogelijkheden, die deze fullframe camera te bieden heeft. Het volledig doornemen van de (online) gebruiksaanwijzing van meer dan 600 pagina's gaat wel even duren. De nieuwe indeling en knoppen wennen snel. Touchscreen ook heel fijn. Kortom een meer dan geweldige camera, die ik iedereen aan kan bevelen.

Pluspunten

• gewicht
  • bedieningsgemak
  • touchscreen
  • degelijk

Minpunten

• prijs

MKeijzers 20-12-2020

Van spiegelreflex Canon EOS 750D naar systeem Canon EOS R

Geschreven voor: Canon EOS R

Ben nu van een Spiegelreflex Canon EOS 750D overgestapt naar de Systeemcamera Canon EOS R. Dit is een hele verandering, maar ben heel blij geweest dat ik deze stap heb gemaakt. Waar ik bij een Spiegelreflexcamera tegen aan liep was dat het beeld wat ik zag door mijn camera niet altijd klopte. Mijn foto's die ik maakte konden lichter of donkerder uitvallen. Het Voordeel van een Systeemcamera is dat het beeld wat je ziet ook de werkelijke foto word wat je maakt in belichting. En de Canon EOS R heeft buiten dat nog heel veel meer functies die handig zijn vergeleken met mijn oude camera.

Pluspunten

• digitale zoeker
  • gewicht
  • oude EF-lenzen te gebruiken met adapter

NVDV Media Limburg 15-11-2020

Pracht materiaal

Geschreven voor: Canon EOS R

Bij Kamera Express heb ik onlangs een Canon EOS R gekocht. Dit in combi met een externe flitser inc. assecoires, een 35mm f1.8 macro lens, een 24-240mm f4.0 zoomlens en extended battery grip. Een flinke overstap van mijn EOS 550D spiegelreflex uit 2008. Full frame schieten, geen problemen met focussen in low light en een shutterspeed van 8fps, wat een verademing. Twl daarbij op het gemak van het automatisch uploaden van de foto's naar een smartphone of laptop via bluetooth of wifi. Niks dan goeds over deze camera. Ik bem verkocht. Full grame systeem camera's zijn wat mij betreft de toekomst!

Pluspunten

• 8fps
  • Wifi/BT
  • Full grame sensor
  • Snelle AF ook bij lowlight

Minpunten

• Redelijk zwaar incl. Battery grip en flitser

Eric Tomassen 11-10-2020

Canon EOS R

Geschreven voor: Canon EOS R

Geweldige camera. Heb lange tijd niet zo’n goede camera gehad.
Gekocht op basis van reviews.
Mogelijkheden voor lenzen is groot.
Al met al een veelzijdige camera.

Pluspunten

• Handig formaat en goede grip op de camera
  • Niet te zwaar
  • Veel instel mogelijkheden.

Nelleke 11-04-2020

Blij met mijn nieuwe camera

Geschreven voor: Canon EOS R

Was op zoek naar een nieuwe camera en wilde de mogelijkheid hebben om de ISO te verhogen zonder dat er veel ruis zou ontstaan. De camera heeft een kantelbaar scherm en dat gebruikte ik op mijn vorige camera heel veel dus dat mocht niet ontbreken.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • kleine, lichte camera
  • kan mijn canon lenzen blijven gebruiken

Minpunten

• peaking niet bij vergroting van beeld
  • schakelt te snel van scherm naar zoeker

Leen 26-03-2020

Grote stap vooruit na Canon 5D mark II

Geschreven voor: Canon EOS R

Goede beeldkwaliteit bij laag licht. Intuïtief in het gebruik. Dynamisch scherpsstelpunt erg prettig.

Pluspunten

• beeldkwalteit
  • EF-lenzen passen
  • ergonomie

Minpunten

• 1 memory slot

Labou 31-12-2019

Mooi helder scherm.

Geschreven voor: Canon EOS R

Reden aankoop was oa lichter apparaat en oa de nwe gadgets, die fotograferen handiger en sneller maken. Ook feit, dat ik mijn mooie lenzen kon blijven gebruiken speelde een grote rol. Daarnaast is het opklapbare scherm uitermate handig. Ondanks feit, dat Canon zegt, dat alles hetzelfde is, is enige tijd van spelen en uitvinden noodzakelijk.
Al met al een fantastische camera!

Edo 26-12-2019

Geweldige camera

Geschreven voor: Canon EOS R

Een geweldige camera voor de gevorderde amateur en professional. Ligt super in de hand en is erg snel met scherpstellen. Maakt haarscherpe foto's ook aan de randen bij landschappen. Ook al gaven professionele reviews dat ie daar wat onscherper zou zijn. Ik zie het niet zelfs niet als ik inzoom op mijn grote 21 inch beeldscherm. Bediening zoals je van canon verwacht. Intuïtief en makkelijk. Ik kom van een Canon EOS 80D. Hier kan ik weer jaren mee vooruit.

Pluspunten

• snelheid
  • scherpte
  • gevoel in de hand

Dhoca 21-12-2019

Groot scherm, fijne bediening

Geschreven voor: Canon EOS R

Ik heb hem net, maar de eerste indruk is zeer goed. Snelle camera, veel mogelijkheden en kan met heel weinig licht overweg. Ik ga snel verder oefenen:)

Pluspunten

• kan overweg met weinig licht
  • veel instel mogelijkheden
  • Oude lenzen passen er op
  • kantelbaar scherm
  • licht lekker in de hand

ezgi 20-11-2019

uitklapbaar scherm, lange accuduur

Geschreven voor: Canon EOS R

De canon r is veel lichter dan spiegelreflex camera's. Dit was voor mij al een van de belangrijkste redenen om het te kopen. Verder is de canon r HD en licht lekker in de hand. Ook merk ik al dat de accu heel lang mee gaat. Ook dat de scherm uitklapbaar is vind ik erg fijn.

Pluspunten

• licht
  • uitklapbaar scherm

Wim V. 09-11-2019

Full frame overstap van Spiegelreflex naar digitale zoeker

Geschreven voor: Canon EOS R

Camera aangeschaft als een upgrade van een EOS 7d met EF L lenzen.
Focus systeem door met je duim over het scherm het punt te verleggen is fantastisch. Snel en exact. verschillende modes geven je echt controle over waar je focus wilt hebben en is snel.
De omstreden touch bar kun je naar eigen behoefte instellen. vind hem handig om digitale evenaar aan en uit te zetten. sliding om te zoomen en handmatig scherpafstelling te maken voor productfotos vanaf statief. Wiel die tevens de mode knop bevat is even wennen. zit wat dieper. Sluiter handwiel zit waar je m verwacht. En de overige knoppen ook zoals je bij Canon gewend bent. Na een dagje spelen is de menustructuur duidelijk. Fijn zijn de bereik limiterings instelling voor sluitertijd en ISO waardes. Met de adapter voor EF vatting met instelring is voor mij werken vanuit Fv mode met instelring ingesteld op diafragma waarde.
Een voordeel van de digitale zoeker die nooit genoemd wordt is het terugkijken van genomen foto's. Bij daglicht zijn lcd schermen flets. Kijk door je zoeker in terugspeelstand en je ziet perfect hoe de belichting en scherpte is. Erg prettig.
Komend van een 7d was het even schrikken dat de camera in het donker meer ziet dan ik zelf. Bizar hoe weinig licht je nodig hebt om te kunnen fotograferen en ruis, ja is er wel, tenminste.ISO 6400 is prima bruikbaar. Wifi mogelijkheden zijn 1 van de dingen die de 7d echt miste. Connectie met smartphone werkt prima. automatisch uploaden naar telefoon of Pc of uploaden van jpeg naar de cloud. 't werkt. Video opties nog niet volledig doorgenomen. heb ik de camera niet voor. Maar met beperkte behoefte aan licht kun je wel prachtige avond scenes maken met kleine scherpte diepte en natuurlijke kleuren. Camera nodigt wel uit tot het benutten van alle mogelijkheden. Tijd gaat het leren. tot zover erg tevreden en ben ik dikke vrienden met m'n nieuwe R

Pluspunten

• Auto Focus systeem
  • ISO gevoeligheid
  • oude lens types bruikbaar met adapter
  • lichter dan spiegelreflex

Minpunten

• CR3 bestanden niet in alle software te lezen
  • batterijduur korter dan DSLR

Paul 15-08-2019

Geweldige fullframe systeemcamera

Geschreven voor: Canon EOS R

Ik heb deze body met control ring mount adapter gekocht bij kamera express utrecht en kan alleen maar zeggen , dat wat canon hier heeft neergezet een knap staaltje werk is .
Wat een ongekende en bruikbare mogelijkheden deze body bied is bijna niet te beschrijven.
Scherptediepte , snelheid en fotoresultaten zijn echt fantastisch en zullen mij nog een hoop plezier aan mijn foto hobby geven.

Bojan Zerdoner 31-03-2019

Hoge iso, snelle camera, uitstekende beeldkwaliteit

Geschreven voor: Canon EOS R

Super camera, werken met hoge iso, snelle focus, mooie lichte camera, ligt goed in de hand en superveel mogelijkheden, zeer tevreden met de kwaliteit van de foto’s

Pluspunten

• Hoge iso, weinig ruis
  • Snelle camera, goede focus
  • Veel megapixel
  • Lichte camera
  • Veel mogelijkheden

Eelko vd H 08-03-2019

Prima aankoop

Geweldige camera!
Ik heb hem nu aan paar dagen en wauw wat een prachtige beelden maakt deze camera.
Alle knoppen zijn naar wens in te stellen wat het erg makkelijk maakt om de camera naar je hand te zetten.
Mijn ef en ef-s lenzen kan ik blijven gebruiken met behulp van de Bedieningsring Vattingadapter EF-EOS R. Erg praktisch dat je aan de ring functies kan toewijzen. Ik gebruik m om de belichting te compenseren dit werkt erg prettig.
Er is nog een hoop te ontdekken aan deze camera te veel om hier op te noemen.
De eerste indruk is in vedergeval zeer goed.

Pluspunten

• ef en ef-s lenzen kun je blijven gebruiken
  • camera is geheel naad de hand te zetten.

Minpunten

• heb nog geen min punten ontdekt

coen 06-03-2019

Full frame en toch een handzame body

Geschreven voor: Canon EOS R

Handzame body. Stille sluiter, met een aparte geruisloze mode. Erg snelle focussering en goede resultaten met weinig licht. Ik ben er erg blij mee!!

Pluspunten

• Klein
  • Stille sluiter
  • Snelle focussering
  • Goede grip voor mijn grote handen

Minpunten

• eigenlijk nog niet kunnen ontdekken

Barend Kaas 14-11-2018

Fantastische camera

Geschreven voor: Canon EOS R

Super camera hoor. Je wordt helemaal gek als je online reviews bekijkt en je twijfelt tussen de Sone A& Mk III en de EOS R. Uiteindelijk zorgde mijn huidige lenzencollectie ervoor dat ik toch voor de Canon koos, en ik heb geen moment spijt. Heerlijke camera. Geen idee of 'ie beter of slechter is dan de Sony, maar de beelden en video's zijn van topkwaliteit. En daar gaat het uiteindelijk om.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Compatibiliteit oudere Canon lenzen

Minpunten

• Stevig aan de prijs